Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Mens achter de motor

7 februari 2022 4 min ... 3 Reacties

Sjaak Lucassen: ‘De ideale motor voor een wereldreis bestaat niet’

Frank Door Frank Andringa

...
TwitterFacebookE-mail

Sjaak Lucassen, ook wel bekend als R1 Sjaak, is de godfather van de Nederlandse wereldreizigers op de motor. Toen internet nog niet bestond, toerde hij al maanden op een Honda Fireblade door Australië. Daarna volgden wereldreizen waarbij hij alle continenten doorkruiste. Eerst op de Fireblade, later werd dat een Yamaha R1. “Vroeger toen ik als kleine jongen op mijn fietsje zat, trok ik al de wijde wereld in.”

Als je bij Lucassen door het raam kijkt in Maashees, staan er zes motoren op de stoep. Vijf R1’s en een Fireblade. Honderdduizenden kilometers hebben ze op de teller, maar rijden doen ze nog altijd. Niet dat de avonturier veel op de motor zit. “In Nederland wil ik niet meer rijden, daar voel ik echt niets voor.” Maar het avontuur lonkt nog steeds. Lucassen wil naar het eind van de wereld, hij wil op de motor naar de Noordpool.

Geboren avonturier

Sommige mensen worden geboren als avonturier en dat geldt zeker voor Lucassen. “Als kind ben ik opgegroeid op een boerderij in Maashees, in Noord-Brabant. Destijds was ik eigenlijk al een avonturier, ondanks dat ik het zelf helemaal niet wist. Ik kon pas vrij laat fietsen, maar toen ik dat eenmaal kon begon ik de buurt te ontdekken. Het mocht niet, maar al snel fietste ik naar Boxmeer. Dat lag toch elf kilometer verderop.”

Het is begin jaren ‘90, als de Brabander een documentaire over de cycloon Tracy in Australië ziet. Hij is dan al fervent motorrijder. “Mijn kameraad zei: ‘We gaan een keer naar Australië’. Die outback, het trok mij enorm om daar te rijden. Op dat moment was ik aan het wachten tot de Honda Fireblade uitkwam, een revolutionaire motor. Ik heb hem in 1992 direct gekocht en daarbij aangegeven dat ik het krat wat eromheen zat wilde houden. Want ik zou naar Australië. De motor is in mei uitgepakt en rijklaar gemaakt en in het najaar heb ik hem weer in het krat gezet en hem naar Australië gestuurd.”

Met een lts-opleiding en de middelbare tuinbouwschool spreekt Lucassen vrijwel geen Engels. Sterker nog, hij is nog nooit buiten Europa geweest en heeft nog nooit in een vliegtuig gezeten. Maar het avontuur lonkt. Niet voor zijn vriend. Die is van gedachten veranderd…

‘Als mensen beseffen wat echt reizen is, dan krabbelen ze terug’

“Een wereldreis is een groeiproces. Voor veel mensen duurt een vakantie nooit lang genoeg. Maar als ze beseffen wat echt reizen is, dan krabbelen ze terug. Voor mij is het geen probleem. Als kind had ik al dat ik goed alleen kon zijn.” En dus zet Lucassen zijn tanden erin.

Enkele weken nadat hij zijn Fireblade verstuurd heeft naar Australië, komt er een telefoontje. “Er was een pakket met daarin een motor ontvangen. Ze vroegen zich af wat ze ermee moesten doen. Ik heb gezegd dat ze hem wel konden laten staan, want ik kom eraan. Diezelfde dag heb ik een ticket gekocht en drie dagen later landde ik in Australië.”

Lees ook: Reisverhalen van andere motorrijders.

Daar staan ze raar te kijken, als de Fireblade uit het krat tevoorschijn komt. “Ik had in die tijd geen voorbeelden, kende niemand die dit ooit had gedaan. Maar voor mij was er geen twijfel. Ik wilde op de Fireblade, want die motor reed lekker. Op onverharde wegen is het wel eens wat lastiger, maar toch heb ik er enorm veel plezier mee gehad.”

Je zou het bijna als een impulsief idee omschrijven, maar Lucassen is het daar niet mee eens. “Ik was er natuurlijk al een jaar mee bezig in mijn hoofd, had alles al bedacht. Voor mij voelde het meer als een uitdaging om het avontuur aan te gaan.”

Fireblade wordt een R1

Na Australië volgt er tussen 1995 en 1998 een wereldreis op de Fireblade. Maar hoe groot de liefde voor de machine ook is, in 2001 komt er een R1. “Ik had al eens op die Yamaha gezeten en hij zat heerlijk. Een mooie sportmotor. Voor mijn wereldreis wist ik één ding, het zou weer een Japanner worden. Daar kwamen op dat moment de mooiste en degelijkste modellen vandaan. Ik heb er tussen 2001 en 2006 een vijf jaar durende wereldreis op gemaakt.”

Voor Lucassen geen offroad. “De R1 is de motor waar ik me op thuis voel en dan boeit het niet of hij geschikt is voor het terrein. Hij is geschikt voor mij. Dat moet iedereen in het achterhoofd houden die een lange reis op de motor gaat maken. Zoek een motor uit die bij jou past. Dat kan een racer zijn, maar als jij je lekker voelt op een lichte allroad is het ook goed.”

“Ik ben erachter gekomen dat je met een Fireblade of een R1 op de meeste plekken in de wereld gewoon kunt rijden. Dat betekent soms dat ik slechts zestig kilometer per uur kan rijden. Maar dat is beter dan dat je 120 rijdt en er ineens een vrachtwagen, kind, geit of een gat in de weg opduikt.”

Sjaak Lucassen rijdt ermee door de Sahara (‘achteraf een makkie’) en door de Democratische Republiek Congo, waar vrijwel geen wegen bestaan. Hij scheurde er vol gas mee over een zoutmeer in Bolivia en doorkruiste China. “Weet je, de ideale motor bestaat niet voor een wereldreis. De perfecte motor is de motor die je aan het hart ligt.”

Technisch mirakel

Ruim drie ton op de teller en dwars door woestijnen, rivieren en over bergen gereden. Het is een wonder dat de R1 van Lucassen nog altijd rijdt. “Die machine had op een gegeven moment een radiateur die helemaal was dichtgeslibd. Als je dan door koud water rijdt, dan moet de motor kapot knallen. Maar er gebeurde niets. Ik reed dertig keer per dag door koud water en hij gaf geen krimp. Tot en met de uitlaat ging ik ermee in rivieren. Soms stierf de R1. Dan maakte je de uitlaat weer leeg, startte je opnieuw en reed hij weer verder.”

“Met een slippende koppeling door de modder op hoge bergen, stinken. Die Yamaha bleef doorploeteren. Onbegrijpelijk! De machine heeft technisch gezien zo op zijn donder gekregen, maar uiteindelijk heb ik er 360.000 kilometer zonder revisie op gereden. Bizar! Het blok is nog helemaal origineel, zelfs de versnellingsbak. Goed, hij is nu wel gaar, maar ik rij er nog steeds mee.”

Mee naar de Noordpool gaat hij niet meer. Daarvoor heeft Lucassen een nieuwe R1 gekocht, die wordt geprepareerd voor de reis. “Natuurlijk is dat niet de ideale motorfiets om de Noordpool te bereiken. Maar welke motor is er wel voor gemaakt om daarnaartoe te rijden?”

Benieuwd naar Sjaak zijn verhalen en reizen? Bezoek dan zeker zijn website eens.

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Frits Janssen schreef:
    11 februari 2022 om 20:26

    Ja leuk stukje tekst, ik volg hem al jaren en ik sponser een beetje.

    Beantwoorden
  2. Frans Visser schreef:
    12 februari 2022 om 12:36

    Mooi verhaal. Graag meer daarvan.

    Beantwoorden
  3. Patrick Duis schreef:
    14 februari 2022 om 09:05

    Ja een heel erg mooi verhaal. Op ons vrijgezellenfeest voordat we gingen trouwen was R1 sjaak met zijn presentatie. We hebben nog een foto uit 2007 dat we beiden op de R1 van R1 sjaak mochten zitten. Prachtige avond was dat in Castelre (bij Baarle Nassau)

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 maart 2023 5 min

Mijn motor en ik – Wils van Soldt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 februari 2023 4 min

Mijn motor en ik – Frank Eggerding

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 februari 2023 3 min

Mijn motor en ik – Dirk de Jonge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – John Props

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 januari 2023 2 min

Mijn motor en ik – Bart van den Dungen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – Arend Otten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

18 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Jethro Hosvelt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Nellie Geraets

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 november 2022 5 min

Mijn motor en ik – Evert Kuiken

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

6 november 2022 3 min

Mijn motor en ik – Hans Veen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

9 oktober 2022 3 min

Mijn motor en ik – Peter van der Zon

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

27 september 2022 6 min

Rijst met ketchup: de lange weg naar succes van custom motorbouwer Bert-Jan Blok

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2022 3 min

Mijn motor en ik – Sjors Thijssen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 september 2022 9 min

Leven in het verleden: de WOII-motoren van John

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 september 2022 5 min

Mijn motor en ik – Urban Tiemissen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 september 2022 2 min

Mijn motor en ik – Erik Bakhuis

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

21 augustus 2022 3 min

Mijn motor en ik – Zed van Rosmalen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

8 augustus 2022 5 min

Chantal Doortje: “Het Zwarte Woud heeft echt mijn hart gestolen.”

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

1 augustus 2022 4 min

Aya over motorrijden in Utah en modellenwerk voor REV’IT!

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 juli 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Lisenka Gorter

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juli 2022 4 min

Mijn motor en ik – Max Schoenmakers

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

7 juli 2022 5 min

Motormodel – Voxan Black Magic

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

6 juli 2022 4 min

De parels van Nederland – Norton Museum

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

23 juni 2022 4 min

Motormodel – Laverda 750 SF

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 juni 2022 3 min

Mijn motor en ik – Jordy Vereecke

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

14 juni 2022 2 min

Motorrijden met een verlamde arm: Jan Wouda (79) zit weer in het zadel

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

24 mei 2022 3 min

Motormuseum Friesland

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 mei 2022 4 min

Uit de kunst: De weergaloos gespoten helmen en motoren van Erik Weersing

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

12 mei 2022 4 min

Motormodel – MV Agusta F4 750 S

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Saskia Jansen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 april 2022 5 min

Fotograaf op snelheid – Lorenzo van Aarle

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

17 april 2022 4 min

Mijn Motor en Ik – Nicole Dekker

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 april 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Timothy van Roy

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 maart 2022 5 min

Mijn motor en ik – Chris Hermes

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

4 maart 2022 6 min

Danilo Petrucci – Goedlachse cultheld

Pitstop

Door Leonoor Fischer

28 februari 2022 5 min

Offroad met Nikki van der Spek

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

27 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Ruud Wagemakers

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 februari 2022 5 min

‘Alles mag naar de klote tijdens een stuntshow’

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

20 februari 2022 5 min

Randy aka Ranic: “Het is jammer dat het circuit geen goedkope hobby is.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2022 4 min

Dwarslaesie-coureur Edwald Oude Huikink: ‘Racen geeft mijn leven zin’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Chel Horrevoets

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2022 3 min

Biker sisters: Liefde voor twee wielen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 januari 2022 4 min

Het perfecte plaatje volgens Ducatilex

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

16 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Dennis Korten

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2022 3 min

Liefde voor een spotgoedkope DDR-motorfiets – MZ

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

2 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Eric van Gestel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Fabienne Draaijer

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

16 december 2021 3 min

Onvoorwaardelijke liefde voor de Moto Guzzi V50 NATO

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tim Mutsaers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

28 november 2021 4 min

Mijn motor en ik – Andries Mons

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

14 november 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Wim Bakkers

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2021 4 min

Mijn Motor en Ik – Thamara Janssen

Mens achter de motor

Door Mark Meisner

24 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Erskine Schoenmakers

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

17 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Ben Hansen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 oktober 2021 5 min

Mijn motor en ik – Joram Huisman

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Madelaine Vos

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 oktober 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ilse van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jeffrey Planting

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

10 september 2021 4 min

Motorrijden met Rick Nieman: ‘Het mag allemaal best iets avontuurlijker’

Mens achter de motor
Anja Filak

Door Tom van Appeldoorn

5 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Anja Filak

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

31 augustus 2021 4 min

Van de Balkan tot de Noordkaap: Sabrina doet het op haar Ducati

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

22 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jelmer Jongstra

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Melle Lorijn

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

8 augustus 2021 5 min

Mijn motor en ik – Annette Koelink

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 augustus 2021 5 min

Gabriël Kousbroek over spek-en-bonen-Hells-Angel, brommers en drugssmokkel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 augustus 2021 4 min

Mijn motor en ik – John Teheux

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Mathiske van der Donk

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Jo van Gaal

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Annette van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

24 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Musab Celil

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

20 juni 2021 4 min

De parels van Nederland – het Gilera Museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Joes Hermsen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 juni 2021 6 min

Avonturier Paul van Hooff: ‘Mijn oude Guzzi is mijn ambassadeur’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Hans ten Broeke

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Frans Broers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

12 mei 2021 4 min

Schaaf: “Rijd ik sneller als de camera aanstaat? Jazeker!”

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Pepijn Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

22 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marion Hinrichs

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

8 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Perry van Zetten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tonnie van der Haar

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 maart 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jessica Kost

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marijke Visser

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

6 maart 2021 5 min

De motorrijdende duizendpoot – Ron Betist

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 maart 2021 5 min

Mijn motor en ik – Bas van der Wal

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

11 februari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Celesta Korse

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

28 januari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jos Klijn

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jos Wensink

Mens achter de motor
Rinze Kats, Mijn motor en ik

Frank Door Frank Andringa

16 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Rinze Kats

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

10 januari 2021 5 min

De droommotor van Angela Sudmeijer

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Chris Romeijn

Pitstop

Door Leonoor Fischer

24 december 2020 4 min

Anne en haar Transbrep

Pitstop

Bas Vis Door Bas Vis

18 december 2020 1 min

Itchy Boots – Behind the scenes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Mariele Preker

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 oktober 2020 3 min

Mijn motor en ik – Jan Hebers

Pitstop

Door Mark Meisner

24 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van Twisk

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 september 2020 3 min

Mijn motor en ik – Frank van der Jagt

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van den Brink

Helden
Carmen

Frank Door Frank Andringa

13 augustus 2020 2 min

Carmen en haar Suzuki Volty

Pitstop

Door Mark Meisner

30 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Nathalie Christoffels

Mens achter de motor
Zelfbouwer Bo Janssis in zijn werkplaats

Door Mark Meisner

5 juli 2020 3 min

Zelfbouwer: Bo Janssis

Helden

Frank Door Frank Andringa

2 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Sander Beesteheerde

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

25 juni 2020 2 min

Mijn motor en ik – Christa Kloosman

Stories

Door Mark Meisner

8 mei 2020 3 min

Ibolya en haar CB

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

5 april 2020 1 min

Podcast: Monteur van het menselijk lichaam

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

18 maart 2020 3 min

‘Ik hoop dat iemand mij een wheelie leert’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 januari 2020 3 min

Robbert en zijn Honda Firestorm

Pitstop
de motorrijder

Frank Door Frank Andringa

19 juni 2019 2 min

Mijn motor en ik – Almar Gritter

Pitstop
Smeerolie Jarno van Osch

Door Mark Meisner

11 juni 2019 3 min

Journalist Jarno van Osch

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X