Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

30 maart 2022 5 min ... 10 Reacties

Motormodel: BMW K1

Door Jarno van Osch

...
TwitterFacebookE-mail

De één vindt de rust op een lekker ploffende cruiser, terwijl de ander helemaal wild wordt van een schreeuwende superbike… We hebben allemaal dezelfde hobby, maar er is gelukkig een flinke diversiteit onder motorrijders en motoren. In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. Ditmaal de BMW K1.

Foto’s: BMW & Huub Wellink

Hij trok alle aandacht naar zich toe tijdens de IFMA in Keulen, tegenwoordig beter bekend als de Intermot. In 1988 was de BMW K1 de grote ster op deze internationale beurs, al waren de meningen nogal verdeeld over het opvallende uiterlijk van deze Duitse supersport-machine.

De één kon het gedurfde, futuristisch ogende ontwerp wel waarderen, terwijl een ander niet wist hoe snel hij weer de stand van de Duitse motorfabrikant moest verlaten. Eensgezind waren de bezoekers wel over één ding, BMW toonde duidelijk ballen met hun eerste toenadering van het sportieve segment. In navolging van de Japanse fabrikanten wilden ook zij namelijk de sportrijder binnen hengelen. En de K1, BMW’s eerste motor met volle kuip, moest dat dus voor elkaar zien te krijgen.

Hoewel het supersport-model (de benaming die de Duitsers zelf aan dit type gaven) door het opvallende kuipwerk nogal afweek van de andere BMW’s uit die tijd was het toch niet heel vreemd dat de K1 een heel ander uiterlijk ontving. De Duitse ingenieurs hadden namelijk de nodige uren gestoken in het aerodynamische ontwerp van hun motorfiets. Daaruit vloeide bijvoorbeeld het haast volledig ingekapselde voorwiel.

“Ik stond werkelijk te kwijlen bij de dealer, toen de BMW K1 uitkwam”, weet Huub Wellink zich nog goed te herinneren. “Het ding was zo apart en dat viel natuurlijk op. Vergeet niet dat we het hebben over 1989, het moment dat deze motorfiets voor het eerst in de showroom stond. Het was enorm futuristisch, dus zo’n K1 viel nogal op. Hij was alleen vrij prijzig, want daar kocht je in die tijd ook een leuke auto voor.”

Foeilelijk of helemaal geweldig

Ook anno 2022 is de BMW K1 nog altijd een opvallende verschijning, want eigenaar Huub wordt regelmatig aangesproken door andere motorrijders. “Sta ik ergens stil en dan volgt er automatisch een gesprek over de motor. En net als tijdens de introductie van de K1 is iedereen nog altijd zeer verdeeld over het uiterlijk. Er zijn genoeg motorrijders die ‘m foeilelijk vinden, terwijl er ook een grote groep is die het model helemaal geweldig vindt.”

Hoewel de K1 qua uiterlijke vertoning nogal afweek van de andere modellen van BMW gold dat eigenlijk niet voor de gebruikte techniek van dit sportieve model. Op dat gebied was er duidelijk geen sprake van revolutie, maar eerder slechts een kleine evolutie op de bestaande K-reeks. De langsgeplaatste vier-in-lijn (krukas ligt in de lengterichting van de motorfiets) van de K1 was ‘slechts’ een verbeterde versie van het blok dat BMW in 1983 lanceerde met de komst van de K100.

De vloeistofgekoelde vierpitter met een longinhoud van 987 cc werd intern op de nodige fronten aangepast, waarbij vooral het aantal kleppen per cilinder (van twee naar vier) zorgde voor een sportieve boost. De K1 werd zodoende het veld ingestuurd met 100 pk, tien stuks meer dan de K100. Toch had dat vermogen zeker nog wel wat hoger uit kunnen komen, maar de Duitsers roomden hun sportiefste model bewust af. Op die manier hoopten ze de politiek in ieder geval te vriend te houden, aangezien er destijds al een discussie gaande was over het feit dat motoren misschien te snel aan het stijgen waren met hun maximale vermogens.

Lees ook: Motormodel: Ducati Monster

De vliegende baksteen, zoals de langsgeplaatste viercilinder van BMW ook wel wordt genoemd, was tevens BMW’s eerste serie waarbij elektronische injectie werd toegepast. Ook op dat vlak voerden de ingenieurs een update door tijdens de ontwikkeling van de K1. De injectie van LE-Jetronic werd namelijk vervangen door een systeem van Bosch Motronic, die in die tijd ook gebruikt werd in de 3-serie auto’s van BMW.

Benen strekken

De technische aanpassingen gaven als resultaat dat de K1 inderdaad eind jaren tachtig het meest sportieve model van BMW was. Een man die dat duidelijk kan beamen, is Huub Wellink. De garagehouder uit Groenlo is een echte K-man en heeft, naast zijn geliefde K1, zodoende nog enkele andere K’s in de schuur staan. Een vergelijk is dan ook zo gemaakt door de Achterhoeker. “Je merkt het vooral aan de zitpositie”, legt hij uit. “Die is duidelijk een stukje sportiever dan bij andere K’s. Als je wat ouder wordt, is dat duidelijk voelbaar. Na anderhalf uur moet ik voortaan echt even de benen strekken.”

Hoewel Huub een groot fan van dit opvallende model is, weet hij ook de nodige pijnpunten aan te duiden. “De K1 heeft een flinke draaicirkel en weegt nogal wat. Daar leer je uiteraard mee omgaan, maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden.”

De cijfers wijzen dat inderdaad uit, want deze BMW weegt een goede 259 kilo. Daarmee bleef de Duitse supersport ook ver verwijderd van de Japanse concurrenten. Om het hoge gewicht zo veel mogelijk te compenseren, maakte BMW gebruik van goede externe producten voor de K1.

Brembo leverde grijpgrage vierzuigerremklauwen voor de 305 mm zwevende schijven, terwijl Marzocchi een prima voorvork voor dit zwaarlijvige model klaar had liggen. Aan de achterzijde werd het typische paralever-systeem van de Duitsers gebruikt, dat twee jaar eerder was geïntroduceerd op de R80GS en R100GS allroads. Als een van de weinige fabrikanten die zich in die tijd met ABS bezighield, speelde BMW ook deze troef uit op de K1.

Wellink: “Natuurlijk niet te vergelijken met de huidige systemen, want het stond nog in de kinderschoenen. Het grijpt nogal ruw in, zeg maar.” Vreemd is dat niet, als je weet dat eind jaren tachtig een antiblokkeersysteem zo’n zeven keer per seconde een meting uitvoerde. Tegenwoordig zitten we op een niveau van zo’n honderd metingen in een enkele seconde.

100 gelukkigen

Hoewel de K1 het sportieve paradepaardje van BMW was, bleek de leiding niet overtuigd genoeg om het type lang in hun gamma te houden. In het eerste jaar, 1989 dus, werden er uiteindelijk 4.000 exemplaren weggezet. Als op 18 mei 1993 door de Duitsers wordt gecommuniceerd dat het einde van de K1 nabij is, blijken er zo’n 7.000 stuks van dit supersport-model gemaakt te zijn.

Er volgt nog een zwanenzang, met de Ultima-uitvoering, maar deze K1 was specifiek voor de Duitse markt bedoeld. Slechts 100 gelukkigen bemachtigden in dat laatste jaar deze special, in het opvallende Dakar geel. Ondanks het lage productieaantal van de K1 is er de afgelopen jaren wel een hechte community ontstaan.

“Ik heb in 2016 een K1 kunnen kopen, maar die was in een niet al te beste staat. Die had dus wel een opknapbeurtje nodig, die ik ‘m uiteraard heb gegeven. De meeste eigenaren zijn zeer zuinig op hun K1. Het is tenslotte toch een bijzondere motor binnen de BMW-collectie”, meent K1-eigenaar Huub Wellink. “Het zijn liefhebbers en daardoor vind je best wel wat groepen op Facebook. Zelf ben ik daar ook lid van en eens in het jaar proberen we dan een meeting te houden. Het is altijd mooi om dan zo’n prachtig rijtje K1’s te zien staan. Daar kan ik wel van genieten.”

In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. Heb jij een mooi verhaal bij onze gezochte lijst met motoren, meld je dan nu aan via deze pagina!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Dick schreef:
    1 april 2022 om 19:17

    Mooi van lelijkheid

    Beantwoorden
  2. Johan Niemeijer schreef:
    1 april 2022 om 21:14

    Een heerlijke motor en ‘one of a kind’!

    Beantwoorden
  3. Peter schreef:
    2 april 2022 om 11:52

    Ik heb ooit nog met een rode gereden!
    Prachtige motorfiets.

    Beantwoorden
  4. Frank schreef:
    2 april 2022 om 14:46

    Mooi om zo’n gepassioneerde man over zijn hobby te horen

    Beantwoorden
    1. Huub Wellink schreef:
      16 april 2022 om 06:30

      Hier vind je nog meer van mijn passie:
      http://www.huubwellink.nl/K

  5. iwe van der beek schreef:
    3 april 2022 om 11:54

    helaas weer van de hand gedaan, zitpositie/ondanks verlaagde voetsteunen toch niet optimaal voor mij. blijf het een geweldige motor vinden

    Beantwoorden
  6. Theo van Osch schreef:
    3 april 2022 om 14:23

    Mooi verhaal over een mooie motor geschreven door een jong iemand.

    Beantwoorden
  7. Rob schreef:
    4 april 2022 om 10:08

    Erg leuk verhaal.
    Wanneer is de Honda NT700 V Deauville aan de beurt ?
    ook zo’n fijne motorfiets.
    groeten Rob

    Beantwoorden
  8. Max schreef:
    27 augustus 2022 om 08:43

    Ik vind dit de enige mooi BMW, lekker eigenwijs en n prachtig ontwerp👌🏻👌🏻
    Ik zou zeggen: ‘’ nooit weg doen’’

    Beantwoorden
  9. Anoniem schreef:
    21 oktober 2022 om 13:00

    hallo;
    Ik rij al 25 jaar met veel genoegen op mijn 1993 BMW K1 model met inmiddels
    bijna 260.000 Kilometer op de teller waarvan 60.000 toen ik hem kocht!
    De uitvoering is Laguna-blauw met ABS waarvan de regelunit na enige tijd
    kapot ging (nieuwprijs toen 1250 euro!!!) gelukkig trof ik op de vehikelmarkt
    in Utrecht een Waalse Belg met een krat vol van deze units die van de Belgische Rijkswacht kwamen vraagprijs 100 euro! ik gaf hem 50 en testte
    hem buiten op mijn motor – Bingo – terug naar de Belg en gaf hem de resterende 50 euro.
    . Na enkele dagen kon ik me wel voor mijn kop slaan dat ik er niet meer van hem
    had gekocht!!
    had gekocht.

    Rij al 25 jaar met veel plezier op mijn 1993 BMW K1 in laguna-blauw uitvoering

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Mark Meisner

2 februari 2023 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Mark Meisner

1 februari 2023 4 min

Ein-de-lijk naar Ace Cafe London

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Passo san Boldo

Door Mark Meisner

17 juni 2020 1 min

Roads to ride

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X