Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

14 april 2022 5 min ... 7 Reacties

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Door Jarno van Osch

...
TwitterFacebookE-mail

De één vindt de rust op een lekker ploffende cruiser, terwijl de ander helemaal wild wordt van een schreeuwende superbike… We hebben allemaal dezelfde hobby, maar er is gelukkig een flinke diversiteit onder motorrijders en motoren. In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. Ditmaal de Royal Enfield Himalayan.

Foto’s: Royal Enfield & Geert Hagelaar

Je zult ze niet op elke hoek van de straat tegenkomen, maar dat maakt het juist zo interessant om eens in te zoomen op de Himalayan van Royal Enfield. Grote kans bestaat dat het Indiase merk bij motorrijders een belletje doet rinkelen, maar waarschijnlijk hoef je ze niet de vraag te stellen om twee modellen van het hedendaagse Royal Enfield op te noemen. Heel vreemd is dat misschien ook niet, want lange tijd was er namelijk weinig actie te bespeuren rondom het historische merk. Zeker op Nederlandse bodem, maar gelukkig is er een kentering zichtbaar. Sinds enkele jaren zorgt importeur Moto Mondo ervoor dat we ook hier weer kunnen genieten van Royal Enfield. Met zes verschillende modellen proberen zij langzaam een groter marktaandeel in ons land te genereren. Ook hun lichte allroad, de Himalayan dus, moet zo zijn steentje bijdragen aan deze groei.

Eenvoudige Himalayan

Er bestaat een grote kans dat de Europese zichtbaarheid van Royal Enfield steeds groter gaat worden, aangezien de Indiase eigenaar (Eicher Motors) duidelijk van plan is om meer motorrijders te bereiken. Zodoende is bijvoorbeeld in 2016 de Himalayan geïntroduceerd. Een volledig nieuw ontwikkelde motorfiets waarmee Royal Enfield zich op de lichte allroad-markt stort. In een wereld waar ongelooflijke hoogstandjes op het gebied van elektronica zich rap blijven opvolgen, blijft Royal Enfield daar ver vandaan. Zij kiezen bewust voor simpele techniek, zoals ook te zien is bij het LS410-blok van de Himalayan. Het brandstofmengsel wordt zodoende bij de eerste generatie nog via carburateurs richting de cilinders gebracht.

De luchtgekoelde 411 cc eencilinder ontvangt twee jaar later uiteindelijk alsnog een update met een injectiesysteem, maar buiten ABS vind je niet heel veel meer moderne technieken op een Himalayan. En juist daar schuilt ook de kracht van deze Indiase allroad, het eenvoudige karakter maakt deze motorfiets zeer bereikbaar. Het is ook de reden dat Geert Hagelaar sinds vorig jaar op een Royal Enfield Himalayan rondrijdt. “Ik zag er eentje tijdens mijn vakantie in Porto en dat wekte eigenlijk mijn interesse. Ik kende het model nog niet, dus eenmaal thuis ben ik toch maar eens gaan zoeken. In Apeldoorn bleek een interessante Himalayan te staan. Koffers erop, ander uitlaatje, zag er allemaal prima uit. Vanuit Den Haag was het niet echt om de hoek voor me, maar ik wilde toch eens testen of zo’n soort motorfiets iets voor me was.”

Minder power

Gewend aan zijn tot chopper omgebouwde Yamaha XS1100 besluit de 29-jarige multimedia designer om eigenaar van de geteste Royal Enfield Himalayan te worden. “Het beviel me wel. Ik heb niet zo’n fantastische rug, dus die rechte zitpositie was heerlijk. Ineens kon ik het veel langer uithouden op de motor. Verder vond ik het lage gewicht wel fijn en het feit dat ie zeer wendbaar is. De Himalayan heeft een flinke stuuruitslag, waardoor je ‘m heel gemakkelijk even op de weg keert.” Het beperkte vermogen van de luchtgekoelde 411 cc eencilinder zou wellicht een spelbreker kunnen zijn, maar dat blijkt geen reden voor Hagelaar te zijn om de Himalayan bij de Apeldoornse dealer te laten staan.

Inmiddels weet hij precies hoe hij om moet gaan met het maximale vermogen van 24,5 pk. “Dat ik minder power aan boord heb, dat deert mij eigenlijk niet zo. In de lage toeren trekt ie namelijk nog best goed door, want er zit voldoende koppel in de Himalayan verstopt. Een hoge topsnelheid ontbreekt, maar dat zoek ik toch niet echt in een motorfiets. Ik probeer sowieso snelweg te vermijden, maar 120 kilometer per uur is nog net fijn rijden op deze Royal Enfield. Heel veel meer zit er ook niet in, want ik denk dat je met de Himalayan net de 130 aan kunt tikken. Wat dat betreft vond ik het dus ook niet erg dat de maximale snelheid op de snelweg naar 100 werd teruggeschroefd.”

Juiste ingrediënten

Door de simpliciteit van de Royal Enfield Himalayan kon Geert zich een zo goed als nieuwe motorfiets permitteren. “Ik heb ook wel naar andere allroads gekeken, maar je bent dan al snel het dubbele bedrag kwijt. Nu heb ik een frisse motor uit 2019 waar weinig kilometers op de teller staan en dat voor zo’n vijfduizend euro. Het is natuurlijk een moeilijk vergelijk met motoren die veel geavanceerder zijn, maar uiteindelijk gaat het mij om het rijplezier. Deze Himalayan geeft me dat meer dan voldoende.” En Geert Hagelaar weet dat zijn motorfiets nog meer in petto voor hem heeft.

Lees ook: De zuidpool lonkt

De eigenaar van een animatiestudio moet namelijk nog het avontuurlijke karakter van zijn lichte allroad ontdekken. “Ik ben wel benieuwd hoe de Himalayan zich staande houdt in het onverharde terrein. Aangezien ik geen ervaring heb met offroad rijden, wil ik eerst een cursus volgen. Daarna ben ik zeker van plan om erachter te komen of deze Royal Enfield daadwerkelijk geschikt is om er offroad mee te gaan.” Vanuit Royal Enfield hebben ze in ieder geval de juiste ingrediënten in de Himalayan gestopt om dat inderdaad voor elkaar te krijgen. Zo laat de 41mm telescopische voorvork en achterschokbreker een redelijke veerweg toe, beschik je over de nodige grondspeling, is ABS op het achterwiel uit te schakelen en val je het ruwe terrein met een 21 inch voorwiel aan. En dan vergeten we nog bijna de standaard aanwezige carterbeschermplaat en valbeugels.

Meer cc aan boord

Hoewel Geert zelf nog nooit eerder een Himalayan op de weg is tegengekomen, merkt hij dat andere motorrijders wel interesse tonen in zijn Royal Enfield. “Als ik ergens met mijn motor sta, dan zijn andere mensen wel nieuwsgierig. Sommigen weten van het bestaan af, maar er zijn nog genoeg motorrijders die zelfs Royal Enfield als merk niet eens kennen.” Voorlopig zal de geboren Brabander een ‘onbewuste ambassadeur’ van de Himalayan blijven, want hij is niet van plan om snel afstand van deze allroad te doen. “Hij bevalt gewoon heel goed en ik merk dat ik veel meer motorrijd dan ik hiervoor deed. Met de XS1100 was het hooguit een uurtje rijden, maar nu gebruik ik de motor ook voor woon-werk verkeer, langere ritten en weekendjes weg. Ik verwacht dus nog wel de nodige kilometers met deze Royal Enfield te rijden.”

Hoewel hij momenteel dus dikke vrienden is met zijn Himalayan, verwacht Hagelaar dat ook hij uiteindelijk de verleiding naar meer vermogen niet kan weerstaan. Gelukkig voor hem lijkt Royal Enfield plannen te hebben om een zwaardere versie van de Himalayan uit te brengen. “Ik merk al een verschil op als ik met koffers rijd. Tegenwind heeft ook direct effect op mijn snelheid, dus op de lange termijn kan ik me voorstellen dat ik toch wel meer cc aan boord zou willen hebben. Als Royal Enfield een Himalayan met bijvoorbeeld hun paralleltwin zou uitbrengen, dan ben ik daarvoor in de markt. Zeker weten.”

In de rubriek Motormodel zetten we steeds een ander type motor in het zonnetje. Heb jij een mooi verhaal bij onze gezochte lijst met motoren, meld je dan nu aan via deze pagina!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Juliaan schreef:
    14 april 2022 om 14:23

    Er kan vrij veel met zo’n ding, kijk maar eens naar de eerste jaren van haar reizen: https://www.youtube.com/channel/UCEIs9nkveW9WmYtsOcJBwTg

    Beantwoorden
  2. Evert schreef:
    15 april 2022 om 19:47

    Ja, geen woord in het hele artikel over onze beroemde motorrijdster Noraly “Itchy Boots”. Ze heeft heel wat kilometers op haar hiemaalian (😉) gereden.

    Beantwoorden
  3. Tonny schreef:
    16 april 2022 om 19:13

    Vermoedelijk is Noraly 1 van de grootste promotors van het merk. Met meer dan 1 miljoen volgers op You Tube kan dat bijna niet anders. Nu rijdt ze op een Honda, waar er natuurlijk wel wat meer van verkocht zijn, dan de Royal Enfield, alhoewel het merk in India toonaangevend is .

    Beantwoorden
  4. Dick Veldhuizen schreef:
    16 april 2022 om 19:46

    Een Royal Enfielddealer in Apeldoorn? Misschien in Loenen? Aan het Apeldoornsch Kanaal?

    Beantwoorden
  5. TrailerAd schreef:
    16 april 2022 om 22:28

    Een beetje tuner kan daar toch makkelijk 10 pk meer uit halen

    Beantwoorden
  6. Juliaan Postma schreef:
    19 april 2022 om 09:59

    @Trailer Ad: jazeker kan een beetje tuner er (veel) meer uithalen, MAAR de kracht van dat ding is nu juist dat iedere monteur het ding kan repareren (ipv andere onderdelen plaatsen) en dat de betrouwbaarheid enorm groot is.

    Beantwoorden
  7. Pieter schreef:
    21 juli 2022 om 14:48

    Mijn himalayan is April 2019 mer 20000 km. Fantastische moterfiets. Met alle opties die er zijn. Gaat door storm. Regen. Modder. Berg op en af.
    Ongelooflijk wat dat moterfiets je kan. Nu verbruik 1 op 32 bij 100 km snelheid. Ook nog classic 350 gekocht ook een heerlijk moterfiets.
    Topsnelheid 120 km. Verbruik 1 op 38
    Royal moet respecteren en op leren rijden

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Mark Meisner

3 maart 2021 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Passo san Boldo

Door Mark Meisner

17 juni 2020 1 min

Roads to ride

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X