Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

11 maart 2023 5 min ... 2 Reacties

Ad Donkers: “Werken aan zijspannen, dat kan ik niet loslaten denk ik.”

Door Tom van Appeldoorn

...
TwitterFacebookE-mail

Al twintig jaar bouwt Ad Donkers van LBS Zijspantechniek oerdegelijke en perfect sturende zijspancombinaties. Een niche binnen de motorfietsmarkt, maar daardoor niet minder technisch. Integendeel: “als ik iets anders zou gaan doen, zal dat nooit zo breed worden als dit.”

De werkplaats van LBS Zijspantechniek is verstopt in een onopvallend hoekje van het bedrijventerrein in het Noord-Brabantse Elsendorp. Links voor de ingang is een overkapping opgetrokken waar vier zijspancombinaties staan. Op één Triumph Trophy na zijn het allemaal BMW’s.

Via de blauwe voordeur komen we bij de balie te staan in een kleine ruimte waar klanten ontvangen worden aan een lange tafel. Overal hangen foto’s en posters van zijspannen. Door de brede ruiten heb je direct zicht op de werkplaats, waar twee bruggen staan. Op de ene staat een BMW R 1250 R, op de ander een BMW R 18.

“Het is toeval dat er zoveel BMW’s staan hoor,” verzekert Ad ons, “al werken we wel erg veel aan BMW’s. Dat is niet voor niets: het is het bestverkopende motormerk in Nederland, maar mensen die een nieuwe zijspancombinatie laten bouwen hebben meestal ook wel wat te besteden. Dat zie je terug in de modellen die zij kiezen om te laten aanpassen naar hun wensen.”

Worstelen

De R 18 cruiser heeft aan zijn rechterflank een stalen buizenframe zitten, dat deels via een ketting in een katrol is opgetakeld tot borsthoogte. Een nieuwe, dikke as door het voorwiel heen met daaraan een dikke buis en flens die de voorvork en het frame waarop het zijspan komt verbindt. Op verschillende plekken lijken er bevestigingspunten te zitten die nog bijgesteld of omgedraaid kunnen worden.

Ingewikkeld werk als je eraan gewend bent dat een motorfiets op snelheid stuurt door te kantelen. “De bediening is hetzelfde, met de knoppen, het stuur, de gashendel en de remmen. Daar vergissen mensen zich wel eens in. Maar een modern zijspan is heel makkelijk goed te besturen”, vertelt Ad als hij uitlegt dat je in feite altijd tegen het zijspan aan het strijden bent.

“Sturen doe je grotendeels met je gas en rem. Geef je gas dan ga je naar rechts. Dat komt omdat de aandrijving van de motor links van de hele combinatie zit en het zijspan dus als het ware voorbij rijdt.” Naar links doe je dan ook door de motorfiets te vertragen. Ad: “Dat door je voor- en/of achterrem te gebruiken, maar afremmen op de motor door het gas dicht te draaien kan ook.”

Bekijk ook: Video: De Ambachtsman – Ad Donkers

Met een beetje oefenen kun je al snel leuk op pad. “Je moet zeker net zo goed opletten als in het begin dat je motorrijdt op een solomotor. Alleen dat stukje vergeten de mensen vaak. Dat je heel goed weet hoe je een motor zonder zijspan door een bocht krijgt wil niet zeggen dat je dat ook kunt met een ‘bak’ eraan vast.”

Een demonstratie van hoe makkelijk een zijspancombinatie rijdt, geeft Ad met zijn eigen BMW R 1200 GS met daaraan een golden oldie: een nieuwerwetse ‘klomp’. Terwijl de motor in rondjes op het binnenterrein stationair rondtokkelt, stapt hij bij zichzelf in het zijspan om met een simpel dotje gas de motor te besturen. Daarna stapt hij weer op de motor en zorgt met een scherpe rechterbocht en wat gas dat het zijspanwiel het luchtruim kiest. Nog net geen twee vingers in de neus.

Het ambacht

“Ik zie mijzelf als een ambachtelijk mens die van alle facetten van de techniek houdt. En in de zijspannen kan ik wat dat betreft mijn ei kwijt.” Ad vertelt het met een grijns op zijn gezicht als we hem interviewen middenin zijn werkplaats. De passie voor zijn vak spat ervan af. “Het is een zeer divers vak. De constructie van het frame is volledig anders dan de werkzaamheden die erbij komen kijken om de polysterbak te monteren en het geheel uit te lijnen. Iedere dag is anders wat dat betreft.”

Op de vraag wat het precies is wat een zijspancombinatie van LBS Zijspantechniek anders of beter maakt dan andere zijspancombinaties, antwoordt Ad: “Dat is lastig te duiden. Het is de totale productie denk ik. Zoals wij dit doen kan niemand het ons nadoen. Dat is een kwestie van ervaring en kunde. De manier waarop wij een frame bouwen is misschien een mooi detail om daarvoor aan te halen.

Door de jaren heen hebben we geleerd hoe je de sterkste verbinding tussen frame en motor maakt die alsnog makkelijk aan te passen is om de afstelling van de besturing zo strak mogelijk te krijgen.” Dat beaamt Tijmen Roerdink, de tweede techneut die in de werkplaats van LBS te vinden is. Tijmen kwam bij Ad binnen als klant, maar zegde eind 2022 zijn baan op om fulltime met zijspannen aan de slag te gaan.

“Ik ben erg technisch aangelegd, maar ik moet nog een boel leren. Wat ik al wel weet, is dat iedere millimeter zijn verhaal heeft bij zo’n zijspancombinatie. Zet je een bout een millimeter hoger of lager, dan kan dat voor de besturing merkbare gevolgen hebben.” Over alles is jarenlang nagedacht. Neem bijvoorbeeld de bevestigingsplaatjes die met meerdere boorgaten op verschillende plekken op meerdere manieren gedraaid of gekanteld kunnen worden om de afstelling perfect te krijgen. Een duurzame, snelle manier om te werken.

Van heinde en verre

Wanneer we net goed en wel begonnen zijn met het interview klinkt er wat geluid vanachter de grote roldeur. Twee Franstalige Belgen zijn vanaf Luik afgereisd om onderdelen en advies in te komen slaan bij Ad. Ad: “Zover dat de tijdschriften verspreid werden, van zover onze klanten kwamen. Met het internet is dat allemaal global geworden. Ik heb zelfs een distributeur van LBS-zijspannen in de Verenigde Staten zitten.

Die geel-rode BMW is van een Amerikaans stel dat een wereldreis aan het maken is. Die staat hier nu voor wat aanpassingen. Vroeger moesten we het hebben van de tijdschriften.” Op de kentekenplaat staat in dikke rode letters ‘Washington’ met daarbij een icoontje van iemand in een rolstoel. “Ja, meneer heeft een beperking aan zijn been. Kijk maar hier, bij de schakelpook, daar hebben we een hak-teenmechanisme opgezet, zodat meneer nog gewoon kan schakelen.” Ad wijst naar een dubbele schakelpook met een koppelstuk waarmee het af- én opschakelen met een tik naar beneden gedaan kan worden.

Zijspanrijden is namelijk meer dan alleen veel spullen mee kunnen nemen. Ad: “Het is voor veel mensen, die door ouderdom niet meer goed te been zijn of een lichamelijke beperking oplopen, een middel om nog te kunnen blijven motorrijden.” Heropstappers, mensen op leeftijd die van hun kinderen een zijspan aan hun motor moeten zetten om nog te kunnen blijven rijden; een zijspan is een mooi middel om het motorrijden te kunnen blijven beleven.

De zijspanwereld

Of de zijspanwereld krimpt? Ad: “Dat vind ik moeilijk te zeggen. Het gaat in vlagen. Soms is er ineens een opleving, dan weer is het wat stiller.” Zelf is Ad jaren geleden bij toeval in de wereld van de zijspannen gerold. “Ik had interesse voor de techniek en van het een kwam het ander. Twintig jaar geleden heb ik met mijn compagnon een Frans zijspanmodel overgenomen, het model ‘boxer’. Daarna ging het hard.

Het mooiste aan dit vak vind ik nog steeds dat moment dat een klant binnenkomt en het eindproduct waar je zo hard aan gewerkt hebt voor de eerste keer ziet. Of als je na een tijdje zo’n zijspan nog eens de dijk op ziet rijden. Ja, dan denk ik wel eens van ‘wow’. Dat zijn de momenten waarvoor je het doet.” Een glimp van dat gevoel zien we bij Ad als hij toekijkt hoe Tijmen een klein stukje rijdt met een prachtige zwart-rode Moto Guzzi Eldorado met zijspan. “Ja kijk, dit is de eerste keer dat ik hem hier op het binnenterrein zie rijden met een zijspan. Dat gaat alleen maar makkelijker worden voor hem!”

Hoewel er veel werk in het produceren van een zijspancombinatie gaat, ziet Ad het niet als werk. “Ik zeg wel eens dat ik twintig jaar geleden gestopt ben met werken en ik nu een betaalde hobby heb.”

 

Na al die weelde geïnspireerd geraakt om zelf te beginnen met zijspanrijden? We vroegen Ad om zijn vier beste tips om jou als beginner op weg te helpen!

4 tips om te gaan rijden met een zijspan

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Herman schreef:
    17 maart 2023 om 19:21

    Leuk als je je eigen motor in de tekst beschreven en op de heftafel ziet waar opdat moment een zijspan aan wordt gebouwd.
    Het is best wel een mooi, ingrijpend en spannend proces omdat het geen combinatie uit een foldertje wordt en al je wensen en ideeën er kunnen worden verwerkt.

    Beantwoorden
    1. Aad Kraaijenbrink schreef:
      18 maart 2023 om 02:32

      Ik heb in ’t verre verleden ook een BMW – motor gereden , de 500 2 cil .die was uit de 50- jaren als ik me niet vergis maar die was nog wel prachtig gemoffeld, Ik had er een STEIB-zijspen bij die ik alleen met rot weer eraan vastmaakte. Jammergenoeg weet ik niet meer hoe maar het was snel gebeurd en ik dacht met 2 gemakkelijjke bevstigingen ? Ik heb vanwege een motorongeluk m,n Yamaha XN 759 cc Virago pas verkocht , ik had daar graag een zijspan aangehad maar kon niks vinden , wel die Oostduitse motoren met zijspan , maar nee , En NU lees ik zo,n prachtig zijspanverhaal Tijdens het rijden werd ik innens bewusteloos en met zo,n 90 km p uur kwakte ik op de weg . m,n kids hadden toen liever dat ik de motor verkocht, heel erg jammer want het betere weerzit er aan tekomen ..>SUCCES verder .

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2023 7 min

Retrobikes – Gehypete blijvertjes

Pitstop

Door Mark Meisner

2 februari 2023 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Mark Meisner

1 februari 2023 4 min

Ein-de-lijk naar Ace Cafe London

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X