Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Mens achter de motor

29 januari 2023 5 min ... 9 Reacties

Mijn motor en ik – John Props

Door Tom van Appeldoorn

...
TwitterFacebookE-mail

Motorrijders.nl is er niet alleen voor, maar ook dóór motorrijders. We delen een passie en daarom ook jouw passie! Wij nemen je mee in het verhaal van John Props en zijn passie voor motorrijden.

Naam:
John Props
Leeftijd:
58
Woonplaats:
Stein
Beroep:
Ambulancechauffeur
Huidige motor:
BMW R1100GS (1999), Honda GL1500CA Valkyrie (1997) en Yamaha XJ900N (1985)

Hoe lang rijd je motor en wat is het dat je zo aantrekt in motorrijden?

“Ik rij al sinds 1984 motor. Het was voor mij al vroeg duidelijk dat er een motor moest komen. Ik reed brommer en had daar al een paar ongevallen mee gehad. Dat was overigens buiten mijn schuld om, maar omdat een bromfiets te snel over het hoofd wordt gezien en eigenlijk beter op de weg thuis hoorde. Na mijn laatste ongeval, met het gips nog om mijn hand, moest en zou er een motorfiets komen. De proefrit werd verzorgd door een vriend van mij en de motoraankoop was een feit. Ik begon met een Honda CX500C in perfecte conditie.

Daarna nooit meer door anderen een ongeval gehad. Vanaf dat moment begon ik met leven. Heerlijke tourritten, mooie vakanties – al dan niet met vrienden – en een leuk clubleven met MMC’72. Vanaf mijn eerste motor zeg ik al: ‘het leven begint als je gaat motorrijden’. Wanneer je de startknop indrukt en de machine tot leven komt, hetzij met een agressieve roffel of met een heerlijke sonore grom, dan geeft die machine echt aan mij door er weer klaar voor te zijn om uitgelaten te worden. Zoals een enthousiaste hond die staat te trappelen om uitgelaten te worden.”

Je schrijft dat je al snel die éne tekortkoming van de CX500C ontdekte. Vertel!

“Ja, toen de tourritjes al snel hele vakanties werden, kwam de werkelijk enige tekortkoming van deze motor aan het licht: de té kleine benzinetank. Na ongeveer 150 kilometer moest je alweer op zoek naar een pomp. En die waren er in de jaren tachtig niet zoveel langs de (snel)wegen in België. Of ze waren gesloten of je had niet het juiste Belgische bankpasje.

Van een dame van de ambulancedienst in Geldrop nam ik toen een Yamaha XJ900N over. Later bleek dat een handgemaakt prototype te zijn. Zij was de tweede eigenaar en had hem via haar broer weten te bemachtigen. Haar broer werkte destijds voor Yamaha Nederland en deze motor was door Yamaha Nederland gebruikt om voor dit type de typegoedkeuring te regelen. Daarna kwam er nog een XT500 bij, die weer vervangen werd door een Honda XLV750R, die weer werd vervangen door een BMR R80GS, die ook weer plaats moest maken voor een BMW R1100GS. Daar kwam dan nog een Suzuki GSX1100G bij, vervangen door een BMW R1100S en uiteindelijk de Honda GL1500CA F6C Valkyrie. Die laatste is ook weer een aparte verschijning in de Nederlandse motorwereld.

Lees ook: Landgezant – Zuid-Limburg

Ik hoop nog zeker tot mijn tachtigste te kunnen doorgaan met deze fantastisch hobby. Dit is leven in optima forma. Je ruikt het leven, je voelt het weer, je bent niet belemmerd door een koekblik (als eigen omhulsel of om je heen op de weg) En zeker met een apartere motor heb je altijd en overal aanspraak. Een Motorfiets is echt iets om te koesteren. En het maakt mij niet uit of dat nu elektrisch of met verbrandingsmotor is. Zo lang de actieradius maar voldoende is.”

Die foto offroad in de duinen, prachtig! Waar is dat ergens en hoe kwam je daar zo terecht?

“Motorreizen is mijn lust en mijn leven. Mijn zus en haar partner gingen met Motortrails naar Peru en hadden gevraagd of ik mee wilde gaan. Graag natuurlijk. Het werd een vakantie waar ik enkele keren toch wel uit mijn comfortzone werd getrokken maar tevens ook de mooiste motorvakantie ooit.”

Zo’n Valkyrie zie je niet vaak. Wat is voor jou de aantrekkingskracht aan die Honda?

“Na ook een BMW R1100S gehad te hebben – en daarmee de verslavende werking van circuitrijden te hebben ervaren – vond ik gezien de noodzaak dat ik mijn rijbewijs zou behouden toch verstandiger om het iets rustiger aan te gaan doen. Een Harley-Davidson stond voor mij gelijk aan het hebben van een midlife crisis of yuppenfiets. Zo kwam ik per ongeluk de Valkyrie tegen. Ik ben op een zaterdag samen met mijn vriendin naar Rotterdam gereden, heb daar een proefrit gemaakt en was gelijk verkocht. Wat een geluid! En wat een souplesse: wat stuurt dat ding bedrieglijk makkelijk. Ik moest en zou hem direct meenemen. In de zeikende regen terug naar Limburg gereden en eigenlijk nog niet eens zo heel nat geworden. Zolang je maar blijft rijden.”

Als wat voor een soort rijder zou je jezelf omschrijven, en hoeveel kilometer rijd je per jaar?

“Ik zou mezelf omschrijven als een doorrijder met sportieve neigingen, maar niet tegen elke prijs. Mijn zus rijdt véél sportiever dan ik. Zij heeft dan ook de nodige cursussen gevolgd bij Wilco Zeelenberg. Als ik met haar meega rijdt dat wel lekker, maar de wetenschap dat achter elke bocht een agent met een laser kan liggen en ik mijn rijbewijs dan kwijt ben weerhoudt mij daarvan. Ik heb het rijbewijs immers hard nodig voor mijn werk. Ik rijd ongeveer zo’n tien- tot vijftienduizend kilometer per jaar.

Trouwens, het feit dat je motorrijdt maakt ook het werk als ambulancechauffeur makkelijker. Je let immers beter op alle omstandigheden die het rijden kunnen beïnvloeden. Af en toe schiet ik nog wel eens uit. Het is heerlijk om een tweecilinder te voelen werken of een zescilinder te horen huilen als een op hol geslagen Porsche.”

Is er nog een zekere ‘droommotor’ in je leven die je ooit zou willen bezitten? En zo ja, welke?

“Een droommotor zal ik zelf moeten bouwen. Dat zou dan een allroad hybride worden. Voldoende actieradius, bij zeer gering verbruik en geluidsproductie. Ik kijk wel vaker naar nieuwe motoren, maar vind de nieuwe GS-en exorbitant duur geworden. Ook worden de motoren vaak veel te complex: je zal maar een storing krijgen bovenop een berg, op een of ander onverhard pad. Er is heel veel moois op de markt, maar ik vind weinig dat veel meerwaarde brengt aan de motoren die ik nu heb, al zou ik cruise control wel fijn vinden.

Koop je nieuw, dan ben je ook verplicht om de beurten bij een dealer te laten doen wat extra kosten geeft. Mocht je onverhoopt eens een schuivertje maken, dan doet elk krasje pijn in je hart én in je beurs. Zonder het onderhoud zelf te doen zou ik waarschijnlijk al lang geen motor meer kunnen rijden.”

Hoe verdeel je de kilometers tussen die drie motoren? Voor welke ritjes pak je de ene, en voor welke de andere?

“Ik ben naast de ’99 BMW R1100GS en een ’97 Honda GL1500CA Valkyrie ook nog in het bezit van die ’85 XJ900N – het handgebouwde prototype. Voor ritjes in België of vakantieritten waar ook offroad aan te pas komt, wordt de BMW gebruikt. Voor de Freakralley van MMC’72 mag de XJ weer eens buiten gaan spelen en voor luxe kampeerweekenden bij mooi weer wordt de Valkyrie gebruikt.

Eigenlijk worden de Valk en de BMW door elkaar gebruikt. Precies zoals het mij op dat moment uitkomt. Voor de BMW heb ik ook nog een extra set wielen met andere offroadbanden. Alle motoren hebben een trekhaak om wat luxer te kunnen gaan kamperen.”

Je noemde al even die elektrische toekomst van het motorrijden. Wat is voor jou eigenlijk een aanvaardbare actieradius?

“Eigenlijk zou een Freakralley (550 kilometer over binnenweggetjes) mogelijk moeten zijn op één lading. Maar 350 kilometer met de mogelijkheid om zeer snel te laden zou ook al voldoende zijn. Hybride – zoals bijvoorbeeld een dieselelektrische trein – zou wellicht ook een optie zijn. Ik juich elektrisch rijden toe, echter blijft de actieradius het grootste struikelblok. Ook het ontbreken van geluid vind ik heerlijk. Wat is er mooier dan hoog in de bergen offroad te rijden in absolute stilte en zo het berglandschap ongestoord in je op te kunnen nemen?”

Ben jij net als John Props gek van motoren en wil jij jouw passie delen op Motorrijders.nl? Meld je dan aan via ons aanmeldformulier!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Jos schreef:
    31 januari 2023 om 21:48

    He John sta ik er weer met mijn kop op.
    Leuke foto van mijn oude bike.
    Ik heb nu trouwens wel een droommotor gekocht zoals je weet.
    Cu on the road
    En tot binnenkort

    Beantwoorden
  2. Peter Smits schreef:
    1 februari 2023 om 07:05

    Leuk verhaal John.
    Ja, die CX ken ik nog wel.
    Groetjes Peter

    Beantwoorden
  3. Max Schoenmakers schreef:
    3 februari 2023 om 20:40

    Beste John,

    Wat een leuk artikell (over mij is ook een artikel geschreven)
    Je hebt n mooie collectie. Zelf rijd ik zakelijk een zero srs (45000 km per jaar).
    Bevalt super goed. Afgelopen weekend nog op mijn ‘nieuwe’ tenere 700 in de sierra nevada (spanje) gereden. Voor t eerst off the road! Super fijne motor die t op de weg ook verassend goed doet.
    Voorafgaand gingen een honda st1100 een honda africa twin dct en een 500 bullet Royal Enfield.

    Motorrijden is fantastisch. Ga ook zeker eens proefrijden op een zero srs

    Gr en veilige kilometers Max

    Beantwoorden
    1. john schreef:
      18 februari 2023 om 22:46

      Zal ik zeker eens doen, dat rijden op een electrobike. maar de wetenschap dat er dagritten bij zitten van over de 500km maakt het elektrisch rijden op dit moment nog wat beperkend.

  4. Eric Van gestel schreef:
    4 februari 2023 om 12:11

    Mooi verhaal en voel een en al passie voor het motor rijden 👍👍

    Beantwoorden
    1. John schreef:
      18 februari 2023 om 22:49

      Vanaf het moment dat ik begonnen ben, was er geen weg terug meer. Er is zelfs eens een oma geweest van een vriendinnetje dat aan mij vroeg :” Als je moest kiezen de motor of het meisje, wat zou je kiezen. Daarop heb ik geantwoord, oma dat soort stomme vragen stel je niet.”. Oma wist genoeg. Als een vrouw dit van een man wil afpakken………….. Bedenkt de rest maar.

  5. Ronald Quaden schreef:
    4 februari 2023 om 13:29

    Ahoj, leuk verhaal ik heb je trouwens al waargenomen op de Valkery. Hier in het zuiden (Bunde)
    Veilige kmers ✌️🏍

    Beantwoorden
  6. Ed Godding schreef:
    4 februari 2023 om 14:51

    Hoi John,
    Altijd weer leuk om (ook) hier een bekende tegen te komen! Leuk verhaal natuurlijk en ook een mooie foto erbij met Jos. Nu zit ik natuurlijk ook al heel wat jaartje in ons mooie clubje MMC ’72 (waar ik samen met Pieter ieder jaar o.a. de FREAKRALLEY uitzet) en wat zijn wij eigenlijk gezegend om ook nog eens in de mooiste provincie van Nederland te wonen waardoor een ritje Noord-Frankrijk, Zuid-Luxemburg of gewoon de Moezel mogelijk is.
    Grtz,

    Ed

    Beantwoorden
  7. Cees Blauwendraat schreef:
    5 februari 2023 om 09:14

    Zo ben ik ook begonnen met een CX 500 1984 nu rij ik bmw 4 oldtimers en 2x k 75

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 maart 2023 5 min

Mijn motor en ik – Wils van Soldt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 februari 2023 4 min

Mijn motor en ik – Frank Eggerding

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 februari 2023 3 min

Mijn motor en ik – Dirk de Jonge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 januari 2023 2 min

Mijn motor en ik – Bart van den Dungen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – Arend Otten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

18 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Jethro Hosvelt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Nellie Geraets

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 november 2022 5 min

Mijn motor en ik – Evert Kuiken

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

6 november 2022 3 min

Mijn motor en ik – Hans Veen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

9 oktober 2022 3 min

Mijn motor en ik – Peter van der Zon

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

27 september 2022 6 min

Rijst met ketchup: de lange weg naar succes van custom motorbouwer Bert-Jan Blok

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2022 3 min

Mijn motor en ik – Sjors Thijssen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 september 2022 9 min

Leven in het verleden: de WOII-motoren van John

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 september 2022 5 min

Mijn motor en ik – Urban Tiemissen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 september 2022 2 min

Mijn motor en ik – Erik Bakhuis

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

21 augustus 2022 3 min

Mijn motor en ik – Zed van Rosmalen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

8 augustus 2022 5 min

Chantal Doortje: “Het Zwarte Woud heeft echt mijn hart gestolen.”

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

1 augustus 2022 4 min

Aya over motorrijden in Utah en modellenwerk voor REV’IT!

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 juli 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Lisenka Gorter

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juli 2022 4 min

Mijn motor en ik – Max Schoenmakers

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

7 juli 2022 5 min

Motormodel – Voxan Black Magic

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

6 juli 2022 4 min

De parels van Nederland – Norton Museum

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

23 juni 2022 4 min

Motormodel – Laverda 750 SF

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 juni 2022 3 min

Mijn motor en ik – Jordy Vereecke

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

14 juni 2022 2 min

Motorrijden met een verlamde arm: Jan Wouda (79) zit weer in het zadel

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

24 mei 2022 3 min

Motormuseum Friesland

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 mei 2022 4 min

Uit de kunst: De weergaloos gespoten helmen en motoren van Erik Weersing

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

12 mei 2022 4 min

Motormodel – MV Agusta F4 750 S

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Saskia Jansen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 april 2022 5 min

Fotograaf op snelheid – Lorenzo van Aarle

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

17 april 2022 4 min

Mijn Motor en Ik – Nicole Dekker

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 april 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Timothy van Roy

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 maart 2022 5 min

Mijn motor en ik – Chris Hermes

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

4 maart 2022 6 min

Danilo Petrucci – Goedlachse cultheld

Pitstop

Door Leonoor Fischer

28 februari 2022 5 min

Offroad met Nikki van der Spek

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

27 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Ruud Wagemakers

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 februari 2022 5 min

‘Alles mag naar de klote tijdens een stuntshow’

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

20 februari 2022 5 min

Randy aka Ranic: “Het is jammer dat het circuit geen goedkope hobby is.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2022 4 min

Dwarslaesie-coureur Edwald Oude Huikink: ‘Racen geeft mijn leven zin’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Chel Horrevoets

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 februari 2022 4 min

Sjaak Lucassen: ‘De ideale motor voor een wereldreis bestaat niet’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2022 3 min

Biker sisters: Liefde voor twee wielen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 januari 2022 4 min

Het perfecte plaatje volgens Ducatilex

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

16 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Dennis Korten

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2022 3 min

Liefde voor een spotgoedkope DDR-motorfiets – MZ

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

2 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Eric van Gestel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Fabienne Draaijer

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

16 december 2021 3 min

Onvoorwaardelijke liefde voor de Moto Guzzi V50 NATO

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tim Mutsaers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

28 november 2021 4 min

Mijn motor en ik – Andries Mons

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

14 november 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Wim Bakkers

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2021 4 min

Mijn Motor en Ik – Thamara Janssen

Mens achter de motor

Door Mark Meisner

24 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Erskine Schoenmakers

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

17 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Ben Hansen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 oktober 2021 5 min

Mijn motor en ik – Joram Huisman

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Madelaine Vos

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 oktober 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ilse van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jeffrey Planting

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

10 september 2021 4 min

Motorrijden met Rick Nieman: ‘Het mag allemaal best iets avontuurlijker’

Mens achter de motor
Anja Filak

Door Tom van Appeldoorn

5 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Anja Filak

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

31 augustus 2021 4 min

Van de Balkan tot de Noordkaap: Sabrina doet het op haar Ducati

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

22 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jelmer Jongstra

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Melle Lorijn

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

8 augustus 2021 5 min

Mijn motor en ik – Annette Koelink

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 augustus 2021 5 min

Gabriël Kousbroek over spek-en-bonen-Hells-Angel, brommers en drugssmokkel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 augustus 2021 4 min

Mijn motor en ik – John Teheux

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Mathiske van der Donk

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Jo van Gaal

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Annette van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

24 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Musab Celil

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

20 juni 2021 4 min

De parels van Nederland – het Gilera Museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Joes Hermsen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 juni 2021 6 min

Avonturier Paul van Hooff: ‘Mijn oude Guzzi is mijn ambassadeur’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Hans ten Broeke

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Frans Broers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

12 mei 2021 4 min

Schaaf: “Rijd ik sneller als de camera aanstaat? Jazeker!”

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Pepijn Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

22 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marion Hinrichs

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

8 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Perry van Zetten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tonnie van der Haar

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 maart 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jessica Kost

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marijke Visser

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

6 maart 2021 5 min

De motorrijdende duizendpoot – Ron Betist

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 maart 2021 5 min

Mijn motor en ik – Bas van der Wal

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

11 februari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Celesta Korse

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

28 januari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jos Klijn

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jos Wensink

Mens achter de motor
Rinze Kats, Mijn motor en ik

Frank Door Frank Andringa

16 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Rinze Kats

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

10 januari 2021 5 min

De droommotor van Angela Sudmeijer

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Chris Romeijn

Pitstop

Door Leonoor Fischer

24 december 2020 4 min

Anne en haar Transbrep

Pitstop

Bas Vis Door Bas Vis

18 december 2020 1 min

Itchy Boots – Behind the scenes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Mariele Preker

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 oktober 2020 3 min

Mijn motor en ik – Jan Hebers

Pitstop

Door Mark Meisner

24 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van Twisk

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 september 2020 3 min

Mijn motor en ik – Frank van der Jagt

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van den Brink

Helden
Carmen

Frank Door Frank Andringa

13 augustus 2020 2 min

Carmen en haar Suzuki Volty

Pitstop

Door Mark Meisner

30 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Nathalie Christoffels

Mens achter de motor
Zelfbouwer Bo Janssis in zijn werkplaats

Door Mark Meisner

5 juli 2020 3 min

Zelfbouwer: Bo Janssis

Helden

Frank Door Frank Andringa

2 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Sander Beesteheerde

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

25 juni 2020 2 min

Mijn motor en ik – Christa Kloosman

Stories

Door Mark Meisner

8 mei 2020 3 min

Ibolya en haar CB

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

5 april 2020 1 min

Podcast: Monteur van het menselijk lichaam

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

18 maart 2020 3 min

‘Ik hoop dat iemand mij een wheelie leert’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 januari 2020 3 min

Robbert en zijn Honda Firestorm

Pitstop
de motorrijder

Frank Door Frank Andringa

19 juni 2019 2 min

Mijn motor en ik – Almar Gritter

Pitstop
Smeerolie Jarno van Osch

Door Mark Meisner

11 juni 2019 3 min

Journalist Jarno van Osch

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X