Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

17 maart 2022 5 min ... 2 Reacties

Motormodel: Honda CBR1000F

Door Jarno van Osch

...
TwitterFacebookE-mail

De één vindt de rust op een lekker ploffende cruiser, terwijl de ander helemaal wild wordt van een schreeuwende superbike… We hebben allemaal dezelfde hobby, maar er is gelukkig een flinke diversiteit onder motorrijders en motoren. In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. Ditmaal de Honda CBR1000F.

Foto’s: Honda & Amanda Lees

Al bijna vier decennia zijn we gewend om de letters CBR op het kuipwerk van de sportievere Honda’s te zien. In de eighties beginnen de Japanners deze lettercombinatie veelvuldig in te zetten, direct ook synoniem staand voor de bekende vier-in-lijn van het gevleugelde merk. Honda zet een reeks neer met een slimme opbouw, want de motorliefhebber kan eventueel perfect meegroeien.

Vanaf 1987 bedient Honda echt het volledige spectrum als de CBR-serie uitgebreid wordt met de lancering van de 600, 750 én 1000. Het meest krachtige model, de 1000 uiteraard, mogen we jaren later als de oervader van deze immens populaire Honda-reeks beschouwen. Hoewel de Honda CBR1000F hierdoor een duidelijke plek in de historie van de Japanse fabrikant inneemt, kan het model uiteindelijk niet eenzelfde impact genereren als de revolutionaire Fireblade. Toch weet ook de CBR1000F veel enthousiaste motorliefhebbers warm te krijgen voor de combinatie van robuuste sportiviteit en het nodige comfort voor lange ritten. Ook anno 2022 lukt dat nog.

Uitgebreide uitleg

Zo rijdt de 33-jarige Amanda Lees sinds vorig jaar op een Honda CBR1000F rond, met 1989 als bouwjaar. Met SC24 als typeaanduiding behoort deze tot de tweede generatie van de CBR1000F.

Amanda voelt zich prima thuis in het zadel van de Japanse sporttoerder en dat heeft ook vooral te maken met de persoonlijke historie die aan deze specifieke motorfiets kleeft. “Ik weet eigenlijk niet precies waarom, maar de CBR1000F is altijd een droommotor voor mijn vader Tony geweest. Een paar jaar terug kocht hij een opknapper en is er flink mee aan de slag gegaan. Hij was een behoorlijk eind op weg, maar door een afnemende gezondheid kon hij de klus niet afronden. Hij vertelde me dat ie de Honda weg zou doen, maar dat ging er bij mij niet in”, legt Amanda uit.

Lees ook: Motormodel: Ducati Monster

Zodoende wil ze zelf de opknapbeurt voortzetten en na een uitgebreide uitleg van haar vader Tony start ze vol goede moed. “Alleen keek ik naar die motor en wist eigenlijk gelijk dat ik het niet voor elkaar zou krijgen. Dus ben ik hulp gaan zoeken, via een Facebook-groep over de Honda CBR1000F.” Door een handige streekgenoot wordt de krachtige viercilinder weer in orde gemaakt en kan Amanda nu volop genieten van haar vaders droommotor. “Het is een oud beestje, maar hij laat me echt niet in de steek. Oer-betrouwbaar, zo’n Honda. ”

Veel power in oud beestje

De Honda CBR1000F zorgt dat de holistische coach uit Noord-Scharwoude na de nodige ‘motorloze’ jaren het rijden in 2021 weer oppakt. Dat opstartproces verloopt overigens behoorlijk soepel, ondanks het feit dat deze klassieke krachtpatser uit Japan met 264 kilo niet de lichtste motorfiets is. Amanda blijkt weinig moeite te hebben met het hoge gewicht van haar motorfiets. “Ik ben 1 meter 78 lang, waardoor ik prima met de voeten aan de grond kan. Daarnaast sport ik vrij veel, dus dat helpt ook wel om deze CBR de baas te zijn.”

Al snel keert het vertrouwen terug om het serieuze vermogen van de sterke vierpitter te benutten. Begin jaren negentig staat de CBR1000F te boek als een behoorlijke krachtpatser met een goede 135 pk en een koppel van 104 newtonmeter. Daarin is Honda overigens zeker niet de enige, want in diezelfde periode weten alle Japanse fabrikanten de nodige pk’s uit hun vlaggenschepen te halen. Yamaha laat 145 pk noteren met de FZR1000, evenals Suzuki’s GSX-R1100, terwijl de in 1990 verschenen Kawasaki ZZ-R1100 zelfs een goede 147 pk uit een dikke viercilinder perst.

Hoewel de CBR1000F het onderspit moet delven in deze pk-wedloop is Amanda nog altijd zeer te spreken over de kracht van deze vloeistofgekoelde 998cc zestienkleps viercilinder. “Er zit veel power in het oude beestje, hoor. Als je ‘m in één keer opentrekt, dan komt het voorwiel echt wel los van de grond.”

Ietsje scherper en strakker

In Europa is de Honda CBR1000F een goede twaalf jaar geleverd, waarbij we in totaal drie generaties hebben verwelkomd. Na de lancering in ’87 wordt twee jaar later de eerste serieuze update gepresenteerd, het model waar ook Amanda op rijdt. De meest opvallende wijziging is de strakkere lijn van het kuipwerk, maar hier en daar worden ook de nodige details doorgevoerd. Het 89-model krijgt bijvoorbeeld bredere banden, een iets minder lange wielbasis en verbeterde nokkenas kettingspanner. Ook ontvangt deze tweede generatie een marginale pk-winst (drie om precies te zijn), maar is er ook een gewichtstoename van acht kilo te bemerken.

In 1993 volgt een volgende en laatste update, waarbij Honda de CBR1000F met een nog ietsje scherper en strakker uiterlijk neerzet. Amanda snoept overigens een klein beetje mee van die vernieuwing. “Mijn motor is uit 1989, maar het achterkantje is afkomstig van het latere model. Die vind ik toch net even wat mooier.”

De Noord-Hollandse onderneemster profiteert alleen niet van de meest belangrijke update die bij de derde generatie wordt uitgevoerd, die betrekking heeft op de rempartij van de CBR. De 1000F krijgt een heuse noviteit toegestopt met DCBS, het gecombineerde remsysteem van Honda. Het is het eerste model waarbij de remklauwen in het voor- en achterwiel tegelijk opereren als de remhendel of voetrem wordt gebruikt.

Nieuwe generatie

Het doek van de CBR1000F valt eigenlijk al wat eerder dan het laatste modeljaar doet vermoeden. Hoewel de bulkige sporttoerder van Honda tot 1999 in de Europese showrooms staat, is al eerder een opvolger gepresenteerd. De Japanse fabrikant komt in ’96 met een antwoord op Kawasaki’s ZZ-R1100, de snelste productiemotor van dat moment.

Met de komst van de CBR1100XX Super Blackbird weet Honda die titel over te nemen en is er een nieuwe generatie ultra-sportieve motorfietsen met toereigenschappen opgestaan. Dat wordt nog eens bevestigd als Suzuki zich twee jaar later ook in deze strijd mengt met de GSX1300R Hayabusa, eentje die zelfs door de 300 km/u-grens schiet.

Vanwege de redelijk lange verkoopperiode van twaalf jaar is het niet zo moeilijk om heden ten dage een CBR1000F op de kop te tikken. Er is natuurlijk het nodige verschil per occasion te zien, maar een prima exemplaar valt onder de 2.500 euro te vinden. “Mijn CBR is volledig opgeknapt en ziet er dus nog top uit. Dat geldt ook voor het technische gedeelte, waardoor ik momenteel voor weinig geld toch heel erg leuk kan rondrijden. Het voordeel daarbij is ook dat veel CBR1000F-eigenaren verenigd zijn in zo’n Facebook-groep, waardoor het ook niet zo moeilijk is om een bepaald onderdeel te vinden.”

Geen afscheid

Na eerder op een Suzuki GSX650F en Triumph 900 Sprint te hebben gereden, merkt Amanda Lees dat de stuurkwaliteiten van de CBR1000F wat achterblijven bij haar eigen aspiraties. “Ik vind ‘m in de bochten wat minder fijn dan mijn vorige motoren”, geeft ze eerlijk toe. “En juist daar houd ik wel van. Ik denk dat het toch wel met het behoorlijke gewicht te maken heeft.”

Ondanks dit mindere stuurgevoel zal Amanda niet heel snel de Honda inwisselen voor een andere motor. Dat is vooral te wijten aan het feit dat haar vader Tony de CBR1000F aankocht. “Mijn vader woont inmiddels in Thailand, maar door deze Honda is hij toch altijd bij me als ik op de motor rijd. Dat vind ik bijzonder, vooral omdat ik als klein meisje bij hem achterop ging. Datzelfde maak ik nu overigens mee, want inmiddels gaat mijn dochter regelmatig met me mee. Ze zeurt telkens aan mijn hoofd wanneer we weer gaan.”

Mocht Amanda alsnog besluiten om afscheid te nemen van haar Japanse vriend, dan is de kans groot dat er wederom een Honda in de schuur komt te staan. “Door deze CBR heeft het merk mijn hart weten te veroveren. Als er ooit iets anders komt, dan gaat het waarschijnlijk een motor in dezelfde categorie worden. Ik houd wel van een sportieve motorfiets die ook het nodige comfort kan geven.”

In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. Over twee weken lees je het verhaal achter de beroemde BMW K1. Heb jij een mooi verhaal bij onze gezochte lijst met motoren, meld je dan nu aan via deze pagina!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Martijn schreef:
    18 maart 2022 om 06:08

    Rijd vaak voorop in de groep.
    Als ik voorop rijd rijd ik altijd links.
    Punt 1 als er een zijstraat van rechts komt bij voorrang en de bestuurder ziet mij niet heb ik nog ruimten.
    Punt 2 ik kan eerder verder de straat in kijken of er iets nadert.
    Mvg Martijn

    Beantwoorden
  2. Anoniem schreef:
    28 mei 2022 om 09:24

    Misschien eens langs een vering specialist rijden? Denk dat een gereviseerde of nieuwe schokbreker en voorvork veren en olie de rijeigenschappen flink zullen verbeteren. Zeker i.c.m nieuwe balhoofd lagers.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Mark Meisner

3 maart 2021 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Passo san Boldo

Door Mark Meisner

17 juni 2020 1 min

Roads to ride

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X