Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

31 oktober 2022 6 min ... 5 Reacties

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Door Tom van Appeldoorn

...
TwitterFacebookE-mail

Een quickshifter kopen omdat die op je Tracer 900 aangesloten kan worden, maar dan nergens de bijbehorende plug kunnen vinden. Het was voor Guido Boers het begin van een horrorverhaal, waarin hij er langzaam maar zeker achter kwam dat uitgerekend zijn allereerste motor een flink schadeverleden had.

In de rand van de blikken asbak smeult een sigaret langzaam weg. Met zijn voeten gestrekt op het bureau en achterover leunend in zijn stoel, mijmert Motordetective wat over zijn huidige zaak: “de puzzelstukjes passen niet, verdomme!” Nou ja, zo ging het natuurlijk niet. Maar het verhaal dat Guido op Motor-Forum plaatste, leest wel haast als een dergelijke detective. Het is met die reden dan ook dat zijn bijnaam door een forummoderator werd aangepast waarbij hij tot ‘motor detective’ gedoopt werd.

Over het hele avontuur vertelt Guido, als we hem nu spreken, dit: “Toen ik ermee bezig ging was ik in verwarring. Maar, toen ik de boel verder uit ging zoeken tijdens nachtelijk speurwerk voelde ik me wel belazerd. De verkopers kwamen eerlijk en oprecht over, en met zo’n nieuwe motor verwacht je dit niet. Het was mijn eerste motor en ik was er verliefd op. Al voor ik mijn rijbewijs had heb ik hem gekocht en naar huis laten rijden door een collega.”

Speurwerk

Het begon voor Guido allemaal begin juli 2020. Toen kreeg hij het idee om een quickshifter op zijn Tracer 900 uit 2017 te zetten. De motor was er immers al op voorbereid. Kwestie van de quickshifter installeren langs de versnellingspook en de kabel inpluggen in de daarvoor bedoelde stekker. Een relatief simpele handeling. Maar ja, waar zit die plug dan? Hij komt er zelf niet uit en stelt daarom de vraag via Motor-Forum. Guido: “Ik heb een OEM quickshifter gekocht. Ik kan alleen met geen mogelijkheid de beoogde (ongebruikte) stekker vinden, tenzij deze vreselijk goed ergens achter zit weggestopt. Zou het zo kunnen zijn dat deze stekker ergens anders voor gebruikt wordt, of dat deze tracer toevallig een oudere kabelboom heeft gekregen?”

Nadat er een paar dagen voorbij zijn gegaan en de vraag weinig respons krijgt, zet Guido zijn speurwerk maar verder. Daarbij komt hij er ook achter dat er gerommeld lijkt zijn met de ABS-stekker aan de achterzijde. Vreemd. Reden genoeg om naar de dichtstbijzijnde Yamaha-dealer te rijden om een en ander te verifiëren. “Ik doe zojuist de meest vreemde ontdekking”, vervolgt Guido in het forum als hij daar vandaan komt. Nadat de Yamaha-dealer het framenummer gecontroleerd heeft, blijkt zijn kakigroene, tweede generatie (vanaf 2017) Tracer eigenlijk een eerste generatie Tracer te zijn die in 2016 in de kleur rood geleverd is vanuit de fabriek.

Total loss..

Omdat hij wel alle originele boekjes en andere papieren bij de motor heeft gaat hij verder op onderzoek. Zo trekt hij de naam na van de vorige eigenaar, iemand uit Duitsland. Na iedereen met die naam op het internet nagetrokken te hebben, komt hij eindelijk iemand op het spoor die het mogelijk kan zijn. Zijn vermoeden wordt bevestigd als hij een YouTube-video van de man vindt waar ‘zijn’ – dan nog rode – Tracer in beeld komt. Het blijkt de tweede eigenaar van de Tracer, een Hongaar die in Duitsland woont. En na contact gelegd te hebben via Facebook heeft die man ook nog eens vervelend nieuws voor Guido: de Tracer was total loss na een frontale aanrijding met een auto.

De foto’s die Guido prompt krijgt van de Hongaar – die door de lezers op Motor-forum overigens al snel tot ‘meneer Goulash’ wordt gedoopt – liegen er niet om: de hele voorkant zit in elkaar. Staat de Tracer normaliter fier rechtop, is het nu een soort gedrongen streetfighter doordat de voorpoten zo’n flinke klap te verduren hebben gekregen. Meneer Goulash stuurt ook nog twee foto’s mee vanuit de ambulance waar hij zelf in belandde door het ongeval. Gelukkig gaat het weer oké met hem op het moment dat Guido contact met hem heeft.

Een oudje in het nieuw

Het staat dus vast dat Guido’s Tracer niet is wat hij lijkt. Maar wat het dan wel is? Een gestolen motor die omgekat is met een afgeschreven framenummer? Een schadefiets die opgeknapt is met nieuwe onderdelen? Een flinke puzzel waar Guido – mede dankzij medewerking van de vriendelijke, Hongaarse Duitser – stapje voor stapje verder mee komt. Een gestolen motor met een overgezet framenummer kan het haast niet zijn, anders had hij alle papieren er niet bij, dus moet het wel een opknapte fiets zijn waarvan de historie verdoezeld is. Guido houdt het topic op Motor-Forum in leven door bij veel van zijn vondsten een update te plaatsen. Steeds meer motorrijders haken aan om hulp te bieden of advies te geven. Maar er zijn er ook genoeg die simpelweg meelezen omdat het verhaal nogal sensationeel wordt. Wanneer blijkt dat de Tracer met een BPM-waarde van slechts 21 euro in Nederland geïmporteerd, schrijven verschillende mensen dat hij dan zo plat als een dubbeltje geïmporteerd moet zijn en hier ‘opgeknapt’ is.

Het gekke is dus dat dit gedaan is met volledig nieuwe onderdelen van een 2017-model. Een domme fout van de monteur of een doelbewuste keuze om de prijs verder op te kunnen pompen? Feit is wel dat Guido zonder die keuze waarschijnlijk nooit of pas veel later te weten was gekomen dat zijn motor een flink schadeverleden had. Het feit dat die quickshifterplug die er zou moeten zitten niet aanwezig was, gaf de doorslag. Dat, en het natrekken van het serienummer. “Zaken als vloeibare pakking bij het blok, het gebruik van verschillende types boutjes voor hetzelfde onderdeel en een dolgedraaid boutje bij de bevestiging van de tank beginnen nu ook op hun plaats te vallen” schrijft Guido in het forum.

Mooi detail is de ‘nieuwe’ tellerunit die op Guido’s Tracer zit. Die is gebruikt en staat voorbij de 18 duizend kilometer, terwijl zijn motor al bij 15 duizend is platgereden. “Ik heb waarschijnlijk een van de weinige motoren in Nederland waarvan de teller juist vooruit is gedraaid”.

Eind goed, al goed

De hele speurtocht van onze motordetective is een aanrader om te lezen. Let wel dat de ontknoping pas op pagina 24 volgt. SPOILER ALERT: In het kort komt die ontknoping op het volgende neer. De zaak waar Guido zijn Tracer gekocht heeft, bood aanvankelijk aan om te willen bemiddelen in de kwestie. Guido: “Daarnaast boden ze aan om het frame te richten en een financiële tegemoetkoming te doen. Ik was daar echter niet over te spreken.” De volgende dag nog werd Guido gebeld door de zaak die aanbood om de motor terug te kopen. Dat hij er inmiddels reeds 7000 kilometer mee gereden had en de motor een jaartje ouder was, deerde hen niet. Zij zagen liever dat het hele verhaal zo snel mogelijk werd opgelost. Dat er een aantal duizend mensen het hele verhaal via Motor-forum meelazen, hielp daar natuurlijk ook wel bij.

Guido heeft aan het hele avontuur niet alleen een goed verhaal overgehouden. Zo begon hij op Motor-Forum een pagina om anderen te helpen met dit soort vreemde puzzels. “Voor zover ik me herinner zijn daar wel wat dingen door voorkomen, maar een echte vlucht heeft het uiteindelijk niet genomen.” Maar daarnaast heeft hij nog steeds contact met meneer Goulash, met wie hij af en toe nog motorfoto’s deelt. Een ontmoeting zit er wellicht ooit nog in. Na de Tracer 900 kocht Guido een MT-10 die hij, mede vanwege het wilde karakter van die motor, inmiddels heeft ingeruild voor een T7.

Niet de enige

Maar goed. Misschien heeft Guido wel heel veel geluk gehad. Er zijn namelijk een heleboel factoren in dit verhaal die hem geholpen hebben om een klinkklaar dossier op te bouwen, waardoor de motorzaak in feite niet anders kón. En we kennen – helaas – een heleboel van dit soort horrorverhalen. Want wat nou als die eigenaar niet te vinden was, als de boekjes kwijtgeraakt waren of als Guido geen quickshifter had willen monteren. De motor reed immers goed en Guido deed het onderhoud zelf, waarbij hij geen enkele reden had om argwaan te krijgen.

Guido: “Mijn vermoeden is dat dit veel vaker gebeurt dan veel mensen weten. Dit kan omdat het in 95% van de gevallen niet ontdekt wordt en het heel zorgvuldig uitgevoerd wordt. Iemand maakt er zijn werk van om motoren die total loss zijn goedkoop te importeren, op te knappen en daarna van de hand te doen (zij het direct of via een handelaar) als zijnde een nagenoeg nieuwe motor.”

Tips om gedoe te voorkomen

Hoewel Guido weinig reden had om te twijfelen aan de staat van zijn Tracer, kan het dus ook met nagenoeg nieuwe motoren fout gaan. Tips om gedoe te voorkomen? Guido: “Vraag naar het kenteken vóór de aanschaf en check daar eerst alles mee. Is het een geïmporteerde motorfiets? Controleer dan vooral eerst wat de rest-BPM was bij invoering. Dat kan via de RDW-website. Vergelijk dit bedrag met motoren van hetzelfde bouwjaar. Valt het lager uit? Dan is het wijs om van de koop af te zien.”

Sinds juni 2021 gebruikt de RDW een registratiesysteem waarin de tellerstanden van motorfietsen worden bijgehouden. Komt een motor voor onderhoud, in- of verkoop over de vloer bij een RDW-erkend bedrijf, dan is dat bedrijf verplicht de tellerstand te loggen via dit systeem. Dit helpt in de strijd tegen tellerfraude. Maar ja, als een motor nooit bij een RDW-garage komt, valt er natuurlijk weinig te controleren via dat systeem mocht jij die motor willen kopen.

Wat bovenal belangrijk is, is het oude devies: als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat het waarschijnlijk ook.

Foto’s: Guido Boers – Motordetective

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. J.steen schreef:
    31 oktober 2022 om 13:27

    Let op met de tellerstand, indien de motor uit het buitenland komt. Zeker als deze zonder onderhoudsboekje gekocht gaat worden.
    Vaak is er geen tot weinig controle als de motor uit het buitenland geïmporteerd wordt.
    Men kan in de tussentijd de teller terug laten stellen en dan aanbieden voor het importeren.

    Beantwoorden
  2. Andre schreef:
    4 november 2022 om 19:28

    In jan/feb was ik in voor een Tracer, nou was die iets boven mijn budget en kwam ik uit op een antraciet mat metalic FZ8S.
    Gevraagd naar het schade verleden, die was er niet. Helaas stormde het op de dag dat ik ging kijken. Bij het afspreken voor een proefrit en de koop, vroeg ik alvast het kenteken zodat ik hem kon verzekeren. Google was my best friend. Op een zoekopdracht van het kenteken kwam eruit dat het een schadefiets van boonstoppel was geweest… einde deal.

    Beantwoorden
  3. Agnes schreef:
    5 november 2022 om 15:21

    Ik kocht dit jaar na het behalen van mijn rijbewijs een Honda cb500x, bij 2017 met 13500 op de teller. Werd aangeboden als ‘in Nieuwstaat ‘. Reed lekker, zag er goed uit maar…..bleek ook een schade motor te zijn, geïmporteerd uit Frankrijk. Ik heb na enkele keren terug geweest te zijn laten keuren door Eric van Lent en het rapport loog er niet om…op zijn advies contact gezocht met de vorige eigenaresse. Die was stomverbaasd te horen dat de motor nog reed. Was Total loss verklaard en mocht alleen als onderdelenmotor worden verkocht…..Ben teruggegaan naar de motorzaak en heb mijn geld terug geeist en motor ingeleverd. Dat was geen probleem met het rapport in de hand en na contact met Bovag en de oude eigenaresse. Als beginnend rijder van 59 jaar was ik er toen klaar mee. Ik heb geen 30 jaren meer te gaan om te rijden dus heb besloten om voor een nieuwe te gaan. Dus nu in blije afwachting van een gloednieuwe Kawasaki Versys 650 die ik in februari hoop te kunnen halen. Eind goed al goed, maar het had heel anders kunnen aflopen……

    Beantwoorden
  4. Hans schreef:
    7 november 2022 om 15:31

    Heb een gebruikte BMW R1200GSA in Nederland gekocht uit 2007 met 42500km zag er uit als nieuw. Na de motor gekocht te hebben bleek uit de papieren bleek deze uit België te komen! Het onderhoud ging ik zelf te doen toen bleek de eindoverbrenging olie te lekken er kwam maar 75 cc uit terwijl er 200 cc in zou zitten, nieuwe lagers en keringen gemonteerd.
    Op een daag langs Motor Houtrust gegaan en de motor aan de computer laten hangen, op mijn vraag of de km stand wel klopt was het antwoord die klopt wel, maar je ABS unit moet vernieuwd worden kosten € 1800,- dat was slikken. Hoe is dat mogelijk een A klasse merk en de ABS unit gaat zo snel kapot! Toen eerst op vakantie en daar na sparen? Heb de ABS unit verwijderd en laten repareren (€250) en weer terug geplaatst en nu werkt alles weer 100%. Ik vertrouw in mijn eigen kunde.

    Beantwoorden
  5. Cor Houben schreef:
    27 november 2022 om 17:36

    Mooi stukje rechercheteam zeg. En volhouden bovendien. Dar iemand (verkoper) dit op zijn palmares wil hebben!. Goed dat dit artikel is doorgezet. Grtzz Cor.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

11 maart 2023 5 min

Ad Donkers: “Werken aan zijspannen, dat kan ik niet loslaten denk ik.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2023 7 min

Retrobikes – Gehypete blijvertjes

Pitstop

Door Mark Meisner

2 februari 2023 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Mark Meisner

1 februari 2023 4 min

Ein-de-lijk naar Ace Cafe London

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X