Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Mens achter de motor

8 augustus 2021 5 min ... 15 Reacties

Mijn motor en ik – Annette Koelink

Door Tom van Appeldoorn

...
TwitterFacebookE-mail

Motorrijders.nl is er niet alleen voor, maar ook dóór motorrijders. We delen een passie en daarom ook jouw passie! Wij nemen je mee in het verhaal van Annette Koelink en haar passie voor motorrijden.

Naam:
Annette Koelink
Leeftijd:
52
Woonplaats:
Spijkenisse
Beroep:
HR-medewerker
Huidige motor:
Honda Magna VF700C (1984)

Hoe lang rijd je motor en wat was de aanleiding?

“Mijn opa en vader reden vroeger motor, net als mijn zus, mijn zwager en mijn toenmalige vriend. Dus toen ik 18 werd ben ik eerst voor de motor gegaan en daarna pas voor het autorijbewijs. Aangezien ik zelfs nog nooit op een brommer had gereden, vond ik 30 kilometer per uur al best hard. De instructeur moest daar toen erg om lachen. Uiteindelijk heb ik in twee pogingen mijn rijbewijs gehaald toen ik 19 was.

De eerste keer zakte ik omdat ik een voetganger over het hoofd zag en omdat ik door een foute inschatting met ruim 120 km/u een vrachtwagen moest inhalen in een tunnel. Dat vond de examinator niet getuigen van voldoende inzicht. Theorie halen was toen nog een makkie. Haalde je het niet? Dan kon je meteen met de volgende ronde weer aansluiten. Een soort van lopende band-examens.”

Wat was je eerste motor?

“Mijn eerste motor was een Suzuki GS450L. Gekocht in Rotterdam via de Particulier: de papieren voorloper van Marktplaats. De advertentie heb ik zelfs nog. Ik kwam op een chopper uit, omdat mijn vriend toen een Suzuki GS750L reed en dat model vond ik gewoon mooi. Mijn zwager en zijn vriend gingen mee. Ik kreeg de opdracht om niet al te enthousiast te doen. Ik mocht alleen knikken als ik de motor wilde hebben en zij deden het woord. Maar ja, dat ‘niet blij kijken’ was een beetje lastig toen ik daar een glimmende zwarte motor voor me had staan. Ik heb die motor denk ik 2 zomers gehad. Mijn pa legde uit hoe ik de olie moest verversen en de ketting moest bijhouden. Hij is van het principe: ‘ik leg het je één keer uit, daarna moet je het zelf doen’.

In de winter de Suzuki zelf opknappen. Tank en kappen opnieuw zwart laten spuiten, zelf het frame opnieuw geverfd. Het achterwiel nam ik achterop de fiets mee naar huis om de velg zwart te kunnen verven. En dan maar hopen dat ik ‘m vervolgens weer goed in elkaar zette! Als snel bleek de topsnelheid van de Suzuki me wat tegen te vallen op de snelweg. Toen heb ik een Honda Magna gekocht.”

Toch ging de motor er al snel uit, voor een paard nog wel! Hoe ging dat?

“Ik ging in die tijd steeds fanatieker paardrijden – op een niveau van niks hoor – en ik werd het zat om overal met de motor verfrommeld en verkleumd aan te komen. De motor was toen mijn enige vervoer. En een paard én een motor houden, dat kon ik niet betalen. Na veel wikken en wegen heb ik toen de motor verkocht. Van de opbrengst heb ik toen een paard gekocht. Dat was in juli 1991. Het paard in mijn uppie bij een handelaar gekocht. Laten keuren. Niks mis mee. Thuis bleek pas wat een miskoop dat dier was. Ik heb er niet lang van kunnen genieten voor ik ‘m weer verkocht.

Daarna was mijn relatie over. Niemand die ik kende reed nog motor en ik was er eigenlijk ook wel klaar mee. Vlak daarna leerde ik mijn man kennen. Die heb ik nog wel een motorrijles cadeau gegeven, maar helaas. Hij vond en vindt er niks aan. Nou ja, je kunt niet alles hebben dacht ik. Dan maar niet samen rijden. Genoeg andere dingen die we wel allebei leuk vinden om te doen!”

Nu rijd je weer motor. Waardoor begon het weer te kriebelen?

“Het moest 29 jaar duren tot ik weer zou rijden. In 2019 haalde mijn zoon zijn motorrijbewijs. Op een of andere manier begon het daardoor bij mij ook weer te kriebelen. Ik was net 50 geworden, je kent het wel.. Hij wilde het liefst alleen op een Gilera Runner rijden van 125cc. Niet mijn smaak en ik vind die dingen op de weg levensgevaarlijk met die kleine bandjes. Enfin, iedere gek zijn gebrek. Maar ik wilde best wel eens samen rijden. Dus kwam de gedachte op om een Vulcan S te huren.

Maar dat huren kwam er gewoon maar niet van. En toen ineens, op een zaterdagochtend, zag ik op Marktplaats dat er hier in de buurt een Magna te koop stond! Zelfde kleur en bijna hetzelfde model als toen. Zullen we gaan kijken?”

Waarom juist (weer) zo’n Magna?

“Mijn man dacht – en hoopte – dat het een grapje was toen we gingen kijken. Niet dus! Boxerhelm van zoon mee, zijn kevlarbroek voor het gemak ook even ingepikt. Na een rondje gereden te hebben ontdekte ik aanvankelijk één ding: na 29 jaar zo weg willen rijden, dat valt best tegen. Het schakelen verleer je niet, maar de motor was groot en zwaar en het voelde wat onhandig. Maar eenmaal een stukje op de weg dacht ik: ‘als je het nu niet doet, komt het er nooit meer van.’ En dus ging deze Magna, uitvoering VF700C van 1984, mee naar huis. Mijn man en dochter verklaren mij nog steeds voor gek. Zoon vindt het niet echt een mooi ding. Maakt me allemaal niet uit. Hij klinkt nog net als in 1991. Dat geluid vergeet je nooit. En het is een wolfje in schaapskleren. Je trekt echt in zijn 6 nog de stoeptegels eruit, vind ik dan hè.

Lees ook: Aankooptips voor jouw nieuwe motor

Het is voor mij nostalgie, een gevoel van thuiskomen. Inmiddels heb ik ook al wel echt gekeken naar een alternatief, bijvoorbeeld een Kawasaki Vulcan S. Maar als ik dan weer bij de motorzaak naar buiten ga en mijn Magna zie staan, denk ik alleen maar: ‘niks andere motor!’. Dit is ‘m en blijft ‘m.”

Sleutel je – net als voorheen – nog steeds zelf aan je motor?

“Neem van mij aan: koop geen oldtimer als je niet kan sleutelen of niemand hebt om daarbij te helpen. Van de buitenkant zag hij er netjes uit, maar daar bleef het bij. Ik wist al wel dat de slangen vervangen moesten worden, maar dat het zo hard zou gaan had ik niet verwacht. Uiteindelijk vond ik via Facebook iemand met veel verstand van Magna’s, die de motor op kwam halen om hem helemaal na te kijken. Maar die kwam naast de benzineslangen steeds meer ellende tegen. Versleten remleidingen, de benzinepomp bleek van een auto, lekke benzinekraan, spanningsregelaar niet oké, wiellagers voor- en achter versleten, de accu stond bijna droog en de bedrading was knip- en plakwerk. Daarbij was spatbord kapot, de rubbers van de knipperlichten verdroogd, accuhouder verroest, enzovoort.

Mijn Magna bleek een echte uitdaging. Maar dat was allemaal nog te overzien. De kers op de taart was het achterwiel. Daar zat niet alleen veel speling op door het kapotte lager, maar er zat ook nog allemaal troep in het holle gedeelte van het wiel: restanten van een oudere uitgelopen lager. De brokstukken zaten er nog in! Het binnenwerk had daardoor veel schade opgelopen. Degene die het onderhoud deed, had dit als ervaren sleutelaar echt nog nooit meegemaakt. Het achterwiel moest dus zelfs vervangen worden. Ik heb echt een engeltje op mijn schouder gehad. En daarbij: het lag dus niet aan mij dat de bochten wat lastig te nemen waren. Het verschil merkte ik pas op toen ik de motor na het onderhoud ophaalde.”

En nu rijdt hij weer als nieuw?

“De eerste keer remmen met de nieuwe remleidingen, leverde haast een bezoekje tandarts op. Ik kneep namelijk net zo hard in de rem als ik dat deed met de oude leidingen. Nou, ik zat bijna met mijn gebit in het stuur. Stond ik ineens al vele meters voor het stoplicht stil! Ik was blijkbaar al gewend aan een langere remweg.. Op dit moment lekt één van de achterveringen. Dus ook die wordt binnenkort vervangen. En zo rijd ik, langer dan die ene geplande zomer, rond met een nu 37-jarige motor die technisch alleen maar beter is geworden. Ik ben echt heel blij met de technische hulp. AL wil ik zelf ook weer wat handiger worden. Daarom volg ik binnenkort mijn tweede workshop bij Geratel. Leer ik toch nog een beetje sleutelen!

En die Vulcan S? Die blijft in mijn achterhoofd zitten. Maar zolang ik nog steeds blij word van de glimmende Magna voor mijn deur, maakt die Vulcan geen kans.”

Ben jij net als Annette Koelink gek van motoren en wil jij jouw passie delen op Motorrijders.nl? Meld je dan aan via ons aanmeldformulier!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. René Harkes schreef:
    8 augustus 2021 om 12:33

    Top verhaal wereldwijd die anette

    Beantwoorden
    1. Nancy schreef:
      8 augustus 2021 om 14:36

      Wat jij met je Magna hebt, heb ik met mn Swift die ik ooit van je kocht 😉

    2. Annette schreef:
      9 augustus 2021 om 11:43

      Ik hoop dat de D een F moet zijn haha

    3. Annette schreef:
      9 augustus 2021 om 11:44

      En Nancy, jaaaa die is ook nog steeds leuk!

  2. Ton Verkleij schreef:
    8 augustus 2021 om 22:16

    Heb in de jaren 80 ook een VF750C gehad, top blok! Was een erg fijne fiets.

    Beantwoorden
    1. Annette schreef:
      9 augustus 2021 om 11:43

      Het is toch leuk dat ze na zoveel jaar nog steeds rondrijden. Leuk ook dat jij er ook zoveel plezier aan hebt gehad.

  3. Hilma schreef:
    9 augustus 2021 om 02:54

    Leuk om te lezen Annette!
    Heel herkenbaar ook, Heb dezelfde motor, zelfde bj. Je blijft repareren, maar ik hou ook van sleutelen gelukkig. Nu een projectje van gemaakt, special design “1984”. Nog veel veilige km’s!

    Beantwoorden
    1. Annette schreef:
      9 augustus 2021 om 11:42

      Dankjewel! En jij ook succes met je project.

  4. Peter schreef:
    13 augustus 2021 om 20:48

    Gewéldig, GO girl. De Vulcan S bevalt mijn misses heel goed, ze is begonnen op een Honda Rebel 450

    Beantwoorden
    1. Annette schreef:
      14 augustus 2021 om 22:57

      Op de Rebel heb ik toen mijn rijbewijs gehaald. En de nieuwe Rebel 500 of 1100 is ook erg mooi geworden. Maar die Vulcan is net nog wat leuker. Goed om te lezen dat je partner er ook blij mee is. Wie weet..

  5. Herman schreef:
    13 augustus 2021 om 22:16

    Wat een leuk verhaal en echte passie voor jou motorfiets!

    Beantwoorden
    1. Annette schreef:
      14 augustus 2021 om 22:55

      Dankjewel!

  6. Evert schreef:
    13 augustus 2021 om 23:21

    Leuk verhaal! De GS450L, daar ben ik ook op begonnen. Naar de Harz mee geweest, met passagier, en Bretagne. En toen inderdaad ontdekt dat 115 op de snelweg niet zo prettig is om elke dag te doen. Overgestapt op een Yamaha TR.1 vanwege het geweldige vermogen en V-blok. En nu een oude l*l op een BMW R1200RT. Maar daar rij ik dan wel 500-1000 kilometer op een dag mee. Heerlijk! Dat motorgevoel, dat blijft knagen.

    Beantwoorden
    1. Annette schreef:
      14 augustus 2021 om 22:59

      Tja en dan moeten ze nu beginnen op hele lichte motor. Ik vind het echt niks op de snelweg zo weinig vermogen.

  7. Gerard schreef:
    18 september 2021 om 17:12

    Geweldig leuk verhaal. Herkend dit ook omdat ik zelf ook na 30 jaar weer een motor gekocht heb. Een Suzuki RF600R uit 1996. Het blijft tocht kriebelen, zeker als je een aantal keren er één hebt gehuurd. Maar een erg leuk verhaal van Annette. Veel rijplezier gewenst Annette.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 maart 2023 5 min

Mijn motor en ik – Wils van Soldt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 februari 2023 4 min

Mijn motor en ik – Frank Eggerding

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 februari 2023 3 min

Mijn motor en ik – Dirk de Jonge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – John Props

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 januari 2023 2 min

Mijn motor en ik – Bart van den Dungen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – Arend Otten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

18 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Jethro Hosvelt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Nellie Geraets

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 november 2022 5 min

Mijn motor en ik – Evert Kuiken

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

6 november 2022 3 min

Mijn motor en ik – Hans Veen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

9 oktober 2022 3 min

Mijn motor en ik – Peter van der Zon

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

27 september 2022 6 min

Rijst met ketchup: de lange weg naar succes van custom motorbouwer Bert-Jan Blok

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2022 3 min

Mijn motor en ik – Sjors Thijssen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 september 2022 9 min

Leven in het verleden: de WOII-motoren van John

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 september 2022 5 min

Mijn motor en ik – Urban Tiemissen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 september 2022 2 min

Mijn motor en ik – Erik Bakhuis

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

21 augustus 2022 3 min

Mijn motor en ik – Zed van Rosmalen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

8 augustus 2022 5 min

Chantal Doortje: “Het Zwarte Woud heeft echt mijn hart gestolen.”

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

1 augustus 2022 4 min

Aya over motorrijden in Utah en modellenwerk voor REV’IT!

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 juli 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Lisenka Gorter

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juli 2022 4 min

Mijn motor en ik – Max Schoenmakers

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

7 juli 2022 5 min

Motormodel – Voxan Black Magic

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

6 juli 2022 4 min

De parels van Nederland – Norton Museum

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

23 juni 2022 4 min

Motormodel – Laverda 750 SF

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 juni 2022 3 min

Mijn motor en ik – Jordy Vereecke

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

14 juni 2022 2 min

Motorrijden met een verlamde arm: Jan Wouda (79) zit weer in het zadel

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

24 mei 2022 3 min

Motormuseum Friesland

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 mei 2022 4 min

Uit de kunst: De weergaloos gespoten helmen en motoren van Erik Weersing

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

12 mei 2022 4 min

Motormodel – MV Agusta F4 750 S

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Saskia Jansen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 april 2022 5 min

Fotograaf op snelheid – Lorenzo van Aarle

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

17 april 2022 4 min

Mijn Motor en Ik – Nicole Dekker

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 april 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Timothy van Roy

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 maart 2022 5 min

Mijn motor en ik – Chris Hermes

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

4 maart 2022 6 min

Danilo Petrucci – Goedlachse cultheld

Pitstop

Door Leonoor Fischer

28 februari 2022 5 min

Offroad met Nikki van der Spek

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

27 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Ruud Wagemakers

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 februari 2022 5 min

‘Alles mag naar de klote tijdens een stuntshow’

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

20 februari 2022 5 min

Randy aka Ranic: “Het is jammer dat het circuit geen goedkope hobby is.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2022 4 min

Dwarslaesie-coureur Edwald Oude Huikink: ‘Racen geeft mijn leven zin’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Chel Horrevoets

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 februari 2022 4 min

Sjaak Lucassen: ‘De ideale motor voor een wereldreis bestaat niet’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2022 3 min

Biker sisters: Liefde voor twee wielen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 januari 2022 4 min

Het perfecte plaatje volgens Ducatilex

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

16 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Dennis Korten

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2022 3 min

Liefde voor een spotgoedkope DDR-motorfiets – MZ

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

2 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Eric van Gestel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Fabienne Draaijer

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

16 december 2021 3 min

Onvoorwaardelijke liefde voor de Moto Guzzi V50 NATO

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tim Mutsaers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

28 november 2021 4 min

Mijn motor en ik – Andries Mons

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

14 november 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Wim Bakkers

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2021 4 min

Mijn Motor en Ik – Thamara Janssen

Mens achter de motor

Door Mark Meisner

24 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Erskine Schoenmakers

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

17 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Ben Hansen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 oktober 2021 5 min

Mijn motor en ik – Joram Huisman

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Madelaine Vos

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 oktober 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ilse van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jeffrey Planting

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

10 september 2021 4 min

Motorrijden met Rick Nieman: ‘Het mag allemaal best iets avontuurlijker’

Mens achter de motor
Anja Filak

Door Tom van Appeldoorn

5 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Anja Filak

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

31 augustus 2021 4 min

Van de Balkan tot de Noordkaap: Sabrina doet het op haar Ducati

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

22 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jelmer Jongstra

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Melle Lorijn

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 augustus 2021 5 min

Gabriël Kousbroek over spek-en-bonen-Hells-Angel, brommers en drugssmokkel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 augustus 2021 4 min

Mijn motor en ik – John Teheux

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Mathiske van der Donk

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Jo van Gaal

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Annette van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

24 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Musab Celil

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

20 juni 2021 4 min

De parels van Nederland – het Gilera Museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Joes Hermsen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 juni 2021 6 min

Avonturier Paul van Hooff: ‘Mijn oude Guzzi is mijn ambassadeur’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Hans ten Broeke

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Frans Broers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

12 mei 2021 4 min

Schaaf: “Rijd ik sneller als de camera aanstaat? Jazeker!”

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Pepijn Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

22 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marion Hinrichs

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

8 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Perry van Zetten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tonnie van der Haar

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 maart 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jessica Kost

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marijke Visser

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

6 maart 2021 5 min

De motorrijdende duizendpoot – Ron Betist

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 maart 2021 5 min

Mijn motor en ik – Bas van der Wal

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

11 februari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Celesta Korse

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

28 januari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jos Klijn

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jos Wensink

Mens achter de motor
Rinze Kats, Mijn motor en ik

Frank Door Frank Andringa

16 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Rinze Kats

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

10 januari 2021 5 min

De droommotor van Angela Sudmeijer

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Chris Romeijn

Pitstop

Door Leonoor Fischer

24 december 2020 4 min

Anne en haar Transbrep

Pitstop

Bas Vis Door Bas Vis

18 december 2020 1 min

Itchy Boots – Behind the scenes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Mariele Preker

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 oktober 2020 3 min

Mijn motor en ik – Jan Hebers

Pitstop

Door Mark Meisner

24 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van Twisk

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 september 2020 3 min

Mijn motor en ik – Frank van der Jagt

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van den Brink

Helden
Carmen

Frank Door Frank Andringa

13 augustus 2020 2 min

Carmen en haar Suzuki Volty

Pitstop

Door Mark Meisner

30 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Nathalie Christoffels

Mens achter de motor
Zelfbouwer Bo Janssis in zijn werkplaats

Door Mark Meisner

5 juli 2020 3 min

Zelfbouwer: Bo Janssis

Helden

Frank Door Frank Andringa

2 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Sander Beesteheerde

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

25 juni 2020 2 min

Mijn motor en ik – Christa Kloosman

Stories

Door Mark Meisner

8 mei 2020 3 min

Ibolya en haar CB

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

5 april 2020 1 min

Podcast: Monteur van het menselijk lichaam

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

18 maart 2020 3 min

‘Ik hoop dat iemand mij een wheelie leert’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 januari 2020 3 min

Robbert en zijn Honda Firestorm

Pitstop
de motorrijder

Frank Door Frank Andringa

19 juni 2019 2 min

Mijn motor en ik – Almar Gritter

Pitstop
Smeerolie Jarno van Osch

Door Mark Meisner

11 juni 2019 3 min

Journalist Jarno van Osch

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X