Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

9 juni 2022 5 min ... 3 Reacties

Motormodel – Honda CBR600RR

Door Jarno van Osch

...
TwitterFacebookE-mail

De één vindt de rust op een lekker ploffende cruiser, terwijl de ander helemaal wild wordt van een schreeuwende superbike… We hebben allemaal dezelfde hobby, maar er is gelukkig een flinke diversiteit onder motorrijders en motoren. In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. Ditmaal de Honda CBR600RR.

Fotografie: Honda, Ten Kate & Marieke Mulder-Jongeneel

Eens was het een ware heerser binnen het WK Supersport, maar die klinkende reputatie is de afgelopen tijd aardig afgebrokkeld. Na de laatste wereldtitel in 2014, met onze eigen Michael van der Mark aan boord van de Honda CBR600RR, kan de Japanse gigant geen stevige vuist meer maken in deze klasse. Of beter gezegd, willen ze geen vuist meer maken.

Waar de leiding van Yamaha en Kawasaki nog altijd voldoende draagvlak zien om hun inzet in het WK Supersport voort te zetten, is Honda volledig van de grid verdwenen. Een onverwachte comeback hoeven we ook niet snel te verwachten, want het tijdperk van de schreeuwende viercilinder lijkt sowieso zijn einde te naderen. Iets wat te wijten is aan de toch wel schrijnend lage verkoopcijfers van ‘traditionele’ supersport viercilinders.

Het vertrek van Honda uit het WK Supersport kan daardoor ook gezien worden als een verstandig besluit, maar het geeft tevens aan hoe snel een bepaald segment haast volledig van het toneel kan verdwijnen. Twee decennia geleden stonden de showrooms namelijk nog vol met supersportmotoren, terwijl je nu hooguit een bestelling kan plaatsen voor een model dat enkel op het circuit gebruikt kan/mag worden.

Stimulans voor verkoop

We moeten bijna twintig jaar terug voor de introductie van Honda’s nieuwste wapen voor het WK Supersport. Hoewel de Honda CBR600F in 2002 nog met coureur Fabien Foret de wereldtitel behaalt, staat in 2003 een flink opgefrist model van Honda’s supersport-machine klaar om de strijd aan te gaan.

Niet alleen op het circuit, maar ook zeer zeker bij de dealer. Win on Sunday, sell on Monday is niet voor niets de bekende formule waarop elke WK Superbike-klasse is gebaseerd. Om die allesbepalende verkoopcijfers een stimulans te geven, stemt de leiding van Honda toe dat haar 600 voortaan ook de letters RR met zich meedraagt, evenals de Fireblade, de grote broer van.

Zelfs een onvervalste scheeloog zal direct het verschil tussen een CBR600F en diens opvolger, de RR dus, zien. Het nieuwe model kent een veel agressievere styling en dat komt de sportiviteit gelijk ten goede. Ook CBR600RR-eigenaresse Marieke Mulder-Jongeneel roemt het uiterlijk van Honda’s supersport-machine. Zelf rijdt ze rond op een 2007-model. “De looks van sportmotoren zijn helemaal mijn ding”, legt ze uit. “Deze CBR heeft dan ook erg mooie lijnen, komt heel stoer over.”

Sportievere insteek

Het is niet alleen het uiterlijk waar veel verschil te zien is met de F. Ook onderhuids maakt Honda in 2003 een serieuze stap met de CBR600RR, te danken aan een compromislozere instelling. Het moet ook wel, om de concurrentie een stap voor te zijn. Niet alleen dus in het WK Supersport, maar ook bij de dealer.

Honda durft de gok te wagen en zet in op een nog sportievere supersport-machine. Verschillende zaken laten dat bij de CBR600RR zien. Zo is het de eerste Honda die gebruik maakt van een Unit Pro-Link achterschokbreker én wordt ook het nieuwste benzine-injectiesysteem (PGM-DSFI) op de hoogtoerige CBR geplaatst. Technieken die afkomstig zijn van Honda’s MotoGP-machine, de RC211V.

Het geeft de intentie van de Japanse fabrikant aan: dat de concurrentie haar borst nat mag maken. Die sportievere insteek zorgt voor een totaal andere beleving dan de CBR600F, want de RR is meer het type dat graag spierballen toont. Het gaat ten koste van de allround-capaciteiten waar de F juist om geroemd werd.

“De RR heeft inderdaad een behoorlijk sportieve zit”, weet ook Marieke te vertellen. “Dat was in het begin wel even wennen, die aanvalsmodus. Ik merkte duidelijk dat mijn polsen daar wat moeite mee hadden, maar na verloop van tijd leek dat steeds minder het geval te zijn. Nu heb ik er totaal geen moeite meer mee om lange ritten met de RR af te leggen.”

Inspanning vanuit Nieuwleusen

De eerstvolgende serieuze update van de CBR600RR volgt in 2005 (radiaal gemonteerde klauwen en upside down voorvork), maar de grootste stap in de modelhistorie van deze supersport wordt in 2007 gemaakt. Duidelijkste verbeterpunt is het totaalgewicht van de CBR, want de ingenieurs weten liefst 7,3 kilo van het vorige model af te schaven.

Door tevens het 599 cc viercilinder-blok van iets meer peper te voorzien, gooit de CBR telkens weer hoge ogen in de vele Supersport-tests van motortijdschriften. Ook in het WK Supersport lijkt de Honda CBR600RR niet te verslaan. Vanaf de introductie in 2003 blijft het merk tot aan 2008 de wereldtitel winnen. Een groot deel van dat succes valt te wijten aan alle inspanning die vanuit een alom geprezen motorzaak in Nieuwleusen wordt geleverd. Ten Kate Racing weet namelijk het ultieme circuitwapen van de CBR600RR te maken, uiteraard met flink wat meer vermogen dan de standaard 118 pk die verscholen zit in een 2007-model.

Aangezien Marieke Mulder-Jongeneel over zo’n type beschikt, kan zij prima oordelen hoe het zit met de krachtvertoning van deze specifieke CBR. “Deze CBR is mijn eerste motor, maar hij voelt totaal niet intimiderend aan. Hoewel er een serieus vermogen in zit, is deze Honda heel gemakkelijk te rijden. Wil je hard van zijn plek gaan, dan is dat mogelijk, maar dan moet je het wat hoger in de toeren gaan zoeken. Dat is juist wel erg fijn, want op die manier kun je heel geleidelijk die snelheid opzoeken. Ben je er nog niet klaar voor, dan schakel je gewoon wat eerder op. Door dat redelijk vriendelijke karakter in de onderste toerregionen, zou ik de CBR600RR zelfs aanraden voor beginnende motorrijders die een sportieve fiets zoeken.”

Levenscyclus rekken?

Na een zeer succesvolle periode in het WK Supersport lijkt Honda niet echt veel energie in de ontwikkeling van hun Supersport te willen steken. Sinds 2013 is het model eigenlijk nauwelijks nog veranderd. In Europa is de CBR600RR zelfs volledig uit de showrooms verdwenen, doordat de Japanse fabrikant geen nut meer ziet om het blok van de supersport klaar te stomen voor de huidige emissie-eisen. Marieke Mulder-Jongeneel: “Ik vind het erg jammer dat je in Nederland geen nieuwe Honda CBR600RR meer kunt kopen, of welke Supersport dan ook. Als je van sportieve motoren houdt, ben je nu haast verplicht om op een superbike te gaan zitten. Niet handig, want een beginnende motorrijder zou toch beter af zijn met een supersport, lijkt mij.”

Hoewel we in Europa geen CBR600RR meer kunnen kopen, is het nog niet volledig gedaan met dit sportieve model van Honda. In Japan, Amerika en Oceanië is er zelfs een nieuwe versie beschikbaar die een serieuze elektronica-update kreeg. Op die manier slaat Honda’s 600 nog geen modderfiguur in de huidige motorwereld. Toch rijst de vraag of de Japanners dit nieuwe model gebruiken om de levenscyclus van de CBR600RR op te rekken of dat het merk daadwerkelijk nog heil ziet in hun Supersport? De toekomst zal het uitwijzen en wellicht sneller dan we denken.

In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. Over twee weken lees je het verhaal achter de Moto Guzzi V11 Sport Scura. Heb jij een mooi verhaal bij onze gezochte lijst met motoren, meld je dan nu aan via deze pagina!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Marieke schreef:
    9 juni 2022 om 10:31

    Super leuk artikel!

    Beantwoorden
  2. Max schreef:
    18 juni 2022 om 12:11

    Leuk artikel Marieke, geniet maar van je supermooie Honda. Ben ook echt n Honda fan. Heb in 2,5 jaar 155.000 km gereden op een Africa Twin. Rijdt nu sinds 4 maanden (al 20.000 km) een Zero SRS, en dat is geweldig!

    Beantwoorden
  3. Hans otten schreef:
    5 november 2022 om 00:00

    Leuk verhaal marieke. Ik rij ook een 600RR uit 2007 en ben gek op haar.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

11 maart 2023 5 min

Ad Donkers: “Werken aan zijspannen, dat kan ik niet loslaten denk ik.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2023 7 min

Retrobikes – Gehypete blijvertjes

Pitstop

Door Mark Meisner

2 februari 2023 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Mark Meisner

1 februari 2023 4 min

Ein-de-lijk naar Ace Cafe London

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X