Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

8 september 2022 5 min ... 5 Reacties

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Frank Door Frank Andringa

...
TwitterFacebookE-mail

IJsspeedwaycoureur Jasper Iwema, zijspancoureur Tim Reeves en Supersport 600-coureur Melvin van der Voort zweren bij hem, monteur Jarie Scheepstra. Pas 25 jaar oud werkte hij al in het WK Supersport, het IDM en in de ijsspeedwaywereld en sinds drie jaar heeft hij zijn eigen motorzaak. “Op mijn lijstje met doelen in het leven komen steeds nieuwe doelen te staan.”

Op een pand op een bedrijventerrein aan de rand van Assen staat groot het logo van Volare motoren. Achter de roldeur staat een tiental motoren te wachten op onderhoud of een reparatie. Aan de muur hangen racepakken van coureurs waarmee Scheepstra ooit samenwerkte. Alles ademt hier de liefde voor de motorfiets. Jarie Scheepstra is hier helemaal in zijn element.

Niets liever doet hij dan sleutelen aan de tweewielers. “Die motorzaak was in eerste instantie eigenlijk helemaal geen doel in mijn leven”, lacht de Assenaar. “Het is gegroeid. Maar bij alles wat ik doe, wil ik het goed doen. Ik ben perfectionistisch ingesteld.”

Selfmade

25 jaar oud en al twaalf jaar ervaring. Het verhaal van de selfmade man is bijzonder. Als hij naar de middelbare school gaat, lijkt het een leven in de wereld van de auto’s te worden. Tijdens een snuffelstage krijgt hij een bijbaantje in een garage. Doordeweeks kranten rondbrengen, in het weekend de werkplaats aanvegen. “Dan mag je een keer een wiel verwisselen en een bandje om een velg leggen. Totdat er eens een wrak binnenkomt waaraan iets gelast moet worden. Zo leer je het vanzelf.”

“Toen mijn werkgever het raceteam START overnam, verhuisde ik vrijwel automatisch mee. Ook hier was het eerst vooral poetsen en andere klusjes doen, maar zo heb ik me kunnen ontwikkelen. Dan krijg je een doel, monteur worden. Dat lukte in 2016 bij Bryan Schouten. Dat jaar werden we direct kampioen in het IDM.”

Liefde voor de motor

Aan de wand in de kantine van Volare motoren hangen talrijke foto’s. Van coureur Jaimie van Sikkelerus, van Iwema en Reaves, maar ook twee zwartwit foto’s. Actiefoto’s van een zijspan, gesponsord door een sigarettenmerk. Foto’s van de gouden tijden uit het zijspansport. De coureur is niemand minder dan zijn vader Jan Scheepstra, die jarenlang internationaal reed.

Lees ook: Maak werk van motorrijden

“Ik heb de liefde voor de motorsport niet van een vreemde”, lacht Scheepstra. “Van huis uit kreeg ik het met de paplepel binnen gegoten. Al voordat ik geboren was, stond er een kleine crosser voor me klaar. Maar zelf crossen, daar had ik niet zoveel mee.” De net aangeschoven pa Scheepstra bevestigt het verhaal, als Jarie even later een klant helpt. “Jarie had zelf niet zoveel met crossen. Mijn dochter daarentegen was er niet vanaf te slaan. Die wilde de hele dag wel crossen. Zij is nog twee keer Nederlands kampioen grasbaan geweest bij de MON.”

Bekroning

Maar die liefde voor motoren groeit in zijn tienerjaren snel. Mede dankzij zijn neef, die jarenlang monteur was bij het raceteam van Ten Cate. “Ik kreeg een doel, het hoogst haalbare bereiken in de motorsport. Voor mij is dat geen MotoGP, maar het WK Superbikes. Die klasse is toegankelijker. Daarom ging ik me als freelance motor verhuren. Maar een freelancer zonder diploma motortechniek is raar. Daarom ben ik een opleiding tot motortechnicus gaan doen op het TT Instituut.”

“Ik was de eerste niet-topsporter in Nederland die een topsportcontract kreeg. Dat betekende dat ik niet alle lessen op school hoefde te volgen. In de praktijk kwam het erop neer dat ik alleen maar toetsen op school deed. Leren deed ik als ik in het vliegtuig zat of even tijd had tijdens een raceweekend. Dat is zwaar, maar ik had een doel waar ik aan werkte.”

18 jaar, altijd alleen reizen, lang weg zijn van je familie, ver van huis en geen leraren die je vertellen wat je moet doen. “Ik moest op school zelf aangeven welke toetsen ik wanneer wilde maken. Op wilskracht heb ik het volgehouden. Zo kon ik rustig drie maanden in Limburg blijven, waar we destijds met MVR Racing een nieuwe werkplaats bouwden.” In 2016 volgt de bekroning. Scheepstra wordt gevraagd door Kallio Racing in het World Supersport. “Ik was 19 jaar oud en had al mijn doelen bereikt.”

Van coureurs naar klanten

Maar de internationale motorsportwereld heeft ook zijn nadelen. Je bent altijd onderweg. “In mijn vrije tijd begon ik als ik thuis was ook wat mensen te helpen met hun motoren. In het schuurtje bij mijn vader achter het huis. Met het toenemen van het aantal klanten heb ik in 2019 besloten om te stoppen in de racewereld.”

Waar je in de sportwereld altijd bezig bent om de motor te perfectioneren, om die paar tienden extra snelheid te vinden, heeft Scheepstra die drive to perfectie bij zijn gewone klanten ook. “Als er een storing is, dan werk ik net zo lang door totdat ik heb gevonden wat het probleem is. En als een achterwiel eruit moet, dan komt hij er keurig gepoetst weer in te hangen en smeer ik de ketting ook direct.”

Bloed kruipt waar het niet gaan kan

Perfectie. Dat is waar het om draait bij de Assenaar. En daar hoort ook weer een nieuw doel bij. Een echte zaak. Zijn manier van werken slaat aan. Het schuurtje wordt al snel ingeruild voor een echte werkplaats en het aantal klanten neemt toe. Maar in een hoek op de zolder in de werkplaats wordt duidelijk dat de monteur zijn passie voor de racerij niet helemaal heeft los kunnen laten. Hier staan de rode kuipen en banden met blinkende spikes van ijsspeedwaycoureur Jasper Iwema.

“Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Een jaar nadat ik gestopt ben in het World Supersport, ben ik via Iwema aan het werk gegaan voor Dion Otten. Daar zijn later Iwema zelf en een aantal zijspancoureurs bijgekomen. Hen ondersteun ik met de techniek. Daarnaast ben ik tegenwoordig werkzaam als vaste monteur voor Melvin van der Voort in het SWPM team. Zij zijn actief in het IDM. Dit is toch makkelijker te combineren dan het World Supersport.”

En zo komt hij via zijn kennissen in de paddock ook in contact met wereldkampioen zijspan Tim Reaves. De Brit rijdt niet alleen in het WK, maar staat ook aan de start tijdens de TT op het Isle of Man. “Dit jaar ga ik met Reaves mee. Dat is een doel dat in de loop der jaren op mijn lijstje is terechtgekomen. Een nieuw uitdaging.”

‘Doelen moeten realistisch zijn’

Een diploma als motortechnicus, monteur in het World Supersport, een eigen zaak en straks de Isle of Man. Scheepstra heeft zijn doelen gehaald. Blijven er dan nog doelen over? “Natuurlijk. Uitdagingen blijven komen. Belangrijk is dat ze realistisch zijn. Je kunt direct wel het allerhoogste als doel nemen, maar er zijn allerlei tussenstappen om die te behalen. Elke tussenstap is voor mij een doel.”

“Daarnaast loop je in je leven tegen nieuwe uitdagingen aan. Ik had nooit verwacht dat ik een eigen motorzaak zou openen. Maar op het moment dat ik daar inrolde, had ik een nieuwe doel. Er een succesvolle zaak van maken. Mijn volgende doel is een eigen huis bouwen met motorzaak daarbij. En een eigen raceteam? Dat is absoluut geen droom van mij. Zoiets kost zoveel geld, ik denk dat dit niet haalbaar is. Voor mij geldt: je doet iets goed, of je doet het niet. Maar zeg nooit nooit.”

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Jam M schreef:
    16 april 2022 om 11:54

    mooi verhaal. een echte doorzetter.

    Beantwoorden
  2. Jan schreef:
    16 april 2022 om 23:48

    Topper

    Beantwoorden
  3. Erik doek schreef:
    17 april 2022 om 07:36

    Leuk stukje het is ook gewoon een topper en een man van goud ook ik heb veel aan jarie met de zac races

    Beantwoorden
  4. Richard schreef:
    22 april 2022 om 18:28

    Mooi verhaal over Jari, doe wat je leuk vindt en wordt daarin wereldkampioen 👊

    Beantwoorden
  5. Mark schreef:
    30 september 2022 om 20:01

    Jarie is een topper. Hij heeft mijn Monster geprepareerd voor een retourtje Noordkaap!

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Mark Meisner

3 maart 2021 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Passo san Boldo

Door Mark Meisner

17 juni 2020 1 min

Roads to ride

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X