Motorrijders.nl

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Powered by KNMV

Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
Skip to content

Pitstop

28 april 2022 4 min ... 8 Reacties

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Door Jarno van Osch

...
TwitterFacebookE-mail

De één vindt de rust op een lekker ploffende cruiser, terwijl de ander helemaal wild wordt van een schreeuwende superbike… We hebben allemaal dezelfde hobby, maar er is gelukkig een flinke diversiteit onder motorrijders en motoren. In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. Ditmaal de Yamaha XJ600S Diversion.

Foto’s: Yamaha & Hans Spanjer

Soms heb je van die motoren waar iedereen, of in ieder geval heel veel motorrijders, zich op thuisvoelen. Wellicht het beste voorbeeld daarvan is de Diversion van Yamaha.

Het is begin jaren negentig als deze allround-motor op de markt verschijnt en het blijkt direct een schot in de roos te zijn. Als opvolger van de XJ600 (Japans eerste 600 cc vier-in-lijn) staat in 1992 voor het eerst de naam Diversion op de kuipen van een Yamaha. Het is dan gelijk duidelijk dat de Japanse fabrikant mikt op het bereiken van een grote doelgroep, door een vierpitter neer te zetten die zeker niet als intimiderend gezien kan worden.

Juist op het moment dat de motoren steeds sportiever worden dankzij de eeuwige jacht naar meer pk’s, zet Yamaha in op het bruikbare vermogen en betrouwbare stuurkarakter van haar XJ600S. Die strategie blijkt te werken, want vanaf het eerste productiemoment vliegen de Diversions als zoete broodjes over de toonbank.

De eerste generatie, voorzien van een 599 cc luchtgekoelde achtkleps vier-in-lijn, ontpopt zich als dé verkooptopper voor Yamaha. Niet alleen is de XJ600S Diversion gewild als nieuw model, ook als occasion doet deze allrounder het meer dan prima. Iemand die daarover mee kan praten, is de 60-jarige Hans Spanjer. Sinds 2005 staat er een 1995-model op zijn naam. Inmiddels rijdt zijn gehele gezin rond op de Diversion.

Eerste stappen

“Ik ben zelf begonnen met brommers en later werden dat natuurlijk motorfietsen”, legt Spanjer uit. “Ik heb zelfs een tijdlang zijspan gereden, toen er kinderen kwamen. In diezelfde tijd begon het ook bij mijn vrouw te kriebelen om motor te gaan rijden, maar onze kinderen waren dus nog klein. Zodoende is dat even uitgesteld geweest, maar enkele jaren later wilde ze toch graag haar motorrijbewijs halen. Ondertussen kocht ik daarom een Yamaha Diversion voor haar.”

Doordat de Japanse viercilinder bekendstaat als een trouwe allemansvriend lijkt het Hans een ideale motorfiets voor zijn vrouw Annemiek, die haar eerste stappen op de motor moet zien te maken. “Het is een heel handelbare motor, technisch helemaal bulletproof en voor de relatief lage aanschafprijs hoef je ‘m ook niet te laten staan. Daarnaast is het een groot voordeel dat er veel Diversions zijn verkocht, waardoor je nooit verlegen zit om reserveonderdelen.”

Met de Yamaha XJ600S Diversion beleeft Hans’ vrouw haar eerste motoravonturen en stapt uiteindelijk over op de meer speelse Hyosung GT 650, de welbekende Koreaanse kopie van de populaire Suzuki SV 650. Ondanks dat er een andere motorfiets voor vrouwlief komt, blijft de Diversion plakken bij huize Spanjer.

“Bart, onze oudste zoon, werd achttien jaar en wilde ook gaan motorrijden. Dus ja, toen kwam de Yamaha weer van pas. Ook voor hem bleek zo’n Diversion een ideale motor om de eerste kilometers mee te maken. Hij heeft een mooi vermogen, is niet al te zwaar en je leert er toch op sturen.”

Geen noodzaak

Door de goede verkoop van deze allrounder is Yamaha slim genoeg om het succes nog wat verder uit te smeren. Twee jaar na de introductie van de 600 volgt een 900-versie van de Diversion. De verkoop van het zwaardere model blijkt eveneens meer dan prima te lopen en dat zorgt ervoor dat Yamaha niet direct de noodzaak ziet om ingrijpende wijzigingen door te voeren op deze types.

In de jaren negentig worden kleine updates doorgevoerd. De 61 pk sterke Yamaha XJ600S Diversion ontvangt in 1996 haar grootste update met een andere kuip, nieuwe carburateurs en de toevoeging van een oliekoeler. Haast ongewijzigd blijft het populaire model, in zowel 600- als 900-variant, in de brede line-up van Yamaha staan, maar in 2004 staakt de Japanse fabrikant uiteindelijk de productie van de Diversion.

Het leven van de allrounder lijkt in dat jaar op te houden, maar de Japanners weten uiteindelijk iedereen te verrassen als ze vijf jaar later weer leven blazen in de Diversion, met de komst van de XJ6. Met niets is deze motorfiets nog te vergelijken met het oude type, waarbij het vermogen nu uit een vloeistofgekoelde zestienkleps vierpitter wordt gehaald, afkomstig van Yamaha’s sportievere FZ6 (Fazer).

De 78 pk sterke Diversion moet wederom een groot publiek zien aan te trekken via het geprezen allround-karakter, maar kan uiteindelijk niet het succes van de eerste generatie benaderen. Na zo’n vier jaar trekken de Japanners dan ook de stekker uit het XJ6 Diversion-project, al laten ze de F-versie met volle kuip nog tot 2016 bij de Yamaha-dealers staan.

Veel motor voor weinig

Hoewel Hans Spanjer zelf tegenwoordig op een speelse Moto Guzzi V85TT rondrijdt, springt hij toch nog weleens op de donkergroene Diversion. Budgetfiets of niet, ook de 60-jarige motorliefhebber vindt het leuk om af en toe weer eens het karakter van de Japanse allrounder te ervaren.

“Laatst moest ik wat klein onderhoud uitvoeren en dan rijd ik daarna ook nog even een stukje met de Yamaha. Ik heb op redelijk wat verschillende motoren gereden, maar desondanks blijft het gewoon telkens weer erg leuk om op de Diversion te stappen. Het is heel basic motorrijden, maar dat maakt het misschien juist zo interessant.”

Inmiddels wordt het rijplezier van de Japanse allemansvriend beleeft door Hans’ jongste schoondochter, het zesde gezinslid dat het trucje motorrijden op de XJ600S Diversion leert. “Na Annemiek en Bart is de Diversion ook ingezet door mijn zoon Pim, dochter Lotte en schoondochter Jelena. Samen hebben we zo’n 50.000 kilometer op de klokken van de Yamaha gezet en dat allemaal zonder enige problemen. Daarnaast is de motor zeer sleutelvriendelijk, mocht er toch wat aan de hand zijn. Plus, zo’n budgetfiets kost je nauwelijks iets. Wat slijtageonderdelen en dat is het eigenlijk wel zo’n beetje. Je krijgt echt veel motor voor weinig als je een Diversion koopt.”

De verwachting van Spanjer is dat de ‘gezinsfiets’ voorlopig nog wel even in de familie blijft. “Op dit moment kan Sophie er lekker op rondrijden. Verder heb ik nog een schoonzoon zonder motorrijbewijs, maar die hebben we nog niet zo gek kunnen krijgen om aan de slag te gaan. Hij is er niet mee opgegroeid, dus ik verwacht eigenlijk dat Sophie de laatste zal zijn die op de Diversion rondrijdt. Mocht zij ooit op iets anders gaan rijden, dan laat ik de Yamaha gewoon in de garage staan, denk ik. Zo’n motor eet namelijk totaal geen brood.”

In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. Over twee weken lees je het verhaal achter de beroemde MV Agusta F4. Heb jij een mooi verhaal bij onze gezochte lijst met motoren, meld je dan nu aan via deze pagina!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Jan schreef:
    28 april 2022 om 20:32

    De cardan aandrijving van de 900 maakte de motor uitermate geschikt voor woon/werk en lange reizen.

    Beantwoorden
  2. Samurijder schreef:
    28 april 2022 om 20:51

    Leuk, een artikel over mijn eerste en m’n tweede motor. Ik had tweemaal de groene. Dat was echt een leuke motor en ik moet zeggen, ik zie ze nog veel rijden..

    Beantwoorden
  3. Bas schreef:
    29 april 2022 om 23:10

    Ideale motor voor beginners.
    Mijn eerste was de voorloper hiervan, een xj600 uit 1991.
    Nooit problemen mee gehad in de 4 jaar dat ik hem had.. Wilde eigenlijk na de xj de diverson900 kopen maar helaas nooit van gekomen.
    Nu sinds een jaar een fjr1300 welke zeer goed bevalt.

    Beantwoorden
  4. Anoniem schreef:
    30 april 2022 om 08:53

    Heb hem 4 jaar gehad liep altijd zelfs 10 dagen naar de dolomieten geen probleem super motor

    Beantwoorden
  5. Siebren schreef:
    30 april 2022 om 10:59

    Voor de wat langere starters is de 900 ook een goed model met een comfortabeler kniehoek. Ik heb al 20 jaar een 1995 model.
    Nu net een 2014 Triumph Explorer XC 1200 gekocht, maar ik kan nog geen afscheid nemen….
    Net als Hans zegt, het eet geen brood. Zeker niet met een klassieker verzekering!

    Beantwoorden
  6. J@N schreef:
    30 april 2022 om 12:26

    M’n laatste motor was in 1981, daarna niet meer gereden. In 2018 een vakantie in de Ardennen, allemaal motoren op de camping en toen kwam de kriebel. Rond gekeken en een mooie bordeaux rode Yamaha Diversion XJ600 uit 1995 aangeschaft, tot vorig jaar september meegereden, pracht machine. Inmiddels heeft die motor een andere eigenaar en bezit ik een V-Strom uit 2008 (een iets rechtere zit)

    Beantwoorden
  7. Ron Blok schreef:
    30 april 2022 om 13:27

    Geweldige motoren ik heb er 3 gehad het oude model 900 en twee keer de diversion 900 nu rijd ik alweer 7 jaar op de honda deuaville nt 700 en dit is ook een probleemloze motor.

    Beantwoorden
  8. Fred Seker schreef:
    2 mei 2022 om 13:27

    Ik rijdt sinds 2017 op een groene Diversion XJ 600 , die ik liefkozend The Green Hornet noem, uit 1994. Het is natuurlijk niet meer moeders mooiste maar je kan er mee sturen dat wil je niet weten. Het is echt een hele fijne motor om op te rijden. Het gekke is dat als je praat met andere motorrijders , die op een moderne motor rijden, men graag weer eens op mijn Diversion willen rijden vanwege de fijne rijeigenschappen. Ben wel aan het kijken naar een andere motor maar ik twijfel nog steeds omdat mijn Green Hornet zo lekker ongecompliceerd is.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

  • Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

  • Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

  • Pitstop

Door Frank Andringa

15 april 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

  • Mens achter de motor

Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

  • Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

  • Pitstop

Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

  • Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

21 maart 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

  • Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

  • Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

  • Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

  • Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

  • Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

  • Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

  • Pitstop

Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

  • Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

  • Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

  • Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

  • Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

  • Pitstop

Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

  • Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

  • Pitstop

Door Frank Andringa

15 december 2021 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

  • Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

  • Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

  • Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

28 oktober 2021 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

  • Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

8 oktober 2021 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

  • Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

  • Pitstop

Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

  • Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

  • Pitstop
Circuit rijden

Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

  • Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

  • Pitstop
Manouk

Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

  • Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

  • Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

5 augustus 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

28 juli 2021 4 min

De beste motorfilms op een rij

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

  • Pitstop

Door Bas van der Wal

24 juli 2021 6 min

Landgezant #1: Groningen

  • Pitstop

Door Leonoor Kinkel

10 juli 2021 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

  • Pitstop

Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

  • Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

  • Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

  • Pitstop

Door Frank Andringa

21 mei 2021 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

  • Pitstop

Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

  • Pitstop

Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

  • Pitstop

Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

  • Pitstop

Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

  • Pitstop

Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

  • Pitstop

Door Mark Meisner

3 maart 2021 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

  • Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

  • Pitstop

Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

  • Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

  • Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

  • Pitstop

Door Frank Andringa

25 december 2020 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

  • Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

  • Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

  • Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

  • Pitstop

Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

  • Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

  • Pitstop

Door Leonoor Kinkel

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

  • Pitstop

Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

  • Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

  • Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

  • Pitstop
Passo san Boldo

Door Mark Meisner

17 juni 2020 1 min

Roads to ride

  • Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

  • Stories

Door Frank Andringa

9 juni 2020 3 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

  • Pitstop

Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

  • Pitstop
TT Assen

Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

  • Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

  • Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

  • Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

  • Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

  • Pitstop
Hells race

Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

  • Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

  • Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

  • Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

6 juli 2018 3 min

Stoere job: tourmotard

  • Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke twee weken de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke twee weken de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X