Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Mens achter de motor

28 februari 2022 5 min ... 8 Reacties

Offroad met Nikki van der Spek

Door Leonoor Fischer

...
TwitterFacebookE-mail

Voor allerlei bizarre en mooie reisverhalen kan je je hart ophalen bij Nikki van der Spek. Waar ze vorig jaar nog in Nieuw-Zeeland bij de BMW Motorrad GS Trophy stond te ploeteren in het International Female Team is ze in Nederland ook altijd hard aan het werk om nog betere motorrijders van haar cursisten te maken.

Beelden: Leonoor Fisher en Nikki van der Spek

Goed voor de ontwikkeling

Het motorrijbewijs was al snel binnen, nadat Nikki achttien was geworden. “We hebben het clichéverhaal van de leerling en rijinstructeur. Stephan zei dat hij mij wel les wilde geven. Ik moest alleen even een motor regelen, die stond binnen een paar dagen in de tuin.” Ondanks dat er geen fanatieke motorrijders in de familie voorkomen, lijkt het motorvirus al vroeg aangewakkerd te zijn bij Nikki.

Wie nog ontkent dat een cursus na het behalen van je rijbewijs toegevoegde waarde heeft, moet wellicht eens bij Nikki gaan trainen. Kort na het behalen van haar rijbewijs heeft zij kennis gemaakt met de Supermoto sport, waarbij een wedstrijd uit 70% asfalt en 30% offroad bestaat. “Je rijdt op een aangepaste crossmotor met slicks in plaats van noppenbanden. Deze afwisselende sport is onwijs goed voor jouw algehele motor gevoel.”

Hierna heeft ze niet stilgezeten en is zij doorgegaan met MotoGymkhana, een vorm van motorsport waarbij je zo snel mogelijk een parcours moet afleggen. Deze wordt uitgezet met pylonen en bevat figuren als slaloms, achtjes en cirkels. “Wie zich het snelst over dit parcours weet te verplaatsen, wint de competitie. Het is heel goed voor je behendigheid en kortere bochtenwerk.” In 2016 wordt ze Europees kampioen in de damesklasse en ik 2017 tweede in dezelfde klasse. Door tijdgebrek moest Nikki helaas stoppen, maar de rijervaring neemt ze mee in al haar andere kilometers.

Freelance instructeur

Samen met haar vriend Stephan heeft Nikki Motorcursussen.nl opgericht. Stephan werkte altijd al als freelance instructeur en op haar twintigste begon Nikki een motorrijschool. “Dit heb ik vijf jaar met heel veel plezier gedaan, maar toen we onze reis naar Zuid-Afrika gingen maken, ben ik daar mee gestopt.”

“Wij organiseren in principe alles voor ná het rijbewijs op twee wielen zonder trappers. We geven trainingen voor de openbare weg, bochten, allroad, offroad, behendigheid en motorcross. Indien gewenst inclusief huurmotor en waar nodig beschermende kleding. Sinds 2020 zijn we ook begonnen met het organiseren van allroad reizen door de Pyreneeën en de Alpen. De afwisseling in trainingen en de cursisten is wat mijn werk zo ontzettend leuk maakt, want geen dag is hetzelfde.”

Trip van Nederland naar Zuid-Afrika

Een bucketlist dingetje voor wellicht niet elke motorrijder: een serieus lange motortrip. Wat dacht je van Nederland – Zuid-Afrika? Nikki en Stephan zijn op hun Honda XRV750 Africa Twins ongeveer drie en een halve maand onderweg geweest waarin zij ruim 20.000 kilometer hebben gereden. “Een oersterke motor met weinig elektronica. Iets wat in dit continent echt wel nodig is.”

In Italië gingen zij aan boord van een vrachtschip richting Israël en daarna via de hele oostkust van Afrika naar beneden. “Bij Zambia gingen we via Botswana naar Namibië om bij ons eindpunt in Kaapstad uit te komen. Het was een prachtige, indrukwekkende, maar ook zware reis. Het rijden was geen probleem, maar de lange dagen en elke avond zoeken naar een fatsoenlijke en vooral veilige slaapplaats was pittig. Zorgen voor genoeg water en eten is ook niet onbelangrijk, evenals genoeg benzine meenemen in onze jerrycans.”

Met een actieradius van ongeveer 600km (inclusief jerrycans) is het meerdere malen voorgekomen dat de benzine op was. De waanzinnige natuur en wildlife beleven vanaf de motor stond niet in verhouding tot de zorgen van de dagelijkse rompslomp. “Deze ervaringen pakt niemand ons ooit meer af.” Natuurlijk kunnen ze ook nog steeds gewoon genieten van een tripje naar Duitsland, Frankrijk of Spanje.

BMW Motorrad GS Trophy

“Al zolang ik weet van het bestaan van de Trophy wilde ik altijd al een keer proberen hieraan mee te doen. Helaas moest ik altijd via internet toekijken, omdat Nederland niet mee deed.” Toen in 2019 bekend werd gemaakt dat er een Nederlands team zou gaan rijden heeft Nikki zich direct ingeschreven voor de kwalificaties. “De kwalificaties zijn in Wales gehouden. Daar hebben ze ruime ervaring met de organisatie ervan. De Nederlanders Peet, Xavier en Jaap hebben zich gekwalificeerd voor het mannelijke team, wat uiteindelijk een goede match was door de verschillende persoonlijkheden en talenten.”

Nikki was de beste vrouw in de vrouwelijke kwalificaties en mocht samen met Petra Kroon richting Spanje om mee te doen. Totaal reden 32 vrouwen mee aan de driedaagse Female Qualifier. “Omdat ik wist dat velen al eerdere kwalificaties hadden gedaan en er echt hele goede rijdsters bij zaten, ging ik er zonder verwachtingen heen. Tot mijn verbazing stond ik na de eerste dag al op de tweede plaats. Die focus moest ik vasthouden, wilde ik kans maken op mijn plekje voor Nieuw-Zeeland.” Met een eerste plaats op de tweede dag, hoefde ze alleen de finale nog foutloos uit te rijden. Door het late starten en dus lange wachten namen de zenuwen wat toe. “Het parcours ging goed, maar het laatste stukje was na 30 deelnemers zodanig omgeploegd dat ik mijn GS helaas moest neerleggen. Ik kwam iets te hard aanrijden. Dit kostte me wat punten, maar desondanks heb ik het International Female Team gehaald!”

Samen met een Colombiaanse en een Franse werd zij één team. Helaas was Engels spreken niet zo’n sterke tweede natuur als motorrijden, maar communiceren is alsnog gelukt. “Nieuw-Zeeland is een schitterend motor land en het is werkelijk bizar om te zien wat er allemaal bij zo’n groot internationaal evenement komt kijken. Ik zal dit avontuur nooit vergeten!”

“Waar zijn we nu weer beland?”

Op reis maak je altijd wel wat mee. Met twee motorrijders in een ver land is dat geen uitzondering. “Onze benzine en contante geld was op. We kwamen langs een menigte waar boze dorpelingen in de lucht schoten. We vroegen aan iemand aan de zijlijn of er ergens in de buurt een pinapparaat en benzinepomp was. Hij gebaarde dat we achter zijn fiets moesten aanrijden. We werden in één of ander vaag wijkje een tuin in geloodst waar we moesten wachten in gezelschap van een man met een geweer.

Lees ook: De Zijderoute, de belangrijkste verbinding tussen Oost en West.

We keken elkaar aan en dachten echt: waar zijn we nu weer beland? Achter een golfplaten schuurtje met een gordijn stond een pinautomaat en de bewapende man bleek een bewaker te zijn. Uiteindelijk hebben we op de zwarte markt een emmer, ja echt, met benzine gekocht. De schoten werden afgevuurd, omdat het een feestdag bleek te zijn waarbij boze geesten op die manier weggejaagd werden.

Heb je het goed gedaan of is het maar net goed gegaan?

 Natuurlijk komt elke extreme sport niet zonder gevaar: “als je nooit valt, rijd je niet hard genoeg” is dan ook een veelgehoorde uitspraak in de motorsport. “Bij grenzen verleggen hoort af en toe een bodemonderzoek. Ik heb mijn stuitje en pols al eens gebroken en door een klap op een stratencircuit eindigde ik met een gat in mijn trommelvlies. Honderden blauwe plekken en eindeloze spierpijn krijg je cadeau.”

Stephan heeft ook een aardig lijstje: gebroken ribben, een aantal hersenschuddingen en drie knieoperaties. “Leuk joh, motorsport!” – uiteraard met een knipoog. Op de weg is het erg belangrijk te weten waar de risico’s zitten en wil je het vallen liever beperken. Tijdens de openbare weg trainingen wordt hier goed op gelet. “Zodra je weet waar en hoe de meeste motorongevallen ontstaan, kan je jouw rijgedrag hier enorm op aanpassen. Heb je het goed gedaan of is het maar net goed gegaan? Zelfvertrouwen is heel belangrijk tijdens het motorrijden. Tijdens de trainingen wordt daarom niet alleen gelet op het vergroten van de vaardigheden, maar ook de inzichten.”

Volg Nikki via haar Instagram en via Facebook.

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Marco schreef:
    30 december 2020 om 00:01

    Mooi verhaal, wel al bekend, maar nog steeds leuk om te lezen.

    Jullie zijn beide toppers voor mij, heb al veel geleerd en wil graag blijven leren van Jullie en jullie collega’s.

    Gr. Marco

    Beantwoorden
    1. Nikki schreef:
      11 januari 2021 om 21:33

      Dankjewel Marco!

  2. Vincent Wijnen schreef:
    8 januari 2021 om 20:32

    Dames Respect. Ik doe het jullie niet na.

    Succes

    Beantwoorden
    1. Nikki schreef:
      11 januari 2021 om 21:32

      Dankje 🙂

  3. Antoon Duijnker schreef:
    8 januari 2021 om 23:24

    Mooi verhaal. De inzet, het plezier én de professionaliteit spatten uit het verhaal. ‘Learning by doing’ met als metafoor “het doen van bodemonderzoek” laat zien dat het hier om echte ervaringsdeskundigen gaat! Dank voor delen!

    Beantwoorden
    1. Nikki schreef:
      11 januari 2021 om 21:32

      Dankjewel voor je leuke reactie!

  4. Jerry Verhoeff schreef:
    13 januari 2021 om 12:53

    Facinerend verhaal en begin wat jaloers te worden na al die avonturen maar ook de successen!! Geweldig!! Krijg zin om al in te schrijven! Blijft lekker doorgaan en geniet ervan!!! Cheerio, Jerry Verhoeff

    Beantwoorden
  5. M schreef:
    7 februari 2022 om 21:44

    Na mijn OBMS van Stephan nu ook begonnen met ISO A, maar dit gaat nog niet helemaal naar wens. Respect voor jullie!,,

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – John Props

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 januari 2023 2 min

Mijn motor en ik – Bart van den Dungen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – Arend Otten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

18 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Jethro Hosvelt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Nellie Geraets

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 november 2022 5 min

Mijn motor en ik – Evert Kuiken

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

6 november 2022 3 min

Mijn motor en ik – Hans Veen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

9 oktober 2022 3 min

Mijn motor en ik – Peter van der Zon

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 oktober 2022 6 min

Jongste Honda Goldwing-rijders van Nederland: ‘Goldwing zit in ons bloed’

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

27 september 2022 6 min

Rijst met ketchup: de lange weg naar succes van custom motorbouwer Bert-Jan Blok

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2022 3 min

Mijn motor en ik – Sjors Thijssen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 september 2022 9 min

Leven in het verleden: de WOII-motoren van John

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 september 2022 5 min

Mijn motor en ik – Urban Tiemissen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 september 2022 2 min

Mijn motor en ik – Erik Bakhuis

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

21 augustus 2022 3 min

Mijn motor en ik – Zed van Rosmalen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

8 augustus 2022 5 min

Chantal Doortje: “Het Zwarte Woud heeft echt mijn hart gestolen.”

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

1 augustus 2022 4 min

Aya over motorrijden in Utah en modellenwerk voor REV’IT!

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 juli 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Lisenka Gorter

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juli 2022 4 min

Mijn motor en ik – Max Schoenmakers

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

7 juli 2022 5 min

Motormodel – Voxan Black Magic

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

6 juli 2022 4 min

De parels van Nederland – Norton Museum

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

23 juni 2022 4 min

Motormodel – Laverda 750 SF

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 juni 2022 3 min

Mijn motor en ik – Jordy Vereecke

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

14 juni 2022 2 min

Motorrijden met een verlamde arm: Jan Wouda (79) zit weer in het zadel

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

24 mei 2022 3 min

Motormuseum Friesland

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 mei 2022 4 min

Uit de kunst: De weergaloos gespoten helmen en motoren van Erik Weersing

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

12 mei 2022 4 min

Motormodel – MV Agusta F4 750 S

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Saskia Jansen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 april 2022 5 min

Fotograaf op snelheid – Lorenzo van Aarle

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

17 april 2022 4 min

Mijn Motor en Ik – Nicole Dekker

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 april 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Timothy van Roy

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 maart 2022 5 min

Mijn motor en ik – Chris Hermes

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

4 maart 2022 6 min

Danilo Petrucci – Goedlachse cultheld

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

27 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Ruud Wagemakers

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 februari 2022 5 min

‘Alles mag naar de klote tijdens een stuntshow’

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

20 februari 2022 5 min

Randy aka Ranic: “Het is jammer dat het circuit geen goedkope hobby is.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2022 4 min

Dwarslaesie-coureur Edwald Oude Huikink: ‘Racen geeft mijn leven zin’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Chel Horrevoets

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 februari 2022 4 min

Sjaak Lucassen: ‘De ideale motor voor een wereldreis bestaat niet’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2022 3 min

Biker sisters: Liefde voor twee wielen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 januari 2022 4 min

Het perfecte plaatje volgens Ducatilex

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2022 5 min

Daniëlle Boelens: ‘Als vrouw met de motor op wereldreis? Doen!’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

16 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Dennis Korten

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2022 3 min

Liefde voor een spotgoedkope DDR-motorfiets – MZ

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

2 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Eric van Gestel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Fabienne Draaijer

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

16 december 2021 3 min

Onvoorwaardelijke liefde voor de Moto Guzzi V50 NATO

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tim Mutsaers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

28 november 2021 4 min

Mijn motor en ik – Andries Mons

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

14 november 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Wim Bakkers

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2021 4 min

Mijn Motor en Ik – Thamara Janssen

Mens achter de motor

Door Mark Meisner

24 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Erskine Schoenmakers

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

17 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Ben Hansen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 oktober 2021 5 min

Mijn motor en ik – Joram Huisman

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Madelaine Vos

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 oktober 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ilse van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Menno Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jeffrey Planting

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

10 september 2021 4 min

Motorrijden met Rick Nieman: ‘Het mag allemaal best iets avontuurlijker’

Mens achter de motor
Anja Filak

Door Tom van Appeldoorn

5 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Anja Filak

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

31 augustus 2021 4 min

Van de Balkan tot de Noordkaap: Sabrina doet het op haar Ducati

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

22 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jelmer Jongstra

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Melle Lorijn

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

8 augustus 2021 5 min

Mijn motor en ik – Annette Koelink

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 augustus 2021 5 min

Gabriël Kousbroek over spek-en-bonen-Hells-Angel, brommers en drugssmokkel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 augustus 2021 4 min

Mijn motor en ik – John Teheux

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Mathiske van der Donk

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Jo van Gaal

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Annette van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

24 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Musab Celil

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

20 juni 2021 4 min

De parels van Nederland – het Gilera Museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Joes Hermsen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 juni 2021 6 min

Avonturier Paul van Hooff: ‘Mijn oude Guzzi is mijn ambassadeur’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Hans ten Broeke

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Frans Broers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

12 mei 2021 4 min

Schaaf: “Rijd ik sneller als de camera aanstaat? Jazeker!”

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Pepijn Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

22 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marion Hinrichs

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

8 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Perry van Zetten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tonnie van der Haar

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 maart 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jessica Kost

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marijke Visser

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

6 maart 2021 5 min

De motorrijdende duizendpoot – Ron Betist

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 maart 2021 5 min

Mijn motor en ik – Bas van der Wal

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

11 februari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Celesta Korse

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

28 januari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jos Klijn

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jos Wensink

Mens achter de motor
Rinze Kats, Mijn motor en ik

Frank Door Frank Andringa

16 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Rinze Kats

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

10 januari 2021 5 min

De droommotor van Angela Sudmeijer

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Chris Romeijn

Pitstop

Door Leonoor Fischer

24 december 2020 4 min

Anne en haar Transbrep

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

23 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Dirk de Jonge

Pitstop

Bas Vis Door Bas Vis

18 december 2020 1 min

Itchy Boots – Behind the scenes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Mariele Preker

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 oktober 2020 3 min

Mijn motor en ik – Jan Hebers

Pitstop

Door Mark Meisner

24 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van Twisk

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 september 2020 3 min

Mijn motor en ik – Frank van der Jagt

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van den Brink

Helden
Carmen

Frank Door Frank Andringa

13 augustus 2020 2 min

Carmen en haar Suzuki Volty

Pitstop

Door Mark Meisner

30 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Nathalie Christoffels

Mens achter de motor
Zelfbouwer Bo Janssis in zijn werkplaats

Door Mark Meisner

5 juli 2020 3 min

Zelfbouwer: Bo Janssis

Helden

Frank Door Frank Andringa

2 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Sander Beesteheerde

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

25 juni 2020 2 min

Mijn motor en ik – Christa Kloosman

Stories

Door Mark Meisner

8 mei 2020 3 min

Ibolya en haar CB

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

5 april 2020 1 min

Podcast: Monteur van het menselijk lichaam

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

18 maart 2020 3 min

‘Ik hoop dat iemand mij een wheelie leert’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 januari 2020 3 min

Robbert en zijn Honda Firestorm

Pitstop
de motorrijder

Frank Door Frank Andringa

19 juni 2019 2 min

Mijn motor en ik – Almar Gritter

Pitstop
Smeerolie Jarno van Osch

Door Mark Meisner

11 juni 2019 3 min

Journalist Jarno van Osch

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X