Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Mens achter de motor

12 maart 2023 5 min ... 11 Reacties

Mijn motor en ik – Wils van Soldt

Door Tom van Appeldoorn

...
TwitterFacebookE-mail

Motorrijders.nl is er niet alleen voor, maar ook dóór motorrijders. We delen een passie en daarom ook jouw passie! Wij nemen je mee in het verhaal van Wils van Soldt en zijn passie voor motorrijden.

Naam:
Wils van Soldt
Leeftijd:
75
Woonplaats:
Doetinchem
Beroep:
Pensionado
Huidige motor:
BMW R 1200 RT LC (2014)

Hoe lang rijd je motor en wat was de aanleiding?

“Zesenvijftig jaar. De tijd vliegt als ik zo terugkijk. Het motorvirus houdt al flink wat jaren huis, daar is zelfs geen kruid tegen opgewassen. Een antivirus moet nog worden ontwikkeld. Het begon in de jaren 50 van de vorige eeuw met het bezoeken van het jaarlijkse politiefeest in het Haagse Zuiderpark waar ik vlakbij woonde. Tijdens dit festijn werden op de speelweide in het park diverse politieactiviteiten getoond. Een hoogtepunt voor mij waren wel de demonstraties met de politiemotoren, BMW’s van 500 cc, al of niet uitgerust met een zijspan. Kundig werd er gedemonstreerd hoeveel politieagenten op een motor konden meerijden en hoeveel er op een zijspancombinatie konden meeliften.

Het motorvirus werd verder aangewakkerd door een buurman die een BMW 500 cc bezat. Wekelijks werd de fiets schoongemaakt met een bokkenpoot en benzine. Dat kon toen nog in die tijd zo langs het trottoir. Ik vond het leuk om hem daarbij te helpen en ondertussen lekker kletsen over de prestaties van die sjees. Als dank voor de bewezen dienst nam de buurman mij mee voor een ritje achterop naar Scheveningen. Dat was smullen als er gas werd gegeven of lekker schuinhangend een bocht werd genomen. Op mijn veertiende begon ik al met sparen zodat ik op mijn 16e mijn eerste bromfiets kon aanschaffen. Dat werd een DKW Hummel met een schommelarm aan de voorvork. Met deze brommer veel ervaring op gedaan met onderhouden en sleutelen. Na enige tijd heb ik deze vervangen door een Zündapp Super Combinette.”

Hoe verliep de overstap van brommer naar motor?

“In de bromfietsperiode werd duidelijk dat er meer cc’s nodig waren om meer van de wereld te zien. In die tijd met auto’s wassen, portieken schrobben en het uitvoeren van allerhande klusjes flink gespaard voor de eerste motor. Ik was 19 en kon een mooie, tweedehands Honda Dream 305 cc twin kopen van een particulier. Een zwarte. Het examen in 1966 stelde niet veel voor. De examinator die in een auto achter me aanreed, werd menig maal verloren zodat moest worden gestopt en gewacht op de hereniging. De bijzondere verrichtingen bestonden uit het op de middenbok plaatsen van de motor. Dat is tegenwoordig wel anders en uiteraard beter. Het rijbewijs werd gelukkig in één keer behaald.”

Je ging de wereld in! Hoe ging die eerste reis?

“Als motorrijder ben je natuurlijk lid van de KNMV, die toen nog op de Bezuidenhoutseweg in Den Haag resideerde. Bij de KNMV kon je toen (papieren) routebeschrijvingen verkrijgen voor motorreizen. Afhankelijk van de grootte van de reis, kon je een medaille verdienen als klein- of groottoerist. Daarnaast voorzag deze vereniging ook nog eens in een reis- en kredietbrief voor motorrijders. Pech was ook gedekt, je kwam dus in ieder geval thuis met je motor. De reis ging naar het voormalige Joegoslavië, een mooi land en betaalbaar voor jongelui die er een motorhobby op na hielden. Vergezeld door een motorvriend, die een oude BSA 600 cc ééncilinder had, werd naar Utrecht gereden om mijn neef op te halen. Deze had net een nieuwe Yamaha YR1 350 cc tweetakt gekocht. Met slaapzak, tent en veel gereedschap als bagage werd het een mooie motorrit naar Oostenrijk. Joegoslavië bereikten we via de Würzenpas.

Thuis in Nederland hadden we gehoord dat Hollandse sigaren in het buitenland erg werden gewaardeerd. Ieder van ons had daarom een mooie doos dikke Ritmeesters meegenomen voor bijzondere diensten die onbetaalbaar zijn. De camping was erg primitief en er was geen toegangscontrole d.m.v. een slagboom. Als we de camping verlieten voor één of andere activiteit, vroegen we de bewakers die daar in de schaduw onder een boom lagen een oogje te houden op de motoren bij onze tenten. Als beloning kregen ze daarvoor een sigaar en daar hadden ze wel oren naar. Toen we na ruim een week weer huiswaarts moesten, wilden we vroeg vertrekken. We vroegen de bewakers of ze ons om zes konden wekken, echter stuitte dat op enige onwil. We hebben ze toen maar gevraagd of ze op dat tijdstip een sigaar wilden komen halen. Probleem opgelost!”

Het reizen met de motor had je gegrepen, maar het algehele plezier in het motorrijden ook!

“Absoluut! Ik had met mijn Honda – inmiddels opgewaardeerd naar een heuse Black Bomber – al een aantal mooie motorreizen gemaakt naar Spanje, Griekenland en een trip waarbij we Istanbul wilden bereiken. Door onder meer een gescheurd blik Castrol olie die zich in een van de weekendtassen bevond, bleek de reistijd onvoldoende om Turkije te bereiken. We stelden koers bij en pakten vanuit Dubrovnik de boot naar Bari, in het zuiden van Italië. Tijdens de reis naar het noorden bezochten we en natuurlijk de Vesuvius en Pompeï. In Rome het Vaticaan aangedaan waar – na ons bezoek – bleek dat mijn splinternieuwe motorbril van de helm was gestolen. De motoren waren geparkeerd op het St. Pietersplein op een parkeerplaats en met de helm op de tanktas. De parkeerwachter die zijn geld kwam ophalen hebben we stijf vervloekt: hij kon fluiten naar zijn geld omdat hij zijn werk niet goed had gedaan.

De verdere reis verliep langs de kust naar Pisa. Daarna volgde een mooie rit naar Parma dwars door de Apennijnen. Een gevaarlijke route vol klimmen, haarspeldbochten en zacht asfalt door de warmte, maar wel mooi. Via Lugano een natte rit door Zwitserland waarvandaan we via Basel Duitsland inreden. Om ongeveer 1 uur ’s nachts bereikten we Frankfurt waar we de tenten op een parkeerplaats van een raststätte opzetten. De laatste dag reden we in de gietende regen door de Eifel naar Venlo – en dat zonder motorbril! Een stop was soms noodzakelijk omdat het een en ander moest worden uitgewrongen. Het was een ‘eindeloze’ trip om nooit meer te vergeten. Wat is motorrijden toch fijn.”

Na een aantal jaar Honda gereden te hebben koos je voor meer comfort, met de aankoop van een BMW.

“Gezien het plezier in het motorrijden was het voor mij wel duidelijk dat ik dat nog wel enige jaren zou volhouden. Een meer degelijke motor was mijn wens en uiteraard zonder ketting. De keuze viel op een zwarte R60-5, met gewone carburateurs met gasschuif, vlotterchoke voor de start en natuurlijk een cardanasaandrijving. In de jaren daarna volgden er vele modellen van het Beierse merk. Na de komst van de kinderen ging het motorrijden op een laag pitje. Door de verhuizing naar Boskoop werd de fiets hoofdzakelijk gebruikt voor woon-werkverkeer. Op de vrije zaterdagen werden vaak ritjes gemaakt in de polder langs de Vlist tussen Haastrecht en Schoonhoven en vervolgens over de Lekdijk naar Vianen.

Inmiddels rijd ik enige jaren met een R1200 RT waarmee ik al mooie ritten gemaakt heb. Het rijden gebeurt zo mogelijk altijd over binnenwegen en worden auto(snel)wegen principieel vermeden. Met mijn huidige navigatie zijn bestemmingen via kronkelroutes eenvoudig te kiezen en kronkel je zo door de mooiste gebieden. Het rijden op deze motor met het geweldige koppel van maximaal 125 Nm is een belevenis als je het gas opendraait. Bij 3.000 tpm is al bijna 90 Nm aanwezig. Ongeacht de gekozen versnelling accelereert de motor geweldig met een mooi sonoor geluid uit de uitlaat.”

Een mooi motorleven zoals ik het zo hoor! Wat heeft de toekomst voor jou als motorrijder nog in petto?

“Ja, fijne herinneringen en tot nu toe zonder noemenswaardige schades aan motor en lijf. Wel waren er menige schrikreacties die ontstonden door wangedrag van medeweggebruikers en die gelukkig konden worden gepareerd en gecorrigeerd om schade te voorkomen. Ook lichamelijk letsel is me bespaard gebleven door mijn defensieve rijgedrag. Ik hoop nog een aantal jaar door te gaan met deze mooie liefhebberij met in het achterhoofd de spreuk: ‘Rijd nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen, tenzij dat engeltje op je schouder zit’.

En voor de toekomst? Ik volg de ontwikkeling van elektrisch aangedreven motorfietsen met interesse. Tot op heden nog niet zelf een elektrisch aangedreven motor bereden, maar dat zal niet lang meer duren. Van andere motorrijders heb ik al gehoord dat het rijden op zo’n fiets geweldig is maar dat actieradius, oplaadtijd van de batterij en aanschafprijs de reden is dat nog even wordt gewacht met de aanschaf. Als elektrische aandrijving de standaard moet worden, zullen binnen afzienbare tijd de accueigenschappen en laadsnelheid moeten verbeteren.”

Ben jij net als Wils van Soldt gek van motoren en wil jij jouw passie delen op Motorrijders.nl? Meld je dan aan via ons aanmeldformulier!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. chris heikamp schreef:
    17 maart 2023 om 21:41

    Super mooi verhaal.

    Beantwoorden
    1. Anoniem schreef:
      18 maart 2023 om 15:14

      Dag Chris,
      Fijn te vernemen dat je van het verhaal hebt genoten en vergeet niet zelf te genieten van het motorrijden.
      Gr. Wils van Soldt

  2. Ruud schreef:
    18 maart 2023 om 12:16

    Een ontzettend leuk verhaal! En ik maar denken met mijn 67 ste dat ik “wellicht”
    te oud wordt voor de motor. Ik bezit een R1200GS uit 2019, en ben van een Japanner overgestapt naar een BMW.
    Het eerste genot was de Handvatverwarming, tjonge wat heb ik die gemist, en de rest sluit ik mij helemaal aan bij Wils van Soldt, over het rijden met een BMW, wat zijn die comfortabel, met allerlei rijopties, wat de veiligheid ten goede komt.

    Beantwoorden
    1. Anoniem schreef:
      18 maart 2023 om 15:39

      Dag Ruud,
      Regelmatig rijd ik met een vriend die ook een GS heeft. Ook hij, net zo als jij en ik, geniet van wat een fiets anno 2000 met al die veiligheidsvoorzieningen en wat het comfort biedt. En dan de huidige perfecte motorkleding, niet meer nat tot op je botten.
      Vergeet niet, een mens is zo oud als hij zich voelt en met een goede gezondheid kan nog lang worden motorgereden! Leuk te lezen in je reactie dat je items herkent in mijn verhaal over het motorrijden van jou.
      Gr. Wils van Soldt

  3. Ger Wouters schreef:
    18 maart 2023 om 12:28

    Mooi verhaal en als ik dit lees, ga ik weer terug in de tijd dat toen ik pas mijn motorrijbewijs had 1978 en ik toen met een stel vrienden ook naar Duitsland en Oostenrijk reed op een 500cc BMW. Een hele beleving toen wat is motorrijden toch een mooie hobby. Momenteel rij ik een BMW 1600 K Bagger Grand America
    en hoop hiermee nog veel verre reizen te maken.

    Beantwoorden
    1. Anoniem schreef:
      18 maart 2023 om 15:54

      Dag Ger,
      Ook jij geniet van het rijden zoals blijkt uit de lof over je rit naar Duitsland en Oostenrijk met je vrienden. En nu een zware BMW K1600, dat moet zeker top zijn, geen helling te steil met zoveel kracht onder je. Veel plezier het komende motorjaar en veel veilige kilometers.
      Gr. Wils van Soldt

  4. Erik van Ipenburg schreef:
    19 maart 2023 om 20:48

    Mooi verhaal, ik heb vanaf 1975 tot begin jaren 80 een Honda bromfiets C320 gereden bouwjaar rond 1970. Leuk om te zien dat er duidelijk uiterlijke overeenkomsten zijn mbt koplamp en tank. Groet Erik van Ipenburg, sinds maart 2022 heropgestapte motorrijder ( Yamaha Diversion 600 uit 2003)

    Beantwoorden
    1. Wils van Soldt schreef:
      22 maart 2023 om 18:58

      Dag Erik,
      Als je die Honda bromfiets nog hebt is hij nu een mooie veteraan van 53 jaar. Wees er zuinig op als je hem nog bezit. Ik kan me nog dat model herinneren, hij lijkt idd. veel op de de Honda CB450 alias Black Bomber.
      Leuk te lezen dat je nu op een mooie Yamaha Diversion uit 2003 rijdt. Knappe leeftijd van 20 jaar maar voor een Yamaha is dat geen probleem. Kwalitatief goede motoren. Op de afbeelding voor de Felbertauerntunnel in mijn artikel zie je de Yamaha 350 staan uit 1967. Die is onlangs afgestoft en weer na ruim 50 jaar aan de praat gebracht. Nu inmiddels 55 jaar oud en rijdt nog prima. Yamaha kwaliteit!!
      Erik, geniet van veilig motorrijden en bedankt voor je leuke reactie.
      Gr. Wils van Soldt, Doetinchem

  5. Cock van der Velden schreef:
    21 maart 2023 om 13:49

    Wat een mooie ervaring heb je in de loop van tijd meegemaakt. Ik loop ongeveer 10 jaar achter in leeftijd. Het brommer en motorrijden deed ik ook zodra dat wettelijk was toegestaan. Het motorrijden is mijn passie. In de loop van de jaren heb ik aardig wat landen in Europa aangedaan met de motor. Hardrijden is geen kunst. Maar veilig rijden is wat anders. Het herkennen van risico’s en daarop anticiperen is de kunst. Afgelopen jaar heb ik mijn certificaat als motorreisbegeleider gehaald. Afgelopen jaar mijn eerste reis met een groep van 15 personen begeleid. Het is zo gaaf om dat te doen. Ik hoop zeker nog de komende 10 jaar op mijn tweewieler te rijden. Ik hoop dat je nog veel mooie en veilige kilometers kan maken. Geniet er van. Groeten uit Zoetermeer.

    Beantwoorden
    1. Wils van Soldt schreef:
      22 maart 2023 om 19:59

      Dag Cock,
      Ik ben het helemaal met je eens over het hard rijden en veilig rijden! Ook leuk te lezen dat je flinke ritten door Europa hebt gemaakt en daardoor veel km-ervaring hebt opgedaan. En nu
      gecertificeerd motorbegeleider bent. Flink om dat nu nog op te pakken zo rond je 65 jaren. Ik hoop dat je aan het begeleiden veel plezier beleeft.
      Na mijn trouwen heb ik ook in Zoetermeer gewoond in het Alferbos waar mijn motor goed kon worden gestald in de kelderbox onder de flat.
      Cock, bedankt voor je sympathieke reactie.
      Gr. Wils van Soldt Doetinchem.

  6. Ad schreef:
    23 maart 2023 om 16:25

    Ik heb jaren geleden ook een Black Bomber gehad

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 februari 2023 4 min

Mijn motor en ik – Frank Eggerding

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 februari 2023 3 min

Mijn motor en ik – Dirk de Jonge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – John Props

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 januari 2023 2 min

Mijn motor en ik – Bart van den Dungen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – Arend Otten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

18 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Jethro Hosvelt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Nellie Geraets

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 november 2022 5 min

Mijn motor en ik – Evert Kuiken

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

6 november 2022 3 min

Mijn motor en ik – Hans Veen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

9 oktober 2022 3 min

Mijn motor en ik – Peter van der Zon

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

27 september 2022 6 min

Rijst met ketchup: de lange weg naar succes van custom motorbouwer Bert-Jan Blok

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2022 3 min

Mijn motor en ik – Sjors Thijssen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 september 2022 9 min

Leven in het verleden: de WOII-motoren van John

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 september 2022 5 min

Mijn motor en ik – Urban Tiemissen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 september 2022 2 min

Mijn motor en ik – Erik Bakhuis

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

21 augustus 2022 3 min

Mijn motor en ik – Zed van Rosmalen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

8 augustus 2022 5 min

Chantal Doortje: “Het Zwarte Woud heeft echt mijn hart gestolen.”

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

1 augustus 2022 4 min

Aya over motorrijden in Utah en modellenwerk voor REV’IT!

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 juli 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Lisenka Gorter

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juli 2022 4 min

Mijn motor en ik – Max Schoenmakers

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

7 juli 2022 5 min

Motormodel – Voxan Black Magic

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

6 juli 2022 4 min

De parels van Nederland – Norton Museum

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

23 juni 2022 4 min

Motormodel – Laverda 750 SF

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 juni 2022 3 min

Mijn motor en ik – Jordy Vereecke

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

14 juni 2022 2 min

Motorrijden met een verlamde arm: Jan Wouda (79) zit weer in het zadel

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

24 mei 2022 3 min

Motormuseum Friesland

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 mei 2022 4 min

Uit de kunst: De weergaloos gespoten helmen en motoren van Erik Weersing

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

12 mei 2022 4 min

Motormodel – MV Agusta F4 750 S

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Saskia Jansen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 april 2022 5 min

Fotograaf op snelheid – Lorenzo van Aarle

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

17 april 2022 4 min

Mijn Motor en Ik – Nicole Dekker

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 april 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Timothy van Roy

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 maart 2022 5 min

Mijn motor en ik – Chris Hermes

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

4 maart 2022 6 min

Danilo Petrucci – Goedlachse cultheld

Pitstop

Door Leonoor Fischer

28 februari 2022 5 min

Offroad met Nikki van der Spek

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

27 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Ruud Wagemakers

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 februari 2022 5 min

‘Alles mag naar de klote tijdens een stuntshow’

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

20 februari 2022 5 min

Randy aka Ranic: “Het is jammer dat het circuit geen goedkope hobby is.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2022 4 min

Dwarslaesie-coureur Edwald Oude Huikink: ‘Racen geeft mijn leven zin’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Chel Horrevoets

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 februari 2022 4 min

Sjaak Lucassen: ‘De ideale motor voor een wereldreis bestaat niet’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2022 3 min

Biker sisters: Liefde voor twee wielen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 januari 2022 4 min

Het perfecte plaatje volgens Ducatilex

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

16 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Dennis Korten

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2022 3 min

Liefde voor een spotgoedkope DDR-motorfiets – MZ

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

2 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Eric van Gestel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Fabienne Draaijer

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

16 december 2021 3 min

Onvoorwaardelijke liefde voor de Moto Guzzi V50 NATO

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tim Mutsaers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

28 november 2021 4 min

Mijn motor en ik – Andries Mons

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

14 november 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Wim Bakkers

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2021 4 min

Mijn Motor en Ik – Thamara Janssen

Mens achter de motor

Door Mark Meisner

24 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Erskine Schoenmakers

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

17 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Ben Hansen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 oktober 2021 5 min

Mijn motor en ik – Joram Huisman

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Madelaine Vos

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 oktober 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ilse van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jeffrey Planting

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

10 september 2021 4 min

Motorrijden met Rick Nieman: ‘Het mag allemaal best iets avontuurlijker’

Mens achter de motor
Anja Filak

Door Tom van Appeldoorn

5 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Anja Filak

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

31 augustus 2021 4 min

Van de Balkan tot de Noordkaap: Sabrina doet het op haar Ducati

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

22 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jelmer Jongstra

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Melle Lorijn

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

8 augustus 2021 5 min

Mijn motor en ik – Annette Koelink

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 augustus 2021 5 min

Gabriël Kousbroek over spek-en-bonen-Hells-Angel, brommers en drugssmokkel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 augustus 2021 4 min

Mijn motor en ik – John Teheux

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Mathiske van der Donk

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Jo van Gaal

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Annette van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

24 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Musab Celil

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

20 juni 2021 4 min

De parels van Nederland – het Gilera Museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Joes Hermsen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 juni 2021 6 min

Avonturier Paul van Hooff: ‘Mijn oude Guzzi is mijn ambassadeur’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Hans ten Broeke

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Frans Broers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

12 mei 2021 4 min

Schaaf: “Rijd ik sneller als de camera aanstaat? Jazeker!”

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Pepijn Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

22 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marion Hinrichs

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

8 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Perry van Zetten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tonnie van der Haar

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 maart 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jessica Kost

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marijke Visser

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

6 maart 2021 5 min

De motorrijdende duizendpoot – Ron Betist

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 maart 2021 5 min

Mijn motor en ik – Bas van der Wal

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

11 februari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Celesta Korse

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

28 januari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jos Klijn

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jos Wensink

Mens achter de motor
Rinze Kats, Mijn motor en ik

Frank Door Frank Andringa

16 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Rinze Kats

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

10 januari 2021 5 min

De droommotor van Angela Sudmeijer

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Chris Romeijn

Pitstop

Door Leonoor Fischer

24 december 2020 4 min

Anne en haar Transbrep

Pitstop

Bas Vis Door Bas Vis

18 december 2020 1 min

Itchy Boots – Behind the scenes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Mariele Preker

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 oktober 2020 3 min

Mijn motor en ik – Jan Hebers

Pitstop

Door Mark Meisner

24 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van Twisk

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 september 2020 3 min

Mijn motor en ik – Frank van der Jagt

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van den Brink

Helden
Carmen

Frank Door Frank Andringa

13 augustus 2020 2 min

Carmen en haar Suzuki Volty

Pitstop

Door Mark Meisner

30 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Nathalie Christoffels

Mens achter de motor
Zelfbouwer Bo Janssis in zijn werkplaats

Door Mark Meisner

5 juli 2020 3 min

Zelfbouwer: Bo Janssis

Helden

Frank Door Frank Andringa

2 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Sander Beesteheerde

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

25 juni 2020 2 min

Mijn motor en ik – Christa Kloosman

Stories

Door Mark Meisner

8 mei 2020 3 min

Ibolya en haar CB

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

5 april 2020 1 min

Podcast: Monteur van het menselijk lichaam

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

18 maart 2020 3 min

‘Ik hoop dat iemand mij een wheelie leert’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 januari 2020 3 min

Robbert en zijn Honda Firestorm

Pitstop
de motorrijder

Frank Door Frank Andringa

19 juni 2019 2 min

Mijn motor en ik – Almar Gritter

Pitstop
Smeerolie Jarno van Osch

Door Mark Meisner

11 juni 2019 3 min

Journalist Jarno van Osch

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X