Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

13 augustus 2022 8 min ... 7 Reacties

Landgezant #3: Achterhoek

Door Tom van Appeldoorn

...
TwitterFacebookE-mail

“Gelderland levert je mooie streken!” Voor het eerst sinds de start van Landgezant kunnen we deze toeristische slogan van deze provincie op waarheid gaan testen. Dat doen we in het wiel van Edwin Kuiper en zijn vriendin Hedwig, die ons de vele hoeken van de Achterhoek laten zien.

Voor de rubriek ‘landgezant’ leiden enthousiaste ambassadeurs ons op de motor rond in hun regio. De landgezant laat daarbij – vol enthousiasme – zien waarom je in die regio zo geweldig kan motorrijden. Word ook Landgezant van jouw regio! Aanmelden kan hier.

“Heb je ff tijd?” Dat vraagt Edwin Kuiper (1968) met een lach als we de route van te voren globaal doornemen. De Achterhoek is groot. De streek beslaat met een oppervlakte van bijna 1.476 vierkante kilometer ergens tussen een derde en een vierde van de grootste provincie van Nederland: Gelderland. Een route van zo’n 150 kilometer is dan ook makkelijk gemaakt. Toch ontkom je er dan haast niet aan om een heleboel van de streek over te slaan. Een vast rondje heeft Edwin om die reden dan ook niet echt: “ik heb zo’n twintig tot dertig routes, maar maak regelmatig een nieuwe. Met 35 jaar ervaring op de motor vind ik het mooi dat ik nog steeds nieuwe wegen in de buurt ontdek, al moet ik ze wel steeds verder van huis zoeken.” De keuze voor route die wie vandaag rijden, en de locaties die we aandoen, zijn dan ook gekozen omdat ze Edwin en zijn vriendin Hedwig (1971) na aan het hart liggen.

Buurtschappen

Zo ook het startpunt van de route. Dat ligt op ongeveer een uur rijden van Zutphen, waar het stel woont. We beginnen de dag in buurtschap ‘t Woold, bij de Berenschot’s Watermolen. Dit rijksmonument aan een beek genaamd de Boven Slinge is erg fotogeniek. Ook leuk is het dat de koffie er al vroeg op de ochtend warm is. Deze wordt op het terras achter de molen geserveerd naast een klein dopje advocaat met slagroom. De sfeer zit er dan ook direct in! Edwin: “We stoppen hier graag even tijdens onze ritten. Het is hier zó mooi en op de wegen hierachter is het leuk rijden. Zelfs toen we laatst van het Sauerland terug naar huis reden, zijn we hier nog even gestopt. Dan weet je dat je bijna thuis bent.”

Deze route rijden? Download ‘m onderaan dit artikel!

’t Woold is één van de vele buurtschappen rond Winterswijk en staat bekend om haar bosrijke omgeving. Zo’n beetje alle tinten groen vind je hier in de buurt. Via Miste en Haart bereiken we Aalten waar we genoodzaakt zijn een klein stukje door druk bewoond gebied te rijden. Al snel verlaten we de dorpsgrenzen echter weer als we in de richting van Dinxperlo rijden. Bij IJzerlo slaan we rechtsaf en rijden we via vele laantjes tussen de velden door. Hier en daar wordt er nog een laatste keer gemaaid maar de meeste activiteit die we zien, zijn de piepers die van het land gehaald worden door grote machines met smalle banden. Her en der ligt ook nog een flinke bult suikerbieten (dikke biet’n!) aan de rand van de velden.

Relaxt touren

Net buiten Sinderen stopt Edwin zijn allroad naast een groot geel bord dat motorrijders er vrij dringend op wijst rustig aan te doen op deze weg. “Voor zover ik weet is dit het enige bord in zijn soort dat in de hele Achterhoek staat. Hij staat er geloof ik ook niet zozeer omdat omwonenden motorrijders zat zijn, maar omdat hier langs de Kapelweg in het verleden vaak ongelukken gebeurden. Vanaf de andere kant staat er overigens geen.” Als we weer verder rijden snap ik ook direct waarom. Een prachtige bocht voert je langs de Antioniuskapel, verstopt tussen flink wat bomen. Maak je hier een schuiver, dan verdwijn je diep tussen het groen.

Hoewel het tempo tijdens onze rit op standje ‘relaxt touren’ staat, valt er iedere keer dat ik mijn verzet naar de tweede versnelling schakel een klein gaatje. Dat komt doordat de Africa Twin van Edwin en de NC750X van Hedwig beide uitgerust zijn met Honda’s automatische DCT-versnellingsbak. Hierdoor kunnen ze vlot optrekken vanuit stilstand. Een bewuste keuze? “We gingen eigenlijk naar de motorzaak voor een setje bobbins die pasten op mijn paddockstand. Uiteindelijk werden het twee nieuwe motoren; een duur tripje!” vertelt Hedwig met een glimlach. De twee leerden elkaar ruim twee jaar geleden kennen en sinds dat moment rijdt Hedwig intensiever motor dan ooit. “Ik heb al ruim tien jaar mijn rijbewijs, maar met mijn Bandit 400 was mijn verste rit een tripje naar Giethoorn. Sinds dat ik de NC eind mei heb gekocht, reden we al ruim 8.500 kilometer.”

De DRU

Nadat we de Kapelweg achter ons hebben gelaten, slaan we naar linksaf en rijden we naar Ulft. Hier vinden we het oude industriepark van de DRU. “Ik ben hier als vrachtwagenchauffeur veel geweest toen de fabriekshallen nog in vol bedrijf waren. Hier werd van alles gemaakt, van badkuipen tot onderdelen voor heftrucks. Die onderdelen haalde ik dan hier op en bracht ik naar bedrijven in binnen- en buitenland” vertelt Edwin als we stapvoets rijdend rondzwerven over het oude fabrieksterrein. Nu zijn veel van de oude hallen omgevormd tot appartementen en huizen. Het is erg mooi, wat bevestigd wordt door een aanstaand echtpaar dat hier middenin de straat hun trouwfoto’s aan het maken is. Maar, naast wonen is er ook ruimte voor cultuur in de vorm van muziek en theater. “Dat veldje hier is wel leuk, hier heb ik ooit eens vier trailers vol fietsen afgeleverd toen de Postcode Loterij in Ulft was gevallen. Het hele veld stond vol! Sommige mensen hadden wel vier of vijf loten. Ik weet zeker dat er in menig schuurtje hier in de buurt nog wel zo’n fiets staat.”

De Slangenburg

Vanaf Ulft rijden we terug naar Silvolde waar we, door via een woonwijk iets af te snijden, naar Westendorp rijden. Daar schieten we weer tussen de velden door en steken we via een klein bruggetje de Bielheimerbeek over. Niet ver van hier is het water van de Boven Slinge – waar we vanmorgen nog koffie aan dronken – overgegaan in deze beek.

Even verderop slaan we op de Slangenburg af om even later de lange laan in te rijden richting het gelijknamige kasteel. “Hier groeide ik op” vertelt Edwin haast trots zodra hij zijn matzwarte allroad langs de gracht heeft geparkeerd. “Mijn ouders woonden vroeger in Doetinchem en mijn grootmoeder slechts een paar honderd meter hiervandaan. Zij vond het zielig dat de kinderen midden in de stad opgroeiden en haalde ons vaak hierheen om wat meer in de natuur te kunnen zijn. In de vennen die we daarnet passeerden leerde ik zwemmen en hier in de bossen haalden we kattenkwaad uit.” De Slangenburg was lange tijd dé trouwlocatie in de buurt van Doetinchem. Ook familieleden van Edwin trouwden hier. Net als we aanstalten maken om weer op te stappen, komt er een hagelwitte Hummer limousine door de lange oprijlaan aanrijden met vlak daarachter een oude Britse dubbeldeksbus met daarin alle gasten van de trouwerij. Voor het hele circus de smalle weg blokkeert, gaan wij weer op pad. Verder de Achterhoek in.

 

Verkeerslichten

Via de Ellegoorsestraat komen we binnen de grenzen van Doetinchem. Vanwege wegwerkzaamheden zijn we genoodzaakt via de woonwijken om te rijden, waarna we een aantal grote kruisingen over moeten steken. Ineens realiseer ik mij dat dit de eerste keer is dat we een verkeerslicht tegenkomen sinds we ongeveer anderhalf uur geleden vertrokken zijn. Voorbij Doetinchem stoppen we in het dorpje Kilder bij Burgers and Bikers dat – volgens het bord aan de gevel – ‘ok veur buutenluu’ is geopend. Deze recent geopende horecagelegenheid is één van Edwins recente ontdekkingen in de buurt. Er hangt een gemoedelijke sfeer en de uitbater komt gezellig aan tafel zitten op deze grauwe ochtend. We drinken even iets en gaan dan weer op pad.

Het is te merken dat we hier aan de drukkere kant van de Achterhoek zijn gekomen. Waar we rond Winterswijk en Aalten de wegen nog nagenoeg voor onszelf hadden, zitten we hier wat vaker achter andere voertuigen. Dankbaar ben ik dan ook wanneer Edwin een verlaten landweggetje indraait net voorbij Wehl. Deze Grindstraat doet zijn naam slechts in sommige bochten eer aan maar is door de prachtige landelijke doorkijkjes een echt genot om te rijden.

Motorrijders welkom

Als motorrijder ben je wel wat gewend. Heel af en toe een opgestoken middelvinger of wuivend gebaar omdat men het niet eens is met je snelheid of uitlaatgeluid, zelfs als je netjes de regels volgt. Op deze aangename zaterdag is er van dat alles in de Achterhoek niets te merken. Sterker nog, je voelt je hier als motorrijder daadwerkelijk welkom. Een mooi voorbeeld daarvan zijn twee heren die een praatje met elkaar staan te maken in Hoog-Keppel. Vriendelijk wordt er een vingertje uit erkenning opgestoken. In de spiegel zie ik het tweetal nog even de motoren volgen. Motorrijden hoort er hier voelbaar ‘bij’. Het zit in de cultuur verweven. Slechts enkele kilometers later passeren we in Hummelo ook nog eens het bronzen standbeeld van Normaal. De band die met hun ‘Oerend Hard’ motorrijden en de Achterhoek muzikaal verbinden.

Verderop langs de route stoppen we bij Eetcafé de Tol: “ook wel bekend als de stamkroeg van Normaal” zegt Edwin als we afstappen. Niet alleen de parkeerplaats staat hier vol met motoren, maar ook de muren van het café zijn behangen met foto’s en andere snuisterijen die met motorrijders of motorrijden te maken hebben. Een prima plek om te genieten van de Achterhoekse gastvrijheid en een welverdiende lunch.

Varsselring

Met een volle buik gaan we weer op pad en al gauw komen we aan bij de Varsselring: het stratencircuit tussen Varssel en Hengelo (Gelderland) dat nog steeds in gebruik is. Een klein gedeelte van het circuit is afgesloten voor doorgaand verkeer, maar een groot gedeelte is gewoon toegankelijk als openbare weg. “Begin september waren we hier ook tijdens de internationale roadraces.” Het rubber dat de racemotoren achter hebben gelaten bij het uitaccelereren van de bochten, is nog duidelijk zichtbaar als zwartblauwe strepen op het asfalt. Net als wij de strepen van dichterbij aan het bekijken zijn, komen drie lokale rijders met een rotgang over het circuit heen.

Symboliek in de Achterhoek

We zijn inmiddels al een eindje op weg op de laatste helft van de route. Via de bossen komen we in Barchem uit en daarna in Zwiep waar we Witte Wieven langs de weg zien staan. Witte Wieven zijn figuren die in sagen als goed- of kwaadaardige karakters voor kunnen komen. De oorsprong van hun ontstaan zou kunnen liggen in de mistflarden die hier over velden en vennen hangen in de schemer. In Zwiep zijn het echter geen mistflarden maar poppen, ter promotie van het lokale restaurant en spelerij ‘de Witte Wieven’.

Net buiten Lochem, naast de fabriek van Friesland-Campina, stoppen we bij een enorme silo van de OOCON. Op de lange kant van de silo staat een boer met zijn koe afgebeeld in sepiakleuren. Een prachtig symbool voor de regio. “Dit is ook voor ons nieuw” bekent Edwin, als we even halt houden naast een groep ouderen die hun telefoons in de aanslag hebben om wat foto’s te maken van het kunstwerk. “We hadden er wel over gelezen maar ik heb het nog niet in levende lijve gezien. Erg mooi!”

Ehzerwold

We vervolgen de route en mijden Lochem door bovenlangs het dorp te rijden. Daar vinden we de bossen die we blijven volgen door Groot-Dochteren. In het Ehzerwold vinden we nog een symbool: de Ehzerbrug. De brug biedt ruimte voor eenrichtingsverkeer en is volgens Edwin één van de meest gefotografeerde bruggen onder Nederlandse BMW-rijders. “Iemand deelde ooit een foto van zichzelf terwijl hij over de brug reed in een BMW-groep op Facebook. Dat deed nog iemand, en toen nog iemand en uiteindelijk kwamen mensen vanuit het hele land naar de Achterhoek om een foto te maken dat ze over de Ehzerbrug rijden. Helaas waren de beheerders van de groep niet zo gecharmeerd van al die foto’s en werden ze vaak weggehaald, maar daardoor werden er juist weer meer foto’s gemaakt.”

Boten kijken

Vanaf de Ehzerbrug rijden we door het Ehzerwold en via het mooie Almen komen we weer aan de noordkant van het Twente Kanaal. In Eefde hebben we geluk. Edwin wil ons graag het bijna afgeronde sluiscomplex laten zien. Maar als een vrachtschip precies op het moment dat wij aan komen rijden de sluis nadert, krijgen we een mooi kijkje op de precieze werking van de enorme sluis. “Je moet geluk hebben, ik heb tot nu toe altijd pech als ik hier voorbijrijd” zegt Edwin als hij over de reling leunt om naar het kolkende water te kijken dat inmiddels uit de sluis gelaten wordt.

De rit eindigt niet ver van de sluizen op de IJsselkade in Zutphen, waar we opnieuw naar schepen staan te kijken die langsvaren. Helaas zijn er werkzaamheden op de kade waardoor het eindpunt minder fotogeniek is dan het beginpunt. Het scheelt dat we toch iets minder oog voor de omgeving hebben terwijl we de rit nog wat nabespreken. Wanneer ik Hedwig en Edwin hartelijk bedankt heb voor de mooie route en leuke dag, steek ik de Oude IJsselbrug over waarmee ik de Achterhoek letterlijk achter me laat. Gelderland leverde een mooie streek.

Beoordeling

Voor de ‘beoordeling’ van deze route – en daarmee voor de provincie – geven we de volgende cijfers:

  • Kwaliteit van de wegen: 8,5
  • Bochtigheid: 8,5
  • Verkeersdichtheid: 8 (grotendeels de weg voor jezelf)
  • Natuur/mooie uitzichten: 8
  • Diversiteit van het landschap: 8
  • Leuke plekken voor een versnapering: 9

‘Weapon of choice’ voor deze route is een potente naked. Door de vele smalle wegen en bochtige weggetjes is een machine als een Triumph Speed Triple RS geweldig in zijn element in de Achterhoek.

Geïnspireerd geraakt en zin om ook deze route door de Achterhoek te rijden? Download de route: Landgezant Achterhoek!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Ronald schreef:
    8 oktober 2021 om 19:25

    Top. Klink aanstekelijk om te doen. Helaas moet ik wachten tot volgend jaar. …
    Door olie op de weg. Gemorst door een tractor ben ik onderuitgegaan en staat de motor in m’n. Schuur te wachten op de verzekering uitkering ……..
    De verhalen.zijn leuk om te lezen.
    Gr. Biker

    Beantwoorden
  2. Karel Hannema schreef:
    9 oktober 2021 om 10:31

    Jammer genoeg kan ik deze rit niet Downloaden want ik wil hem op mijn routeapp hebben
    Vriendelijke groet Karel

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      9 oktober 2021 om 19:16

      Beste Karel,

      Je kunt de route als GPX downloaden en hierna via Myroute-app uploaden als nieuwe route.

      De GPX-route is universeel voor veel navigatiesystemen.

      Mocht het niet lukken, laat het dan even weten. We staan altijd klaar om te helpen.

      Cheers,
      Mark.

  3. Piet Dinghs schreef:
    10 oktober 2021 om 22:22

    Hallo

    Het downloaden gaat prima, ga in route app naar gedownloaden bestanden
    en openen , klaar en veel plezier.

    In Zelhem de Trialclub oefent er op de zaterdag middag en altijd leuk om even te kijken, en Koffie ook gedaan tijdens een ritje met de collega’s . en even er vanaf
    van de route en een Foto moment bij Normaal in Hummelo

    Beantwoorden
  4. Herman Mossink schreef:
    25 oktober 2021 om 12:02

    Hoi, Ik kan de route downloaden maar krijg een foutmelding in TOMTOM my drive connect. Er kan geen route worden gemaakt van de tussenpunten (die zie ik wel allemaal). Jammer want de route ziet er veelbelovend uit,

    Beantwoorden
    1. Tom van Appeldoorn schreef:
      25 oktober 2021 om 15:15

      Dag Herman, We hebben even gekeken en het lijkt erop dat we het probleem verholpen hebben. Veel rijplezier!

  5. Herman Mossink schreef:
    25 oktober 2021 om 15:40

    Dag Tom,
    fijn, het werkt nu prima! Nu nog een vrije dag en een beetje mooi weer.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Mark Meisner

3 maart 2021 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Passo san Boldo

Door Mark Meisner

17 juni 2020 1 min

Roads to ride

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!
  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X