Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Blijven rijden

17 maart 2023 4 min ... 9 Reacties

4 tips om te gaan rijden met een zijspan

Door Tom van Appeldoorn

...
TwitterFacebookE-mail

Een zijspan is dé manier om met de hele familie te genieten van motorrijden. Maar het kan een uitdaging zijn om je om te dompelen in de wereld van het zijspanrijden. Bouw je ‘m zelf? Koop je er een online? Zijspantechneut Ad Donkers van LBS Zijspantechniek helpt ons een eindje op weg!

‘Wat een bak!’ Nee, je hebt net geen goede grap gehoord. Het is je reactie omdat er op je scherm een hele gave zijspancombinatie te zien is. Die wil je natuurlijk, maar er is één drempel: je hebt werkelijk geen idee of het motorrijden met een zijspan eigenlijk wel iets voor jou is. Waar begin je in vredesnaam?

1 – Proeven of dit wel echt iets voor jou is

Je kunt wel een paar nieuwe schoenen passen om te voelen hoe het zit, maar als je amper weet hoe je moet lopen leer je uiteindelijk niets van die ervaring. Hetzelfde gaat eigenlijk op voor een proefrit met een zijspan. Op de vraag welke technieken je het beste kunt oefenen als je voor het eerst met een zijspan op pad gaat, is Ad van LBS Zijspantechniek daarom duidelijk: “als je er nog helemaal geen ervaring mee hebt, kun je het beste een rijvaardigheidscursus volgen. Daar zijn verschillende partijen voor die cursussen aanbieden. Een echte aanrader, omdat er dan iemand bij je is die kan zorgen dat je weet waarom je iets wel of niet moet doen. Je kunt namelijk zelf wel wat dingen gaan proberen op een leeg terrein of afgelegen landweg, maar motorrijden en zijspanrijden verschillen wat betreft dynamiek heel erg van elkaar. De bediening is hetzelfde, maar daar stopt het dan vaak ook wel.”

“Als je het eenmaal onder de knie hebt is zijspanrijden een FEEST!”

2 – Kloppen de gegevens wel?

Ad: “zorg ervoor dat je niet de ellende van een ander koopt.” Daarmee doelt Donkers op de minder goede combinaties die soms online te koop staan. Als het te mooi is om waar te zijn voor die prijs, dan is dat het vaak ook. Ad: “In principe is er niets mis met een zijspancombinatie online kopen. Je kunt zelfs alleen een zijspan kopen en die zelf aan je motor maken. Dat is het mooie aan een zijspan, het past aan heel veel verschillende modellen.” Wat hierbij wel van belang is, is dat je een L4e-keuring moet laten doen bij de RDW. Hiermee wordt in feite de voertuigcategorie van je motorfiets omgezet naar dat van een motor met zijspan. Het aantal zitplaatsen, de wielbasis en ook het aantal wielen wordt hierbij aangepast op het kentekenbewijs.

Lees ook: Ad Donkers: “Werken aan zijspannen, dat kan ik niet loslaten denk ik.”

Kijk, als je overgaat tot aankoop van een zijspan, of deze gegevens daadwerkelijk zijn aangepast. Een reguliere ‘solomotorfiets’ heeft L3e als categorie. Een zijspan dus L4e. Overigens mag je een motorfiets met de L4e-categorie ook nog als solo rijden als je dit hebt aangegeven bij de RDW. Dit is echter vaak alleen mogelijk met zijspancombinaties waarbij de stuurinrichting (nagenoeg) standaard is gehouden. En een autoband om je voorwiel maakt bochten rijden natuurlijk ook wat lastiger zonder zijspan naast je voor de balans…

 

3 – Klopt de combinatie technisch wel?

Zoals ook bij de eerdere tip geldt: koop niet de ellende van een ander. Technisch moet zo’n voertuig gewoon puik in elkaar zitten. Of je moet verstand hebben van wat je doet en er niet voor terugdeinzen om zelf nog de nodige aanpassingen te moeten doen. Ad: “De staat van het onderhoud is een belangrijke indicatie voor wat je in huis haalt. Heet zo’n machine nagenoeg onderhoud gekregen, of heeft degene het altijd zelf gedaan en vertrouw je hun kunde op het oog niet? Dan zou ik gewoon verder zoeken naar iets anders. Even goede vrienden.”

Als vuistregel noemt Ad het feit dat de constructie ‘stabiel en stevig’ moet zijn. Hoe je weet of dat het geval is? Ad: “Bij alle snelheden dient het zijspan ‘goed’ te voelen. Dat wil zeggen: geen gezwabber of gehobbel, maar moeiteloos rechtuit rijden. Het liefst zonder weerstand te hoeven uitoefenen op het stuur om de combinatie naar links bij te sturen. Is dat het geval? Dan is de constructie over het algemeen wel in orde.”

4 – Leren spelen met de krachten

Zijspancombinatie gekocht? Proficiat! Nu begint de leukste periode van iedere nieuwe hobby: de grenzen opzoeken van wat je comfortabel vindt en van wat je nieuwe zijspan allemaal kan. Ad: “Bochten dien je aan te snijden, zoals je dat op een solomotorfiets ook doet als je sportief rijdt. Net als op een reguliere motorfiets zonder zijspan, doe je dat door je gewicht te verplaatsen. Daarmee voel je het zwaartepunt van een zijspancombinatie echt veranderen. In een rechterbocht hang je wat bijvoorbeeld meer naar het zijspan toe, of er zelfs wat overheen. Hiermee verschuif je wat van je eigen gewicht naar het zijspanwiel, dat daardoor minder gemakkelijk omhoog komt”. Dat spelen met het zwaartepunt is op een motor met zijspan eigenlijk hetzelfde als wat je doet op een motor zonder zijspan. Het enige waardoor het zo anders aanvoelt is het feit dat de motor niet meehelt.

Een bedreven zijspanrijder als Ad kan naar eigen zeggen zowel vlak voor als middenin de bocht bepalen wanneer de bak omhoog komt. Ad: “Ik zeg niet dat iedere zijspanrijder dit vermogen heeft, of moet hebben, om kundig te rijden met zo’n combinatie. Dat ik dat gevoel heb komt met name door jarenlang ervaring op te bouwen met heel veel verschillende zijspannen.” Maar, voegt Ad daar nog aan toe: “als je het eenmaal onder de knie hebt is zijspanrijden een FEEST!”

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Jeroen Koeleman schreef:
    17 maart 2023 om 19:12

    Leuk artikel ik rij sinds vorig jaar met een Moto Guzzi V50 NATO met een Velorex bak eraan en het is inderdaad leuk om te doen en wat er al geschreven wordt neem een les anders verdwijn je gegarandeerd in de berm.

    Beantwoorden
  2. Antoon schreef:
    17 maart 2023 om 19:43

    Ik rij al 52 jaar zijspan ik denk dat ik er wel een half miljoen kilometer met een zijspan gereden heb .maar ik hou altijd het zijspanwiel het liefst aan de grond. Toch kan ik aardig door de bocht vindt ik zelf. Met nat weer hebben sommige solorijders er genoeg aan om bij te blijven. Het is volgens mij gewoon de mooiste manier om met een motor onderweg te zijn

    Beantwoorden
  3. peter schreef:
    17 maart 2023 om 21:48

    Wat een mooie herkenning in dit verhaal.
    Ook ik rijd al een ruim 25 jaar zijspan, en met ongeveer 2 ton aan kilometers door heel Europa mag ik toch zeggen dat de ervaring er wel is. En wat een plezier heb ik er nog steeds aan als ik op pad ga met mijn Goldwing. De gehandicaptenritjes, de vakantie kilometers , maar ook gewoon het ritje in de buurt geeft me een enorm fijn gevoel. Zijspanrijden is wel een kunstje wat je moet leren zoals Ad al aanhaalde in het verhaal. Er zijn verschillende goede zijspanrijscholen te vinden die je de fijne kneepjes kunnen leren voordat je een zijspan aanschaft. Ik zeg doen!

    Beantwoorden
  4. Piet Vesseur schreef:
    18 maart 2023 om 10:01

    Zijspan rijden is een feest, nu alweer 20 jaar terug begonnen met een rijvaardigheid training bij Jan Schilder uit Volendam op het Schilder circuit in Noord-Holland, hier de nukken en grillen van het zijspan ervaren.
    Bij EML aan laten bouwen aan de BMW r1100rs, deze kreeg ik toen alleen mee met een rijvaardigheid certificaat, zo niet werd hij voor de deur gebracht.
    Zeer verstandig van EML, onervaren rijders maakten al brokken bij de eerst reis.

    Beantwoorden
  5. Reinier Smallegange schreef:
    18 maart 2023 om 14:06

    Niet alle zijspannen rijden op deze manier. Ik heb een zelfgebouwde zijspan combinatie die net als een solo motor plat door de bocht gaat. Een speciale scharnier constructie maakt dit mogelijk.
    Erg leuk en gemakkelijk!

    Beantwoorden
    1. Tom van Appeldoorn schreef:
      20 maart 2023 om 08:18

      Goed punt Reinier! Er bestaan verschillende systemen waarbij de motor (en eventueel ook het zijspan) wél meehellen in een bocht. Bij een Schwenker-combinatie beweegt de motorfiets individueel van het zijspan, waarbij de bevestigingspunten als het ware meebewegen. Ook bestaat er een Flexit. Hierbij zwenken zijspan en motor parallel aan elkaar. Dit kan doordat het zijspan een stuk hoger ‘op’ het derde wiel staat.

  6. Ruud van Zoomeren schreef:
    18 maart 2023 om 21:41

    Ik heb van 1991 tot 2007 twee combinaties gehad. Yamaha XJ900 en een Honda GL1200. Beide met dezelfde EZS TPSL bak. Bij elkaar 350.000 km gereden met heel veel plezier. Mee gestopt toen de kinderen te groot werden. Sindsdien alweer bijna 280.000 km solo gereden. Het blijft kriebelen. Certificaat gehaald bij Jan Schilder, prachtige vent!

    Beantwoorden
  7. Joey Speet schreef:
    20 maart 2023 om 14:03

    Hallo,
    Ik ben 61 en rij vanaf m’n 18e motor. Eigenlijk altijd BMW, eerst een R90 en de laatste 32 jaar een R 100 r. Omdat wij nu een hond hebben sinds 2 jaar en m’n vrouw en ik toch wilde notorrijden heb ik van haar een Harley Heritage softail classic met een Hollandia zijspan gekregen. Een geweldig mooi combinatie. Omdat ik net van alles en nog wat geracet heb en redelijk gevoel voor mechaniek heb ben ik voorzichtig met de hond in tuig in de bak in de buurt en in de stad Haarlem gaan rijden. Dit gaat al een jaar zonde problemen goed. Nou heb ik niet sneller dan 50 a 60 km. p/u gereden. Ik begrijp dat het beter is om bij een rijschool zijspan les te nemen . Wie kunnen jullie mij adviseren ? Lelystad is best uit de buurt en ik lees zojuist de Hr. Schilder in Volendam . Heeft iemand ervaring met opleidingsmogelijkheden dichter bij Haarlem?
    Vriendelijk groet,
    Joey

    Beantwoorden
  8. Ruud Schut schreef:
    20 maart 2023 om 19:14

    Leuk de aandacht voor het zijspanrijden.
    Ik rij sinds 2007 zijspan. Het is een BMW R1200Rt met EZS R4 zijspan. En het rijden is en blijft een feest. Al grote delen van Europa gezien, maar het is nooit genoeg.
    Blijf er over schrijven.
    Groeten Ruud

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

  • Route

Door Leonoor Fischer

25 maart 2023 1 min

Zeeën van rust en ruimte in Drenthe

  • Reisgebied

Frank Door Frank Andringa

21 maart 2023 4 min

Saksisch Zwitserland

  • Route

Door Bas Prins

18 maart 2023 1 min

De Friese veertien-stedentocht

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

10 maart 2023 4 min

Als motorrijder het vliegtuig in

  • Route
Op de motor de Botlektunnel in Rotterdam

Door Mark Meisner

8 maart 2023 1 min

Op ontdekking in de Rotterdamse tunnels

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

7 maart 2023 3 min

Gran Canaria

Blijven rijden

Door Motormuis

5 maart 2023 2 min

Op weg naar… de afgrond?!

  • Route

Door Leonoor Fischer

4 maart 2023 1 min

Motorparadijs Gran Canaria

  • Reisgebied

Frank Door Frank Andringa

28 februari 2023 7 min

Andalusië

  • Route
Polder

Door Sigrid Heick

25 februari 2023 1 min

De smalle dijken van Utrecht

  • Route

Door Peter Aansorgh

18 februari 2023 1 min

Sightseeing in de Vaucluse

  • Reisgebied

Door Peter Aansorgh

14 februari 2023 3 min

Vaucluse

Blijven rijden

Door Motorrijders.nl

13 februari 2023 2 min

Zien we jou op MOTORbeurs Utrecht 2023?

  • Route

Door Tom van Appeldoorn

11 februari 2023 1 min

Hoge heuvels, smalle dijken

  • Route

Door Mark Meisner

4 februari 2023 1 min

Zuid Engeland – Sussex – Surrey

  • Route
Uitzicht op Deventer vanaf de andere kant van de IJssel

Door Mark Meisner

28 januari 2023 1 min

Hanzesteden in Overijssel

  • Reisgebied

Door Jens Holierhoek

25 januari 2023 3 min

Zuidwest-Noorwegen

  • Route
Geparkeerde motor in Zeeland voor een vuurtoren

Door Jarno van Osch

21 januari 2023 1 min

Zeeland en zijn dikke dijken

  • Reisgebied
Een prachtig uitzicht over Loch Lomond vanaf een van de bergtoppen

Door Jens Holierhoek

18 januari 2023 3 min

Schotland

  • Route
Met de motor langs het binnenhof in Den Haag

Door Mark Meisner

14 januari 2023 1 min

Uitwaaien rond Den Haag

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

11 januari 2023 3 min

Pyreneeën-Oost

  • Route
Het uitzicht over het landschap van Zuid-Limburg vanaf de motor

Door Mark Meisner

7 januari 2023 1 min

Bourgondisch Limburg

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

4 januari 2023 3 min

Pyreneeën-West

  • Route

Door Tom van Appeldoorn

30 december 2022 1 min

Rondje Nederland

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

28 december 2022 3 min

Navarra

Blijven rijden

Door Amber Blokhuis

27 december 2022 1 min

TNT – Aerial Silk in motorpak!

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

21 december 2022 3 min

Catalonië

  • Reisgebied

Door Jens Holierhoek

19 december 2022 3 min

Ardennen

  • Route

Door Leonoor Fischer

10 december 2022 1 min

Kronkelen langs het Utrechtse water

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

28 november 2022 6 min

Doorrijden in de winter

  • Route
IJsselmeerdijk Hoorn

Door Leonoor Fischer

26 november 2022 1 min

Van meer tot kust in Noord-Holland

  • Route
Amsterdam Woonboten

Door Mark Meisner

19 november 2022 1 min

De polders van Amsterdam

Blijven rijden

Door Motormuis

14 november 2022 3 min

Moeten clubs het opnemen tégen overheden voor het behartigen van belangen?

  • Route

Door Mark Meisner

12 november 2022 1 min

Stadsrondje ‘Rotterdam uit’

  • Route

Door Leonoor Fischer

5 november 2022 1 min

Andere taal in Friesland

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

2 november 2022 3 min

Zwitserland

  • Reisgebied
Uitzicht in de avond over de haven van Kopenhagen in Denemarken met zeilboten en kleurrijke huizen

Door Jens Holierhoek

26 oktober 2022 3 min

Denemarken

  • Reisgebied
Uitzicht over de pier van Brighton

Door Jens Holierhoek

19 oktober 2022 3 min

Kent – Sussex

Blijven rijden

Door Bas van der Wal

17 oktober 2022 4 min

De vermogenskwestie

  • Route

Door Mark Meisner

15 oktober 2022 1 min

Opladen door de Achterhoek

  • Reisgebied

Door Leonoor Fischer

12 oktober 2022 3 min

Italië – midden/zuid

  • Route

Door Leonoor Fischer

8 oktober 2022 1 min

Vanuit Eindhoven naar het westen

  • Reisgebied

Door Jens Holierhoek

5 oktober 2022 3 min

IJsland

  • Route

Door Leonoor Fischer

1 oktober 2022 1 min

Ten oosten van Eindhoven

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

13 september 2022 3 min

4 tips voor het onderhoud van jouw classic racer

  • Route

Door Mark Meisner

3 september 2022 1 min

Rotterdams rondje

  • Reisgebied

Frank Door Frank Andringa

2 september 2022 4 min

Kreta

Blijven rijden

Door Bas van der Wal

19 augustus 2022 4 min

Ode aan de Lekdijk

Blijven rijden

Door Mark Meisner

19 augustus 2022 2 min

Zelf sleutelen – Ketting spannen

  • Route

Door Leonoor Fischer

30 juli 2022 1 min

De Noord-Veluwe

Blijven rijden

Door Lars Breuren

29 juli 2022 1 min

Een account maken doe je zo!

  • Reisgebied
Zonsondergang op de Noordkaap

Door Jens Holierhoek

28 juli 2022 3 min

De Noordkaap

  • Route

Door Leonard van den Berg

16 juli 2022 1 min

Groningen vol gas

  • Reisgebied

Frank Door Frank Andringa

14 juli 2022 4 min

Sardinië

  • Route

Door Jarno van Osch

9 juli 2022 1 min

Ontdekking van de Randstad

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

5 juli 2022 4 min

Romantici in de werkplaats: Hammer-broers hebben een passie voor klassieke racers

  • Route
Zaanse Schans motorrijden Ducati

Door Vincent Burger

2 juli 2022 1 min

Noord-Holland en zijn vele kusten

  • Reisgebied
Kasteel in het hart van Harz, Duitsland

Door Mark Litjens

30 juni 2022 3 min

Harz

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

29 juni 2022 4 min

Motorexamen voertuigbeheersing (AVB): Zweten, spanning en gehaald? (blog #7)

Blijven rijden

Bas Vis Door Bas Vis

27 juni 2022 4 min

Alles wat je altijd al over banden wilde weten – vakantie bandenspanning special

  • Reisgebied
Valsugana - Pieve Tesino - Lagorai Malga - Val Cion

Door Jens Holierhoek

16 juni 2022 3 min

Trentino

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

15 juni 2022 4 min

Motorrijles in de winter: Geen enkel probleem (blog #6)

  • Route
Motorrijden rondom Rotterdam

Door Vincent Burger

11 juni 2022 1 min

Onder de rook van Rotterdam

  • Route
Motorroute door Gelderland motor geparkeerd langs de Rijn

Door Jarno van Osch

28 mei 2022 1 min

Rillingen vanaf de Utrechtse Heuvelrug

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

27 mei 2022 4 min

Bagage op een naked bike

Blijven rijden

Door Jarno van Osch

26 mei 2022 4 min

Motormodel – Yamaha MT-01

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

15 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Anne-Fleur Zandbergen

  • Route

Door Leonoor Fischer

13 mei 2022 1 min

Genieten op de Veluwe

Blijven rijden
Banden onderhoud

Bas Vis Door Bas Vis

22 april 2022 4 min

Belangrijke vragen over motorbanden

  • Route

Door Mark Meisner

16 april 2022 1 min

De kip en het ei rond Barneveld

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

5 april 2022 4 min

Motorrijbewijs halen: nu is de tijd rijp (blog #1)

Blijven rijden

Door Amber Blokhuis

9 maart 2022 2 min

Dag van de Motorrijder – routes en pitstops bekend!

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

6 maart 2022 6 min

9 legendarische snelheidsrecords op de motor

  • Reisgebied

Door Mark Litjens

9 februari 2022 3 min

Marokko

Blijven rijden

Door Amber Blokhuis

28 januari 2022 1 min

Dag van de Motorrijder – 20 maart 2022

Blijven rijden

Sabrina Door Sabrina de Wit

18 december 2021 5 min

Betoverend mooi: Op de motor door de Balkan – deel 3

Blijven rijden

Sabrina Door Sabrina de Wit

11 december 2021 4 min

Betoverend mooi: Op de motor door de Balkan – deel 2

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

19 november 2021 6 min

De machtige Pyreneeën – deel 3

Blijven rijden
Saarland

Door Tom van Appeldoorn

11 oktober 2021 4 min

Praten in je helm = risico’s zien!

Blijven rijden

Bas Vis Door Bas Vis

24 september 2021 4 min

Echt alles over de motorhelm

Blijven rijden
Ward de bles, Ducati 749

Door Tom van Appeldoorn

18 juli 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ward de Bles

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

24 mei 2021 4 min

Zet een knotsgekke motorwereldrecord op jouw naam!

Pitstop
Schaaf

Door Bas van der Wal

19 mei 2021 5 min

Schaaf: “Ik reed als Marc Márquez en kwam superhard op een S-bocht af…”

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

6 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Monique Konings

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

20 april 2021 5 min

Hoe het nou zit met ‘geluidsflitspalen’

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

2 april 2021 6 min

Per Bullet naar Ladakh – deel 4

Blijven rijden

Door Mark Meisner

1 april 2021 1 min

Route: De kip en het ei rond Barneveld

Blijven rijden

Door Jarno van Osch

7 maart 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 4, Yamaha Ténéré 700

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

12 februari 2021 4 min

Bestemming: Corsica – deel 2

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Blijven rijden

Door Mark Meisner

17 juli 2020 2 min

Wij zijn motorrijders

Blijven rijden

Frank Door Frank Andringa

10 juli 2020 3 min

Voor elke rijder. De juiste route

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X