Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Blijven rijden

29 juni 2022 4 min ... 13 Reacties

Motorexamen voertuigbeheersing (AVB): Zweten, spanning en gehaald? (blog #7)

Frank Door Frank Andringa

...
TwitterFacebookE-mail

“Welkom bij het motorexamen voertuigbeheersing. Ben je er klaar voor?” Voor me zie ik op een grote parkeerplaats talloze pylonen staan in verschillende kleuren. “Jazeker”, probeer ik overtuigend over te komen tegenover de examinator. Maar of ik dat ook echt ben? Mijn naam is Frank Andringa en op mijn 37e wil ik mijn motorrijbewijs halen.

Voorgaande blog gemist? Je vindt hem hier: Motorrijles in de winter: Geen enkel probleem (blog #6)

Van spanning heb ik ’s ochtends nog helemaal geen last. Mijn eerste veertien uur aan rijlessen gingen eigenlijk heel erg goed. Er zat een stijgende lijn in. Op een onderdeel na, de langzame slalom. Er zijn lessen geweest dat deze oefening heel soepel verliep, maar tijdens de laatste twee lessen gooide ik elke keer kegels om of haalde ik het einde niet. Niet heel erg bemoedigend voorafgaand aan het motorexamen voertuigbeheersing, ook wel AVB of bijzonder verrichtingen genoemd.

Tegelijk ken ik de regels voor het examen ook. Er zijn vier clusters binnen de bijzondere verrichtingen. De eerste is lopen met de motor. De andere clusters zijn oefeningen op de motor. Van de langzame slalom tot de noodstop en de uitwijkoefening. Tijdens je motorexamen voertuigbeheersing moet je zeven oefeningen uitvoeren, verdeeld over de vier clusters. Twee onderdelen mogen fout gaan, maat niet in hetzelfde cluster. Dat zorgt voor een stukje geruststelling. Mocht de langzame slalom of een andere oefening niet lukken, dan is er nog geen probleem.

Rijles voorafgaand aan het motorexamen voertuigbeheersing

Voorafgaand aan het AVB examen staat er eerst nog een rijles op het programma. Ruim op tijd meld ik me bij rijschool Koops NOVL in Assen. Met mijn rijbewijs en de uitnodiging van het CBR voor het examen op zak rijden we naar het TT Circuit. Hier wordt op het middenterrein het examen afgenomen.

De pylonen worden uitgezet. De halve draai gaat soepel, net als het maken van een achtje. Afschuinen, ook wel tegenleunen genoemd, dat is de oplossing. Op deze manier kun je krappe bochten rijden. En dan de langzame slalom. Langzaam rij ik naar de kegels toe. Ruim op tijd zet ik de slalom in en slinger langs de eerste pylonen. Een beetje gas, de koppeling heel licht inknijpen en de voet slepend op de achterrem. Na een handvol mislukte pogingen gaat hij dan eindelijk helemaal goed. Goed voor mijn zelfvertrouwen. Ik kan het.

Wennen aan het examenterrein

En toch, rijles op het middenterrein van het TT Circuit voelt heel anders aan dan die asfaltweg op een leeg bedrijventerrein of die parkeerplaats bij de plaatselijke korfbalclub. Het terrein is vele malen groter, het wegdek is anders en ik word afgeleid door langs racende Porsches op het circuit. Dat laatste zal niet op elke plek voor het motorexamen voertuigbeheersing in Nederland gelden, maar houd er rekening mee dat het anders aanvoelt.

Ik slinger door de uitwijkoefening, trek stevig de rem in tijdens de vertragingsoefening en ik sta op tijd stil tijdens de noodstop. Het stapvoets rechtdoor rijden is geen probleem en ik rij soepel weg tijdens het wegrijden uit het parkeervak. Nog een paar keer de langzame slalom en dan voel ik me er helemaal klaar voor.

Hoe gaat het motorexamen voertuigbeheersing?

Als mijn rijinstructeur en ik ons melden bij het examenterrein, komt net de vorige kandidaat van het terrein af. Aan zijn gezicht kan ik niets aflezen. Ik vraag hem hoe het ging, maar hij laat zijn helm vallen en heeft het daar druk mee.

De examinator werpt een blik op mijn rijbewijs. De pasfoto op het document lijkt blijkbaar overeen te komen met mijn verwarde bos haar. Ik krijg nog een laatste tip mee van de man: “Ik zeg welke oefening je moet uitvoeren en waar je dat moet doen. Doe tijdens het examen niets anders dan je tijdens je rijles ook doet.” Dat ben ik ook zeker niet van plan. Hoewel, die langzame slalom mag gewoon in een keer goed gaan.

Kwart zakt voor AVB examen

Het motorexamen voortuigbeheersing mag je niet onderschatten. Het slagingspercentage ligt tussen de 70 en 75 procent. Een kwart van de deelnemers zakt dus. Dat zijn er een stuk minder dan tijdens het theorie-examen, waar bijna de helft van de kandidaten zakt, maar betekent wel van onderschatting geen sprake mag zijn.

Ten strijde

Hoe rustig ik me vanochtend nog voelde, nu voel ik het borrelen in mijn lijf. Spanning. Gelukkig heb ik een motorpak over mijn kleding aan en ruikt niemand iets, maar ik zweet als een otter. Vier opdrachten ken ik, drie worden een verrassing. De eerste is een aangename. “Laat de uitwijkoefening maar zien.” Dit vind ik een leuke oefening, top! Het examenterrein is groot en daar maak ik optimaal gebruik van. Ik geef gas en zorg dat ik ruim op tijd op 50 kilometer per uur zit. Bij het poortje laat ik het gas los, kantel de motor naar links en passeer soepel het eerste obstakel. Terugsturen, om de tweede pylon heen en dan rechtdoor. Yes! One down, six to go!

Dan de precisiestop. Poging een is net niet precies genoeg, poging twee gaat prima. De examinator lijkt iets aan te kruizen, dit moet goed zijn. En nu de langzame slalom. Natuurlijk gaat de eerste poging niet goed. Niet over nadenken. In mijn hoofd herhaal ik nog eens wat ik moet doen. Licht gas geven, koppeling slippend en mijn voet slepend op de achterrem.

Ruim van te voren heb ik mijn snelheid op orde. De eerste pylonen gaan goed, goed vooruit blijven kijken. Maar met de laatste kegel in aantocht maak ik toch een foutje. De snelheid is eruit, een lichte onbalans, maar ik kan het nog steeds halen. Met pijn en moeite stuur ik de motor net op tijd langs die laatste pylon en probeer zo recht mogelijk eruit te rijden. Als ik achterop kijk, zie ik dat alle pylonen nog staan. Maar is het genoeg? Twijfel, twijfel, twijfel. De examinator laat ook niets blijken.

Het lopen met de motor en daarbij achteruit parkeren gaat soepel. Dan het achtje. Voor mijn gevoel gaat hij heel redelijk, maar de examinator wil ik dat ik hem nog eens doe. De tweede keer gaat niet heel anders. Is het genoeg? Ik weet het niet. Bovendien is dit een oefening uit hetzelfde cluster als de langzame slalom. Aan de examinator kan ik in ieder geval niets aflezen.

De noodstop, nog zo’n verplichte oefening. Hard remmen en stilstaan. Yes! En nu de laatste oefening, de vertragingsoefening. Een van de leukste oefeningen, omdat je zoveel handelingen moet uitvoeren, maar ook een van de lastigste. 55 meter heb je de tijd om vanuit stilstand een snelheid van 50 kilometer per uur te halen. Geen probleem. Dan hard remmen, weer licht gas geven en slalommen. Dit voelt goed!

Motorexamen voertuigbeheersing: Geslaagd?

Rustig rij ik naar de examinator toe. Is hij tevreden over de vertragingsoefening? Ben ik geslaagd voor het motorexamen voertuigbeheersing? Ik zie dat de man weer iets aankruist op zijn formulier. De oefening hoeft in ieder geval niet over. Verwachtingsvol kijk ik hem aan. Dan volgt het verlossende woord: “Je bent geslaagd.” Yes! Die zit in de pocket!

Nu kunnen we verder, de weg op. Rijden in het verkeer. Op naar het volgende examen. Ik heb er zin in.

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Vincent schreef:
    29 juni 2022 om 14:27

    Gefeliciteerd met het slagen voor je AVB.

    Leuk omschreven ook hoe het voelt voor kandidaten.

    Beantwoorden
    1. Frank schreef:
      2 juli 2022 om 19:57

      Dankjewel 🙂

  2. Robin schreef:
    30 juni 2022 om 01:54

    Klinkt bekend 🙂 En gefeliciteerd!

    Beantwoorden
    1. Frank schreef:
      2 juli 2022 om 19:58

      Bedankt! 🙂

  3. Jacoline schreef:
    30 juni 2022 om 09:11

    Gefeliciteerd
    Ik ben 46 21 juni AvB gehaald en de langzame slalom was bij mij dikke onvoldoende,uiteindelijk 2 oefeningen over moeten doen,had ook 8.
    Opluchting dat ik die in the pocket heb

    Beantwoorden
    1. Frank schreef:
      2 juli 2022 om 19:59

      Opluchting, dat is precies wat ik voelde! Mar oh zo blij dat het is gelukt!

    2. Mike schreef:
      3 juli 2022 om 11:31

      Gefeliciteerd! Heel herkenbaar… Die langzame slalom is eigenlijk best makkelijk, maar voordat ik dat doorhad en echt een beetje met de motor durfde te gooien, was er al wel een aantal lessen voorbij. Daarna… koekie! Op naar AVD!

  4. Gernant schreef:
    30 juni 2022 om 11:58

    Wat schrijf je dit enorm herkenbaar… zo voelde het voor mij ook (op mijn 34e mijn avb gehaald)

    Ik had een examinator met humor… die zij droog tegen me dat hij slecht nieuws voor me had….. dat ik geen AVB oefeningen meer hoefde te doen omdat ik geslaagd was 🤣

    Beantwoorden
    1. Frank schreef:
      2 juli 2022 om 20:00

      Hahaha, op zulke grapjes zit je helemaal niet te wachten 🙂

  5. Ron schreef:
    1 juli 2022 om 20:32

    54 toen ik hetzelfde traject in gang.
    Gefeliciteerd met je AVB
    Inmiddels na 1 her voor AVD wel geslaagd en dat voelt verrekte goed!

    Beantwoorden
  6. Maarten de Baas schreef:
    2 juli 2022 om 00:41

    Gefeliciteerd! En weer door 🙂

    Beantwoorden
  7. Linda schreef:
    2 juli 2022 om 09:52

    Gefeliciteerd Frank, nu je AVD nog en dan heerlijk gaan genieten.
    Ik was 44 toen ik mijn motorrijbewijs haalde, alles in 1x gelukkig, maar de stress die je beschrijft is heel herkenbaar.
    Zet ‘m op voor dat laatste deel!

    Beantwoorden
  8. Jos schreef:
    2 juli 2022 om 10:58

    Heel herkenbaar Frank!
    Ik was 55 toen ik mijn AVB haalde, gelukkig ook in 1 keer.
    Ik vond het AVB minder spannend als het AVD, je weet bij het AVB immers precies wat er gaat gebeuren en je kunt een onderdeel waar je minder goed in bent ook nog skippen.
    En nu op voor je AVD, succes. Een advies; probeer vooral lekker door te rijden!
    Ik was de eerste keer gezakt omdat ik te langzaam reed (het was regenachtig weer en dan ben ik altijd wat voorzichtiger)

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

  • Reisgebied

Frank Door Frank Andringa

21 maart 2023 4 min

Saksisch Zwitserland

  • Route

Door Bas Prins

18 maart 2023 1 min

De Friese veertien-stedentocht

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

17 maart 2023 4 min

4 tips om te gaan rijden met een zijspan

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

10 maart 2023 4 min

Als motorrijder het vliegtuig in

  • Route
Op de motor de Botlektunnel in Rotterdam

Door Mark Meisner

8 maart 2023 1 min

Op ontdekking in de Rotterdamse tunnels

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

7 maart 2023 3 min

Gran Canaria

Blijven rijden

Door Motormuis

5 maart 2023 2 min

Op weg naar… de afgrond?!

  • Route

Door Leonoor Fischer

4 maart 2023 1 min

Motorparadijs Gran Canaria

  • Reisgebied

Frank Door Frank Andringa

28 februari 2023 7 min

Andalusië

  • Route
Polder

Door Sigrid Heick

25 februari 2023 1 min

De smalle dijken van Utrecht

  • Route

Door Peter Aansorgh

18 februari 2023 1 min

Sightseeing in de Vaucluse

  • Reisgebied

Door Peter Aansorgh

14 februari 2023 3 min

Vaucluse

Blijven rijden

Door Motorrijders.nl

13 februari 2023 2 min

Zien we jou op MOTORbeurs Utrecht 2023?

  • Route

Door Tom van Appeldoorn

11 februari 2023 1 min

Hoge heuvels, smalle dijken

  • Route

Door Mark Meisner

4 februari 2023 1 min

Zuid Engeland – Sussex – Surrey

  • Route
Uitzicht op Deventer vanaf de andere kant van de IJssel

Door Mark Meisner

28 januari 2023 1 min

Hanzesteden in Overijssel

  • Reisgebied

Door Jens Holierhoek

25 januari 2023 3 min

Zuidwest-Noorwegen

  • Route
Geparkeerde motor in Zeeland voor een vuurtoren

Door Jarno van Osch

21 januari 2023 1 min

Zeeland en zijn dikke dijken

  • Reisgebied
Een prachtig uitzicht over Loch Lomond vanaf een van de bergtoppen

Door Jens Holierhoek

18 januari 2023 3 min

Schotland

  • Route
Met de motor langs het binnenhof in Den Haag

Door Mark Meisner

14 januari 2023 1 min

Uitwaaien rond Den Haag

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

11 januari 2023 3 min

Pyreneeën-Oost

  • Route
Het uitzicht over het landschap van Zuid-Limburg vanaf de motor

Door Mark Meisner

7 januari 2023 1 min

Bourgondisch Limburg

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

4 januari 2023 3 min

Pyreneeën-West

  • Route

Door Tom van Appeldoorn

30 december 2022 1 min

Rondje Nederland

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

28 december 2022 3 min

Navarra

Blijven rijden

Door Amber Blokhuis

27 december 2022 1 min

TNT – Aerial Silk in motorpak!

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

21 december 2022 3 min

Catalonië

  • Reisgebied

Door Jens Holierhoek

19 december 2022 3 min

Ardennen

  • Route

Door Leonoor Fischer

10 december 2022 1 min

Kronkelen langs het Utrechtse water

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

28 november 2022 6 min

Doorrijden in de winter

  • Route
IJsselmeerdijk Hoorn

Door Leonoor Fischer

26 november 2022 1 min

Van meer tot kust in Noord-Holland

  • Route
Amsterdam Woonboten

Door Mark Meisner

19 november 2022 1 min

De polders van Amsterdam

Blijven rijden

Door Motormuis

14 november 2022 3 min

Moeten clubs het opnemen tégen overheden voor het behartigen van belangen?

  • Route

Door Mark Meisner

12 november 2022 1 min

Stadsrondje ‘Rotterdam uit’

  • Route

Door Leonoor Fischer

5 november 2022 1 min

Andere taal in Friesland

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

2 november 2022 3 min

Zwitserland

  • Reisgebied
Uitzicht in de avond over de haven van Kopenhagen in Denemarken met zeilboten en kleurrijke huizen

Door Jens Holierhoek

26 oktober 2022 3 min

Denemarken

  • Reisgebied
Uitzicht over de pier van Brighton

Door Jens Holierhoek

19 oktober 2022 3 min

Kent – Sussex

Blijven rijden

Door Bas van der Wal

17 oktober 2022 4 min

De vermogenskwestie

  • Route

Door Mark Meisner

15 oktober 2022 1 min

Opladen door de Achterhoek

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

12 oktober 2022 3 min

Italië – midden/zuid

  • Route

Door Leonoor Fischer

8 oktober 2022 1 min

Vanuit Eindhoven naar het westen

  • Reisgebied

Door Jens Holierhoek

5 oktober 2022 3 min

IJsland

  • Route

Door Leonoor Fischer

1 oktober 2022 1 min

Ten oosten van Eindhoven

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

13 september 2022 3 min

4 tips voor het onderhoud van jouw classic racer

  • Route

Door Mark Meisner

3 september 2022 1 min

Rotterdams rondje

  • Reisgebied

Frank Door Frank Andringa

2 september 2022 4 min

Kreta

Blijven rijden

Door Bas van der Wal

19 augustus 2022 4 min

Ode aan de Lekdijk

Blijven rijden

Door Mark Meisner

19 augustus 2022 2 min

Zelf sleutelen – Ketting spannen

  • Route

Door Leonoor Fischer

30 juli 2022 1 min

De Noord-Veluwe

Blijven rijden

Door Lars Breuren

29 juli 2022 1 min

Een account maken doe je zo!

  • Reisgebied
Zonsondergang op de Noordkaap

Door Jens Holierhoek

28 juli 2022 3 min

De Noordkaap

  • Route

Door Leonard van den Berg

16 juli 2022 1 min

Groningen vol gas

  • Reisgebied

Frank Door Frank Andringa

14 juli 2022 4 min

Sardinië

  • Route

Door Jarno van Osch

9 juli 2022 1 min

Ontdekking van de Randstad

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

5 juli 2022 4 min

Romantici in de werkplaats: Hammer-broers hebben een passie voor klassieke racers

  • Route
Zaanse Schans motorrijden Ducati

Door Vincent Burger

2 juli 2022 1 min

Noord-Holland en zijn vele kusten

  • Reisgebied
Kasteel in het hart van Harz, Duitsland

Door Mark Litjens

30 juni 2022 3 min

Harz

Blijven rijden

Bas Vis Door Bas Vis

27 juni 2022 4 min

Alles wat je altijd al over banden wilde weten – vakantie bandenspanning special

  • Reisgebied
Valsugana - Pieve Tesino - Lagorai Malga - Val Cion

Door Jens Holierhoek

16 juni 2022 3 min

Trentino

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

15 juni 2022 4 min

Motorrijles in de winter: Geen enkel probleem (blog #6)

  • Route
Motorrijden rondom Rotterdam

Door Vincent Burger

11 juni 2022 1 min

Onder de rook van Rotterdam

  • Route
Motorroute door Gelderland motor geparkeerd langs de Rijn

Door Jarno van Osch

28 mei 2022 1 min

Rillingen vanaf de Utrechtse Heuvelrug

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

27 mei 2022 4 min

Bagage op een naked bike

Blijven rijden

Door Jarno van Osch

26 mei 2022 4 min

Motormodel – Yamaha MT-01

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

15 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Anne-Fleur Zandbergen

  • Route

Door Leonoor Fischer

13 mei 2022 1 min

Genieten op de Veluwe

Blijven rijden
Banden onderhoud

Bas Vis Door Bas Vis

22 april 2022 4 min

Belangrijke vragen over motorbanden

  • Route

Door Mark Meisner

16 april 2022 1 min

De kip en het ei rond Barneveld

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

5 april 2022 4 min

Motorrijbewijs halen: nu is de tijd rijp (blog #1)

Blijven rijden

Door Amber Blokhuis

9 maart 2022 2 min

Dag van de Motorrijder – routes en pitstops bekend!

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

6 maart 2022 6 min

9 legendarische snelheidsrecords op de motor

  • Reisgebied

Door Mark Litjens

9 februari 2022 3 min

Marokko

Blijven rijden

Door Amber Blokhuis

28 januari 2022 1 min

Dag van de Motorrijder – 20 maart 2022

Blijven rijden

Sabrina Door Sabrina de Wit

18 december 2021 5 min

Betoverend mooi: Op de motor door de Balkan – deel 3

Blijven rijden

Sabrina Door Sabrina de Wit

11 december 2021 4 min

Betoverend mooi: Op de motor door de Balkan – deel 2

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

19 november 2021 6 min

De machtige Pyreneeën – deel 3

Blijven rijden
Saarland

Door Tom van Appeldoorn

11 oktober 2021 4 min

Praten in je helm = risico’s zien!

Blijven rijden

Bas Vis Door Bas Vis

24 september 2021 4 min

Echt alles over de motorhelm

Blijven rijden
Ward de bles, Ducati 749

Door Tom van Appeldoorn

18 juli 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ward de Bles

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

24 mei 2021 4 min

Zet een knotsgekke motorwereldrecord op jouw naam!

Pitstop
Schaaf

Door Bas van der Wal

19 mei 2021 5 min

Schaaf: “Ik reed als Marc Márquez en kwam superhard op een S-bocht af…”

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

6 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Monique Konings

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

20 april 2021 5 min

Hoe het nou zit met ‘geluidsflitspalen’

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

2 april 2021 6 min

Per Bullet naar Ladakh – deel 4

Blijven rijden

Door Mark Meisner

1 april 2021 1 min

Route: De kip en het ei rond Barneveld

Blijven rijden

Door Jarno van Osch

7 maart 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 4, Yamaha Ténéré 700

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

12 februari 2021 4 min

Bestemming: Corsica – deel 2

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Blijven rijden

Door Mark Meisner

17 juli 2020 2 min

Wij zijn motorrijders

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

10 juli 2020 3 min

Voor elke rijder. De juiste route

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X