Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Mens achter de motor

12 mei 2021 4 min ... 8 Reacties

Schaaf: “Rijd ik sneller als de camera aanstaat? Jazeker!”

Door Bas van der Wal

...
TwitterFacebookE-mail

Geef Schaaf (32) een motor en hij haalt álles eruit wat erin zit. Niet voor niets groeide de Oostenrijker uit tot een absolute sensatie op YouTube. Zijn video’s zijn simpel: camera aan, motor aan en gaan! Zijn ongeëvenaarde rijstijl doet de rest en maakt iedereen jaloers; het is kunst. Zo hard als Schaaf tekeer gaat op een motor, zo relaxed is hij in gesprek…

Waarom ben je begonnen met motorrijden en hoe ben je een YouTuber, met inmiddels 125.000 (!) volgers, geworden?

Als we met het gezin onderweg waren zat ik als klein jochie al met mijn gezicht tegen het autoraam geplakt, omdat ik gefascineerd was door al die motorrijders die ons passeerden. Toen al was het voor mij duidelijk dat ik zelf ook ooit motorrijder zou worden.

Mijn broer kocht een brommer toen hij zestien werd en twee jaar later deed ik hetzelfde. Ik had een 102cc Vespa PK 50s uit 1986.

Dat was in 2006. Ik heb toen meteen mijn eerste onboardvideo opgenomen en op YouTube gezet. Ik had altijd al veel plezier met het maken van foto’s en experimenteren met camera’s, dus het was vanzelfsprekend dat ik mijn camera meenam tijdens mijn ritten.

In 2013 maakte ik een soort winterdepressie motorvideo die veel meer aandacht kreeg dan de belabberde onboardvideo’s die ik toentertijd maakte. Daarna ben ik YouTube wat serieuzer gaan nemen.

Je hebt leren rijden op een Honda CB500 en je rijdt er nog steeds op. Wat kan je ons over deze fiets vertellen?

Ik rij er nog steeds op omdat het tot voor kort de enige motor was die ik had. Maar ik voel me ook nog steeds erg tot deze machine aangetrokken. Vooral omdat-ie oud is en een carburateur heeft. Zo’n soort motor ‘leeft’ meer voor mijn gevoel. Het raakt mijn hart en ziel. Helemaal als je het gas dichtdraait. En de enorme wendbaarheid van deze motor, die sommigen zien als instabiliteit, is dankzij al mijn aanpassingen nog steeds iets unieks. Dat kom je niet tegen bij hedendaagse motoren met hetzelfde vermogen.

De CB500 heeft mij zeker geholpen om de motorrijder te worden die ik nu ben. Niet zozeer vanwege de wendbaarheid of het gewicht, maar vanwege zijn vergevingsgezindheid, gebrek aan elektronica en lage vermogen.

Ik kon stap voor stap mijn skills verbeteren omdat deze motor het tegenovergestelde van intimiderend is. Omdat er geen ABS of andere ‘tech’ op zit, leer je om veel oplettender te zijn en echt te luisteren en te voelen wat je motor doet.

“..Er is een heerlijke connectie tussen lichaam, bewustzijn en machine die ik soms kan voelen als ik op een mooie bochtige weg rij..”

In je video’s hang je vrijwel nooit naast de motor; je lijkt rechtop te zitten en beweegt alleen je hoofd en torso een beetje. Wat kan je ons vertellen over je rij-technieken? Gebruik je bijvoorbeeld ‘trailbraking’?

Trailbraking is een goede techniek omdat je meer druk op je voorwiel krijgt en daardoor meer grip. Toch gebruik ik het niet op de weg omdat ik het niet nodig heb voor mijn manier van rijden. Hetzelfde geldt voor hangen naast de motor; ik doe dat alleen op supersportmotoren omdat die geometrisch zo ontworpen zijn om dit te kunnen doen. Bij het rijden op andere type motoren vind ik het onnodig in mijn geval.

Mijn snelheden en hellingshoeken zijn simpelweg degene die voor mij goed voelen. Ik heb niet de neiging om mijn zwaartepunt te verleggen om nóg sneller de bocht te kunnen nemen. Bovendien vind ik het veiliger op de weg om met een neutrale lichaamspositie te rijden omdat je dan verder vooruit kan kijken en makkelijker kan reageren op mogelijke gevaren.

Heb je de neiging om sneller te rijden als de camera aanstaat, puur om je fans te entertainen?

Jazeker. Maar ik doe het meer voor mezelf dan voor de kijkers. Ik upload alleen video’s waar ik blij mee ben. Ik vind het frustrerend om clips te kijken waarin de rijder de mogelijkheden van de motor in kwestie niet benut. Ik kijk graag video’s waarin gereden wordt op een manier die past bij dat type motor. Dus enigszins snel als het gaat om performance motoren en meer relaxed als het gaat om bijvoorbeeld cruiser-achtige machines.

Maar voor mij is geluid het belangrijkst. Ik vind het gewoon heerlijk om een motor te horen waarvan het toerental opgejaagd wordt en er goed getimed geschakeld wordt. Dus door de camera ga ik op zo’n manier rijden dat ik de motor goed vind klinken. En dat verschilt dus per motor.

Je maakt reviews van de nieuwste motoren voor online magazine 1000 PS. Klinkt als een droombaan..

Op dit moment is het een geschikte baan voor mij, maar ik zou het geen droombaan willen noemen. Zoals vele baantjes heeft het veel goede, maar ook mindere kanten.

Veel van mijn taken zijn best saai en mijn salaris komt niet echt overeen met mijn toch wel unieke combinatie van kwaliteiten. Maar helaas krijg je nou eenmaal niet goed betaald voor een baantje dat veel mensen dolgraag zouden willen hebben. En op goede dagen komt het erop neer dat ik betaald krijg om te doen wat ik anders voor de lol zou doen. En dat is voor mij op dit moment bevredigend genoeg.

Na al die jaren zowel privé als professioneel gereden te hebben, wat trekt jou nog steeds aan in het motorrijden?

Toen ik op zestienjarige leeftijd begon met rijden, besefte ik al snel wat een geweldig ontsnappingsmiddel een motor kan zijn. Ik reed letterlijk weg van al mijn zorgen en problemen. Sinds mijn ongeluk kan ik niet meer zo snel rijden als ik toen deed, wat helaas betekent dat mijn hoofd de ruimte krijgt om zich zorgen te maken en me slecht te laten voelen, zelfs terwijl ik rij. Maar ik heb nog steeds mijn goede momenten op de motor. Vooral als ik een reis maak. Er is een heerlijke connectie tussen lichaam, bewustzijn en machine die ik soms kan voelen als ik op een mooie bochtige weg rij.

Meer zien van Schaaf? Volg zijn YouTube-kanaal, Instagram & Facebook.

Lees hier deel twee van het interview met Schaaf waarin hij o.a. vertelt over zijn ongeluk: “Ik reed de ene na de andere bocht met de voetsteuntjes schrapend over het asfalt. Ik gooide de fiets van links naar rechts als Marc Márquez en kwam super hard op een S- bocht af…”

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Peter Hoeben schreef:
    12 mei 2021 om 22:53

    Mooi stuk Bas, leuk.

    Beantwoorden
    1. Bas van der Wal schreef:
      13 mei 2021 om 12:48

      Dankjewel Peter! Was ook erg leuk om te maken.

  2. Gerda Scheltes schreef:
    13 mei 2021 om 16:49

    Onderhoudend en leuk om te lezen. Ben benieuwd naar deel 2 van het interview.

    Beantwoorden
    1. Bas van der Wal schreef:
      14 mei 2021 om 21:56

      Dankjewel mam!

  3. Bazz schreef:
    14 mei 2021 om 00:00

    leuk stukje andere Bas!

    Beantwoorden
    1. Bas van der Wal schreef:
      14 mei 2021 om 21:55

      Thanks Bas!

  4. Remko schreef:
    14 mei 2021 om 19:38

    De video’s van Schaaf zijn al een tijdje een inspiratiebron voor de video’s die ik zelf probeer te maken onderweg. Maar het schieten van video’s of het leuk editen zijn 2 totaal verschillende zaken. Wat Schaaf ook nog eens onder de knie heeft! Leuk stuk!

    Beantwoorden
    1. Bas van der Wal schreef:
      14 mei 2021 om 21:55

      Dankjewel Remko, het goed editen van video’s kan inderdaad het verschil zijn tussen een aardige en een geweldige video. Vergeet niet dat Schaaf dat al jaren doet. Één van zijn eigen inspiratiebronnen is Motogeo, die erg mooie video’s maakt met next level editing skills.

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 maart 2023 5 min

Mijn motor en ik – Wils van Soldt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 februari 2023 4 min

Mijn motor en ik – Frank Eggerding

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 februari 2023 3 min

Mijn motor en ik – Dirk de Jonge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – John Props

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 januari 2023 2 min

Mijn motor en ik – Bart van den Dungen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 januari 2023 5 min

Mijn motor en ik – Arend Otten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

18 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Jethro Hosvelt

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 december 2022 4 min

Mijn motor en ik – Nellie Geraets

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 november 2022 5 min

Mijn motor en ik – Evert Kuiken

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

6 november 2022 3 min

Mijn motor en ik – Hans Veen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

9 oktober 2022 3 min

Mijn motor en ik – Peter van der Zon

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

27 september 2022 6 min

Rijst met ketchup: de lange weg naar succes van custom motorbouwer Bert-Jan Blok

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2022 3 min

Mijn motor en ik – Sjors Thijssen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 september 2022 9 min

Leven in het verleden: de WOII-motoren van John

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 september 2022 5 min

Mijn motor en ik – Urban Tiemissen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 september 2022 2 min

Mijn motor en ik – Erik Bakhuis

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

21 augustus 2022 3 min

Mijn motor en ik – Zed van Rosmalen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

8 augustus 2022 5 min

Chantal Doortje: “Het Zwarte Woud heeft echt mijn hart gestolen.”

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

1 augustus 2022 4 min

Aya over motorrijden in Utah en modellenwerk voor REV’IT!

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 juli 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Lisenka Gorter

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juli 2022 4 min

Mijn motor en ik – Max Schoenmakers

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

7 juli 2022 5 min

Motormodel – Voxan Black Magic

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

6 juli 2022 4 min

De parels van Nederland – Norton Museum

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

23 juni 2022 4 min

Motormodel – Laverda 750 SF

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 juni 2022 3 min

Mijn motor en ik – Jordy Vereecke

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

14 juni 2022 2 min

Motorrijden met een verlamde arm: Jan Wouda (79) zit weer in het zadel

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

24 mei 2022 3 min

Motormuseum Friesland

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 mei 2022 4 min

Uit de kunst: De weergaloos gespoten helmen en motoren van Erik Weersing

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

12 mei 2022 4 min

Motormodel – MV Agusta F4 750 S

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 mei 2022 4 min

Mijn motor en ik – Saskia Jansen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 april 2022 5 min

Fotograaf op snelheid – Lorenzo van Aarle

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

17 april 2022 4 min

Mijn Motor en Ik – Nicole Dekker

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 april 2022 3 min

Mijn Motor en Ik – Timothy van Roy

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

19 maart 2022 5 min

Mijn motor en ik – Chris Hermes

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

4 maart 2022 6 min

Danilo Petrucci – Goedlachse cultheld

Pitstop

Door Leonoor Fischer

28 februari 2022 5 min

Offroad met Nikki van der Spek

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

27 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Ruud Wagemakers

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 februari 2022 5 min

‘Alles mag naar de klote tijdens een stuntshow’

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

20 februari 2022 5 min

Randy aka Ranic: “Het is jammer dat het circuit geen goedkope hobby is.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2022 4 min

Dwarslaesie-coureur Edwald Oude Huikink: ‘Racen geeft mijn leven zin’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 februari 2022 4 min

Mijn motor en ik – Chel Horrevoets

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 februari 2022 4 min

Sjaak Lucassen: ‘De ideale motor voor een wereldreis bestaat niet’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2022 3 min

Biker sisters: Liefde voor twee wielen

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

24 januari 2022 4 min

Het perfecte plaatje volgens Ducatilex

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

16 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Dennis Korten

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2022 3 min

Liefde voor een spotgoedkope DDR-motorfiets – MZ

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

2 januari 2022 3 min

Mijn motor en ik – Eric van Gestel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

26 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Fabienne Draaijer

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

16 december 2021 3 min

Onvoorwaardelijke liefde voor de Moto Guzzi V50 NATO

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 december 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tim Mutsaers

Mens achter de motor

Door Bas van der Wal

28 november 2021 4 min

Mijn motor en ik – Andries Mons

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

14 november 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Wim Bakkers

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2021 4 min

Mijn Motor en Ik – Thamara Janssen

Mens achter de motor

Door Mark Meisner

24 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Erskine Schoenmakers

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

17 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Ben Hansen

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 oktober 2021 5 min

Mijn motor en ik – Joram Huisman

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 oktober 2021 3 min

Mijn motor en ik – Madelaine Vos

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

3 oktober 2021 4 min

Mijn motor en ik – Ilse van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

12 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jeffrey Planting

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

10 september 2021 4 min

Motorrijden met Rick Nieman: ‘Het mag allemaal best iets avontuurlijker’

Mens achter de motor
Anja Filak

Door Tom van Appeldoorn

5 september 2021 3 min

Mijn motor en ik – Anja Filak

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

31 augustus 2021 4 min

Van de Balkan tot de Noordkaap: Sabrina doet het op haar Ducati

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

22 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jelmer Jongstra

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

15 augustus 2021 3 min

Mijn motor en ik – Melle Lorijn

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

8 augustus 2021 5 min

Mijn motor en ik – Annette Koelink

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 augustus 2021 5 min

Gabriël Kousbroek over spek-en-bonen-Hells-Angel, brommers en drugssmokkel

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

1 augustus 2021 4 min

Mijn motor en ik – John Teheux

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

25 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Mathiske van der Donk

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

11 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Jo van Gaal

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

4 juli 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Annette van Oostenbrugge

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

24 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Musab Celil

Mens achter de motor

Door Jarno van Osch

20 juni 2021 4 min

De parels van Nederland – het Gilera Museum

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

10 juni 2021 3 min

Mijn Motor en Ik – Joes Hermsen

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 juni 2021 6 min

Avonturier Paul van Hooff: ‘Mijn oude Guzzi is mijn ambassadeur’

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

20 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Hans ten Broeke

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

13 mei 2021 4 min

Mijn motor en ik – Frans Broers

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

29 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Pepijn Kramer

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

22 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marion Hinrichs

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

8 april 2021 3 min

Mijn motor en ik – Perry van Zetten

Mens achter de motor

Door Tom van Appeldoorn

31 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Tonnie van der Haar

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

25 maart 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jessica Kost

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

13 maart 2021 3 min

Mijn motor en ik – Marijke Visser

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

6 maart 2021 5 min

De motorrijdende duizendpoot – Ron Betist

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

4 maart 2021 5 min

Mijn motor en ik – Bas van der Wal

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

11 februari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Celesta Korse

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

6 februari 2021 5 min

Samantha van Wijk: “De motorsport is een mannenwereld, maar dat was ik wel gewend”

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

28 januari 2021 4 min

Mijn motor en ik – Jos Klijn

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Jos Wensink

Mens achter de motor
Rinze Kats, Mijn motor en ik

Frank Door Frank Andringa

16 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Rinze Kats

Mens achter de motor

Door Leonoor Fischer

10 januari 2021 5 min

De droommotor van Angela Sudmeijer

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

7 januari 2021 3 min

Mijn motor en ik – Chris Romeijn

Pitstop

Door Leonoor Fischer

24 december 2020 4 min

Anne en haar Transbrep

Pitstop

Bas Vis Door Bas Vis

18 december 2020 1 min

Itchy Boots – Behind the scenes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 december 2020 3 min

Mijn motor en ik – Mariele Preker

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 oktober 2020 3 min

Mijn motor en ik – Jan Hebers

Pitstop

Door Mark Meisner

24 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van Twisk

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

10 september 2020 3 min

Mijn motor en ik – Frank van der Jagt

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 september 2020 2 min

Mijn motor en ik – Miranda van den Brink

Helden
Carmen

Frank Door Frank Andringa

13 augustus 2020 2 min

Carmen en haar Suzuki Volty

Pitstop

Door Mark Meisner

30 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Nathalie Christoffels

Mens achter de motor
Zelfbouwer Bo Janssis in zijn werkplaats

Door Mark Meisner

5 juli 2020 3 min

Zelfbouwer: Bo Janssis

Helden

Frank Door Frank Andringa

2 juli 2020 2 min

Mijn motor en ik – Sander Beesteheerde

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

25 juni 2020 2 min

Mijn motor en ik – Christa Kloosman

Stories

Door Mark Meisner

8 mei 2020 3 min

Ibolya en haar CB

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

5 april 2020 1 min

Podcast: Monteur van het menselijk lichaam

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

18 maart 2020 3 min

‘Ik hoop dat iemand mij een wheelie leert’

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 januari 2020 3 min

Robbert en zijn Honda Firestorm

Pitstop
de motorrijder

Frank Door Frank Andringa

19 juni 2019 2 min

Mijn motor en ik – Almar Gritter

Pitstop
Smeerolie Jarno van Osch

Door Mark Meisner

11 juni 2019 3 min

Journalist Jarno van Osch

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X