Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Mens achter de motor

25 februari 2022 5 min ... 1 Reactie

‘Alles mag naar de klote tijdens een stuntshow’

Frank Door Frank Andringa

...
TwitterFacebookE-mail

Zenuwachtig staat hij klaar tot zijn muziek klinkt. Tribunes vol met duizenden mensen wachten op de stuntshow. De Kawasaki ZX6R loopt stationair op 3.000 toeren. De coureur zet zijn helm op, het vizier gaat naar beneden. Ineens maakt de spanning plaats voor adrenaline. Met een dot gas spuit het racemonster het asfalt op. Een kwartier lang temt stuntman Martijn Brink als een cowboy de gevlamde motor, terwijl hij strepen trekt, wheelies maakt en zijn motorfiets bijna verticaal zet als hij hem op zijn voorwiel remt. Welkom bij circus Perfect Freestyle.

“Tien minuten tot een kwartiertje, dat is echt lang genoeg”, lacht Brink. “Dat voelt alsof je tien minuten tot een kwartier de longen uit je lijf hebt gelopen. Je bent kapot. Die Kawasaki heeft 110 pk in het blok zitten, maar door het extreem grote tandwiel achter voelt het aan als 300 pk. Al raak je het gas maar heel licht aan, die machine wil alleen maar op het achterwiel. Het is een beest dat jou uit het zadel wil werpen. Eigenlijk is deze machine helemaal niet geschikt om te stunten. Maar hij is zo lekker agressief, dat past helemaal bij mijn stijl.”

Uitstervend ras

Assenaar Martijn Brink is van een uitstervend ras in Nederland. Waar er tot tien jaar geleden nog vele stuntmannen op de motor waren in Nederland, is dat aantal de afgelopen jaren fors verminderd. Het heeft onder andere te maken met het drama in Haaksbergen, waarbij met een stunt met een monstertruck drie mensen om het leven kwamen. Daardoor is het tegenwoordig veel lastiger om een stuntshow te organiseren. Bovendien is het voor de stuntmannen moeilijk om trainingsruimte te vinden.

“Ik begon in 2009 met drie vrienden het stuntteam NorthSide Freestyle. We trainden eerst op een bedrijventerrein waar niemand last van ons had. Toen we moesten vertrekken, vonden we een tijdlang onderdak bij het TT Circuit. Maar dat trok ook andere mensen aan, waardoor het terrein nu is afgesloten. Dat maakt trainen tegenwoordig heel lastig. Bovendien neemt het stunten veel tijd in beslag. Mijn vrienden kregen een gezinnetje en andere hobby’s en zijn daarom afgehaakt. Sinds enkele jaren doe ik de stunts zelf binnen Perfect Freestyle.”

Benzine in het bloed

Eigenlijk zat dat er als kind al min of meer bij Brink in. Zijn vader was gek van alles met een motor en benzine en gaf dat door aan zijn kinderen. Zo zat het mannetje op driejarige leeftijd al bij hem achterop een offroad motor, met een spanband vastgemaakt. “We waren de straat nog niet uit of de politie hield ons tegen. Dit was niet helemaal de bedoeling.”

Korte tijd later volgt er al een eerste crossmotor, waar Martijn en zijn broer en zussen allemaal op crossen in een bosje vlakbij hun huis. “Al snel maakten we onze eigen steigertjes van planken en bouwden we springbulten. Daar kon dat motortje niet zo goed tegen. Daarna volgden minibikes en bromfietsen. Net als sommige andere jongens wilde ik daar op mijn achterwiel op kunnen rijden. Toen ik tijdens een evenement op het TT Circuit stuntman Craig Jones zag, wist ik het zeker. Dat wilde ik ook.”

Strepen bij het stoplicht

Voor het stunten heeft hij verschillende motoren staan. Maar zijn grote liefde is de Kawasaki ZX6R, gevolgd door een Honda Blackbird 1100 met een verlengde achterbrug. Hiermee mag hij ook de weg op. “Eigenlijk heb ik nooit een normale motor gehad. Die Blackbird heeft een dikke 150pk. Als een stoplicht op groen springt, dan wil ik vol gas er vandoor, strepen trekkend over het asfalt. Maar, dat is een beetje gevaarlijk, dus ik rij bijna nooit meer op de openbare weg. Ik heb inmiddels zelf ook kinderen en dat maakt je iets voorzichtiger.”

Hoe anders was dat jaren geleden. Dan kon je hem regelmatig op het achterwiel door het verkeer in Assen zien rijden, soms met zijn benen daarbij over de tank. “Destijds moest ik wel eens stoppen van de politie. Maar dan zagen ze dat ik het was, kreeg ik een waarschuwing en mocht ik verder rijden. Tegenwoordig is dit een verkeersovertreding die valt onder artikel 5. Je kunt direct je rijbewijs voor twee jaar inleveren.”

‘Alles naar de klote’

“Tijdens een stuntshow is het andere koek. Als ik daar aan het driften ben, dan voel ik de adrenaline en word ik agressiever. Hoe wilder het publiek wordt, hoe gekker ik doe. Ik ben van het gooien, smijten en rammen. Dan maar alles naar de klote tijdens zo’n show.”

En dat gebeurt nog wel eens. “Ik denk dat hij wel al honderd keer kapot is geweest, altijd de versnellingsbak. Het frame is al doormidden geweest, het subframe heb ik kapot gereden, de achterbrug is al twee keer gebroken en zelfs de wielen waren krom. Wonder boven wonder is de voorvork nog altijd origineel. Die moet dit jaar maar eens een reden tot vervanging krijgen.”

“Ik herinner me de TT Nacht van 2014 nog. Die week had ik al verschillende shows in de binnenstad van Assen gegeven. Het was zaterdagnacht, even na middernacht. Ik wilde nog een allerlaatste keer een burn out maken en op dat moment trap ik de versnellingsbak kapot. Het hele blok was kapot, terwijl ik om 08.00 uur weer op het circuit moest zijn voor stunts. De hele nacht heb ik doorgewerkt, alles opnieuw opgebouwd en om 08.00 stond ik op het circuit. Bij mijn derde stuntshow die dag was ik helemaal kapot.”

Nieuwe stunts

Na meer dan tien jaar stunten, probeert Brink nog elke keer zijn show uit te breiden met nieuwe stunts. Hij bedenkt ze zelf of laat zich inspireren door anderen op internet. “Een nieuwe stunt leren is een uitdaging. Je moet elke keer weer over je eigen grens heen gaan, dingen proberen die je helemaal niet kunt. Daar gaan veel trainingsuren in zitten.”

“Vaak genoeg ben ik daarbij gevallen. Soms loop je kneuzingen en blauwe plekken op, soms wat schaafplekken. Maar ik heb ook wel eens helemaal open gelegen. Want ik vind dat dat je niet hoort te stunten in een leren pak. Het ziet er in eerste instantie niet uit en je kunt je er ook niet in bewegen. Daarom draag ik altijd een kevlar broek en daarbij een T-shirt of trui. Gelukkig betekent vallen bij het stunten vaak omvallen terwijl je bijvoorbeeld cirkeltjes maakt. De schade valt dan mee, maar pijnlijk is het wel.”

Stunts

Na twee jaar corona en amper stunts, loopt de agenda van Perfect Freestyle inmiddels weer vol. Hij is het bijprogramma bij grote evenementen, staat op stuntshows maar geeft ook shows bij bijvoorbeeld bedrijfsfeestjes. Daarbij staat Brink bekend om de gekke dingen die hij uithaalt. Tijdens het laatste TT Festival gaf hij bijvoorbeeld een demonstratie met een oude speelgoed Jeep uit het Verkeerspark Assen, waar hij een 600 cc motorblok in heeft gebouwd.

“Het gekste dat ik ooit heb meegemaakt is tijdens een release party van een videogame. Op vrijdagmiddag werd ik gebeld of we met twee motoren diezelfde avond een show konden geven. Nou, dan kon wel. Motoren in de bus en vol gas die kant op. Eerst stonden we op een plek je een show te geven waar veel mensen langsliepen. Toen moesten we van de organisatie ineens een anderhalf meter hoog podium op van acht bij acht meter en beneden stond allemaal publiek. Idioot natuurlijk, maar we deden het.”

Hoewel het verdwijnen van veel stuntteams de overgebleven stuntmannen geen windeieren legt, vindt Brink het jammer. “Ik denk dat er in de afgelopen tien jaar maar iets van drie jonge nieuwe stuntmannen bij zijn gekomen. We waren ooit eens een land met heel veel stuntteams, maar dat is niet meer zo. Ik zou graag zien dat er meer jongens komen die enthousiast zijn. Je motiveert elkaar en mogelijk kun je samen trainen. Daar worden we alleen maar beter van.

Kijk voor meer informatie of voor het boeken van een stuntshow op Perfectfreestyle.nl.

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Frank van der Jagt. schreef:
    1 maart 2022 om 12:44

    Respect voor deze tak van “acrobatiek”.. Ik rij al heel wat jaren motor maar hou daarbij eigenlijk altijd twee wielen aan de grond.. Beter voor mezelf maar belangrijker nog, beter en veiliger voor anderen… Maar ik mag graag met bewondering dit soort kunstenaars bezig zien die op een voor mij onnavolgbare wijze hun motorbeheersing laten zien. Ik ben er overigens geen fan van om dit in normaal verkeer te zien gebeuren. Helaas wordt dat nogal gepromoot op online kanalen. Doe dit zoals hierboven beschreven in een veilige gecontroleerde omgeving en geef de liefhebber een pracht van een show..

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – John Props

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 januari 2023 2 min

Mijn motor en ik – Bart van den Dungen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – Arend Otten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

18 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Jethro Hosvelt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Nellie Geraets

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 november 2022 5 min

Mijn motor en ik – Evert Kuiken

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

6 november 2022 3 min

Mijn motor en ik – Hans Veen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

9 oktober 2022 3 min

Mijn motor en ik – Peter van der Zon

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 oktober 2022 6 min

Jongste Honda Goldwing-rijders van Nederland: ‘Goldwing zit in ons bloed’

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

27 september 2022 6 min

Rijst met ketchup: de lange weg naar succes van custom motorbouwer Bert-Jan Blok

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2022 3 min

Mijn motor en ik – Sjors Thijssen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 september 2022 9 min

Leven in het verleden: de WOII-motoren van John

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 september 2022 5 min

Mijn motor en ik – Urban Tiemissen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 september 2022 2 min

Mijn motor en ik – Erik Bakhuis

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

21 augustus 2022 3 min

Mijn motor en ik – Zed van Rosmalen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

8 augustus 2022 5 min

Chantal Doortje: “Het Zwarte Woud heeft echt mijn hart gestolen.”

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

1 augustus 2022 4 min

Aya over motorrijden in Utah en modellenwerk voor REV’IT!

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 juli 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Lisenka Gorter

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juli 2022 4 min

Mijn motor en ik – Max Schoenmakers

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

7 juli 2022 5 min

Motormodel – Voxan Black Magic

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

6 juli 2022 4 min

De parels van Nederland – Norton Museum

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

23 juni 2022 4 min

Motormodel – Laverda 750 SF

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 juni 2022 3 min

Mijn motor en ik – Jordy Vereecke

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

14 juni 2022 2 min

Motorrijden met een verlamde arm: Jan Wouda (79) zit weer in het zadel

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

24 mei 2022 3 min

Motormuseum Friesland

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 mei 2022 4 min

Uit de kunst: De weergaloos gespoten helmen en motoren van Erik Weersing

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

12 mei 2022 4 min

Motormodel – MV Agusta F4 750 S

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Saskia Jansen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 april 2022 5 min

Fotograaf op snelheid – Lorenzo van Aarle

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

17 april 2022 4 min

Mijn Motor en Ik – Nicole Dekker

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 april 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Timothy van Roy

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 maart 2022 5 min

Mijn motor en ik – Chris Hermes

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

4 maart 2022 6 min

Danilo Petrucci – Goedlachse cultheld

Pitstop

Door Leonoor Fischer

28 februari 2022 5 min

Offroad met Nikki van der Spek

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

27 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Ruud Wagemakers

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

20 februari 2022 5 min

Randy aka Ranic: “Het is jammer dat het circuit geen goedkope hobby is.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2022 4 min

Dwarslaesie-coureur Edwald Oude Huikink: ‘Racen geeft mijn leven zin’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Chel Horrevoets

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 februari 2022 4 min

Sjaak Lucassen: ‘De ideale motor voor een wereldreis bestaat niet’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2022 3 min

Biker sisters: Liefde voor twee wielen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 januari 2022 4 min

Het perfecte plaatje volgens Ducatilex

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2022 5 min

Daniëlle Boelens: ‘Als vrouw met de motor op wereldreis? Doen!’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

16 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Dennis Korten

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2022 3 min

Liefde voor een spotgoedkope DDR-motorfiets – MZ

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

2 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Eric van Gestel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Fabienne Draaijer

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

16 december 2021 3 min

Onvoorwaardelijke liefde voor de Moto Guzzi V50 NATO

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tim Mutsaers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

28 november 2021 4 min

Mijn motor en ik – Andries Mons

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

14 november 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Wim Bakkers

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2021 4 min

Mijn Motor en Ik – Thamara Janssen

Mens achter de motor

Door Mark Meisner

24 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Erskine Schoenmakers

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

17 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Ben Hansen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 oktober 2021 5 min

Mijn motor en ik – Joram Huisman

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Madelaine Vos

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 oktober 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ilse van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Menno Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jeffrey Planting

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

10 september 2021 4 min

Motorrijden met Rick Nieman: ‘Het mag allemaal best iets avontuurlijker’

Mens achter de motor
Anja Filak

Door Tom van Appeldoorn

5 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Anja Filak

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

31 augustus 2021 4 min

Van de Balkan tot de Noordkaap: Sabrina doet het op haar Ducati

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

22 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jelmer Jongstra

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Melle Lorijn

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

8 augustus 2021 5 min

Mijn motor en ik – Annette Koelink

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 augustus 2021 5 min

Gabriël Kousbroek over spek-en-bonen-Hells-Angel, brommers en drugssmokkel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 augustus 2021 4 min

Mijn motor en ik – John Teheux

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Mathiske van der Donk

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Jo van Gaal

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Annette van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

24 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Musab Celil

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

20 juni 2021 4 min

De parels van Nederland – het Gilera Museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Joes Hermsen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 juni 2021 6 min

Avonturier Paul van Hooff: ‘Mijn oude Guzzi is mijn ambassadeur’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Hans ten Broeke

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Frans Broers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

12 mei 2021 4 min

Schaaf: “Rijd ik sneller als de camera aanstaat? Jazeker!”

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Pepijn Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

22 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marion Hinrichs

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

8 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Perry van Zetten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tonnie van der Haar

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 maart 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jessica Kost

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marijke Visser

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

6 maart 2021 5 min

De motorrijdende duizendpoot – Ron Betist

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 maart 2021 5 min

Mijn motor en ik – Bas van der Wal

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

11 februari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Celesta Korse

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

28 januari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jos Klijn

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jos Wensink

Mens achter de motor
Rinze Kats, Mijn motor en ik

Frank Door Frank Andringa

16 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Rinze Kats

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

10 januari 2021 5 min

De droommotor van Angela Sudmeijer

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Chris Romeijn

Pitstop

Door Leonoor Fischer

24 december 2020 4 min

Anne en haar Transbrep

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

23 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Dirk de Jonge

Pitstop

Bas Vis Door Bas Vis

18 december 2020 1 min

Itchy Boots – Behind the scenes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Mariele Preker

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 oktober 2020 3 min

Mijn motor en ik – Jan Hebers

Pitstop

Door Mark Meisner

24 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van Twisk

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 september 2020 3 min

Mijn motor en ik – Frank van der Jagt

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van den Brink

Helden
Carmen

Frank Door Frank Andringa

13 augustus 2020 2 min

Carmen en haar Suzuki Volty

Pitstop

Door Mark Meisner

30 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Nathalie Christoffels

Mens achter de motor
Zelfbouwer Bo Janssis in zijn werkplaats

Door Mark Meisner

5 juli 2020 3 min

Zelfbouwer: Bo Janssis

Helden

Frank Door Frank Andringa

2 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Sander Beesteheerde

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

25 juni 2020 2 min

Mijn motor en ik – Christa Kloosman

Stories

Door Mark Meisner

8 mei 2020 3 min

Ibolya en haar CB

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

5 april 2020 1 min

Podcast: Monteur van het menselijk lichaam

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

18 maart 2020 3 min

‘Ik hoop dat iemand mij een wheelie leert’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 januari 2020 3 min

Robbert en zijn Honda Firestorm

Pitstop
de motorrijder

Frank Door Frank Andringa

19 juni 2019 2 min

Mijn motor en ik – Almar Gritter

Pitstop
Smeerolie Jarno van Osch

Door Mark Meisner

11 juni 2019 3 min

Journalist Jarno van Osch

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X