Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Mens achter de motor

14 februari 2022 4 min ... 15 Reacties

Dwarslaesie-coureur Edwald Oude Huikink: ‘Racen geeft mijn leven zin’

Frank Door Frank Andringa

...
TwitterFacebookE-mail

Hij is zonder twijfel de opvallendste motorcoureur in de Nederlandse paddock: Edwald Oude Huikink. Door een dwarslaesie is hij tot zijn oksels verlamd en zit hij in een rolstoel. Maar als het licht aan het eind van de pitstraat op groen gaat, dan stuift hij er op zijn R1 net zo hard vandoor als de andere coureurs. “Ik wil alles uit mijn leven halen wat erin zit. En hopelijk motiveer ik anderen hiermee.”

Terug naar het jaar 1994. Oude Huikink maakt op 27-jarige leeftijd zijn debuut in het ONK op een 350cc Yamaha LCF. En dat doet hij helemaal niet onverdienstelijk, hij staat achtste in het klassement voorafgaand aan de vierde race van het seizoen. Maar dan gaat het mis op het TT Circuit. De Hengeloër gaat met een snelheid van zo’n 200 kilometer per uur onderuit in Meeuwenmeer.

“Ik was eigenlijk de bocht al uit, toen de achterkant begon te slingeren”, blikt Oude Huikink terug. “Mijn gedachte was: gas erbij, dan trekt hij weer recht. Maar toen begon de voorkant te glijden. Tijdens de val is de motor tegen mijn rug geknald. Ik ben ruim 100 meter doorgeschoten. Ter hoogte van Hoge Heide kwam ik tot stilstand. Alles ging heel snel. Ik lag daar half ik een plas water, maar ik voelde niets meer in mijn benen. Ineens waren daar de marshalls. Zelf kon ik mijn helm nog afdoen. Voor ik het wist lag ik in de ambulance en werd ik naar het ziekenhuis gebracht.” Enkele dagen later krijgt hij te horen dat hij een dwarslaesie heeft en de rest van zijn leven in een rolstoel zit.

Strijd

26 jaar later is de Tukker inmiddels verder, maar het leven met een dwarslaesie is nog elke dag een strijd. Er zijn beperkingen, hij moet goed op zijn lichaam letten zodat hij bijvoorbeeld geen doorligplekken krijgt, maar tegelijkertijd is er ook nog heel veel wél mogelijk. Motorrijden en -sport is voor Oude Huikink de redding geweest.

“Tijdens mijn revalidatie heb ik wel eens gedacht dat mijn leven geen zin meer had. Maar gelukkig heb ik een grote groep familie en vrienden om me die me elke dag toen kwamen bezoeken. En ik had een droom. Ooit zou ik weer motorrijden. Een jaar na het ongeluk ben ik met mijn vader in de auto gestapt voor de voorjaarstraining in 1995. Dat was tranen met tuiten. Maar ik wilde die trainingen zien. Het is heel heftig als je de jongens ziet waarmee je reed. Ik ben daarna bij alle ONK’s geweest.”

Ook komt er weer een motor. In eerste instantie een quad en tegenwoordig verplaatst de Tukker zich op een Can Am Spyder. De Driewieler is aan zijn handicap aangepast. Maar de droom om ooit weer te gaan racen, die is daarmee niet verdwenen.

Lees ook: Motorrijden met een verlamde arm: Jan Wouda (78) zit weer in het zadel

‘Dat wil ik ook’

“De passie voor motorrijden zit diep. Heel diep. Vanaf het moment dat ik op 7-jarige leeftijd bij een oom aan de gashendel mocht draaien, was ik verkocht. Dat wilde ik ook. En als ik iets wil, dan gebeurt het. Is het niet links om, dan is het wel rechts om.” Als Oude Huikink in 1994 het budget heeft, kijkt ook niemand op dat hij gaat racen. Maar dat hij enkele jaren geleden aankondigt om ook met een dwarslaesie te willen gaan racen, worden er toch enkele wenkbrauwen gefronst.

 

Voorbeeld

“Ik zag op internet een Britse motorcoureur met een dwarslaesie. Die man was net als ik vanaf zijn oksels verlamd, maar hij racete weer. Op dat moment had ik ook nog maar een doel. Dat ga ik ook doen.”

Hennie Lentink, de man achter de OW races, ziet er geen probleem in. En ook het TT Circuit heeft er geen moeite mee. Er komt een R1 en Albert Lukens van de projectgroep Motor Mobiliteit voor Gehandicapten past hem aan. Met benen die niets doen, moet het allemaal met de handen gebeuren. Zo zit er een quickshifter voor Oude Huikink aan het stuur. Maar het belangrijkste is dat hij ook blijft zitten.

“Onder mijn laarzen zijn een soort van toeclips gemaakt, zodat ik mijn voeten net als een wielrenner aan de motor kan laten klikken. Met een band worden mijn benen op hun plek gehouden”, legt de 54-jarige Hengeloër uit. “Op het middenterrein van het TT Circuit hebben we geoefend. Dat viel in het begin niet mee. Maar na een half uurtje reed ik al mijn eerste kleine wheelies.”

Voordat er geracet kan worden, moet er nog een ding gebeuren. Oude Huikink moet zijn racelicentie terugverdienen. Hij moet onder de 2.11 kunnen rijden. Die voorwaarde heeft Lentink hem gesteld. De eerste pogingen in de regen mislukken. Maar op 7 juli 2019 valt alles op zijn plek. Als een ware Boet van Dulmen, de rug gestrekt en de knieën binnenboord, zit hij ruim binnen de limiet.

“Nee, ik heb geen angst als ik race. Als de klep van de helm dichtgaat, is dat helemaal verdwenen. Dan telt maar een ding: gaan met die banaan!”

Racen

2020 had het jaar van de terugkeer moeten worden, maar dat plan viel grotendeels in het water. “Er zou een Novice Cup komen, een opstartklasse. Maar door te weinig deelnemers is dit niet doorgegaan. De coureurs in de OW Cup gaan me op dit moment nog te snel. Het zou te jammer zijn als ik me niet kwalificeer tijdens de training. Dat is doodzonde voor mijn smalle budget. Daarom heb ik alleen tijdens enkele CRT dagen gereden.”

Komend jaar moet het er alsnog van komen, als het budget het tenminste toelaat. “En dan zien we wel waar het eindigt. GP’s ga ik niet meer rijden. Maar ik ben nog altijd mijn doelen aan het verleggen. Eerst was het mijn licentie halen, daarna wedstrijden rijden en dan zien we weer verder.”

“Ik weet dat het mis kan gaan, maar ik wil alles uit het leven halen wat erin zit. Dat is niet altijd even makkelijk in mijn situatie, maar ik probeer het wel. Motorsport geeft mijn leven zin. En mogelijk motiveer of stimuleer ik hiermee andere mensen met een handicap. Zij hoeven niet aan motorracen te gaan doen, het kan ook iets anders zijn. Haal het onderste uit de kan, is mijn motto. Er is veel mogelijk.”

 

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Theo Egberink schreef:
    11 december 2020 om 16:18

    Een echte topper! Diep respect!

    Beantwoorden
  2. Anoniem schreef:
    11 december 2020 om 18:27

    Super om dit te lezen . En het klopt als echt iets wil is er veel mogelijk never give your dreams

    Beantwoorden
    1. Ron Meinema schreef:
      19 februari 2022 om 09:16

      Als zoon van een vader met een dwarslaesie en een van de eerste paralympiers is 1960 .vindt ik dit toch weer een geweldig verhaal. In mijn jeugd omgeven door mensen met een handicap blijkt wederom dat er heel veel meer mogelijk is dan wat we ooit hebben gedacht. Ook ik zou het vreselijk vinden als ik niet meer zou kunnen motorrijden. Dat jij ondanks je handicap weer bent opgestapt vind ik echt fantastisch. Wellicht zullen anderen ook op het idee komen om dit te gaan doen. Want goed voorbeeld doet goed volgen. En wellicht in de toekomst een eigen raceklasse voor mensen met een beperking. Veel plezier Oude Huikink..!!

  3. Peter schreef:
    11 december 2020 om 18:45

    Eind jaren 90 leerde ik Edwald kennen in zijn rolstoel kijkend naar een race op de Varsselring. Ieder jaar zocht ik hem op, wees hij mij weer op de diverse rijstijlen van de coureurs. Prachtig vond ik dat. Hij had veel kennis en is geen zeur. Door mijn werk zag ik hem een tijd niet tot ik te horen kreeg dat hij met racen was begonnen. We hebben weer contact en ik draag bij aan zijn doel in de club van 50. Hij is een topgozer!

    Beantwoorden
  4. Henny schreef:
    11 december 2020 om 22:50

    Ewald is een topper,mooi om hem op de r1 te zien.

    Beantwoorden
    1. Tante Megelink schreef:
      12 december 2020 om 20:43

      10 april Edwald.????

  5. Arjan Bodde schreef:
    12 december 2020 om 08:25

    Respect, wat een doorzettingsvermogen????????????????????????
    Een voorbeeld voor velen????

    Beantwoorden
  6. Jos schreef:
    12 december 2020 om 09:48

    Super dat het gelukt is, respect

    Beantwoorden
  7. Ling schreef:
    14 december 2020 om 19:49

    wat een doorzetter en prachtige kerel.

    Beantwoorden
  8. Tom Hoekstra schreef:
    16 december 2020 om 16:57

    Wat een inspirerend artikel, heel mooi om te lezen dat hij zich niet laat tegenhouden door een beperking. Mijn neefje heeft een beperking en gaat volgend jaar met speciale autorijlessen beginnen. Ik zie bij hem ook een grote motivatie en hij wil graag zelfstandig zijn. Autorijden gaat hem hier zeker bij helpen.
    https://www.verkeersschoolvoskamp.nl/rijopleidingen/rijbewijs-b/rijlessen-voor-mindervaliden

    Beantwoorden
    1. Mario van Ewijk schreef:
      18 december 2020 om 19:25

      Wat een verhaal…diep respect voor de getoonde wilskracht en positiviteit. Hoop dat hij nog vele jaren intens mag genieten van 1 van de leukste dingen in het leven !

  9. Geert Schuring schreef:
    21 december 2020 om 15:54

    Waar een wil is, is een weg. Ook onder de echte motorrijders. Veel respect voor deze positief ingestelde man!

    Beantwoorden
  10. R.E. Gerritsen schreef:
    18 februari 2022 om 19:27

    Edwald, motorheld

    Beantwoorden
  11. Eric van gestel schreef:
    19 februari 2022 om 10:58

    Wat een mooi verhaal .
    En wat een respect heb ik voor jou doorzetting s vermogen. !!!
    Een groot voorbeeld van wat nog kan als er een wil is.
    Geniet maar van je grote passie motorrijden.
    Vriendelijke groeten Eric.

    Beantwoorden
  12. Martine de wit schreef:
    19 februari 2022 om 20:00

    Geweldig!!! De passie voor het racen.
    Prachtig om zo gedreven te zijn erg knap, super bewondering voor.
    Goede instelling, goed voorbeeld voor veel mensen. Nooit opgeven probeer alles er uit te halen wat je met je korte leven kunt doen.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 januari 2023 2 min

Mijn motor en ik – Bart van den Dungen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – Arend Otten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

18 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Jethro Hosvelt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Nellie Geraets

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 november 2022 5 min

Mijn motor en ik – Evert Kuiken

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

6 november 2022 3 min

Mijn motor en ik – Hans Veen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

9 oktober 2022 3 min

Mijn motor en ik – Peter van der Zon

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 oktober 2022 6 min

Jongste Honda Goldwing-rijders van Nederland: ‘Goldwing zit in ons bloed’

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

27 september 2022 6 min

Rijst met ketchup: de lange weg naar succes van custom motorbouwer Bert-Jan Blok

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2022 3 min

Mijn motor en ik – Sjors Thijssen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 september 2022 9 min

Leven in het verleden: de WOII-motoren van John

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 september 2022 5 min

Mijn motor en ik – Urban Tiemissen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 september 2022 2 min

Mijn motor en ik – Erik Bakhuis

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

21 augustus 2022 3 min

Mijn motor en ik – Zed van Rosmalen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

8 augustus 2022 5 min

Chantal Doortje: “Het Zwarte Woud heeft echt mijn hart gestolen.”

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

1 augustus 2022 4 min

Aya over motorrijden in Utah en modellenwerk voor REV’IT!

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 juli 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Lisenka Gorter

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juli 2022 4 min

Mijn motor en ik – Max Schoenmakers

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

7 juli 2022 5 min

Motormodel – Voxan Black Magic

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

6 juli 2022 4 min

De parels van Nederland – Norton Museum

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

23 juni 2022 4 min

Motormodel – Laverda 750 SF

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 juni 2022 3 min

Mijn motor en ik – Jordy Vereecke

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

14 juni 2022 2 min

Motorrijden met een verlamde arm: Jan Wouda (79) zit weer in het zadel

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

24 mei 2022 3 min

Motormuseum Friesland

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 mei 2022 4 min

Uit de kunst: De weergaloos gespoten helmen en motoren van Erik Weersing

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

12 mei 2022 4 min

Motormodel – MV Agusta F4 750 S

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Saskia Jansen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 april 2022 5 min

Fotograaf op snelheid – Lorenzo van Aarle

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

17 april 2022 4 min

Mijn Motor en Ik – Nicole Dekker

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 april 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Timothy van Roy

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 maart 2022 5 min

Mijn motor en ik – Chris Hermes

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

4 maart 2022 6 min

Danilo Petrucci – Goedlachse cultheld

Pitstop

Door Leonoor Fischer

28 februari 2022 5 min

Offroad met Nikki van der Spek

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

27 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Ruud Wagemakers

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 februari 2022 5 min

‘Alles mag naar de klote tijdens een stuntshow’

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

20 februari 2022 5 min

Randy aka Ranic: “Het is jammer dat het circuit geen goedkope hobby is.”

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Chel Horrevoets

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 februari 2022 4 min

Sjaak Lucassen: ‘De ideale motor voor een wereldreis bestaat niet’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2022 3 min

Biker sisters: Liefde voor twee wielen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 januari 2022 4 min

Het perfecte plaatje volgens Ducatilex

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2022 5 min

Daniëlle Boelens: ‘Als vrouw met de motor op wereldreis? Doen!’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

16 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Dennis Korten

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2022 3 min

Liefde voor een spotgoedkope DDR-motorfiets – MZ

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

2 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Eric van Gestel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Fabienne Draaijer

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

16 december 2021 3 min

Onvoorwaardelijke liefde voor de Moto Guzzi V50 NATO

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tim Mutsaers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

28 november 2021 4 min

Mijn motor en ik – Andries Mons

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

14 november 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Wim Bakkers

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2021 4 min

Mijn Motor en Ik – Thamara Janssen

Mens achter de motor

Door Mark Meisner

24 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Erskine Schoenmakers

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

17 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Ben Hansen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 oktober 2021 5 min

Mijn motor en ik – Joram Huisman

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Madelaine Vos

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 oktober 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ilse van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Menno Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jeffrey Planting

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

10 september 2021 4 min

Motorrijden met Rick Nieman: ‘Het mag allemaal best iets avontuurlijker’

Mens achter de motor
Anja Filak

Door Tom van Appeldoorn

5 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Anja Filak

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

31 augustus 2021 4 min

Van de Balkan tot de Noordkaap: Sabrina doet het op haar Ducati

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

22 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jelmer Jongstra

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Melle Lorijn

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

8 augustus 2021 5 min

Mijn motor en ik – Annette Koelink

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 augustus 2021 5 min

Gabriël Kousbroek over spek-en-bonen-Hells-Angel, brommers en drugssmokkel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 augustus 2021 4 min

Mijn motor en ik – John Teheux

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Mathiske van der Donk

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Jo van Gaal

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Annette van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

24 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Musab Celil

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

20 juni 2021 4 min

De parels van Nederland – het Gilera Museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Joes Hermsen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 juni 2021 6 min

Avonturier Paul van Hooff: ‘Mijn oude Guzzi is mijn ambassadeur’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Hans ten Broeke

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Frans Broers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

12 mei 2021 4 min

Schaaf: “Rijd ik sneller als de camera aanstaat? Jazeker!”

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Pepijn Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

22 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marion Hinrichs

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

8 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Perry van Zetten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tonnie van der Haar

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 maart 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jessica Kost

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marijke Visser

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

6 maart 2021 5 min

De motorrijdende duizendpoot – Ron Betist

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 maart 2021 5 min

Mijn motor en ik – Bas van der Wal

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

11 februari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Celesta Korse

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

28 januari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jos Klijn

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jos Wensink

Mens achter de motor
Rinze Kats, Mijn motor en ik

Frank Door Frank Andringa

16 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Rinze Kats

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

10 januari 2021 5 min

De droommotor van Angela Sudmeijer

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Chris Romeijn

Pitstop

Door Leonoor Fischer

24 december 2020 4 min

Anne en haar Transbrep

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

23 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Dirk de Jonge

Pitstop

Bas Vis Door Bas Vis

18 december 2020 1 min

Itchy Boots – Behind the scenes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Mariele Preker

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 oktober 2020 3 min

Mijn motor en ik – Jan Hebers

Pitstop

Door Mark Meisner

24 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van Twisk

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 september 2020 3 min

Mijn motor en ik – Frank van der Jagt

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van den Brink

Helden
Carmen

Frank Door Frank Andringa

13 augustus 2020 2 min

Carmen en haar Suzuki Volty

Pitstop

Door Mark Meisner

30 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Nathalie Christoffels

Mens achter de motor
Zelfbouwer Bo Janssis in zijn werkplaats

Door Mark Meisner

5 juli 2020 3 min

Zelfbouwer: Bo Janssis

Helden

Frank Door Frank Andringa

2 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Sander Beesteheerde

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

25 juni 2020 2 min

Mijn motor en ik – Christa Kloosman

Stories

Door Mark Meisner

8 mei 2020 3 min

Ibolya en haar CB

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

5 april 2020 1 min

Podcast: Monteur van het menselijk lichaam

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

18 maart 2020 3 min

‘Ik hoop dat iemand mij een wheelie leert’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 januari 2020 3 min

Robbert en zijn Honda Firestorm

Pitstop
de motorrijder

Frank Door Frank Andringa

19 juni 2019 2 min

Mijn motor en ik – Almar Gritter

Pitstop
Smeerolie Jarno van Osch

Door Mark Meisner

11 juni 2019 3 min

Journalist Jarno van Osch

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X