Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

5 april 2023 5 min ... 2 Reacties

Liefde voor de prijswinnende Rickman Metisse Triumph Bonneville

Frank Door Frank Andringa

...
TwitterFacebookE-mail

Een groen kuipje, glimmende tank en twee smalle banden. Het Triumph Bonneville motorblok glimt in het vernikkelde frame van deze prijswinnende motorfiets. Op de zijkant van de tank en kuip staat het merk: Métisse. Deze Rickman Métisse Bonneville is een motor voor op het circuit. Hoewel? Niet voor Frans Herlé. De Zaankanter laat al dertig jaar talloze autorijders op de snelweg verlekkerd uit het raam kijken als hij passeert.

Slechts 152 kilo weegt deze caféracer uit 1968, inclusief brandstof. Opvallend is de Rickman schijfrem aan de voorzijde, die verstopt zit in een grote trommel in de naaf. De spaken zijn daardoor opvallend kort. Ooit was de Rickman Metisse een van de eerste motoren met schijfrem.

“Hij kan nog altijd goed meekomen in het hedendaagse verkeer”, lacht Herlé, die de Weslake cilinderkop heeft laten reviseren in Engeland. Niet de originele 46 pk, maar 60 pk bezit het Triumph Bonneville blok tegenwoordig. “Ik rij er al dertig jaar op en het verveelt nooit. Elke keer als ik hierop stap geniet ik. Het geluid, de trillingen. De machine is helemaal compleet, ik heb er alleen moderne banden onder gezet. De wegligging is voor een motor uit de jaren zestig niet slecht en hij komt goed weg bij verkeerslichten.”

‘Het moest een tweedehandsje worden’

De passie spat er vanaf als Herlé praat over zijn motoren. In 1977 koopt hij als 19-jarige scholier zijn eerste motor. “Motorfietsen trokken mij in die tijd. Ik heb dat jaar alle boekjes met nieuwe modellen gelezen.” Een aantal motoren trekken zijn aandacht, waaronder de Ducati 750 en de Triumph Trident met schuine cilinders. “Ik zag mezelf daar wel op rijden, maar geld voor een nieuwe motor had ik niet. Het moest een tweedehandsje worden.”

Daarmee zit hij in die tijd goed. Een merk als Triumph is op zijn retour. Jarenlang werd er amper aan innovatie gedaan, nieuwe motoren verschilden nauwelijks van de vorige modellen. Alleen aan de kleurstelling kon je zien uit welk jaar het model kwam. Met de opkomst van de Japanse merken was Triumph als merk zo goed als dood en begraven. Motorzaken wilden graag van hun Triumph-onderdelen af en bieden ze voor een prikkie aan.

De motoren waar Herlé op dat moment van droomt, worden het niet voor de jonge Zaankanter. Te duur of slecht onderhouden. “Maar binnen in die motorzaak in Amsterdam stond nog een Triumph Bonneville, zeven jaar oud. Het was liefde op het eerste gezicht. Hoewel hij een tijdlang van mijn zoon is geweest, staat die oude Bonneville tegenwoordig weer in mijn garage. Laatst werd ik nog benaderd door de eerste eigenaar. Hij is er ooit mee op vakantie geweest in Noorwegen. Een leuk stukje extra geschiedenis. Eigenlijk wil hij hem wel terug, maar dat ligt bij mijn zoon.”

 

Bonneville blijft in de familie

Het blijft niet bij die Triumph Bonneville. Herlé koopt een paar jaar later een tweede Bonneville, in onderdelen. “In die tijd kreeg ik een vriendin en die wilde ook motorrijden. Die motor was compleet en ik heb hem in elkaar gezet. Tot de kinderen kwamen heeft ze erop gereden. Daarna heeft die machine stilgestaan, tot onze dochter 18 werd en ook wilde motorrijden. We hebben alle rubberen onderdelen vervangen en het vermogen teruggebracht tot 25 kW. Ze heeft er overal op gereden, tot diep in Oost-Europa aan toe. Maar tegenwoordig heeft ze een moderne Honda. Als je dat comfort eenmaal gewend bent, dan is die oude Bonneville nog leuk voor een uurtje, maar niet om honderden kilometers op te rijden.”

Geen twijfel over mogelijk, Frans Herlé is een groot fan van de Triumph Bonneville. Of beter gezegd, Herlé is een Anglofiel. Heeft ook drie Britse auto’s, een Engelse zeilboot en een oude buizenradio uit het Verenigd Koninkrijk. De Engelse ziekte, zo noemt hij het.

“Die Engelse twins, ik hou ervan. Maar ook de oude 3 cilinders van Triumph zijn schitterend om te zien. Dat enorme geluid dat ze maken, ik hou ervan, net als hun uitstraling. Dat geldt ook voor de Nortons en bijvoorbeeld de BSA’s uit die tijd. Zo zijn er nog meer motoren die ik interessant vind. Ik heb bijvoorbeeld op dit moment ook een Harley Davidson 350cc eencilinder staan waar ik ook af en toe op rij. Een prachtig ding waar je met twee vingers kunt remmen en de koppeling is superlicht. Hij rijdt moeiteloos en heeft allerlei voordelen. Maar toch heb ik hiermee niet zoveel plezier als met die oude Engelse machines.”

Triumph Owners Club Nederland

Veel kilometers maakt de Zaankanter niet meer. Dat was in de eerste jaren met zijn Triumphs wel anders met zo’n 25.000 kilometer per jaar. Sinds de maximumsnelheid op de snelwegen is verlaagd naar honderd kilometer per uur, is er voor hem weinig meer aan om plat op zijn caféracer te liggen terwijl je langzaam vooruit kruipt. Herlé houdt het tegenwoordig vooral bij enkele recreatieve ritjes en hij doet mee aan evenementen van de Triumph Owners Club Nederland, waar hij al 45 jaar lid van is.

“Ik reed eind jaren zeventig op mijn Triumph overal door de Zaanstreek, toen die club werd opgericht. Verschillende keren werd ik benaderd om lid te worden, maar hier had ik weinig interesse in.” Toch gaat de Triumph-fan overstag en daar krijgt hij geen spijt van. “De club had ook een onderdelenvoorziening en leden konden je met raad en daad bijstaan. In het begin van mijn lidmaatschap heb ik enorm veel hulp gehad van mensen die ooit aan motoren hebben gesleuteld. Dan heeft een lidmaatschap zin.”

Waar de club ooit jong en oud aantrok, zijn met de jaren de leden vergrijsd. Toch telt de Triumph Owners Club Nederland nog altijd tussen de 500 en 600 leden. “De meesten zijn rond de 65 jaar, er komt weinig jongere aanwas meer bij”, weet Herlé. “Wel zien we mannen terugkeren die weer een oude Triumph hebben gekocht om weer iets om handen te hebben. Maar hoe lang het duurt? Als je een kunstknie of -heup hebt, is het moeilijk om een oude Triumph aan te trappen. Ik denk dat er in de komende jaren veel oude motoren te koop komen te staan. Maar wij blijven als club doorgaan.”

“Ik was daar alleen maar om te kijken, maar bij de prijsuitreiking werd mijn kenteken ineens omgeroepen. Geweldig!”

En wie weet komt er nog eens een revival voor de Triumph club, net als het merk Triumph een comeback heeft gemaakt. Dat was in eerste instantie wel even schrikken voor de leden van de club. Naast al die mooie oudjes kwamen er vanaf de laten jaren nul ineens leden op moderne machines met ‘veel plastic’ aanrijden. “Ik heb er ook niet zoveel mee. Tegenwoordig moet ik een blik op het merkje op de tank werpen om een motor te herkennen. Merken hebben steeds minder een eigen gezicht.” Wel heeft Herlé gekeken in de Triumph-fabriek in Hinkley. “Dat is interessant om te zien. Niet dat er nog motoren worden gebouwd, eigenlijk wordt er alleen geassembleerd.”

De Rickman Metisse Bonneville als prijzenpakker

De Rickman Metisse Triumph Bonneville van Frans Herlé, het is een plaatje. Automobilisten proberen het duo te fotograferen als zij passeren. Herlé is trots op zijn machine, hij gaat er regelmatig mee naar shows waar ook verkiezingen worden gehouden. En daar valt de caféracer regelmatig in de prijzen.

“Afgelopen zomer is hij nog in de prijzen gevallen tijdens een Rickman-evenement in Engeland”, glundert de Anglofiel. “Ik won de wisselbeker voor mooiste motor. Dat vind ik mooi, dat ik ook andere mensen er blij mee maak.”

De bijzonderste prijs die Herlé heeft gewonnen, moet tijdens een evenement voor gecustomiste motoren in de kop van Noord-Holland zijn geweest. “Ik was daar alleen maar om te kijken, mijn motor stond op de parkeerplaats. Maar bij de prijsuitreiking werd mijn kenteken ineens omgeroepen. Hadden mensen dit op hun stemformulier gezet, terwijl ik niet meedeed. Geweldig!”

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Jan Verhoeven, secretaris TOCN schreef:
    8 april 2023 om 10:18

    Mooi verhaal, Frans en Frank! Helemaal mee eens, de vergrijzing slaat toe. Maar waar vroeger sleutelen er gewoon bij hoorde, wil de nieuwe generatie (en die oude met kunstheupen en versleten knieen ;-)) liever probleemloze kilometers maken. En die nieuwe generatie weet ons ook te vinden! De groei zit er goed in: We tikken al bijna de 700 leden aan. 80 nieuwe leden vanaf vorig jaar! En we zien gelukkig steeds meer Hinckley rijders en dus nieuwe gezichten zowel op moderne racemonsters als retro fietsen verschijnen op onze evenementen. Eén grote familie!

    Beantwoorden
  2. Ger Wouters schreef:
    10 april 2023 om 11:25

    heel mooi verhaal en oude liefde roest niet. Zelf heb ik 40 jaar terug een oude laverda 750 gehad, Als ik ergens Old timers zie staan dan gaat mijn hart weer sneller kloppen en denk ik was ik nog maar jonger dan kocht ik er een. Heb altijd vroeger een MV Agusta willen hebben, maar deze waren zo duur. Toen de nieuwe MV 750 werd gemaakt heb ik direct een besteld. Mooie machine, maar de leeftijd begon mee te spelen om verre ritten hierop te maken. Momenteel rijd ik met een BMW 1600K Bagger Grand America. Luxe moter waar ik nu weer verre ritten mee maak.

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

1 juni 2023 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

12 mei 2023 3 min

De verloren schoonheid van het verdwalen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 april 2023 5 min

Ode aan de Yamaha Fazer: ‘Deze machine heeft me zoveel plezier gebracht’

Pitstop
Passo san Boldo

Door Mark Meisner

16 april 2023 1 min

Roads to ride

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

11 maart 2023 5 min

Ad Donkers: “Werken aan zijspannen, dat kan ik niet loslaten denk ik.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2023 7 min

Retrobikes – Gehypete blijvertjes

Pitstop

Door Mark Meisner

2 februari 2023 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Mark Meisner

1 februari 2023 4 min

Ein-de-lijk naar Ace Cafe London

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X