Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Mens achter de motor

4 maart 2022 6 min ... 2 Reacties

Danilo Petrucci – Goedlachse cultheld

Door Jarno van Osch

...
TwitterFacebookE-mail

Succes komt nooit zomaar aanwaaien, iets waar Danilo Petrucci over kan meepraten. De goedlachse Italiaan schopte het tot twee overwinningen in de MotoGP, maar inmiddels is zijn carrière op een volledig ander spoor terechtgekomen. Tijdens de afgelopen Dakar Rally liet hij iedereen versteld staan door te laten zien dat hij niet alleen heel snel over asfalt kan scheuren. Iets waardoor hij een bepaalde cultstatus heeft gekregen onder motorsportliefhebbers.

Foto’s: KTM Racing en Ducati Corse

Veldvulling, meer dan dat zou hij niet zijn of worden. Als voormalig Superstock 1000-coureur moet Danilo Petrucci er in 2012 flink aan trekken om zich te bewijzen in de bikkelharde wereld van de MotoGP. De kans van slagen is nihil, maar toch flikt de Italiaan het elk jaar weer om zijn eigen lat een tikkeltje hoger te leggen. Als die ‘grote vriendelijke reus’ houdt hij zich knap staande en weet zelfs een fabriekscontract bij Ducati te scoren, incluis twee prachtige GP-overwinningen. Na een kortstondige relatie met het Tech 3 KTM Factory Racing-team is er na tien seizoenen geen plaats meer voor de 31-jarige Petrucci in de Grand Prix-paddock. De concurrentie is te sterk geworden voor een liefhebber als Petrucci, die voor MotoGP-standaarden eigenlijk te groot is om nog echt competitief mee te kunnen vechten. En daarmee verdwijnt ook zijn allergrootste droom: de wereldtitel in de MotoGP pakken.

Hoewel hij graag nog een poging had gewaagd, is de hoofdpersoon in kwestie ook een realist. Zodoende sluit hij vrede met het feit dat hij dit doel in zijn leven niet gaat behalen. “Elke coureur heeft uiteindelijk dezelfde droom, maar sinds afgelopen jaar zie ik in dat het voor mij niet meer mogelijk gaat zijn om wereldkampioen in de MotoGP te worden”, erkent Petrucci. “Het wordt dan ook moeilijk om je telkens weer te motiveren. Je moet namelijk veel inspanning leveren om in de MotoGP te racen. Alleen als je op het podium staat, heb je plezier in die klasse. Plus, er staat constant enorm veel druk op je als rijder. Om heel eerlijk te zijn, was ik daar ook behoorlijk klaar mee. Ik wil weer meer plezier hebben als ik op de motor zit.”

Dromen met videobanden

Slechts enkele weken na zijn afscheid als MotoGP-coureur weet Petrucci dat ontbrekende plezier op een heel bijzondere wijze terug te vinden. Aan het begin van 2022 staat de Italiaan aan de start van de 43e editie van de Dakar Rally. “Offroad rijden is altijd een grote passie van me geweest”, verklaart de tweevoudig GP-winnaar. “Als kind croste ik al en ben dat eigenlijk altijd blijven doen.” Hoewel meer wegracecoureurs als training zich op de verschillende crosscircuits begeven (zoals Valentino Rossi en Márc Marquez), is Petrucci toch wel een stapje verder gegaan door zich te wagen aan de zwaarste rally ter wereld. “Ik heb altijd al gedroomd om ooit eens de Dakar te rijden. Dat ik die kans nu al kreeg, voelde een beetje te vroeg aan, maar uiteindelijk ben ik heel erg blij met hoe alles verlopen is. Achteraf gezien kwam deze switch op een perfect moment in mijn leven.”

De liefde voor de Dakar Rally draagt de Italiaan uit Terni overigens al jaren met zich mee. Via de nodige VHS-videobanden plantte zijn vader al op vroege leeftijd een zaadje bij Danilo. “Hij werkte in de jaren negentig in de GP-paddock. Als vrachtwagenchauffeur bij Team Pileri, met Loris Capirossi als coureur. Als hij dan na het raceweekend weer thuiskwam, had hij altijd videobanden bij zich. Als kleuter wist ik al precies hoe de recorder werkte, dus was ik continu die opnames aan het bekijken. Naast de Grand Prix wegrace stond daar ook de Dakar Rally op. Op die manier ontstond mijn interesse in die unieke race.”

 

De lat een stukje hoger leggen

Waar hij met KTM geen succes weet te boeken in de MotoGP, lukt Petrucci dat wel in dat andere paddock. Als Dakar-debutant maakt hij tijdens de eerste etappes al gelijk een verpletterende indruk. Extra knap, gezien de korte voorbereiding van de charismatische Italiaan op dit nieuwe avontuur. Op de tweede dag van de rally weet hij zich al in de top-15 te nestelen. “Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten wat betreft resultaten. Ik had namelijk nog geen enkele wedstrijd achter de rug waarmee we de Dakar Rally konden vergelijken. Ook voor het team was het dus moeilijk in te schatten. Na mijn eerste trainingen in de woestijn van Dubai konden we pas een lichte voorspelling maken. Als ik bij de eerste dertig kon komen, zou ik al een prima rally rijden.”

Al snel is duidelijk dat de lat wel een stukje hoger gelegd mag worden. In etappe 4 noteert hij de derde snelste tijd, maar krijgt hij een tijdstraf aan zijn broek omdat hij te snel reed in een zogenaamde ‘speedzone’. Hierdoor zakt hij uiteindelijk terug naar de vijftiende plek. “Ik merkte dat bepaalde terreinen mij wel gunstig lagen, zoals snelle, rotsachtige vlaktes. Dat waren secties waar je telkens in de vierde, vijfde of zesde versnelling zat. Etappe 4 was ook zo. Die dag begon ik ergens rond de twintigste plek, maar ik begon al snel echt veel rijders in te halen. Het voelde bijna als een MotoGP-race aan.”

“Door het hoge snelheidskarakter van die etappe hadden we al vrij vroeg met een eerste tankstop te maken en daar kwam een official naar me toe. Nummer 1, zegt ‘ie. Dus ik antwoord hem dat ik rijnummer 90 ben, maar hij bedoelde dus dat ik eerste lag. Ik geloofde hem totaal niet, maar hij liet me de classificatie zien. Het was natuurlijk jammer dat ik achteraf nog een tijdstraf ontving, maar het was gaaf om te merken dat ik zo ver voorin het veld kon zitten.”

Bizar moment

Die goede prestatie doet de teleurstelling van etappe 2 enigszins wegspoelen. Op die dag ziet Petrucci namelijk al zijn kansen voor de eindzege verdwijnen door elektronicaproblemen. Zijn KTM 450 Rally moet per helikopter naar het bivak getransporteerd worden waarvoor hij 11,5 uur tijdstraf krijgt. Heel lang kan de Italiaan daar niet over rouwen, want op de zesde dag van de Dakar Rally zet hij de gehele motorsportwereld op zijn kop. Hij presteert het onmogelijke, door de special van 346 kilometer rondom Riyadh als snelste rijder af te leggen. De MotoGP-ster die slechts enkele weken daarvoor zijn afscheid op het circuit van Valencia meemaakt, pakt nu in zijn allereerste Dakar Rally een etappezege. Een prestatie van ongekend niveau, want er zijn genoeg professionele rallyrijders in het verleden geweest die nooit eenzelfde resultaat in hun carrière wisten te behalen.

“Dat was een heel bizar moment”, vertelt Petrucci. “Ik heb weinig ervaring met het rijden van rally’s, kende geen geweldige voorbereiding en dan zet ik gewoon een etappezege op mijn naam. Er volgde een gekkenhuis, want iedereen wilde me naderhand spreken. Na afloop van de Dakar Rally stond ik nogal in de picture. Het was bijzonder fijn om al die positieve energie weer te voelen.”

Volledige overstap

Mede door het uiterst vriendelijke karakter van Danilo Petrucci wordt hij na deze unieke prestatie (de eerste wegracecoureur die een Dakar-etappe weet te winnen) overweldigd met felicitaties van onder meer de grote namen binnen de motorsport Mannen als Joan Mir, Marc Marquez, Jonathan Rea, Toprak Razgatlioglu en Sam Sunderland bijvoorbeeld. Natuurlijk ontbreekt ook een fijn woordje van Valentino Rossi niet. Het geeft duidelijk aan hoe Petrucci in de verschillende paddocks wordt gezien.

In meerdere etappes toont de KTM-rijder diezelfde snelheid waardoor vraag rijst of Petrucci niet een volledige overstap naar de rally raid-wereld moet maken. Zelf is hij daar nog altijd niet over uit, ondanks dit bemoedigende debuut. Dit alles heeft te maken met de behoorlijke risico’s die deze tak van motorsport met zich meebrengt. Hoewel Petrucci met een verleden in de MotoGP wel wat gewend is op het gebied van crashes, twijfelt hij om fulltime rallyrijder te worden. “Een val met slechts twintig kilometer per uur kan grote gevolgen hebben. Je kunt je in een rally eigenlijk geen enkele fout permitteren, maar een perfecte dag in de Dakar bestaat niet. Je rijdt zo enorm veel kilometers en een misstap is dan zo gemaakt. Je moet echt flink vechten tegen die angst en het zorgt dat ik nog niet volledig overtuigd ben om een definitieve switch naar het rallyrijden te maken.”

Plezier ervaren

Voorlopig lijkt het erop dat Petrucci een combinatie uit het vuur probeert te slepen. Ondanks zijn ambitie om nogmaals de Dakar Rally te rijden, heeft hij inmiddels namelijk ook een contract getekend bij het Warhorse HSBK Racing-team dat uitkomt in het MotoAmerica Superbike-kampioenschap. Voor dat team zal hij in 2022 rijden op een Ducati Panigale V4R, bekend terrein natuurlijk. Automatisch gaat hij hierdoor ook een geweldig mooie levenservaring opdoen, want Petrucci bevindt zich de nodige maanden op Amerikaanse bodem. “Voor de eerste keer in mijn carrière zet ik mezelf op de eerste plaats, in plaats van me te laten leiden door de sportieve aspiraties. Ik wil minder druk ervaren en meer plezier beleven. Amerika ken ik door enkele vakanties, maar ik wil meer zien en ervaren hoe het leven daar is. De kans om daar te gaan racen, kon ik dus niet aan me voorbij laten gaan.”

Na een hectisch leven in de MotoGP-paddock gaat Petrucci in Amerika vooral genieten van de mooie momenten die de motorsport hem kan geven. Hij is zich daar de afgelopen periode nog bewuster van geworden. “Sinds een tijdje ontbrak het plezier, waardoor het racen meer als dagelijks werk aanvoelde. Ik zie deze stap dan ook echt als de start van een nieuwe fase. Zo dacht ik laatst na over het plannen van een roadtrip. Om in Amerika een busje te huren en dan naar de verschillende raceweekenden te rijden. Op die manier kan ik heel gemakkelijk een enduro meenemen en heb ik de mogelijkheid om tussendoor ook nog even lekker offroad te rijden. Zo weet ik zeker dat ik veel plezier op de motor ga beleven.”

Bron: REV’IT!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Tom schreef:
    4 maart 2022 om 23:32

    Het is Danilo van harte gegund,
    Ik wens hem nog veel plezier in de motorsport.

    Beantwoorden
  2. H.J. Hermans schreef:
    5 maart 2022 om 10:16

    Een persoon naar mijn hart. Realistisch en sportief. Ik raad hem af terug te keren naar Paris-Dakar. Gekkenwerk in de woestijn.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – John Props

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 januari 2023 2 min

Mijn motor en ik – Bart van den Dungen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – Arend Otten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

18 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Jethro Hosvelt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Nellie Geraets

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 november 2022 5 min

Mijn motor en ik – Evert Kuiken

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

6 november 2022 3 min

Mijn motor en ik – Hans Veen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

9 oktober 2022 3 min

Mijn motor en ik – Peter van der Zon

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 oktober 2022 6 min

Jongste Honda Goldwing-rijders van Nederland: ‘Goldwing zit in ons bloed’

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

27 september 2022 6 min

Rijst met ketchup: de lange weg naar succes van custom motorbouwer Bert-Jan Blok

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2022 3 min

Mijn motor en ik – Sjors Thijssen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 september 2022 9 min

Leven in het verleden: de WOII-motoren van John

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 september 2022 5 min

Mijn motor en ik – Urban Tiemissen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 september 2022 2 min

Mijn motor en ik – Erik Bakhuis

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

21 augustus 2022 3 min

Mijn motor en ik – Zed van Rosmalen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

8 augustus 2022 5 min

Chantal Doortje: “Het Zwarte Woud heeft echt mijn hart gestolen.”

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

1 augustus 2022 4 min

Aya over motorrijden in Utah en modellenwerk voor REV’IT!

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 juli 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Lisenka Gorter

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juli 2022 4 min

Mijn motor en ik – Max Schoenmakers

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

7 juli 2022 5 min

Motormodel – Voxan Black Magic

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

6 juli 2022 4 min

De parels van Nederland – Norton Museum

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

23 juni 2022 4 min

Motormodel – Laverda 750 SF

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 juni 2022 3 min

Mijn motor en ik – Jordy Vereecke

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

14 juni 2022 2 min

Motorrijden met een verlamde arm: Jan Wouda (79) zit weer in het zadel

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

24 mei 2022 3 min

Motormuseum Friesland

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 mei 2022 4 min

Uit de kunst: De weergaloos gespoten helmen en motoren van Erik Weersing

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

12 mei 2022 4 min

Motormodel – MV Agusta F4 750 S

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Saskia Jansen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 april 2022 5 min

Fotograaf op snelheid – Lorenzo van Aarle

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

17 april 2022 4 min

Mijn Motor en Ik – Nicole Dekker

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 april 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Timothy van Roy

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 maart 2022 5 min

Mijn motor en ik – Chris Hermes

Pitstop

Door Leonoor Fischer

28 februari 2022 5 min

Offroad met Nikki van der Spek

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

27 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Ruud Wagemakers

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 februari 2022 5 min

‘Alles mag naar de klote tijdens een stuntshow’

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

20 februari 2022 5 min

Randy aka Ranic: “Het is jammer dat het circuit geen goedkope hobby is.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2022 4 min

Dwarslaesie-coureur Edwald Oude Huikink: ‘Racen geeft mijn leven zin’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Chel Horrevoets

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 februari 2022 4 min

Sjaak Lucassen: ‘De ideale motor voor een wereldreis bestaat niet’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2022 3 min

Biker sisters: Liefde voor twee wielen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 januari 2022 4 min

Het perfecte plaatje volgens Ducatilex

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2022 5 min

Daniëlle Boelens: ‘Als vrouw met de motor op wereldreis? Doen!’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

16 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Dennis Korten

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2022 3 min

Liefde voor een spotgoedkope DDR-motorfiets – MZ

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

2 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Eric van Gestel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Fabienne Draaijer

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

16 december 2021 3 min

Onvoorwaardelijke liefde voor de Moto Guzzi V50 NATO

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tim Mutsaers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

28 november 2021 4 min

Mijn motor en ik – Andries Mons

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

14 november 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Wim Bakkers

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2021 4 min

Mijn Motor en Ik – Thamara Janssen

Mens achter de motor

Door Mark Meisner

24 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Erskine Schoenmakers

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

17 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Ben Hansen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 oktober 2021 5 min

Mijn motor en ik – Joram Huisman

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Madelaine Vos

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 oktober 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ilse van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Menno Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jeffrey Planting

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

10 september 2021 4 min

Motorrijden met Rick Nieman: ‘Het mag allemaal best iets avontuurlijker’

Mens achter de motor
Anja Filak

Door Tom van Appeldoorn

5 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Anja Filak

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

31 augustus 2021 4 min

Van de Balkan tot de Noordkaap: Sabrina doet het op haar Ducati

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

22 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jelmer Jongstra

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Melle Lorijn

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

8 augustus 2021 5 min

Mijn motor en ik – Annette Koelink

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 augustus 2021 5 min

Gabriël Kousbroek over spek-en-bonen-Hells-Angel, brommers en drugssmokkel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 augustus 2021 4 min

Mijn motor en ik – John Teheux

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Mathiske van der Donk

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Jo van Gaal

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Annette van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

24 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Musab Celil

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

20 juni 2021 4 min

De parels van Nederland – het Gilera Museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Joes Hermsen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 juni 2021 6 min

Avonturier Paul van Hooff: ‘Mijn oude Guzzi is mijn ambassadeur’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Hans ten Broeke

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Frans Broers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

12 mei 2021 4 min

Schaaf: “Rijd ik sneller als de camera aanstaat? Jazeker!”

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Pepijn Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

22 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marion Hinrichs

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

8 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Perry van Zetten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tonnie van der Haar

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 maart 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jessica Kost

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marijke Visser

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

6 maart 2021 5 min

De motorrijdende duizendpoot – Ron Betist

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 maart 2021 5 min

Mijn motor en ik – Bas van der Wal

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

11 februari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Celesta Korse

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

28 januari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jos Klijn

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jos Wensink

Mens achter de motor
Rinze Kats, Mijn motor en ik

Frank Door Frank Andringa

16 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Rinze Kats

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

10 januari 2021 5 min

De droommotor van Angela Sudmeijer

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Chris Romeijn

Pitstop

Door Leonoor Fischer

24 december 2020 4 min

Anne en haar Transbrep

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

23 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Dirk de Jonge

Pitstop

Bas Vis Door Bas Vis

18 december 2020 1 min

Itchy Boots – Behind the scenes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Mariele Preker

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 oktober 2020 3 min

Mijn motor en ik – Jan Hebers

Pitstop

Door Mark Meisner

24 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van Twisk

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 september 2020 3 min

Mijn motor en ik – Frank van der Jagt

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van den Brink

Helden
Carmen

Frank Door Frank Andringa

13 augustus 2020 2 min

Carmen en haar Suzuki Volty

Pitstop

Door Mark Meisner

30 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Nathalie Christoffels

Mens achter de motor
Zelfbouwer Bo Janssis in zijn werkplaats

Door Mark Meisner

5 juli 2020 3 min

Zelfbouwer: Bo Janssis

Helden

Frank Door Frank Andringa

2 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Sander Beesteheerde

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

25 juni 2020 2 min

Mijn motor en ik – Christa Kloosman

Stories

Door Mark Meisner

8 mei 2020 3 min

Ibolya en haar CB

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

5 april 2020 1 min

Podcast: Monteur van het menselijk lichaam

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

18 maart 2020 3 min

‘Ik hoop dat iemand mij een wheelie leert’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 januari 2020 3 min

Robbert en zijn Honda Firestorm

Pitstop
de motorrijder

Frank Door Frank Andringa

19 juni 2019 2 min

Mijn motor en ik – Almar Gritter

Pitstop
Smeerolie Jarno van Osch

Door Mark Meisner

11 juni 2019 3 min

Journalist Jarno van Osch

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X