Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

23 maart 2022 5 min ... 5 Reacties

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Frank Door Frank Andringa

...
TwitterFacebookE-mail

Motoren die overlast veroorzaken en dijkweggetjes die worden gesloten. Er is veel te doen rondom geluidsoverlast door motorrijders. Helaas begrijpt niet iedereen in dit land dat een motorfiets er niet alleen goed uit moet zien, maar dat er ook een prachtig geluid uit hoort te komen!

Als we aan onze gashendel draaien, dan willen we het horen. Sterker nog, we willen het voelen. Het kippenvel moet duimendik op onze huid staan als wij die fiets de sporen geven. Want motorrijden moet je beleven. Als we het over geluid hebben, dan hebben we het over uitlaten en dempers.

De man in Nederland op dit gebied is oud-coureur en uitlaatspecialist bij uitstek Mile Pajic. Diep in de Achterhoek, op een industrieterrein aan de rand van het dorp Gendringen, wordt hard gewerkt. Door de open deur van Pajic R&D zien we een Kawasaki Z900 staan te glimmen op een werkbank. Zonder uitlaat. Een man in een donkerkleurige overall heeft een bocht in zijn handen en polijst hem. Om hem heen staan allemaal bakken met uitlaatonderdelen.

De man pakt een hamer en slaat met enkele forse klappen een koppelstuk in de uitlaat. De demper wordt erop geplaatst en vastgezet. Met enkele schroeven wordt de uitlaat met nieuwe demper weer aan de Z900 bevestigd. Pajic is in zijn element.

“Van mijzelf hoeft dat geluid allemaal niet meer zo”, lacht de vakman. “Ik rij samen met mijn zoon Timo nog tijdens circuitdagen op Assen. Timo vindt dat geluid prachtig, maar ik rij tegenwoordig met een decibelkiller. Als ik aan de gashendel draai, dan geeft dat nog altijd voldoening.

Maar na vijftig jaar windt het me niet meer op. Hoe anders was dat vroeger. Toen wilde ik juist zoveel mogelijk herrie. Ik heb nog steeds passie voor geluid, maar vooral ook voor vermogen. De kunst is om dat zo goed mogelijk te combineren. Het complete pakket moet kloppen.”

Bekijk de video: De Ambachtsman – Mile Pajic

Snelheid

Mile Pajic is een grote naam in de Nederlandse wegracerij. Als kind van Servische ouders groeit hij op op een boerderij in Kroatië. Als zijn vader in 1968 overlijdt, kan zijn moeder het werk niet in haar eentje doen. Twee jaar later vertrekt ze met de 14-jarige Mile naar Den Haag, waar haar zus woont. “Binnen een half jaar zat ik op de LTS en haalde ik mijn diploma. Alles helemaal in het Nederlands”, lacht de inmiddels 64-jarige vakman.

“Mijn Nederlandse vrienden hadden allemaal brommers en motoren en ik natuurlijk ook. Destijds had ik al een passie voor snelheid en techniek. Ik wilde straaljagerpiloot worden, maar ik droeg een bril. Dat ging dus niet door.” In plaats van piloot wordt de jonge Mile automonteur, al kennen we hem in Nederland vooral als motorcoureur.

“Mijn eerste kennismaking met het racen was in 1976 tijdens de Sterrendagen op Zandvoort. Daar mocht je op het circuit rijden. Ik ging daar met drie vrienden naartoe. Niets geregeld natuurlijk, wisten wij veel. We mochten de baan niet op. Ik heb de motor omgedraaid en ben via de ingang van de pits naar buiten gereden. Pas na drie rondjes lukte het ze om me van het circuit te krijgen.”

Een jaar later begint zijn carrière als wegracer op een Suzuki T350 in het NK. Zeven jaar later volgt zijn grote doorbraak. Uit het niets wint de Nederlandse Joegoslaaf een WK-wedstrijd in de Formule 1-klasse, tegenwoordig de Superbikes, op het circuit van Zolder.

Pajic gniffelt als hij aan levende legende Carl Fogerty terugdenkt na afloop van die race. “Die zei: ‘Who the hell is Mile Pajic?’ Ik kwam helemaal uit het niets.” Zijn talent blijft niet onopgemerkt. Na de dood van Jack Middelburg mag hij twee seizoenen op zijn Honda RS500 meedoen in het WK 500cc. Zes WK-punten weet Pajic te veroveren. “Maar het was het niet voor mij. We hadden onvoldoende budget en geen goede motor. Na twee jaar hield ik het voor gezien. We reden achteraan, het had geen zin.”

Vervolgens volgt er een lange carriere in allerlei klasses en met verschillende titels. Een carriere die met een woord kan worden beschreven: passie. En die passie stopt hij tegenwoordig in uitlaten en het afstellen van motoren.

Geluid is beleving

“Motorrijden is een hobby, een beleving. Geluid is daarbij heel belangrijk”, is Pajic stellig. “Hoor je niets, dan is de beleving minder.” Al die klachten die motorrijders vanwege het geluid krijgen, houden de uitlaatspecialist bezig. “Dit is een probleem voor het motorrijden. Ik ben bang dat er de komende jaren veel gaat gebeuren op het gebied van geluid, bang dat de eisen strenger worden.”

Lees ook: Waar moet je rekening mee houden als je een nieuwe uitlaat koopt?

Het lijkt misschien een beetje vreemd, maar de vakman heeft eigenlijk ook wel begrip voor die klagende mensen. “Die klachten gaan vooral over motorrijders die rijden zonder demper. Eigenlijk snap ik dat wel. Het is natuurlijk irritant als je op zondagochtend op je balkon of in de tuin zit en je hebt niets met dat geluid. En elke keer als er weer een groepje motorrijders aan komt, dan gaat dat gas weer open.

“Het grootste probleem is denk ik dat motorrijders kuddedieren zijn. Als je met drie, vier of vijf man samen optrekt, dan maakt dat ook veel te veel herrie. Ook al zijn de motoren nog zo stil, vijf is te veel. Ik begrijp dat het leuk is om in een groep te rijden, maar bij te grote groepen is het geluid niet meer te doen. Zelf woon ik onderaan een bult. Je kunt wel nagaan wat motorrijders daar doen als ze naar boven rijden.”

250 dempers

Niet rijden in grote groepen, iets voorzichtiger aan het gas draaien en een uitlaat met een goede demper die zorgt dat het aantal decibel aan geluid dat wordt uitgestoten binnen de marges blijft – er zijn mogelijkheden genoeg om tegemoet te komen aan de klagers.

Voor een stillere uitlaat ben je bij Pajic R&D aan het juiste adres. Achter een glazen deur aan de zijkant van het bedrijfspand bevindt zich de showroom. In de stellingen die tegen de wanden aan staan, liggen zo’n 250 dempers. “Als een motorrijder hier naartoe komt, dan heeft hij al een idee in zijn hoofd wat voor demper hij wil hebben. Vervolgens gaan we bekijken hoe het er op zijn motorfiets uit ziet en kunnen we het geluid ook direct testen.”

Pajic hoef je niets meer over geluid en uitlaten uit te leggen. Als coureur komt hij bij sponsor Laser voor een nieuwe uitlaat. Als zij hem handig bezig zien met de uitlaat, krijgt hij spontaan een baan aangeboden. Daarna werkt hij nog voor BSM uitlaten en wordt hij chef werkplaats bij Vos Oss. In 1997 begint hij zijn eigen raceteam en van daaruit rolt hij langzaam opnieuw in de uitlaten, dit keer voor zichzelf.

Gelukkig met minder geluid

Niet alle mensen die bij Pajic komen, willen meer geluid hebben. “Zeker niet”, zegt de uitlaatspecialist. “Je hebt motorrijders, zeker de mensen die langere afstanden rijden, die last hebben van het geluid onder de helm. Laatst kreeg ik nog een telefoontje van een man met de vraag of ik zijn motor stiller kon maken. Volgens die man was dat niet mogelijk. Hij had al contact gehad met verschillende bedrijven, maar niemand kon hem helpen.”

Op de werkbank in Gendringen is het geen probleem. Eerst wordt het vermogen en het geluid getest. Vervolgens komt de slijptol tevoorschijn en binnen een vloek en een zucht is de uitlaat verdwenen. “Ik heb er een andere demper opgezet. We hebben hem opnieuw op de testbank gezet. Zijn motor maakte zo’n vijf decibel minder geluid en het vermogen was nog steeds hetzelfde. Die man hoeft daardoor niet meer met gezoem in zijn helm rond te rijden. “Weet je, als ik een stillere demper op een uitlaat zet en de motor vervolgens vijf decibel minder hard klinkt maar nog wel dat mooie geluid heeft, dan voel ik trots. Dat hebben wij hier in de werkplaats maar mooi even uitgevonden. De klant blij en ik blij. Daarom doe ik dit werk met zoveel plezier.”

Maar wat is nu het mooiste geluid? Daar hoeft Pajic niet lang over na te denken. “Dat is voor mij het zware geluid van de Ducati Panicale. Een V4-blok geeft een prachtig geluid. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor een Honda of een Aprilia. Dat zware geroffel. Heerlijk! Het voordeel van V4-motoren is dat ze meer geluid mogen maken dan de gemiddelde motorfiets. Die diepere tonen kunnen mensen beter verdragen. Als ik bij zo’n motor aan de gashendel draai, dan denk ik nog altijd: wat gaaf!”

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Frank van der Jagt schreef:
    21 november 2020 om 18:52

    Mooi verhaal, typisch voorbeeld van diepgewortelde passie! Mooi om te lezen wat voor wonderlijke wegen bewandeld zijn om te komen tot de specialist die hij nu is.
    En ik ben ook bang dat er aanzienlijk strengere regels aan gaan komen, mede als gevolg van een in verhouding kleine groep mensen die geen rekening wensen te houden met medemensen en daardoor onnodig overlast veroorzaken. Ik vrees zelfs dat in de niet al te verre toekomst motorfietsen in de ban gaan ten faveure van de electrische varianten. Op zich overigens verbazend mooie techniek en wellicht onvermijdelijk maar ik denk dat met het verdwijnen van het geluid van de verbrandingsmotoren ook n heel stuk van de beleving van het motorrijden verloren zal gaan. Maar zoals met alles, als de generaties na ons met electrische voertuigen opgroeit weten ze niet beter. Hopelijk staan mijn grommende K1200GT en R 1200GS Adventure dan nog in de garage van een van mn kids of kleinkids te glimmen wachtend op n lekker rondje toeren ????

    Beantwoorden
  2. j.jenneskens schreef:
    5 februari 2021 om 22:30

    Moet toch een keer naar die kerel.
    Als het wat beter weer is uiteraard, wil ook een andere uitlaat.
    Heb hem vroeger vaker zien rijden.
    Blijft met bijde benen op de grond staan.
    Spreekt me wel aan.

    Beantwoorden
  3. Salim Chattat schreef:
    11 juli 2021 om 00:24

    Dit is een echte vakman! Ik heb mijn motoren (mijn motor is mijn leven) meerdere malen bij pajic langs gebracht met als laatste motor mijn bmw s1000xr (2021) Hoe Mile of zijn Timo dit weer elke keer flikt is wonderbaarlijk. Ik kan uren kijken naar hoe ze een custom uitlaat monteren en elke keer denk ik weer wauw! Je motor is in goede handen en het geluid is niet te vergelijken met standaard catvervangers oid. Alsjeblieft heren ga zo door!

    Beantwoorden
    1. Alex schreef:
      19 september 2021 om 22:35

      Hi Salim, benieuwd naar je ervaringen en kosten voor aanpassing van je uitlaat bij panjic op je 2021 xr. Heb er ook 1 en zit sterk te twijfelen om het ook te doen. Groet, Alex

  4. Buytaert Lorre schreef:
    8 december 2022 om 18:10

    In de meer dan 55 jaar dat ik motor rijd . heb ik nog nooit met een standaard uitlaat gereden . ook niet begin jaren 60 met de CZ en de Bultaco ook niet in de jaren 70 met de Suz 380 en 750 ook niet jaren 80 en 90 met de GSX de Katana en de GSX R ook niet jaren 2000 met in de winter met de DR en in de zomer met de Vstrom . voor mij is de verplaatsing Temse (B) Gendringen (174 km enkel) al meermaals een leuke ervaring geweest .als ik de mogelijk heb om bij een bijna aanrijden de andere bestuurder te spreken . vraag ik . had je me eerst gezien ? (ook al draag ik fluor) of had je eerst gehoord ?

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Mark Meisner

3 maart 2021 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Passo san Boldo

Door Mark Meisner

17 juni 2020 1 min

Roads to ride

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X