Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

17 september 2021 6 min ... 7 Reacties

Landgezant #2: Zeeland

Door Bas van der Wal

...
TwitterFacebookE-mail

Toen Martin uit het Zeeuwse Kloetinge de eerste aflevering van landgezant had gelezen, schreef hij ons direct: ‘Natuurlijk is Zeeland veel mooier dan Groningen! Ik laat jullie dat graag zien!’

Voor de rubriek ‘landgezant’ leiden enthousiaste ambassadeurs ons op de motor rond in hun regio. De landgezant laat daarbij – vol enthousiasme – zien waarom je in die regio zo geweldig kan motorrijden. Word ook Landgezant van jouw regio! Aanmelden kan hier.

We starten onze route bij het huis van Martin Slingenberg (71). Dat ligt pal naast de Oostmolen: een monumentale molen uit 1704 waarvan Martin de website bijhoudt en juridische zaken regelt. Elke zaterdag draait de molen nog. Het meel wordt vervolgens geleverd aan de plaatselijke bakker. Vanuit Kloetinge gaan we op pad. Het weggetje dat we afrijden door het landelijke gebied heeft goed asfalt en hier een daar een leuke bocht. De luchten zijn grijs en dreigend, maar het landschap ziet er hierdoor extra groen en levendig uit. Zeeland is mooi. En niet alleen op zonnige dagen.

Hoogtijdagen

Martin heeft een halve eeuw rijervaring op de motor. In 1971 ging hij – na zijn militaire dienst – werken bij de Rijkspolitie als auto- en motorsurveillant. Hiervoor kreeg hij een training van drie maanden. “Dat was best een pittige training”, concludeert Martin. “We moesten alle denkbare speciale verrichtingen uitvoeren. Op het circuit, offroad, et cetera. Eerst leerde je schakelen op een motor met zijspan. Als je het verkeerd deed, kreeg je van de instructeur die naast je in het zijspan zat een tik met een stokje. Bij de Rijkspolitie reden we natuurlijk het hele jaar door. Toen nog met zo’n witte plastic jas zonder valbescherming. Het was af en toe echt afzien, maar door deze intensieve training en jarenlang werken in de praktijk heb ik wel leren rijden.”

Al snel staan we op een dijk, bij Wemeldinge. Martin vertelt dat hier – in de hoogtijdagen – zo’n 800 binnenschepen per dag door de drie sluizen in het ‘Kanaal door Zuid-Beveland’ voeren richting de Westerschelde. Het dorp leefde grotendeels van de binnenvaart. Tegenwoordig is er nog één sluisje, de rest is omgetoverd tot een grote jachthaven. Wemeldinge is dan ook steeds toeristischer geworden.

We rijden over de dijk tussen Wemeldinge en Kattendijke langs natuurpark ‘De Oosterschelde’. Langs de weg stoppen we even om over het water te kijken bij het dorpje Kattendijke. Je ruikt hier gewoon de oesters, althans zo lijkt het. Een zoete, ietwat ziltige geur. Bij laag water mag je hier zelf oesters rapen. Het maximum is 10 kg per persoon. Een topkoffer vol! Daarnaast is dit gedeelte van de Oosterschelde een geliefde duiklocatie. Voor motorrijders zijn het vooral de dijken die dit gedeelte van de provincie aantrekkelijk maken.

Uitkijken

Tuur je op een willekeurige plek in Zeeland over een van de enorme vlaktes, dan is de kans groot dat je ergens aan de horizon het zeil van een boot ziet. De meeste gebieden hier lenen zich perfect voor recreatie in-, aan- of op het water. Maar voor ons motorrijders natuurlijk het belangrijkste: langs het water.

We vervolgen onze weg via het Goese Sas. Vanaf hier loopt de weg naar beneden en rijd je niet meer óver, maar langs de Oosterscheldedijk in het binnendijks gebied. Sommige dijken zijn hier huizenhoog. Bovenop de dijk is het bijna alsof je over de kam van een flinke heuvel rijdt. De uitzichten zijn soms adembenemend: weids en mooi belicht door de weerspiegeling van de paar zonnestralen die het wolkendek weten te doorbreken en landen op het water dat altijd wel ergens in de buurt is. Leuk feitje is dat de verhouding van land ten opzichte tot water in Zeeland ongeveer 1,5 : 1 is.

Politiewerk

Aangekomen bij het pittoreske Brouwershaven stoppen we even voor een foto en vertelt Martin over zijn werk als motoragent. “Ik heb bijvoorbeeld wielerrondes begeleid, maar dat was eigenlijk niks voor mij; Het ging me allemaal te langzaam. Het spannendste van het werk waren wel de achtervolgingen”, grijnst Martin. “We moesten ook af en toe escortes doen. Dan begeleidden we een voertuig met daarin een nier die voor een transplantatie naar het hospitaal in Rotterdam moest. In die tijd waren daar nog geen helikopters voor.”

Martin vertelt verder: “Maar we begeleidden ook leden van het koninklijk huis. Zo stopte er eens een Jaguar naast me. Aan het stuur zit prins Bernhard (senior) die ik moet escorteren. Het raam gaat omlaag en de prins vraagt me: ‘Hoe hard gaat jouw motor?’ Tja. Hoe hard gaat een BMW R75? ‘Honderdtachtig!’ zeg ik. Het raampje gaat weer omhoog terwijl Zijne Koninklijke Hoogheid roept: ‘Te langzaam!’ en het gaspedaal intrapt.”

Vergane glorie?

Als je langs de Zeeuwse kust rijdt, heb je het gevoel dat je op vakantie bent. Overal zie je ouders met kinderen de steile duinhellingen oplopen. De bolderkarren afgeladen vol met koelboxen, strandtennissetjes en parasols.

Als we onze weg vervolgen vanaf de Brouwersdam, besluiten we langs de route ergens te stoppen voor een kopje koffie. Martin stopt vrijwel direct bij een soort snackbar die waarschijnlijk nét te ver van het strand ligt om echt een ‘booming business’ te zijn. Daar heeft het ook alle schijn van. We nemen plaats op het terras naast het krakkemikkige houten gebouw, dat dit jaar nog niet van een vers likje verf is voorzien. De aanwezige geur doet vermoeden alsof een paar stukken kibbeling een nacht hebben doorgehaald in de afgekoelde bruine frituurvet en de volgende dag weer vrolijk meegebakken zijn. De aanwezige gasten zijn dan ook voornamelijk toeristen.

Ondanks die eerste indruk is de koffie hier prima. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er op de route meerdere voortreffelijke – en veel luxere – gelegenheden zijn voor versnaperingen. Zeeland scoort zelfs erg goed op culinair gebied. Deze provincie herbergt het grootste aantal restaurants met een Michelin-ster: Zes stuks in totaal! Maar ook op minder gelauwerde plekken kan je uitstekend verse schaaldieren en andere streekproducten nuttigen.

Donderend motorweggetje

We rijden door het toeristische Renesse waar je bij één van de vele horecagelegenheden terecht kan voor iets lekkers op een terras of een bezoekje aan de markt. Dit plaatsje is ook zeer geliefd bij onze oosterburen. Wij houden het vandaag op motorrijden wat prima kan in Zeeland. De wegen zijn goed en lenen zich hier en daar tot sportief rijgedrag. Daarentegen is rustig cruisen hier ook geen straf. Bij de Veerse Gatdam bespreken we – met uitzicht over het Veerse Meer – de routeopties met Martin. “Hier links heb je wel een mooi motorweggetje, een bochtige dijk richting Veere. Maar die nemen we nu niet.”

Aangezien dat natuurlijk tegen al onze principes ingaat voor de rubriek, sporen we Martin aan dat we toch wel heel benieuwd zijn naar dit weggetje. Om de route intact te houden kunnen we eventueel zelfs heen en terug rijden. Martin knikt en nog net voor zijn vizier dichtgaat, zien we een kleine fonkeling in de ogen van de gepensioneerde diender. Vervolgens laat hij zien waarom dit inderdaad een leuk motorweggetje is. Laten we zeggen dat ook (ex-)agenten een boevige kant hebben. Net voor Veere moeten we helaas omkeren omdat dit dorp alleen toegankelijk is voor bestemmingsverkeer. “Leuk motorweggetje!” laten we Martin weten. “Ze donderen hier regelmatig de dijk af. Heb er in mijn tijd meerdere beneden uit het veld moeten plukken.”

Iconische plaatsjes in Zeeland

De route voert langs vele iconische highlights. Als we het stadje Domburg binnenrijden, zien we grote huizen opduiken tussen de met naaldbomen omzoomde deftige gazons. Mooie kustplaatsen trekken nou eenmaal veel rijke mensen. Maar ook veel kunstschilders hebben zich hier gevestigd vanwege het bijzondere licht.

Tussen Domburg en Westkapelle rijden we buitendijks langs de kust. Waar kun je in Nederland met je motor over een enorme plak asfalt rijden dat direct aan de zee ligt? Ook hier is veel dagrecreatie en een leuk vuurtorentje. Hier aan de kust, de Zeeuwse kust.

We rijden langs het dorp Zoutelande, welks strand officieel benoemd is tot een van ‘s lands mooiste. Schoon, breed en met de zee op het Zuiden, wat vrij uniek is voor de Nederlandse kustlijn – de Waddeneilanden daargelaten. De meest zuidelijke plek op de route is Vlissingen, waar het langs de boulevard goed toeven en tuffen is. Hier zien we veel grote schepen varen op zee.

Technische hoogstandjes

Een tripje door Zeeland is niet compleet zonder deze twee technische hoogstandjes te hebben aangedaan. Zo is het bijna verplichte kost een rit over de Zeelandbrug te maken die met zijn lengte van ruim 5 km ooit de langste brug van Europa was. Die status heeft het al lang verloren, maar het is toch nog steeds de langste brug van Nederland. Daarnaast is een bezoek aan Neeltje Jans nooit verkeerd. Hier kan je de stormvloedkering in werking zien. Een mooi Nederlands voorbeeld van de tering naar de nering zetten: als er een probleem is, dan bedenken we een oplossing. Gelukkig maar voor deze provincie, waarvan de meeste gedeeltes een paar meter onder de zeespiegel liggen. Het jaar 1953 staat hier nog altijd in het collectieve geheugen gegrift.

Martin: “Wat Zeeland zo mooi maakt is de diversiteit; Je hebt hier alles. Mooie landschappen, mooie wegen en het altijd aanwezige water, meestal ingesloten door dijken. Je kan hier goed motorrijden. Op de meeste wegen is het ook relatief rustig qua verkeer. Ik rijd hier al 50 jaar op de motor en ik geniet er nog altijd van.”

Voor de ‘beoordeling’ van deze route – en daarmee voor de provincie – geven we de volgende cijfers:

Kwaliteit van de wegen: 8,5
Bochtigheid: 7,5
Verkeersdichtheid: 8,5
Natuur/mooie uitzichten: 9
Diversiteit van het landschap: 8
Leuke plekken voor een versnapering: 8,5

‘Weapon of choice’ voor deze route is een comfortabele allrounder. Op een sport-touring motorfiets die lekker stuurt – zoals bijvoorbeeld een Honda VFR 800 – ben je hier spekkoper.

Geïnspireerd geraakt en zin om ook deze route door Zeeland te rijden? Download de route via MyRouteapp!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Hans Wuijts schreef:
    17 september 2021 om 20:20

    Heeft u ook een gpx bestand voor mij?
    Die kunt u mailen naar jbwuijts@hotmail.com
    Dank, Hans Wuijts.

    Beantwoorden
    1. Tom van Appeldoorn schreef:
      20 september 2021 om 08:00

      Hoi Hans,
      Helemaal onderaan het artikel staat een link naar de route. In de gele balk!

  2. Peter schreef:
    17 september 2021 om 20:49

    Wij hebben recent een weekje in een B&B in Middelburg gelogeerd en lekker rondgereden in die regio. Ook zijn we even in Doel (B) wezen kijken en een terrasje gepakt in Hulst. Zeeland is wat ons betreft een aanrader.

    Beantwoorden
  3. Winkelhuijzen schreef:
    18 september 2021 om 13:18

    Beste

    Is er een duidelijke routebeschrijving te vinden

    Met vr gr
    Din Winkelhuijzen

    Beantwoorden
  4. P.D. schreef:
    19 september 2021 om 11:57

    Zeeuws-Vlaanderen is ook Zeeland.
    De Westerschelde tunnel door is de moeite waard .
    Met zeker zoveel bezienswaardigheden en mooi pittoreske dorpjes en stadjes.
    Het achterland de weilanden en dijken zijn super om te rijden .
    Ik lees Zeeland maar helaas was het een stuk Zeeland.
    Toch ondanks dat je een stuk Zeeland bent vergeten is het een mooi verslag.

    Beantwoorden
  5. Ad kramer schreef:
    20 september 2021 om 11:08

    Is dat koffie tentje waar je ook boten er in en uit halen bij een sluis en vlakbij de stormvloedkering,ben daar een paar keer geweest beetje sober maar zeer vriendelijke bediening en een zoemer mee als je bestelling klaar is

    Beantwoorden
  6. peter schreef:
    17 oktober 2021 om 13:34

    Prachtig verslag over Zeeland, ik zelf pak ook regelmatig binnendoor weggetjes dan kom je langs gehuchten als Plankendorp bij Kamperland of Pyramide in Zeeuws Vlaanderen.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Mark Meisner

2 februari 2023 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Mark Meisner

1 februari 2023 4 min

Ein-de-lijk naar Ace Cafe London

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Passo san Boldo

Door Mark Meisner

17 juni 2020 1 min

Roads to ride

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X