Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Inloggen
Skip to content

Mens achter de motor

26 april 2023 6 min ... 18 Reacties

Jongste Honda Goldwing-rijders van Nederland: ‘Goldwing zit in ons bloed’

Frank Door Frank Andringa

...
TwitterFacebookE-mail

Is een Honda Goldwing een motor voor oude mannen met grijs haar en een buikje? Je zou het haast zeggen, als je naar de gemiddelde eigenaar kijkt. Maar niets is minder waar. Tenminste, dat vinden vier van de jongste Goldwing-rijders in Nederland. Quintin Bruikman (24), Nick Windmeijer (25), Richard Lentjes (35) en Roel Hermeling (35) zijn bij lange na nog geen veertig en ze zijn helemaal gek van deze machines.

Een ouwe lullen motor, rijdend bankstel, touringcar en Tupperware machine. Flatteus zijn de bijnamen voor de Honda Goldwing bepaald niet. En eerlijk is eerlijk, er zit ook wel wat in. Met zo’n enorme machine, omringd door koffers en voorzien van een zadel dat waarschijnlijk comfortabeler zit dan de troon van Willem-Alexander, kun je niet anders concluderen dan dat dit het slagschip onder de motoren is.

Zet de berijder vervolgens zijn helm af, dan komt er doorgaans een kalend hoofd met wat grijze lokken onder vandaan. Zoek je jongere Goldwing-rijders, dan zul je met een lampje moeten zoeken. Maar ze bestaan. En het mooie is, ze zijn trotser op hun motoren dan een aap met zeven staarten.

“De een vindt hem gaaf, de ander vindt het een ouwe lullen motor”, zo vat Richard Lentjes de reacties samen op zijn Goldwing. Hij heeft een GL1800 uit 2002 in de garage staan. De ultieme toerbuffel, voorzien van een radio en met zijn enorme kuip en koffers de absolute koning onder de motoren op de weg. Een machine die door het verkeer glijdt.

“Voor mij is het niet per se een ouwe lullen motor”, lacht Lentjes, die er regelmatig tochten van 300 tot 500 kilometer mee rijdt. “Het is een echte toermotor. De Goldwing rijdt fantastisch. Je kunt er rustig mee toeren, maar hem ook sportief gebruiken. Ondanks dat hij 400 kilo weegt, merk je daar niets van tijdens het rijden. Alles gaat zo soepel, zo perfect. Je bent de koning op de weg.”

Koningen van de weg

De koning op de weg, dat zijn Quintin Bruikman en Nick Windmeijer ook. Als het even kan, dan komt bij hun de Goldwing uit de garage voor een rit. “Ik kocht mijn eerste Goldwing vijf jaar geleden. Een  GL1000 Ltd, een motor waar ik vroeger al kwijlend naar stond te kijken”, kijkt de 25-jarige Windmeijer terug. “Het was een schuurvondst, een machine die jaren had staan te verstoffen. Het kostte me al mijn spaargeld, ik moest een klassieker verkopen, mijn auto verkopen en toen het laatste geld ervoor lenen van mijn vader. Vol trots vertelde ik daarna aan mijn vrienden dat ik een Goldwing had gekocht. Elke keer werd het stil en keken ze me aan van: ‘Doe normaal, man!’”

Quintin Bruikman is met zijn 24 jaar waarschijnlijk de jongste Goldwing-rijder in Nederland. Hij herkent de reacties die Windmeijer krijgt. “Als het op een verjaardag over motoren gaat, dan denken mensen vaak bij een Goldwing direct aan een bankstel op wielen. Dan beginnen ze over 50-plussers die hier op rijden. In principe klopt dat wel, maar ik ben de vreemde eend in de bijt.”

Maar wanneer het tweetal foto’s laat zien, verandert het gegniffel meestal in een goedkeurend gemompel. De jongste Goldwing-rijders van Nederland rijden namelijk niet op een Tupperware-machine, omringd door koffers. Zij hebben een limited edition van de GL1000, waarvan er wereldwijd slechts 2.000 exemplaren zijn gebouwd.

Supersportmachine

Voor dit model moeten we terug naar 1974, als Honda de eerste Goldwings bouwt. Niet als een toerbuffel, maar als een supersportmachine. Geen koffers, maar een naked uiterlijk. Met een topsnelheid van 200 kilometer per uur is alleen de Kawasaki Z900 in die tijd iets sneller. Opvallend genoeg kiezen kopers van de motor ervoor om er zelf koffers op te plaatsen.

Een tendens die Honda ook ziet. Vier jaar na de eerste Goldwing wordt het aantal pk’s verminderd en verandert de motor meer in een toermachine. Vanaf 1980 levert Honda de GL1100 en zwaardere modellen alleen nog met kuip en koffers. Een naked is nog mogelijk, maar de verandering richting toermodellen is ingezet.

Ouderwets werken op de motor

“Ik heb vier motoren, allemaal Honda’s uit de jaren zeventig”, is Windmeijer enthousiast. “Ik hou van het ouderwets werken op een motor. Maar die Goldwing, die springt er voor mij bovenuit. Toen die gebouwd werd, was het the most sophisticated bike in de world. Ik hou van de techniek op deze machine. Het was de eerste boxermotor met een watergekoelde viercilinder. Het rijdt heel fijn en ziet er nog altijd heel tof uit. Dan wil ik er eentje hebben. Dan is dit ook nog de limited edition, dat maakt het nog iets specialer. Want hoeveel motoren zullen er van de 2.000 die er gemaakt zijn nog bestaan? Ik denk dat er hooguit vijftien van zijn in Nederland en de meesten zullen niet eens meer bereden worden. Het gaat me niet om de waarde, maar het is het idee.”

Een van die ongeveer vijftien Nederlandse exemplaren die nog wel bereden wordt, is van de 24-jarige Bruikman. Een rebel, volgens hem. En dat past eigenlijk wel goed bij de jongste Goldwing-rijder van het land. “Hij is bijna een keer zo oud als ik ben, maar ik merk dat ik hem zo graag uit de garage haal om er op te rijden. Ik heb ook een Honda CB750 uit 1979, ook een toffe motor, maar de GL1000 pak ik eerder om een stukje mee te rijden. Het rijdt zo tof, heel simpel. Er komt eigenlijk geen elektronica aan te pas. Vrienden rijden vaak op veel nieuwere fietsen en ook dat is leuk. Maar die Goldwing, dat is voor mij een stukje liefde voor het mechanisme.”

‘Stop je er botox in, dan klopt het plaatje niet meer’

“Ik vergelijk hem met een vrouw”, lacht Windmeijer. “In mijn ogen mag ze wat rimpels hebben. Maar stop je er botox in, dan klopt het plaatje niet meer. Dat geldt wat mij betreft ook voor de GL1000. Die klassieke Goldwing heeft gewoon karakter. Veel meer dan bijvoorbeeld een R6, die veel sneller is en soepeler rijdt. Maar daar gaat mijn hart niet sneller van kloppen. Wel van die GL1000, ondanks dat je hem na de winter wel eens een minuutje moet doorstarten, er lief tegen moet praten en waarmee ik ook wel eens stil kom te staan naast de weg. Dat hoort er alleen maar bij en dat is ook direct de charme ervan. Tegelijkertijd bokt hij nooit en heeft hij laag in de toeren direct een goede koppel. Dat is toch heerlijk!”

Iemand die dit sinds kort ook ervaart is Roel Hemelink (35). Hij heeft pas een GL1000 gekocht en ook direct maar een GL1100 erbij. Nou ja, ervaren? De GL1000 heeft een flink aantal jaren stilgestaan en daardoor onderhoud nodig voordat hij de weg weer op kan. “Die GL1000 was van mijn vader, het is de motor waarop mijn ouders zijn getrouwd. Later verkocht hij hem aan een vriend. Toen ik hoorde dat hij hem wilde verkopen, wilde ik hem direct hebben. Ik had nog wat ruimte over in de garage, dus heb ook zijn GL1100 erbij gekocht.”

Na enkele sportieve toermotors, zijn het Hemelinks eerste Goldwings. Desondanks heeft hij er al ervaring mee. “Vroeger als kind ging ik al bij mijn pa achterop. Niet dat ik destijds het idee had dat ik later zelf ook Goldwing wilde rijden. Het zijn natuurlijk dure machines en de meeste jongeren kiezen voor iets sportievers. Zelf begon ik met een Honda VFR 800, een prima motor om op te toeren.” Daarnaast probeert hij ook de GL1800, de Goldwing met alles erop en eraan, van zijn vader uit. “Dat rijdt heel relaxed. Zo’n 1800 lijkt log, maar eigenlijk rijdt hij heel fijn. Bovendien is het een motor die is gemaakt om te rijden met een passagier. Ik rij zelf zo’n 15.000 kilometer per jaar in mijn vrije tijd en dan is een Goldwing een geweldige motor. Het fijne aan die motoren van mij is dat ze uit 1976 en 1980 komen. Het zijn dus oldtimers en daarmee belastingvrij.”

“Zeker als je met iemand gaat toeren, dan is een Goldwing een perfecte motorfiets”, is Lentjes het met Hemelink eens. “Mijn vrouw gaat ook graag mee achterop en zij zit daar dan echt als een koningin. Ook ik ben opgegroeid met Goldwings, maar in het begin was die machine niet voor mij weggelegd. Dat ik nu op mijn 35e al een Goldwing rijd, dat had ik niet verwacht. Maar als je er de ruimte voor hebt, dan kan ik hem zeker aanraden.”

Met de paplepel ingegoten

Dat Quintin Bruikman en Nick Windmeijer al op jonge leeftijd Goldwing rijden, daar kijkt ook niemand in hun families van op. Windmeijer senior is de oprichter van het Goldwingforum. Bruikman erfde de machines van zijn vader, nadat hij vroeger altijd al achterop mee wilde. “Mijn vader reed eerst een GL1100, daarna een aantal jaren geen Goldwing en vanaf mijn achtste een GL1200. Daar is mijn liefde ervoor ontstaan. Dat geluid uit dat grote brede motorblok, dat doet me veel denken aan het geluid uit die oude watergekoelde Porsches. Heel gaaf! Ik heb ook onlangs op een GL1800 gereden en ik ontdekte daar hoe makkelijk die machine rijdt, maar ook hoe sportief. Het is eigenlijk een sportmotor met overgewicht. Ik kon hem niet houden, anders had ik daar nu ook nog op gereden. Want qua comfort, zo’n machine rijdt zich vanzelf.”

Dat kan Windmeijer alleen maar onderschrijven. “Je kunt de Goldwing als een oude lul gaan rijden, de hele dag in zijn vijf. Maar je kunt ook twee keer terugschakelen, een straal gas geven en dan vliegt hij naar de honderd en verder. Die veelzijdigheid maakt de Goldwing voor mij een geweldige motor.” Lekker rustig toeren naar de Eifel en daarna proberen sportief de stepjes aan de grond te krijgen in de bochten, geen enkel probleem. En ook in de Alpen en op de Stelvio vermaakte hij zich opperbest op zijn Goldwing. “Want vergeet niet dat hij is gebouwd als een supersportmodel, dus je hoeft niet zachtjes door de bochten.”

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Minnen Francois schreef:
    4 oktober 2022 om 21:18

    heb er zelf eentje gehad van 1976, prachtige motor, nooit problemen mee,
    heb hem spijtig genoeg moeten wegdoen, toe de eerste kleine geboren werd,
    want ikke toeren en madam wiegen, dat kwam niet goed
    heb er nog altijd spijt van
    rij nu met een GW 1800 van 2002, ook een pracht van een machine,
    maar toch anders, je kan je eerste motor nooit vergeten toch?

    Beantwoorden
  2. Bob Merckx schreef:
    4 oktober 2022 om 23:32

    Gewéldig artikel !
    Zo is ook mijn gevoel over de Goldwing. Wie hem afbreekt heeft er nooit op gereden !
    Ik ben er spijtig genoeg vorig jaar moeten mee stoppen, na (lang geleden) een half jaar GL1000, na 10 jaar pauze 5 jaar GL1200, en tenslotte 21 jaar GL 1500, die ik kocht toen hij 12 jaar was !

    Beantwoorden
  3. Franky Caboor-staelens kathleen schreef:
    5 oktober 2022 om 09:17

    Ik ben één van die goldwing riders met grijs haar, ik rij reeds 45 jaar op die machines en mijn zoon, nu 31 jaar doet dit nu ook al een jaar. We gaan er dikwijls samen op uit, ik heb een 1000 en een 1800, mijn zoon een 1500 , dit even ter info uit Maldegem Belgie grs Franky en Lode

    Beantwoorden
  4. Dennis de Jong schreef:
    5 oktober 2022 om 10:02

    Waar blijven deze gasten op de goldwing treffens dan? Voel me als 28 jarige de jongste daar dus gasten. Kom is kijken op een van de weekendjes van de Goldwing club Holland. Want de boel vergrijst toch ietswat

    Beantwoorden
    1. Nick Windmeijer schreef:
      5 oktober 2022 om 13:35

      Wij zijn vooral te vinden op de events van Goldwingforum en niet van de club, de club is inderdaad behoorlijk vergrijst.
      Persoonlijk vind ik het ook jammer dat de GWCH vooral weekenden heeft en weinig korte spontane ritjes. Ik zou zeggen kom ook een keer kijken bij een forum ritje, en wie weet tot snel!

  5. Michiel schreef:
    7 oktober 2022 om 20:20

    “het geluid doet me denken aan het geluid uit die oude watergekoelde Porsches”
    Pardon?! Oude Porsches zijn luchtgekoeld…..
    Verder een leuk artikel hoor.

    Beantwoorden
  6. Robert-Jan schreef:
    7 oktober 2022 om 20:41

    In het artikel staat:
    Ik heb ook een Suzuki CB750 uit 1979
    Een Suzuki CB750!!!!!!

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      7 oktober 2022 om 21:37

      Ja, die zijn heel schaars. Ken je ze niet?? 🙂

      Gaan we aanpassen, dat moet natuurlijk de enige echte Honda zijn!

    2. Robert-Jan schreef:
      8 oktober 2022 om 08:24

      Dank Mark Meisner voor de correctie. Niets ten nadele van Suzuki hoor, maar mijn vader kocht de eerste CB750 indertijd. Wat was dat een prachtige goudkleurige machine.
      Uiteindelijk bestelde mijn vader bij Het Haags Motorcentrum de hier zo prachtig omschreven Honda GoldWing, maar toen kwam net de Yamaha XS1100 uit… Ik dacht 1977 of 1978.
      Ik heb toen de factuur nog gezien, waar met pen de Honda GoldWing was doorgehaald en er Yamaha XS1100 zilver stond bijgeschreven.

  7. Frank Diepenhorst schreef:
    7 oktober 2022 om 22:31

    Ook ik ben begonnen met mn eerste Goldwing 1000 in 1977. Nu 45 jaar verder nog steeds een Goldwing de Gl1800. Als t eenmaal in je bloed zit gaat t er niet meer uit.
    Jaarlijks rijd ik 30.000 km en geniet van iedere dag dat ik er op weg kan. Hopelijk heb ik nog vele jaren voor de boeg.
    Frank Diepenhorst

    Beantwoorden
  8. Ad schreef:
    8 oktober 2022 om 00:43

    Ik was destijds 20 jaar toen ik mijn eerste Goldwing aanschafte … een Gl1200 Aspencade . Heerlijke machine en omdat ik geen auto had en alleen maar op deze motor reed had ik in 3 jaar tijd er 80000 km bij gereden totdat hij in Zweden me liet staan tijdens een vakantie, start motor kapot . Die zit in het blok weggewerkt dus repareren was geen optie .
    Inmiddels heb ik een aantal GL 1000 ‘ gespaard ‘ wat een hele leuke hobby is .
    Mannen zet het voort want het zijn prachtige machines . Top 👍

    Beantwoorden
  9. Ap Baarse schreef:
    8 oktober 2022 om 14:24

    Heel herkenbaar dit verhaal. Zelf heb ik op mijn 23e de eerste GL1000 gekocht.
    Nu ben ik met onderbreking van een ST100 en een 1150RT, acht GoldWings verder (waarvan 4 viercylinders en 4 zescylinders).
    Ik heb aldus andere motoren gehad behalve de GoldWing,
    ze waren leuk, mooi, reden prima; maar geen GoldWing.
    Mijn huidige GL is een 1800 uit 2012. Ik hoop het (nu op mijn 70e) nog lang vol te houden de GL te rijden!

    Beantwoorden
  10. Ton schreef:
    14 oktober 2022 om 14:51

    In 1985 had ik mijn eerste wing gl1000k3 net 19 jaar geworden en nu 37 jaar later nog steeds goldwing rijder. T blijft mooi.

    Beantwoorden
  11. Jeroen schreef:
    15 februari 2023 om 20:34

    Ik was 19 toen ik mijn eerste gl1000 k2 kocht. Met veel plezier ruim 10 jaar op gereden. Zomer en winter woon werkverkeer en vele vakanties door heel Europa. Nooit pech gehad. Nu 31 jaar later rijd ik opnieuw een gl1000. Ditmaal een k3. Blijven geweldige machines.

    Beantwoorden
  12. Joris CARLIER schreef:
    27 april 2023 om 14:54

    Ik heb ooit een Goldwing GL1800, met 200km op de teller, model 2022 denk ik, als vervangmoto gehad. Zalig! Ik heb 50 km zitten smilen tot thuis. Soepel als een ballerina – een bocht van 90° met één hand, geen enkel probleem…
    Maar mijn hart ligt echter bij de ST1300, Pan European….
    Die is net iets sportiever, maar toch ook mega-tourer…
    De koffers van de Pan zijn iets groter die van de GL1800.
    Maar blijkbaar gaan ze dat verhelpen.
    De versie van de GL1800 is de full-ops en kost 38000 euro en duidelijk vér boven mijn budget. Maar superblij dat ik deze kans eens kreeg…

    Beantwoorden
  13. Oscar Dusschooten schreef:
    28 april 2023 om 21:08

    Na 2 jaar CB650 Nighthawk en 20 jaar Magna V65 zo’n 3 jaar geleden een ‘bankstel’ uitgeprobeerd. Raakte meteen verkocht! De combinatie van comfort en toch messcherp sturen, volop power maar ook relaxed toeren. Inmiddels een 2003 GL1800 in bezit en geen bestemming is te ver. Alleen of met mijn vrouw comfortabel achterop de mooiste reizen maken. Dus: iedereen succes met zijn of haar vooroordelen maar hier is een super enthousiast lid van de GoldWing club!

    Beantwoorden
  14. Fred schreef:
    29 april 2023 om 10:54

    Oude Porsches waren niet watergekoeld. Tot 1993 (de 911) waren ze luchtgekoeld.

    Beantwoorden
  15. TMJ Janssen schreef:
    1 mei 2023 om 18:20

    Op mijn eerste motorpak stond op de volle breedte van het rugpand de tekst ‘GOLDWING’. Daarmee reed ik op een JAWA 350, zo van wacht maar tot ik later groot ben. Het pak was voor iemand op maat gemaakt, maar hij vond de kleurstelling achteraf niets. Een echte Goldwing onder mijn achterste is er nooit gekomen, wel 3 x een VFR (’86, ’95 en 2001).
    Veel rijplezier op jullie machines!
    Groet, Theo

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

21 mei 2023 3 min

Mijn motor en ik – Gert-Jan van Meggelen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

7 mei 2023 5 min

Mijn motor en ik – Jack Jacobson

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

5 mei 2023 10 min

Leven in het verleden: de WOII-motoren van John

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

23 april 2023 3 min

Mijn motor en ik – Julie Rombach

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

19 april 2023 5 min

Daniëlle Boelens: ‘Als vrouw met de motor op wereldreis? Doen!’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

9 april 2023 4 min

Mijn motor en ik – Petra Peperkamp

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 maart 2023 5 min

Mijn motor en ik – Wils van Soldt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 februari 2023 4 min

Mijn motor en ik – Frank Eggerding

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 februari 2023 3 min

Mijn motor en ik – Dirk de Jonge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – John Props

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 januari 2023 2 min

Mijn motor en ik – Bart van den Dungen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – Arend Otten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

18 december 2022 3 min

Mijn motor en ik – Jethro Hosvelt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Nellie Geraets

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 november 2022 5 min

Mijn motor en ik – Evert Kuiken

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

6 november 2022 3 min

Mijn motor en ik – Hans Veen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

9 oktober 2022 3 min

Mijn motor en ik – Peter van der Zon

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

27 september 2022 6 min

Rijst met ketchup: de lange weg naar succes van custom motorbouwer Bert-Jan Blok

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2022 3 min

Mijn motor en ik – Sjors Thijssen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 september 2022 5 min

Mijn motor en ik – Urban Tiemissen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 september 2022 2 min

Mijn motor en ik – Erik Bakhuis

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

21 augustus 2022 3 min

Mijn motor en ik – Zed van Rosmalen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

8 augustus 2022 5 min

Chantal Doortje: “Het Zwarte Woud heeft echt mijn hart gestolen.”

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

1 augustus 2022 4 min

Aya over motorrijden in Utah en modellenwerk voor REV’IT!

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 juli 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Lisenka Gorter

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juli 2022 4 min

Mijn motor en ik – Max Schoenmakers

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

7 juli 2022 5 min

Motormodel – Voxan Black Magic

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

6 juli 2022 4 min

De parels van Nederland – Norton Museum

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

23 juni 2022 4 min

Motormodel – Laverda 750 SF

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 juni 2022 3 min

Mijn motor en ik – Jordy Vereecke

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

14 juni 2022 2 min

Motorrijden met een verlamde arm: Jan Wouda (79) zit weer in het zadel

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

24 mei 2022 3 min

Motormuseum Friesland

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 mei 2022 4 min

Uit de kunst: De weergaloos gespoten helmen en motoren van Erik Weersing

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

12 mei 2022 4 min

Motormodel – MV Agusta F4 750 S

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Saskia Jansen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 april 2022 5 min

Fotograaf op snelheid – Lorenzo van Aarle

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

17 april 2022 4 min

Mijn Motor en Ik – Nicole Dekker

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 april 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Timothy van Roy

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 maart 2022 5 min

Mijn motor en ik – Chris Hermes

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

4 maart 2022 6 min

Danilo Petrucci – Goedlachse cultheld

Pitstop

Door Leonoor Fischer

28 februari 2022 5 min

Offroad met Nikki van der Spek

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

27 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Ruud Wagemakers

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 februari 2022 5 min

‘Alles mag naar de klote tijdens een stuntshow’

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

20 februari 2022 5 min

Randy aka Ranic: “Het is jammer dat het circuit geen goedkope hobby is.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2022 4 min

Dwarslaesie-coureur Edwald Oude Huikink: ‘Racen geeft mijn leven zin’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Chel Horrevoets

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 februari 2022 4 min

Sjaak Lucassen: ‘De ideale motor voor een wereldreis bestaat niet’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2022 3 min

Biker sisters: Liefde voor twee wielen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 januari 2022 4 min

Het perfecte plaatje volgens Ducatilex

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

16 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Dennis Korten

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2022 3 min

Liefde voor een spotgoedkope DDR-motorfiets – MZ

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

2 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Eric van Gestel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Fabienne Draaijer

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

16 december 2021 3 min

Onvoorwaardelijke liefde voor de Moto Guzzi V50 NATO

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tim Mutsaers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

28 november 2021 4 min

Mijn motor en ik – Andries Mons

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

14 november 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Wim Bakkers

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2021 4 min

Mijn Motor en Ik – Thamara Janssen

Mens achter de motor

Door Mark Meisner

24 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Erskine Schoenmakers

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

17 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Ben Hansen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 oktober 2021 5 min

Mijn motor en ik – Joram Huisman

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Madelaine Vos

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 oktober 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ilse van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jeffrey Planting

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

10 september 2021 4 min

Motorrijden met Rick Nieman: ‘Het mag allemaal best iets avontuurlijker’

Mens achter de motor
Anja Filak

Door Tom van Appeldoorn

5 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Anja Filak

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

31 augustus 2021 4 min

Van de Balkan tot de Noordkaap: Sabrina doet het op haar Ducati

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

22 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jelmer Jongstra

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Melle Lorijn

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

8 augustus 2021 5 min

Mijn motor en ik – Annette Koelink

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 augustus 2021 5 min

Gabriël Kousbroek over spek-en-bonen-Hells-Angel, brommers en drugssmokkel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 augustus 2021 4 min

Mijn motor en ik – John Teheux

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Mathiske van der Donk

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Jo van Gaal

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Annette van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

24 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Musab Celil

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

20 juni 2021 4 min

De parels van Nederland – het Gilera Museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Joes Hermsen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 juni 2021 6 min

Avonturier Paul van Hooff: ‘Mijn oude Guzzi is mijn ambassadeur’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Hans ten Broeke

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Frans Broers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

12 mei 2021 4 min

Schaaf: “Rijd ik sneller als de camera aanstaat? Jazeker!”

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Pepijn Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

22 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marion Hinrichs

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

8 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Perry van Zetten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tonnie van der Haar

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 maart 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jessica Kost

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marijke Visser

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

6 maart 2021 5 min

De motorrijdende duizendpoot – Ron Betist

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 maart 2021 5 min

Mijn motor en ik – Bas van der Wal

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

11 februari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Celesta Korse

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

28 januari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jos Klijn

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jos Wensink

Mens achter de motor
Rinze Kats, Mijn motor en ik

Frank Door Frank Andringa

16 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Rinze Kats

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

10 januari 2021 5 min

De droommotor van Angela Sudmeijer

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Chris Romeijn

Pitstop

Door Leonoor Fischer

24 december 2020 4 min

Anne en haar Transbrep

Pitstop

Bas Vis Door Bas Vis

18 december 2020 1 min

Itchy Boots – Behind the scenes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Mariele Preker

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 oktober 2020 3 min

Mijn motor en ik – Jan Hebers

Pitstop

Door Mark Meisner

24 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van Twisk

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 september 2020 3 min

Mijn motor en ik – Frank van der Jagt

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van den Brink

Helden
Carmen

Frank Door Frank Andringa

13 augustus 2020 2 min

Carmen en haar Suzuki Volty

Pitstop

Door Mark Meisner

30 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Nathalie Christoffels

Mens achter de motor
Zelfbouwer Bo Janssis in zijn werkplaats

Door Mark Meisner

5 juli 2020 3 min

Zelfbouwer: Bo Janssis

Helden

Frank Door Frank Andringa

2 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Sander Beesteheerde

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

25 juni 2020 2 min

Mijn motor en ik – Christa Kloosman

Stories

Door Mark Meisner

8 mei 2020 3 min

Ibolya en haar CB

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

5 april 2020 1 min

Podcast: Monteur van het menselijk lichaam

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

18 maart 2020 3 min

‘Ik hoop dat iemand mij een wheelie leert’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 januari 2020 3 min

Robbert en zijn Honda Firestorm

Pitstop
de motorrijder

Frank Door Frank Andringa

19 juni 2019 2 min

Mijn motor en ik – Almar Gritter

Pitstop
Smeerolie Jarno van Osch

Door Mark Meisner

11 juni 2019 3 min

Journalist Jarno van Osch

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X