Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

14 februari 2021 5 min ... 6 Reacties

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Door Jarno van Osch

...
TwitterFacebookE-mail

Ondanks alle perikelen rondom het corona-virus sloten we 2020 toch nog positief af. Tenminste, als we naar de verkoopcijfers van nieuwe motoren kijken. Er was zelfs een lichte groei te constateren. In de top van de lijst zien we weer de nodige ‘usual suspects’ en dat is voor ons reden om die eens beet te pakken. Wat is hun historie en waarom verkopen ze zo goed? We beginnen met de oppertopper, BMW’s R 1250 GS.

Met een nieuwprijs van boven de twintigduizend euro is het best opmerkelijk dat de BMW R 1250 GS voor het zoveelste jaar weer te boek staat als de onbetwiste numero uno op de verkooplijst. En vergeet niet, dat is dan ook nog een vrij kale versie. Haast elke GS verlaat de showroom namelijk ook nog eens met de verschillende opties en pakketten. Het is een knappe prestatie van BMW Motorrad, om juist met dit model de lijst aan te voeren. Maar, hoe krijgen ze dat eigenlijk voor elkaar?

BMW R 100 GS

Om dat uit te pluizen, moeten we naar verschillende factoren kijken. De belangrijkste is toch wel het feit dat de BMW R 1250 GS gewoon een verdomd goede motor is. Lekker hoog zitten als een koning, sturen alsof het nauwelijks energie kost, de nodige elektronica om je vege lijf te redden en uiteraard dat heerlijke boxer-blok onder je. Twee stampende cilinders die het nodige karakter aan de GS geven. Tel daarbij de luxe op en je hebt een compleet pakket.

Maar goed, meer merken kunnen je zo’n motorfiets aanleveren en toch weet BMW Motorrad telkens de concurrentie gemakkelijk af te troeven als we naar de verkoopcijfers kijken. Om die logica te herleiden moeten we allereerst in het verleden van het model duiken. De GS was namelijk een echte ‘game changer’ voor zowel de Duitse motorfabrikant als de volledige motorwereld. Voor de introductie van dit model gaan we terug naar september 1980. Op de vloer van de IFMA, tegenwoordig beter bekend als de Intermot, laat BMW voor het eerst haar R 80 G/S zien. Met het verwijderen van het doek kan de Duitse motorfabrikant nog niet bevroeden dat deze motor hun volledige toekomst gaat bepalen.

BMW R 80 G/S “Paris-Dakar” special edition
Gaston Rahier on BMW R 80 G/S HPN

Na die eerste kennismaking met het grote publiek breekt een spannende tijd voor BMW aan, want hoewel de reacties op de beursvloer zeer positief zijn, moeten de motorrijders ook wel daadwerkelijk richting de dealer gaan om zo’n G/S aan te schaffen. En dat gebeurt, want al snel omarmen heel veel motorrijders de ‘80’. De Gelände/Strasse blijkt een regelrecht schot in de roos te zijn, te danken aan het feit dat BMW een nieuw segment weet te creëren. De hedendaagse term allroad is dan geboren, doordat de Duitsers een eerste motorfiets presenteren die specifieke offroad-capaciteiten weet te combineren met de nodige toereigenschappen. De afwijking op de dan geldende maatstaven levert veel succes op en het is dan ook niet vreemd dat BMW al die jaren trouw blijft aan de kernwaarden van de 50 pk sterke R 80 G/S. Na veertig jaar evolutie is dat nog altijd op verschillende vlakken terug te zien, zoals het gebruik van een boxer-twin, cardanaandrijving en enkelzijdige ophanging van het achterwiel.

Garantie voor de toekomst

De opmars van de G/S komt ook op een goed moment voor BMW, want de markt wordt in die tijd overspoeld door Japanse motoren. Het Duitse antwoord, onder leiding van een nieuw managementteam, is dus het creëren van een volledig nieuw segment. Al in het eerste jaar (1981 dus) weet BMW Motorrad maar liefst 6.631 exemplaren van de R 80 G/S te verkopen, het dubbele aantal op basis van hun eigen prognose. Om het model in een nog beter daglicht te zetten, spelen ze deze sterke troef ook uit in de fameuze Parijs-Dakar Rally.

Het resultaat, een directe overwinning voor BMW-rijder Hubert Auriol. Het sportieve succes stimuleert de verkoopcijfers nog een tikkeltje, waardoor de GS in die beginjaren al gelijk het belangrijkste model voor BMW Motorrad wordt. Die status weet de GS nu al vier decennia vast te houden. Knap, zeker gezien ze bij elk nieuw model de kans hebben om de plank mis te slaan. De slogan ‘In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst’ lijkt niet op te gaan voor de GS-serie.

BMW R 100 GS Paris-Dakar
BMW R 100 GS

De eerste serieuze opvolging vindt in 1987 plaats, als de R 100 GS wordt gepresenteerd. BMW weet het allroad-imperium verder uit te bouwen en doet er in 1994 nog een schepje bovenop als ze de R 1100 GS op de markt brengen. Het is de eerste GS met het vernieuwde boxer-blok, waarbij gebruik wordt gemaakt van vier kleppen per cilinder. In diezelfde periode zet BMW een tweede GS-lijn op, die zich richt op motorrijders die een minder zware allroad in de schuur willen zetten. De F-serie wordt gestart met een 650 cc eenpitter, afkomstig van het Oostenrijkse Rotax. Hoewel er anno 2021 nog altijd lichtere GS-modellen (G 310 GS, F 750 en 850 GS) te koop zijn, kunnen deze niet opboksen tegen het verkoopgeweld van de zwaardere allroad van BMW.

Weinig redenen

Dat is ook terug te zien als je de verkooplijst van BMW uitpluist. Zelfs als we alle lichte GS-modellen bij elkaar optellen, komen ze nog niet in de schaduw van de 1250 te staan. Het aandeel van deze modellen is gezamenlijk 197 stuks, op een totaal van 2.541 exemplaren. Dat is nogal een schrale oogst als je dat afzet tegen de cijfers van het ultieme verkoopkanon. Alleen al in 2020 werden maar liefst 983 nieuwe eigenaren voor de R 1250 GS ‘gevonden’. Dit perfect uitgebalanceerde model is dan ook verreweg de meest populaire motorfiets van Nederland. Hierin vind je nog een extra reden waarom de BMW op eenzame hoogte staat.

Een populair item zorgt voor begeerte, helemaal als dat al jaren het geval is. Mensen zijn dan toch zo nieuwsgierig ingesteld om te achterhalen waarom die GS zo goed verkoopt. Als je dan eenmaal die proefrit achter de kiezen hebt, dan wil je waarschijnlijk toch ook graag bij die ‘populaire’ groep horen. Een beetje zwart/wit bekeken natuurlijk, maar verschillende psychologen kunnen vast een mooie analyse loslaten op dit soort ‘fenomenen’ in verschillende industrieën. Zoals bijvoorbeeld ook Apple en Starbucks dat in hun categorie voor elkaar krijgen. Het wil namelijk niet per definitie zeggen dat ze daadwerkelijk heel veel beter zijn dan de producten van andere merken.

Het lijkt er overigens op dat BMW zich de komende tijd niet al te druk hoeft te maken over een drastische wijziging in de verkoop van de R 1250 GS. Uiteraard zijn ze achter de schermen druk bezig om die status vast te houden en dat is ook mogelijk. Doordat de GS het meest belangrijke model voor de Duitsers is, kunnen ze ook het nodige ontwikkelingsbudget er tegenaan gooien. Op die manier weten ze dus al jaren plek 1 met de GS vast te houden.

Daarnaast profiteren ze ook nog eens van een bepaald ‘side effect’. Eigenaren van een ouder GS-model zullen niet snel overwegen om over te stappen naar een ander merk, omdat ze hoogstwaarschijnlijk zeer tevreden zijn over de prestaties van hun GS. Zodoende blijven ze hondstrouw aan de Duitse allroad en groeien ze mee met de evolutie van de GS. Als ze dus op zoek zijn naar een nieuwe ‘brommer’ is de kans groot dat ze de showroom van een BMW Motorrad-dealer binnenstappen, de deur verlatend met de meest nieuwe variant van de GS. Op die manier blijft de verkoopcyclus van de GS rond en gezond.

De R1250GS mag dan wel de bestverkochte motor van 2020 zijn, er liggen kapers op de kust! Lees bijvoorbeeld over de oorsprong van het succes dat de Yamaha MT-07 geniet.

Verkooptoppers van Nederland: Yamaha MT-07

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Frans Lammertink schreef:
    19 februari 2021 om 19:40

    Idd een mooie en heel fijne motor die 1200 GS Adventure. Alleen jammer en ook heel vervelend dat ik nu al toe ben aan een 4e(!!!) BMW Motorrad Navigator 6.. Die is onbetrouwbaar en tijdens het rijden verspringt het scherm van wegwijzer soms plotseling.naar een ander beeld. De dealer is bekend met dit probleem.en hij doet gelukkig zijn best…

    Beantwoorden
  2. Bert sloot schreef:
    20 februari 2021 om 08:21

    Zeker .een fijne motor om te reiden ,mn lange afstanden
    Zitten en sturen kan wat mijn betreft niet beter .
    Bezit nu mijn vierde GS adventure de laatste een 1250 adventure .
    Helaas ,moet is bekennen dat er toch ook wel budget
    Onderdelen worden gebruikt. Mn de remklauwen voor
    Merk HAYES deze lekken spontaan zonder gebruik..
    Rem olie op de velg en schijf is het gevolg
    Waarom na jaren Brembo deze keuze..!!
    Zie ook de reviews hier over .hoor graag of deze mening gedeeld. word

    Beantwoorden
  3. P. Lepouttre schreef:
    20 februari 2021 om 08:50

    Ik denk dat de r 1250 gs veel te zwaar is om als echte allroad te worden beschouwd. Wel een goede motor om te reizen en op de weg te gebruiken.

    Beantwoorden
  4. Ger schreef:
    20 februari 2021 om 12:15

    Ik heb 15 jaar een 1200GS gehad, stuurde als de beste,kwaaltjes alleen electronisch 3 stuursloten (bleef draaien als je de sleutel verwijderde) 2 bezinepompen , te kleine dynamo, waardoor hij accu’s vrat 7 totaal .verder heerlijke fiets. Heb nu een Yamaha Tracer GT900 is aangekleed 10.000 euro goedkoper dan een aangeklede GS ,prima fiets zonder kwaaltjes, mis alleen de boxer stamp

    Beantwoorden
  5. Rinus den Engelsman schreef:
    21 februari 2021 om 20:35

    Ik heb 6 jaar, 50duizend km, op een 1150GS gereden, daarna 9 jaar, 80duizend km, op een 1200GS Adv. Was toen weer toe aan iets nieuws. Maakte, na weer op een GS te hebben proefgereden, een proefrit, zonder enige positieve verwachting, op een Yamaha 1200 Super Tenere. Vond ik, tot mijn eigen verrassing, veel lekkerder rijden dan de BMW en, als prettige bijkomstigheid, financieel een veel aantrekkelijker deal. Inmiddels rijd ik alweer een jaar op een Honda NC750X met DCT-automaat. Ik wil niet anders meer. Praktisch, super handelbaar en zeer zuinig. Actieradius van 350-400km op een tankje van 14,1 liter.

    Beantwoorden
  6. Frank van der Jagt schreef:
    25 februari 2021 om 17:15

    Ik rij sinds ruim een jaar nu op een R1200GS Adventure. De 1250 was qua kosten nog n stapje te ver. Maar de 1200 bevalt me enorm goed. Voor mij de ideale mix tussen tour en allroad. In de Adventure uitvoering met n actieradius van 600+ km op n tank voor mij perfect omdat ik er zo in een keer mee naar mijn bestemming in Engeland mee rij. Dat wil zeggen wanneer daarheen reizen weer mogelijk is. De motor geeft enorm veel vertrouwen, is behoorlijk zichtbaar voor overig verkeer, Je kan er prima mee door onverhard terrein (training hiervoor is wel aan te raden) en ze blijken behoorlijk waardevast. Ondanks dat het echt een forse machine is rijdt ie verrassend licht en kan als t moet rap uit de startblokken.. Kortom voor mij n alleskunner.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

11 maart 2023 5 min

Ad Donkers: “Werken aan zijspannen, dat kan ik niet loslaten denk ik.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2023 7 min

Retrobikes – Gehypete blijvertjes

Pitstop

Door Mark Meisner

2 februari 2023 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Mark Meisner

1 februari 2023 4 min

Ein-de-lijk naar Ace Cafe London

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X