Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

20 augustus 2022 4 min ... 5 Reacties

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Frank Door Frank Andringa

...
TwitterFacebookE-mail

Hou je van offroad rijden, maar ben je uitgekeken op de Hollandse zandpaden? Uitdagingen genoeg in Europa. Zoals de Italiaanse HardAlpiTour. Een tweedaagse motortocht over 900 kilometer van San Remo naar het wintersportoord Sestriere, met vooral onverharde bergpaden en heel veel stenen.

Stuiteren over keien zo groot als vuisten, doorrijden in de nacht en elke keer maar weer op tijd het volgende checkpoint zien te halen. De HardAlpiTour is een uitdaging voor de gevorderde off road rijder.

Goedkoper dan professioneel crossen

“Met onze vriendenclub keken we al een tijdje naar een leuke rally voor amateurs”, vertelt Casper Vermeren, deelnemer in de editie van september 2021. “Rally rijden lijkt ons leuk. Maar ga je dit als sport beoefenen, dan ben je heel veel geld kwijt aan verzekeringen en licenties. Zo ontdekten wij de HardAlpiTour, een rally voor amateurs zonder wedstrijdelement.”

Hier geen lichtgewicht off roadmotoren aan de start, maar buffels met een minimum gewicht van 150 kilo. In teams van minimaal drie rijders wordt meegedaan in de klasses Vintage, Discovery, Classic en Extreme. Daarbij is de Extreme-klasse het zwaarste. Een tocht van 900 kilometer, non stop.

Het Dakargevoel van de HardAlpiTour

“De start hiervan is op vrijdag om middernacht. Daar heb je echt het Dakargevoel. Er is een speaker die het evenement aan elkaar praat en interviews voorafgaand aan de start houdt. Wanneer je dan wegrijdt, staan er tientallen mensen langs de route te applaudisseren. Heel gaaf”, kijkt Vermeren terug. Hij doet op zijn Yamaha XT660Z met een team van vier vrienden mee in de Extreme-klasse.

“San Remo ligt aan zee en van daar ga je eigenlijk direct de bergen van de Ligurische Alpen in. Extra lampen op je motorfiets zijn geen overbodige luxe. Je verdwijnt in een zwart gat en ziet alleen wat je met je koplampen verlicht. Dat rijden in de nachtelijke uren is uniek, dat is in de Nederlandse natuur niet mogelijk.”

Na een grote lus door de bergen bij San Remo gaat de tocht naar het noorden. De weg klimt verder en verder, terwijl je dit in het donker nauwelijks in de gaten hebt. ’s Ochtends, bij het krieken van de dag, wordt pas duidelijk in wat voor omgeving je bent terechtgekomen.

Honderden meters geklommen

“Dan zie je ineens dat je al op honderden meters hoogte bent. Naast de weg blijkt ineens een geul van anderhalve meter diepte te liggen. Dat zie je in het donker niet en dat is misschien soms ook wel zo prettig. Wat je niet ziet, daarover maak je je ook geen zorgen.”

De pure concentratie in het donker maakt overdag plaats voor een combinatie van concentratie en genieten van de uitzichten. Bergtoppen worden afgewisseld met diepe dalen en verre uitzichten. Goede wegen veranderen in gravelpaden waarop het stofhappen is. Dan liggen er ineens weer stenen.

“Het ene moment rij je op een drie meter breed pad over een bergkam heen, dan zit je ineens weer tussen de bergen in”, vertelt Vermeren. “Het grootste deel is openbare wegen. Dat maakt dat de HardAlpiTour ook geen race is. Het gaat niet om hard rijden, het gaat om volhouden. Je moet tactisch rijden, zodat je onderweg voldoende rust kunt nemen en soms even enkele uurtjes kunt slapen.

Na 900 kilometer navigeren via GPS komt Sestriere in zicht. Heb je de hele route gereden en geen stukken afgesneden, dan wacht daar de 100% Marathon prijs. Een prijs voor iedereen die de finish haalt.

‘Goede voorbereiding is heel belangrijk’

Die prijs staat niet op de schoorsteenmantel bij Vermeren. De Utrechter stapt de tweede avond af. “Een goede voorbereiding is heel erg belangrijk en die hadden wij niet. Wij vertrokken op woensdagnacht vanuit Nederland met de motoren op een aanhanger en reden de hele nacht door. Donderdag aan het eind van de dag bereikten we San Remo. Halverwege de HardAlpiTour-route hebben we een camping opgezocht.”

Het blijkt een verkeerde keuze. “Op de vrijdag van de start moet je al in de middag op de startplek aanwezig zijn. Bovendien had het de weken ervoor veel geregend. De wegen naar de start toe waren op sommige plekken vrijwel onbegaanbaar. We hebben drie uur off road geploeterd om er te komen. Dat is vermoeiend.”

Bij de start moeten ze vervolgens urenlang wachten totdat ze uiteindelijk om middernacht mogen vertrekken. “Andere deelnemers aan de Extreme-klasse hadden een hotel opgezocht in San Remo. Zij konden zich aanmelden en zich vervolgens weer terugtrekken op hun kamer om nog wat te rusten. Dat is een enorm voordeel.”

Lichtje gaat uit

“De eerste nacht ging het rijden bij mij nog wel. Als het dan dag wordt, gaat het eigenlijk vanzelf. Maar aan het eind van de dag voel je de vermoeidheid toenemen. We hebben nog ergens bij een tankstation geprobeerd naast de motoren op het asfalt te slapen, maar dat was geen doen. Ik was al over mijn vermoeidheid heen.”

Uiteindelijk besluiten de vrienden door te rijden tot een volgend checkpoint, omdat ze vermoeden dat daar ook slaapplekken zijn. “Maar helaas, die bleken honderd kilometer verderop te zijn. Dat betekende nog eens twee tot drie uur rijden. Samen met een vriend was ik helemaal kapot. Het was te gevaarlijk om verder te gaan. Twee andere vrienden konden nog wel doorrijden en zij hebben de finish in Sestriere precies op tijd bereikt.

Desondanks kijkt Vermeren met een heel goed gevoel op de HardAlpiTour terug. “In totaal doen er ruim 400 motorrijders aan mee en de organisatie is geweldig. Er zijn allemaal plekken onderweg waar je kunt stoppen voor eten en drinken. Daarvoor krijg je bonnetjes van de organisatie. Bovendien zijn er her er der plekken om te slapen. Het is een geweldig evenement.”

Tips voor de HardAlpiTour:

1: Bereid je goed voor. Zorg dat je motorfiets tiptop in orde is en zorg dat je uitgerust aan de start verschijnt.
2: Rij tactisch. Dat betekent lekker doorrijden, maar heb geen haast.
3: Pak voldoende rust onderweg. Probeer enkele keren een paar uur te slapen, zodat je fit blijft. Hier is voldoende tijd voor.
4: Vergeet niet te genieten van de geweldige omgeving.

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Mart Scheffers schreef:
    16 december 2021 om 21:07

    Hé Casper, ĺeuk interview en heb erg met jullie meegeleefd, petje af voor de beslissing om op tijd te stoppen 👍volgende x beter hoop ik 😉
    Gr van gijs zijn pa

    Beantwoorden
  2. Ron schreef:
    17 december 2021 om 20:32

    Italië heeft recent het Off road rijden overal verboden.

    Beantwoorden
  3. Frank van der Jagt. schreef:
    17 december 2021 om 21:19

    Hoi Casper,
    Heel leuk interview en artikel. Ik ben sinds kort mezelf wat meer aan het bekwamen in offroad rijden met mijn GSA en dit soort ritten lijkt me écht geweldig om te doen. Mooi om te lezen dat je je niet hebt laten verleiden om toch maar door te rijden. De herinnering aan de rit is er volgens mij niet minder om én je hebt hem uitgereden zonder brokken te maken en dat is altijd beter. Dus wat dat betreft sowieso groot respect. Prachtige foto’s. Het is even jammer dat het al zo’n reis is er naar toe. Dat vraagt dan daar eigenlijk weer om tijd om uit te kunnen rusten. Hoe dan ook ik ga me zeker verder inlezen in deze HAT rally. Mocht je er nog meer over kwijt willen, ik hoor het graag. En mochten er nog andere lezers zijn met ervaring(en) hiermee dan hou ik me graag aanbevolen.
    Groet,

    Beantwoorden
  4. Arie Bakker schreef:
    14 januari 2022 om 17:17

    Het ziet er wel uitnodigend uit, maar er komt toch wel heel wat bij kijken.
    Ik ben dan ook wel benieuwd naar een grove raming van de totale kosten, buiten de de reis heen en terug, dus de deelname, verblijfskosten, eten en drinken.
    Met vriendelijke groet,
    Arie Bakker

    Beantwoorden
  5. Hh schreef:
    26 augustus 2022 om 20:44

    Mooi verhaal hoor en kan je eventueel de route delen aub

    Doei
    Henk

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

11 maart 2023 5 min

Ad Donkers: “Werken aan zijspannen, dat kan ik niet loslaten denk ik.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2023 7 min

Retrobikes – Gehypete blijvertjes

Pitstop

Door Mark Meisner

2 februari 2023 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Mark Meisner

1 februari 2023 4 min

Ein-de-lijk naar Ace Cafe London

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X