Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Mens achter de motor

23 juni 2022 4 min ... 13 Reacties

Motormodel – Laverda 750 SF

Door Jarno van Osch

...
TwitterFacebookE-mail

De één vindt de rust op een lekker ploffende cruiser, terwijl de ander helemaal wild wordt van een schreeuwende superbike… We hebben allemaal dezelfde hobby, maar er is gelukkig een flinke diversiteit onder motorrijders en motoren. In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. Ditmaal de Laverda 750 SF.

Fotografie: Marianne Rewijk

Hoewel Laverda officieel onder de vleugels van de Piaggio Groep hangt, is het al jaren muisstil rondom het eens zo roemruchte merk. Zo stil dat jonge motorrijders waarschijnlijk niet eens van het bestaan af weten. En vreemd is dat niet, gezien de lange inactieve periode van het Italiaanse merk.

We moeten namelijk terug naar 2003 om het laatste motormodel te vinden waar een Laverda-embleem op prijkt. Het is zelfs ‘slechts’ een prototype van Aprilia, dat in die periode de eigendomspapieren van Laverda in handen heeft. Met een soort van halve poging proberen ze nieuw leven in het merk te brengen, maar dat mislukt even hard als de boekhouding van het moederbedrijf. In 2004 zit er voor Aprilia dan ook niets anders op dan zichzelf te koop te zetten, inclusief de eerder aangetrokken merken Laverda en Moto Guzzi.

Het hele boeltje wordt, haast vanzelfsprekend, overgenomen door de machtige Piaggio Groep. In Pontedera zien ze echter alleen nog heil in de merken Aprilia en Moto Guzzi, waarna Laverda definitief de nek wordt omgedraaid.

Trots eigenaar

Hoe anders leek de toekomst van Laverda er in de jaren zeventig uit te zien. Het Italiaanse merk floreert in die periode en dat danken ze met name aan de moedige zet om ook zwaardere motoren van hun lopende band in Breganze te laten rollen. Die beslissing van Massimo Laverda, de zoon van oprichter Francesco, bezorgt de motorwereld onder meer de 750 SF. Deze speelse en sportieve twin is gelijk een verkooptopper en groeit uit tot één van de meest populaire modellen van de Italianen.

Vele motorrijders over de hele wereld omarmen deze motorfiets, zo ook Marianne Rewijk. De Amersfoortse motorrijdster is al meer dan 25 jaar de trotse eigenaar van een Laverda 750 SF uit 1972. “Op mijn 24e haalde ik mijn motorrijbewijs, maar het duurde nog wel even voordat ik op een Laverda terechtkwam”, meldt ze. “Na wat Japanse motoren te hebben gehad, wilde ik toch een Italiaan. En dat moest eigenlijk wel een Laverda worden.”

Die opmerking snijdt nogal hout als je de persoonlijke geschiedenis van Marianne Rewijk hoort. Het is namelijk niet voor niets dat haar hart al snel verpand is aan dit specifieke Italiaanse merk. Dat dankt ze vooral aan haar overleden man Cor. “Eind jaren zeventig leerde ik hem kennen en hij zat in die tijd bij een taekwondo club. Daar zag hij eens zo’n prachtige Laverda staan en dat vond ie zo bijzonder. Op dat specifieke moment is er een zaadje geplant en dat leidde uiteindelijk tot de aankoop van een 1200, tien jaar later.”

Prachtige sound

Ook Marianne kan de lokroep van het Italiaanse merk niet weerstaan. Als ze 37 jaar is, wordt een 750 SF aangeschaft. “En die Laverda heb ik nog altijd in de garage staan. Het is een heerlijke motor, eentje met heel veel karakter”, vindt ze. “De goede en stoere look van de motor is altijd behouden gebleven, vind ik. Met recht kan ie nu als Italiaanse klassieker bestempeld worden. Zeker die van mij, want ik heb nog trommelremmen. De modellen die later op de markt kwamen (SF2 en SF3), hadden namelijk al schijven in het voorwiel zitten.”

Hoewel ze inmiddels haar meeste kilometers met een Triumph Tiger 800 maakt, zal ze zeker geen afscheid nemen van haar 750 SF. “Met een moderne motor heb je toch wel iets meer zekerheid dat je niet naast de weg komt te staan. Zeker in vergelijking met mijn Laverda. Het is in het verleden toch weleens voorgekomen dat er wat aan de hand was. De motor trilt nogal en daardoor wilde er weleens wat losraken, zoals de bedrading van de accu.”

Een van de vele redenen dat Marianne haar SF niet snel zal verlaten, is bijvoorbeeld dankzij het kloppende hart van deze Laverda. Elke keer als ze haar Italiaanse klassieker start, wordt ze blij van de prachtige sound die haar via de twee prachtige uitlaatpijpen toe komt. Hoewel de maar liefst 78 kilo wegende parallel twin tegenwoordig geen potten meer breekt met een maximale 65 pk, is de 750 zeker niet sloom te noemen. “Ik ben sowieso geen woeste rijder hoor, maar er valt nog prima mee door te rijden. Het is gewoon een kwestie van aanpassen, datzelfde geldt voor het schakelen. Dat doe je namelijk aan de rechterkant bij deze Laverda. Ik zat in het begin ook regelmatig op de achterrem te trappen, maar het went snel genoeg.”

Kleinste merken, meest trouwe fans

De 62-jarige administratief medewerkster weet niet zo goed of ze nu heel treurig is over het feit dat haar geliefde merk al jaren niet meer in de showroom te vinden is. “Het heeft eigenlijk ook wel weer iets, vind ik. De kleinste merken hebben toch vaak wel weer de meest trouwe fans. Na al die jaren zie je ook dat de echte liefhebbers overblijven. Het enige nadeel als een merk al jaren niet meer op de markt is, is het feit dat onderdelen toch wel schaars beginnen te worden. Je moet redelijk wat moeite doen om goede spullen te vinden.”

Naast haar 750 SF bezit Marianne ook nog de Laverda van haar overleden man Cor. Het maakt haar verbinding met het Italiaanse merk nog specialer, zeker nadat ze in 2019 samen met haar zoon Roy een zeer bijzondere tocht aflegt. Vanwege het zeventigjarige jubileum van Laverda rijden ze naar Breganze, de plek waar het motormerk door Francesco Laverda in 1949 wordt opgericht.

“Hij op de 1200, ik op mijn 750. Roy had een goede band met zijn vader en was vijftien op het moment van zijn overlijden. Dat komt natuurlijk heel hard aan, zeker op zo’n leeftijd. Zestien jaar later rijdt hij dan rond op de motor van zijn vader. Het verdriet is er uiteraard nog, maar die reis stond vooral in het teken van blijdschap. Het was prachtig, om dit samen op deze manier te kunnen beleven. Die tocht naar Breganze zal voor ons beiden altijd een heel mooie herinnering blijven.”

In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. Over twee weken lees je het verhaal achter de beroemde BMW K1. Heb jij een mooi verhaal bij onze gezochte lijst met motoren, meld je dan nu aan via deze pagina!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Marcel Ruesen schreef:
    24 juni 2022 om 19:30

    Prachtig artikel mijn jeugdvriend is in 1972 dodelijk verongelukt met zo,n prachtige SF. Desondanks blijf ik het altijd een prachtige “brommer” vinden. Zelf moet ik het met een Fjr 1300 doen!

    Beantwoorden
  2. Wim schreef:
    24 juni 2022 om 19:34

    Kenteken ZM Zeer Mooi!

    Beantwoorden
  3. Maup schreef:
    25 juni 2022 om 07:47

    Mooi te lezen artikel! Denk dat Cor dit waanzinnig vond en er stiekem gewoon bij was 🙏🏻

    Beantwoorden
    1. Marianne schreef:
      1 juli 2022 om 12:25

      Bedankt voor je reactie! Zeker dat Cor er nog altijd bij is als wij op pad zijn met de Laverda(‘s)!

  4. milco schreef:
    25 juni 2022 om 09:58

    Mooi verhaal en Prachtige fiets, vele veilige km toegewenst .

    Beantwoorden
  5. Hans schreef:
    25 juni 2022 om 11:56

    Mooi verhaal, en ik ken ze nog goed uit die tijd. Waren mooie motoren. Leuk dat jullie ze alle twee nog steeds hebben

    Beantwoorden
  6. Johan schreef:
    28 juni 2022 om 12:56

    Prachtig om dit allemaal te lezen kippenvel
    Zelf heb ik er ook 1 staan de SF3 nieuw gekocht in 1978 in Alkmaar en onderhoud bij van Dijk Driebergen
    Is omgebouwd in 1982 met Bakker frame .
    Nu inmiddels 2x klokje rond
    Ciao Laverdadisten

    Beantwoorden
  7. Gerrit Hermsen schreef:
    28 juni 2022 om 19:27

    Knap die vrouw op zo,n motor,heb zelf ook een sf van 72 gehad .Je moet wel even aan het karakter van dit beest wennen

    Beantwoorden
  8. Martin schreef:
    28 juni 2022 om 20:48

    Geweldige motoren
    Eentje jaren gehad, stomste beslissing ooit om die te verkopen…..

    Beantwoorden
  9. Oebele Herder schreef:
    28 juni 2022 om 23:53

    Geweldig mooie en bij goed ondehoud, zeer sterke en bovenal unieke karaktervolle motoren.
    We zijn blij met de liefhebberij erin. En koesteren dit merk is ook zeker mijn passie.
    Gr Oebele Herder.
    Herder Ital Motors.

    Beantwoorden
  10. Laverdist schreef:
    30 juni 2022 om 17:54

    Ha Marjan
    Mooi artikel over Laverda
    Groeten van Pieter Laverda club

    Beantwoorden
  11. Max schreef:
    2 juli 2022 om 07:44

    Prachtig verhaal
    Ontroerend
    Blijf rijden
    Do not stay at home
    Deauville eigenaar 2003 een jonkie dus

    Beantwoorden
  12. Piet G schreef:
    2 juli 2022 om 18:36

    leuk verhaal om te lezen. Heb zelf ook drie laverdas gehad , Veel plezier er mee.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 januari 2023 2 min

Mijn motor en ik – Bart van den Dungen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – Arend Otten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

18 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Jethro Hosvelt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Nellie Geraets

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 november 2022 5 min

Mijn motor en ik – Evert Kuiken

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

6 november 2022 3 min

Mijn motor en ik – Hans Veen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

9 oktober 2022 3 min

Mijn motor en ik – Peter van der Zon

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 oktober 2022 6 min

Jongste Honda Goldwing-rijders van Nederland: ‘Goldwing zit in ons bloed’

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

27 september 2022 6 min

Rijst met ketchup: de lange weg naar succes van custom motorbouwer Bert-Jan Blok

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2022 3 min

Mijn motor en ik – Sjors Thijssen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 september 2022 9 min

Leven in het verleden: de WOII-motoren van John

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 september 2022 5 min

Mijn motor en ik – Urban Tiemissen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 september 2022 2 min

Mijn motor en ik – Erik Bakhuis

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

21 augustus 2022 3 min

Mijn motor en ik – Zed van Rosmalen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

8 augustus 2022 5 min

Chantal Doortje: “Het Zwarte Woud heeft echt mijn hart gestolen.”

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

1 augustus 2022 4 min

Aya over motorrijden in Utah en modellenwerk voor REV’IT!

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 juli 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Lisenka Gorter

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juli 2022 4 min

Mijn motor en ik – Max Schoenmakers

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

7 juli 2022 5 min

Motormodel – Voxan Black Magic

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

6 juli 2022 4 min

De parels van Nederland – Norton Museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 juni 2022 3 min

Mijn motor en ik – Jordy Vereecke

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

14 juni 2022 2 min

Motorrijden met een verlamde arm: Jan Wouda (79) zit weer in het zadel

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

24 mei 2022 3 min

Motormuseum Friesland

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 mei 2022 4 min

Uit de kunst: De weergaloos gespoten helmen en motoren van Erik Weersing

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

12 mei 2022 4 min

Motormodel – MV Agusta F4 750 S

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Saskia Jansen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 april 2022 5 min

Fotograaf op snelheid – Lorenzo van Aarle

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

17 april 2022 4 min

Mijn Motor en Ik – Nicole Dekker

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 april 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Timothy van Roy

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 maart 2022 5 min

Mijn motor en ik – Chris Hermes

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

4 maart 2022 6 min

Danilo Petrucci – Goedlachse cultheld

Pitstop

Door Leonoor Fischer

28 februari 2022 5 min

Offroad met Nikki van der Spek

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

27 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Ruud Wagemakers

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 februari 2022 5 min

‘Alles mag naar de klote tijdens een stuntshow’

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

20 februari 2022 5 min

Randy aka Ranic: “Het is jammer dat het circuit geen goedkope hobby is.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2022 4 min

Dwarslaesie-coureur Edwald Oude Huikink: ‘Racen geeft mijn leven zin’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Chel Horrevoets

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 februari 2022 4 min

Sjaak Lucassen: ‘De ideale motor voor een wereldreis bestaat niet’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2022 3 min

Biker sisters: Liefde voor twee wielen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 januari 2022 4 min

Het perfecte plaatje volgens Ducatilex

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2022 5 min

Daniëlle Boelens: ‘Als vrouw met de motor op wereldreis? Doen!’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

16 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Dennis Korten

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2022 3 min

Liefde voor een spotgoedkope DDR-motorfiets – MZ

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

2 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Eric van Gestel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Fabienne Draaijer

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

16 december 2021 3 min

Onvoorwaardelijke liefde voor de Moto Guzzi V50 NATO

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tim Mutsaers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

28 november 2021 4 min

Mijn motor en ik – Andries Mons

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

14 november 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Wim Bakkers

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2021 4 min

Mijn Motor en Ik – Thamara Janssen

Mens achter de motor

Door Mark Meisner

24 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Erskine Schoenmakers

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

17 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Ben Hansen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 oktober 2021 5 min

Mijn motor en ik – Joram Huisman

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Madelaine Vos

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 oktober 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ilse van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Menno Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jeffrey Planting

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

10 september 2021 4 min

Motorrijden met Rick Nieman: ‘Het mag allemaal best iets avontuurlijker’

Mens achter de motor
Anja Filak

Door Tom van Appeldoorn

5 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Anja Filak

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

31 augustus 2021 4 min

Van de Balkan tot de Noordkaap: Sabrina doet het op haar Ducati

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

22 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jelmer Jongstra

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Melle Lorijn

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

8 augustus 2021 5 min

Mijn motor en ik – Annette Koelink

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 augustus 2021 5 min

Gabriël Kousbroek over spek-en-bonen-Hells-Angel, brommers en drugssmokkel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 augustus 2021 4 min

Mijn motor en ik – John Teheux

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Mathiske van der Donk

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Jo van Gaal

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Annette van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

24 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Musab Celil

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

20 juni 2021 4 min

De parels van Nederland – het Gilera Museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Joes Hermsen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 juni 2021 6 min

Avonturier Paul van Hooff: ‘Mijn oude Guzzi is mijn ambassadeur’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Hans ten Broeke

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Frans Broers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

12 mei 2021 4 min

Schaaf: “Rijd ik sneller als de camera aanstaat? Jazeker!”

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Pepijn Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

22 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marion Hinrichs

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

8 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Perry van Zetten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tonnie van der Haar

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 maart 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jessica Kost

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marijke Visser

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

6 maart 2021 5 min

De motorrijdende duizendpoot – Ron Betist

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 maart 2021 5 min

Mijn motor en ik – Bas van der Wal

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

11 februari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Celesta Korse

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

28 januari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jos Klijn

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jos Wensink

Mens achter de motor
Rinze Kats, Mijn motor en ik

Frank Door Frank Andringa

16 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Rinze Kats

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

10 januari 2021 5 min

De droommotor van Angela Sudmeijer

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Chris Romeijn

Pitstop

Door Leonoor Fischer

24 december 2020 4 min

Anne en haar Transbrep

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

23 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Dirk de Jonge

Pitstop

Bas Vis Door Bas Vis

18 december 2020 1 min

Itchy Boots – Behind the scenes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Mariele Preker

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 oktober 2020 3 min

Mijn motor en ik – Jan Hebers

Pitstop

Door Mark Meisner

24 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van Twisk

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 september 2020 3 min

Mijn motor en ik – Frank van der Jagt

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van den Brink

Helden
Carmen

Frank Door Frank Andringa

13 augustus 2020 2 min

Carmen en haar Suzuki Volty

Pitstop

Door Mark Meisner

30 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Nathalie Christoffels

Mens achter de motor
Zelfbouwer Bo Janssis in zijn werkplaats

Door Mark Meisner

5 juli 2020 3 min

Zelfbouwer: Bo Janssis

Helden

Frank Door Frank Andringa

2 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Sander Beesteheerde

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

25 juni 2020 2 min

Mijn motor en ik – Christa Kloosman

Stories

Door Mark Meisner

8 mei 2020 3 min

Ibolya en haar CB

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

5 april 2020 1 min

Podcast: Monteur van het menselijk lichaam

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

18 maart 2020 3 min

‘Ik hoop dat iemand mij een wheelie leert’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 januari 2020 3 min

Robbert en zijn Honda Firestorm

Pitstop
de motorrijder

Frank Door Frank Andringa

19 juni 2019 2 min

Mijn motor en ik – Almar Gritter

Pitstop
Smeerolie Jarno van Osch

Door Mark Meisner

11 juni 2019 3 min

Journalist Jarno van Osch

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X