Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Mens achter de motor

27 september 2022 6 min ... geef een reactie

Rijst met ketchup: de lange weg naar succes van custom motorbouwer Bert-Jan Blok

Frank Door Frank Andringa

...
TwitterFacebookE-mail

Hij is opgeleid als kunstenaar, maar zelfs op de kunstacademie was hij een buitenbeentje. Dat hij uiteindelijk als afgestudeerd kunstenaar custom motoren ging bouwen, bleek een schot in de roos.

De motoren van Outsiders Motorcycles in Groningen zijn tegenwoordig wereldwijd vermaard. Maar de weg daar naartoe was lang en zwaar voor eigenaar Bert-Jan Blok. “Er waren tijden dat ik leefde op rijst met ketchup, omdat ik niets te besteden had.”

Op een bedrijventerrein aan de rand van Groningen staat onopvallend schuin achter een ander gebouw een kale kubus. Slechts een groot doek met daarop ‘Outsiders’ verraadt dat Bert-Jan  hier binnen aan het werk is. Dat doet hij trouwens niet alleen, verschillende andere motorliefhebbers komen hier ook regelmatig. Zij huren een eigen werktafel, waar ze zelf aan hun motorfietsen sleutelen. Voor hulp kunnen ze bij elkaar en Bert-Jan terecht.

Trots kijkt de eigenaar rond. Sinds kort zijn de huurplekken naar boven verplaatst, terwijl Bert-Jan beneden werkt. “Ik ga alles nog verven, zodat de wanden allemaal dezelfde kleur krijgen. Dat ziet er dan weer een stuk professioneler uit.”

Professioneler, het woord is gevallen. Sinds enkele jaren heeft de motorbouwer een van de grote geheimen ontdekt die hem tegenwoordig succes brengen. Een vaste locatie, een net pand en een professionele uitstraling. Gecombineerd met de arbeidsethiek van een werkpaard is het succes verklaard.

“Maar dat heeft jaren geduurd. En op een andere manier had het bij mij ook niet sneller gekund, tenzij ik een partner had gevonden met kennis van zaken doen en geld”, lacht Bert-Jan. “Of ik het erg vind dat ik die in de beginjaren niet heb gevonden? Nou, nee. Achteraf gezien niet. Alles wat hier staat heb ik met mijn eigen handen opgebouwd. Ik ben ooit begonnen met alleen een hamer en een doppenset. Had ik meer en betere gereedschappen gehad, dan had ik beter werk kunnen leveren. En was er iemand geweest met verstand van zaken, dan hadden we sneller meer klanten gehad en had ik minder beginnersfouten gemaakt. Maar ik ben er ook op mijn eigen manier gekomen.”

Opkomst en ondergang

Custom motorfietsen bouwen, het is een droom voor de liefhebber. Dagelijks werken aan standaard motoren om hen een metamorfose te geven. Soms een kleine, maar als het even kan een complete verbouwing. Maar alle begin is moeilijk. Voor verschillende custombouwers blijft het een hobby, anderen proberen het professioneel en vallen af en enkelen houden het vol. Die weten een succesvol bedrijf op te bouwen.

“Ik heb het de afgelopen vijftien jaar dat ik custom motoren bouw allemaal gezien. Er zijn partijen die klein starten, anderen die het direct grootser oppakken. Maar geen enkele manier van werken geeft garantie op succes. Uiteindelijk moeten klanten je stijl mooi vinden en jou weten te vinden. Dat kost tijd en geld. Als je te snel groeit, merken klanten dat er geld achter zit en raak je je gunfactor kwijt. Die gunfactor, die is heel belangrijk. Mensen willen de strijd die je levert ervaren, die willen zich er mee identificeren.”

Buitenbeentje op de kunstacademie

Bert-Jan rolt min of meer per ongeluk in het vak. Hij groeit op als BMX’er. Wanneer er iets kapot is aan zijn fiets, repareert hij het zelf. Dat hij op jonge leeftijd aan de slag gaat bij een fietsenmaker, is daarom ook niet vreemd. Een zwaar motorongeluk zorgt voor een ommekeer in zijn leven.

“Ik reed met mijn Africa Twin over een donkere landweg. Ineens was daar die fietser. Geen licht, geen reflectoren, ik heb hem nooit gezien. Een klap, een val en ik werd uiteindelijk in een sloot onder water wakker. Niets was meer heel. Allemaal botbreuken, het was verschrikkelijk. Ik heb een jaar moeten revalideren.”

Tijdens zijn revalidatie ontmoet hij zijn vriendin Jene, die de kunstacademie doet. Bert-Jan besluit een carrièreswitch te maken. “Ik wist twee dingen, dat ik met mijn handen wilde werken en iets met mijn creativiteit wilde doen. Daarom ben ik ook de kunstacademie gaan doen, richting illustratie. Tekenen ging me redelijk af, maar eigenlijk vond ik dit helemaal niet leuk. Daarom begon ik kleine machientjes te maken als ik een opdracht kreeg. In de eerste jaren vonden de docenten dat maar raar, want het was de opdracht niet. Maar de machientjes waren bijzonder en uiteindelijk lieten ze me mijn gang maar gaan.”

Die machientjes worden complete werkstukken die niet meer door de deur van het klaslokaal passen. Ook thuis is er niet genoeg ruimte om ze te bouwen. “Daarom besloot ik om antikraak een loods te huren. Daar bouwde ik mijn kunstwerken en ook mijn motor kwam er te staan. Al snel kwamen daar de motoren van mijn vrienden ook te staan en begonnen we eraan te sleutelen. Mijn diploma voor de kunstacademie haalde ik met de hakken over de sloot, maar in sleutelen was ik goed.”

“Het was eigenlijk een voortzetting van wat ik als kind al deed. We hadden een grote tuin waarin ik crosste op mijn brommer. Was hij kapot, dan repareerde ik hem. Nu werden het motoren. Die combinatie van het sleutelen aan motoren en het artistieke van de kunstacademie kwamen eigenlijk heel toevallig samen in het bouwen van custom motoren.”

Leren van fouten

Zonder inschrijving bij de Kamer van Koophandel en zonder ervaring met een eigen bedrijf begint Bert-Jan. De ene na de andere harde les volgt. Op eigen initiatief custom bikes bouwen, niet handig. “Ten eerste kost het je veel eigen geld om die motor te bouwen, vervolgens kost het ook nog eens veel tijd om die motor te verkopen. Dat was geen succes.”

Via vrienden waar hij iets aan de motor heeft gedaan, komen er kleine klanten binnen. En dan ineens is er iemand die wil dat je zijn motor volledig verbouwdt. “Ik wilde bekendheid verwerven, maar had dat nog nooit eerder gedaan. Puur op bluf ben ik het gesprek met die klant aangegaan, zoals ik in het begin veel heb gebluft. Uiteindelijk gaf ik aan dat ik die machine voor 3.000 euro kon verbouwen en ook het blok kon reviseren. Het technische gedeelte kwam goed, dat wist ik, maar ik had geen idee over het  zakelijke deel en ook niet wat voor prijs ik kon vragen. Uiteindelijk kon het natuurlijk helemaal niet uit. Vijf euro per uur. Daar kun je de huur, de huur van je woning en je levensonderhoud niet van betalen.”

Dat was de tijd dat er regelmatig rijst met ketchup op tafel stond.

En om de huur van een loods zo goedkoop mogelijk te houden, huurt de custombouwer bijna elk jaar weer een nieuw onderdak voor zijn werk. Antikraak. “Op die manier bouwde ik niets op. Klanten wisten niet waar ik zat.”

“Ik werkte knetterhard, had zelfs een bed in mijn loods staan. Tussen het werk aan de motoren door had ik andere baantjes, van frisdrankautomaten vullen tot parttime fietsenmaker. Alles om maar genoeg te verdienen. Dat was de tijd dat er regelmatig rijst met ketchup op tafel stond, omdat ik geen geld voor meer had. Maar ik had een doel. Zou mijn zaak waarin ik custom motoren bouwde uiteindelijk niet lukken, dan wilde ik mezelf wel recht aan kunnen kijken in de spiegel.” Dat opent de ogen van Bert-Jan. “Het moest professioneler. Geen werkplaats meer in een antikraakpand, maar een eigen pand huren. Een pand met meer uitstraling.”

Sinds een jaar of zeven is Outsiders Motorcycles gevestigd in Groningen, dankzij zijn vriendin die hier opnieuw gaat studeren. Voor Bert-Jan hoeft het in eerste instantie niet, want hij heeft slechte herinneringen aan de stad. “Tijdens een BMX-wedstrijd heb ik een keer een been gebroken en een andere keer ben ik er opgepakt voor graffiti spuiten.” Toch gaat hij mee kijken naar een pandje en die komt er. En dat levert hem geen windeieren op.

“In eerste instantie heb ik veel feesten gegeven binnen de scene en dat leverde veel lokale bekendheid op. Vervolgens kwamen er een aantal vette projecten op mijn pad. Dankzij mijn website en social media werd ik gevonden.” Zijn werkzaamheden heeft hij in 2017 uitgebreid met de verhuur van zes werktafels. “Dat maakt Outsiders Motorcycles tot meer dan een motorzaak. Met de mensen die hier komen, praat ik soms uren. Mijn werk gaat verder dan een eigenaar-klant-relatie.”

Het harde werken in al die jaren betaalt zich nu uit voor Bert-Jan. “Ik ben gelukkig. Het was een harde leerweg, maar ik heb het tot nu toe gered. Iedereen is welkom in mijn zaak, ook als je minder geld te besteden hebt. Ik denk niet in grote winsten, maar wil mensen gelukkig maken. Iedereen is in mijn ogen een outsider, zoals mensen mij ook altijd zagen.”

“Als ik nu opnieuw zou beginnen, dan had ik waarschijnlijk die compagnon erbij gezocht met geld en ervaring. Aan de andere kant, ik ben door schade en schade wijs geworden en is me heel veel waard. Het was een goede leerschool. Waar ik nu sta? Ik weet het niet. Ik heb klanten uit Nederland, Portugal, Italië, Frankrijk, Duitsland en Engeland. Zij vinden mijn stijl tof. En ik word elk jaar uitgenodigd op de Bike Shed Show in Londen, ook vet. Het was keihard werken en Outsiders Motorcycles groeit nog steeds. Bovendien heb ik het gedaan op mijn eigen manier en daar kan geen miljoen tegenop.”

Sumpthing: Een revolutionaire uitvinding

Custom motorbouwer en uitvinder. Die tweede titel kan Bert-Jan sinds enkele jaren ook achter zijn naam zetten. Hij heeft de Sumpthing bedacht en ontwikkeld, een complete kit die het mogelijk maakt om de externe olietank van alle Honda SOHC CB750’s te verwijderen.

“Tijdens het customizen van een CB750 liep ik tegen het probleem aan”, vertelt Bert-Jan. “Die machine heeft een externe olietank onder het zadel, de zogenoemde dry-sump techniek. Deze motorfiets staat al jaren in de top vijf van meest verbouwde motorfietsen wereldwijd en die olietank is een doorn in het oog voor de overgrote meerderheid. Daarom heb ik de Sumpthing bedacht en ontworpen. Die leidt de olie intern om in een verlaagd oliecarter.”

De kit die Bert-Jan hiervan gemaakt heeft, gaat de hele wereld over. “De allereerste ging meteen naar Australie, maar veruit de meesten gaan naar de USA. Met de kit kunnen kopers zelf de dry-sump techniek van hun SOHC CB750 veranderen in wet-sump techniek en die ‘lelijke’ olietank weghalen.”

Long Way Up Swapmeet

Wil je Bert-Jan eens in het echt ontmoeten en heb je zin een feestje! Dan moet je echt 8 oktober afreizen naar het verre noorden! Outsiders en Old Dutch & Friends origaniseren de vierde editie van de Long Way Up Swapmeet met muziek, motoren, actie, eten en ongein. Zeker de moeite waard om te bezoeken voor een toffe zaterdag buiten de deur!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 januari 2023 2 min

Mijn motor en ik – Bart van den Dungen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – Arend Otten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

18 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Jethro Hosvelt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Nellie Geraets

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 november 2022 5 min

Mijn motor en ik – Evert Kuiken

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

6 november 2022 3 min

Mijn motor en ik – Hans Veen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

9 oktober 2022 3 min

Mijn motor en ik – Peter van der Zon

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 oktober 2022 6 min

Jongste Honda Goldwing-rijders van Nederland: ‘Goldwing zit in ons bloed’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2022 3 min

Mijn motor en ik – Sjors Thijssen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 september 2022 9 min

Leven in het verleden: de WOII-motoren van John

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 september 2022 5 min

Mijn motor en ik – Urban Tiemissen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 september 2022 2 min

Mijn motor en ik – Erik Bakhuis

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

21 augustus 2022 3 min

Mijn motor en ik – Zed van Rosmalen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

8 augustus 2022 5 min

Chantal Doortje: “Het Zwarte Woud heeft echt mijn hart gestolen.”

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

1 augustus 2022 4 min

Aya over motorrijden in Utah en modellenwerk voor REV’IT!

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 juli 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Lisenka Gorter

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juli 2022 4 min

Mijn motor en ik – Max Schoenmakers

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

7 juli 2022 5 min

Motormodel – Voxan Black Magic

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

6 juli 2022 4 min

De parels van Nederland – Norton Museum

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

23 juni 2022 4 min

Motormodel – Laverda 750 SF

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 juni 2022 3 min

Mijn motor en ik – Jordy Vereecke

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

14 juni 2022 2 min

Motorrijden met een verlamde arm: Jan Wouda (79) zit weer in het zadel

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

24 mei 2022 3 min

Motormuseum Friesland

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 mei 2022 4 min

Uit de kunst: De weergaloos gespoten helmen en motoren van Erik Weersing

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

12 mei 2022 4 min

Motormodel – MV Agusta F4 750 S

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Saskia Jansen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 april 2022 5 min

Fotograaf op snelheid – Lorenzo van Aarle

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

17 april 2022 4 min

Mijn Motor en Ik – Nicole Dekker

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 april 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Timothy van Roy

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 maart 2022 5 min

Mijn motor en ik – Chris Hermes

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

4 maart 2022 6 min

Danilo Petrucci – Goedlachse cultheld

Pitstop

Door Leonoor Fischer

28 februari 2022 5 min

Offroad met Nikki van der Spek

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

27 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Ruud Wagemakers

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 februari 2022 5 min

‘Alles mag naar de klote tijdens een stuntshow’

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

20 februari 2022 5 min

Randy aka Ranic: “Het is jammer dat het circuit geen goedkope hobby is.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2022 4 min

Dwarslaesie-coureur Edwald Oude Huikink: ‘Racen geeft mijn leven zin’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Chel Horrevoets

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 februari 2022 4 min

Sjaak Lucassen: ‘De ideale motor voor een wereldreis bestaat niet’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2022 3 min

Biker sisters: Liefde voor twee wielen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 januari 2022 4 min

Het perfecte plaatje volgens Ducatilex

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2022 5 min

Daniëlle Boelens: ‘Als vrouw met de motor op wereldreis? Doen!’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

16 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Dennis Korten

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2022 3 min

Liefde voor een spotgoedkope DDR-motorfiets – MZ

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

2 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Eric van Gestel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Fabienne Draaijer

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

16 december 2021 3 min

Onvoorwaardelijke liefde voor de Moto Guzzi V50 NATO

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tim Mutsaers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

28 november 2021 4 min

Mijn motor en ik – Andries Mons

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

14 november 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Wim Bakkers

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2021 4 min

Mijn Motor en Ik – Thamara Janssen

Mens achter de motor

Door Mark Meisner

24 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Erskine Schoenmakers

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

17 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Ben Hansen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 oktober 2021 5 min

Mijn motor en ik – Joram Huisman

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Madelaine Vos

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 oktober 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ilse van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Menno Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jeffrey Planting

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

10 september 2021 4 min

Motorrijden met Rick Nieman: ‘Het mag allemaal best iets avontuurlijker’

Mens achter de motor
Anja Filak

Door Tom van Appeldoorn

5 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Anja Filak

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

31 augustus 2021 4 min

Van de Balkan tot de Noordkaap: Sabrina doet het op haar Ducati

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

22 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jelmer Jongstra

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Melle Lorijn

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

8 augustus 2021 5 min

Mijn motor en ik – Annette Koelink

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 augustus 2021 5 min

Gabriël Kousbroek over spek-en-bonen-Hells-Angel, brommers en drugssmokkel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 augustus 2021 4 min

Mijn motor en ik – John Teheux

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Mathiske van der Donk

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Jo van Gaal

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Annette van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

24 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Musab Celil

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

20 juni 2021 4 min

De parels van Nederland – het Gilera Museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Joes Hermsen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 juni 2021 6 min

Avonturier Paul van Hooff: ‘Mijn oude Guzzi is mijn ambassadeur’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Hans ten Broeke

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Frans Broers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

12 mei 2021 4 min

Schaaf: “Rijd ik sneller als de camera aanstaat? Jazeker!”

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Pepijn Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

22 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marion Hinrichs

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

8 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Perry van Zetten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tonnie van der Haar

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 maart 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jessica Kost

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marijke Visser

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

6 maart 2021 5 min

De motorrijdende duizendpoot – Ron Betist

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 maart 2021 5 min

Mijn motor en ik – Bas van der Wal

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

11 februari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Celesta Korse

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

28 januari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jos Klijn

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jos Wensink

Mens achter de motor
Rinze Kats, Mijn motor en ik

Frank Door Frank Andringa

16 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Rinze Kats

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

10 januari 2021 5 min

De droommotor van Angela Sudmeijer

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Chris Romeijn

Pitstop

Door Leonoor Fischer

24 december 2020 4 min

Anne en haar Transbrep

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

23 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Dirk de Jonge

Pitstop

Bas Vis Door Bas Vis

18 december 2020 1 min

Itchy Boots – Behind the scenes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Mariele Preker

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 oktober 2020 3 min

Mijn motor en ik – Jan Hebers

Pitstop

Door Mark Meisner

24 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van Twisk

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 september 2020 3 min

Mijn motor en ik – Frank van der Jagt

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van den Brink

Helden
Carmen

Frank Door Frank Andringa

13 augustus 2020 2 min

Carmen en haar Suzuki Volty

Pitstop

Door Mark Meisner

30 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Nathalie Christoffels

Mens achter de motor
Zelfbouwer Bo Janssis in zijn werkplaats

Door Mark Meisner

5 juli 2020 3 min

Zelfbouwer: Bo Janssis

Helden

Frank Door Frank Andringa

2 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Sander Beesteheerde

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

25 juni 2020 2 min

Mijn motor en ik – Christa Kloosman

Stories

Door Mark Meisner

8 mei 2020 3 min

Ibolya en haar CB

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

5 april 2020 1 min

Podcast: Monteur van het menselijk lichaam

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

18 maart 2020 3 min

‘Ik hoop dat iemand mij een wheelie leert’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 januari 2020 3 min

Robbert en zijn Honda Firestorm

Pitstop
de motorrijder

Frank Door Frank Andringa

19 juni 2019 2 min

Mijn motor en ik – Almar Gritter

Pitstop
Smeerolie Jarno van Osch

Door Mark Meisner

11 juni 2019 3 min

Journalist Jarno van Osch

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X