Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

3 maart 2022 4 min ... 4 Reacties

Motormodel: Ducati Monster

Door Jarno van Osch

...
TwitterFacebookE-mail

De één vindt de rust op een lekker ploffende cruiser, terwijl de ander helemaal wild wordt van een schreeuwende superbike… We hebben allemaal dezelfde hobby, maar er is gelukkig een flinke diversiteit onder motorrijders en motoren. In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. We starten met de Ducati Monster.

Foto’s: Ducati & Charlène van den Brink

Het hoeft allemaal niet enorm ingewikkeld te zijn. Hoewel tegenwoordig haast alle nieuwe motoren van elektronische snufjes voorzien zijn, is eenvoud vaak de sleutel tot succes. Ontwerper Miguel Angel Galluzzi kon begin jaren negentig niet weten dat in zijn penstrepen een iconisch motormodel verborgen zat.

Inmiddels kunnen we concluderen dat zijn minimalistische design geholpen heeft om een enorme hit van de Ducati Monster te maken. Al drie decennia lang beschikt dit model over een vaste plek binnen de showroom van de Ducati-dealers. De Monster kan altijd op flink wat enthousiasme rekenen.


Ook Charlène van den Brink uit het Brabantse Hoog-Zwaluwe is fan van de Monster, een liefde die ontstaan is vanuit haar algehele adoratie voor het merk Ducati. “Hoewel mijn vader ook op Japanse motoren reed, was ik als klein meisje al betoverd door zijn Ducati 748. Helaas is mijn vader op vroege leeftijd overleden, maar de liefde voor het merk is overgeslagen. Samen met mijn vriend woon ik in een huis aan de dijk. De onderste verdieping hebben we verbouwd tot een plek waar ik zijn motor onder een spotje heb staan. De 748 wordt daar vergezeld door twee Monsters.”

350.000 stuks

Naast Charlène zijn er in deze wereld nog heel veel andere eigenaren van een Ducati Monster te vinden, want de productie is inmiddels de 350.000 stuks gepasseerd. Die mijlpaal werd begin 2021 behaald en daarmee is de Monster-familie ook de best verkochte serie aller tijden van de Italianen.

Ook de flink vernieuwde Monster, waarbij typische kenmerken van voorgaande modellen werden losgelaten, is een verkooptopper. Het 2021-model werd wereldwijd namelijk 8.734 keer verkocht, waarmee hij in de rangorde van Ducati enkel de Multistrada V4 voor zich moet dulden. Een knappe prestatie voor een model dat al bijna dertig jaar in het gamma van Ducati zit.

Voor de geboorte van het model moeten we namelijk terug naar 1993, als Ducati haar Monster 900 in de markt zet. Onder leiding van technisch directeur Massimo Bordi mag deze naked vooral niet te hoge productiekosten opleveren en dus wordt gekozen voor een duidelijke mix en match-formule.

Er moet een volledig nieuw model komen, maar dan wel met de nodige onderdelen die al op de plank liggen. De basis wordt dan ook gevormd door de luchtgekoelde 904 cc L-twin van de 900 Supersport, gecombineerd met het frame van Ducati’s 888 superbike. Aan de voorkant monteren ze dezelfde voorvork als van de 750 supersport.

Gelijk in de smaak

De uitkomst blijkt een gouden formule te zijn, want de Monster wordt al snel omarmd door het motorrijdende publiek. Het bonkige uiterlijk, de 80 pk sterke L-twin en het kenmerkende trellis frame weten te overtuigen via deze naked en al snel volgt een eerste generatie met verschillende cilinderinhouden. Naast de 900 komen er ook nog een 400 (1995 en voor specifieke markten), 600 (1994) en 750 (1996) bij de dealers te staan. Ook de basic gehouden Dark-versie valt gelijk in de smaak als die in 1998 wordt geïntroduceerd.

De eerste belangrijke wijzigingen vinden vlak na het millennium plaats, als de 900-versie voorzien wordt van injectie en Ducati ook een nieuwe krachtpatser aan de line-up van de Monsters toevoegt. De S4 mag namelijk het vloeistofgekoelde vierklepper superbike-blok van de 916 lenen, waardoor de meest krachtige Monster ontstaat. De rijder gaat op pad met een niet misselijke 101 pk en een koppel van 92 Nm.

In diezelfde periode wordt ook de populaire Monster 600 aangepakt. In navolging van de 900-versie wordt hier eveneens injectie toegepast en groeit de cilinderinhoud naar 618 cc. Het is deze Monster die Charlène van den Brink weet te overtuigen om een liefde voor de Italiaanse naked aan te leggen.

“In 2014 haalde ik mijn motorrijbewijs en het was voor mij duidelijk dat mijn eerste motorfiets een Ducati moest zijn. De keuze werd alleen erg beperkt doordat ik in de A2-categorie moest starten”, legt ze uit. “Als student had ik natuurlijk ook geen enorm budget tot mijn beschikking en dus kwam ik uit bij een Monster 620ie. Die moest alleen nog wel teruggetuned worden om te voldoen aan de A2.”

Frisse update

Inmiddels is de restrictie weer verdwenen, maar het volle vermogen wordt niet meer door Charlène benut. Die taak is overgewaaid naar haar vriend, die ondertussen zijn A-rijbewijs haalde. “Ik heb zelf nog een tijdje zonder restrictie gereden, maar in 2018 werd het toch tijd voor wat nieuws.” Via een goede kennis weet ze een exclusieve Monster 1100 EVO Diesel van 2012 te bemachtigen, die tot de tweede generatie van de Monster-familie gerekend mag worden.

Met de komst van de Monster 696 in 2008 is namelijk een frisse update ontstaan voor de nakeds uit Bologna, waarna ook de 796 (2010) en 1100 (2009) volgen. Een generatie die overigens snel te herkennen is, dankzij de stijlvolle luchtinlaat in de strakker vormgegeven tank. “Er is natuurlijk een enorm groot verschil met mijn 620, want deze 1100 heeft flink wat meer vermogen. Toch rijdt ie ook juist wel weer heel soepel, maar dan wel met veel karakter. Zo’n luchtgekoelde tweeklepper leeft en bonkt, waardoor je merkt dat er echt wel iets onder je gebeurt. Dat is toch ook wel de aantrekkingskracht van zo’n Monster.”

Datzelfde geldt ook zeker voor het minimalistische ontwerp van deze naked, vindt de 28-jarige Ducatista. “Het design van de eerste generatie is inmiddels al flink wat jaren oud, maar nog altijd zien ze er prachtig uit. Kijk naar andere producten uit de jaren negentig en je lacht je rot. Zoals die extreem felgekleurde skipakken of bepaalde Japanse motoren. Die beschikken niet over die Italiaanse flair. Het zit ‘m echt in subtiele verschillen, waardoor zo’n Italiaan er toch wat jonger en frisser uitziet.”

Zonder enige toevoeging

De Monster is inmiddels bij een vierde generatie aanbeland. Sinds 2014 wordt de serie gekenmerkt door Ducati’s 11° Testastretta-blok (vloeistofgekoelde vierkleps L-twin) met twee verschillende versies (821 en 1200), maar afgelopen jaar is die periode resoluut afgesloten met de komst van de nieuwe Monster (en Monster +). Juist, zonder enige toevoeging van getal dat de cilinderinhoud verraadt.

Het is niet het enige dat Ducati anders aanpakt, want sommige basiskenmerken van het origineel laten ze zelfs los. Meest duidelijke, het trellis frame heeft plaats moeten maken voor een aluminium voorframe, dat afgeleid is van de Panigale-serie. Ook de styling gaat behoorlijk op de schop en die serieuze wijzigingen blijken even in te moeten werken bij een hardcore Monster-fan als Charlène. “Voor mij is het een twijfelgeval. Laat ik het zo stellen, op dit moment ben ik gematigd positief over de nieuwe Monster. Het is toch heel wat anders dan de twee exemplaren die ik thuis heb staan. Waarschijnlijk zal het een kwestie van wennen zijn.”

In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. Over twee weken lees je het verhaal achter de Honda CBR1000F. Heb jij een mooi verhaal bij onze gezochte lijst met motoren, meld je dan nu aan via deze pagina!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Marcel de Zwart schreef:
    4 maart 2022 om 21:26

    Alleen Italianen kunnen zulke mooie ontwerpen maken. Of het nu een Ducatie of een Guzzi is. Ze blijven mooi van lijn en apart.

    Beantwoorden
    1. Obbo schreef:
      5 maart 2022 om 14:57

      Héélemaal eens. Ik rijd een Guzzi Stelvio. Multistrada en hoeheetienoualweer Aprilia zijn ook schoonheden.

  2. ad schreef:
    8 maart 2022 om 10:18

    Monsters zijn mooie motoren …. tot voor kort!
    Een Monster hoort wat mij betreft een vakwerkframe te hebben. Het vakwerkje werd in de loop van de tijd steeds kleiner en is nu helemaal verdwenen. Een van de meest essentiële delen van het ontwerp: WEG!

    Beantwoorden
  3. Oblomov schreef:
    10 maart 2022 om 08:19

    Ik reed -in een ver verleden- met een Ducati 450 desmo monocilinder.
    Na elke rit moest het ding nagekeken worden.
    Daarna had ik een 851 (superbike).
    Alles heel mooi en een machtig geluid.
    Maar betrouwbaarheid in gebruik was -toen- niet opperbest.
    Ondertussen reed ik al met BMW’s (R50, R75/6, R1100RS, F800S) en drie opeenvolgende Suzuki’s GSX-R 1000,
    Deze laatste vond en vind ik het meest betrouwbaar.
    Ondertussen knutselen we nog aan enkele oude 2-taktjes (Suzuki RGV 250, Yamaha RD 350, Yamaha RD LC 250, Kawasaki KR1 S 250)

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Mark Meisner

2 februari 2023 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Mark Meisner

1 februari 2023 4 min

Ein-de-lijk naar Ace Cafe London

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Passo san Boldo

Door Mark Meisner

17 juni 2020 1 min

Roads to ride

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X