Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

12 maart 2020 2 min ... 25 Reacties

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Door Mark Meisner

...
TwitterFacebookE-mail

We komen er niet meer onderuit. Op 12 maart gaat de maximumsnelheid op alle snelwegen tussen 06:00 en 19:00 terug naar 100 kilometer per uur. Er is veel commotie over, maar hebben wij motorrijders er wel last van? Veel motorrijders roepen dat de snelweg saai is en alleen maar voor vierkante banden zorgt.

Ik mag mezelf wel als een ervaringsdeskundige betitelen. Vier keer per week rij ik 260 kilometer op een dag tussen mijn huis en kantoor. En of een snelweg saai is?! Reken maar! Na een maandje ‘sturen’ zijn mijn banden vierkant en elke dag diezelfde weg, gaap…. Speakers in mijn helm om muziek te luisteren en af en toe een kleine omweg maakt de tocht best dragelijk. Je komt er ook eigenlijk niet onderuit. Via de snelweg ben ik het snelst op mijn werk. Pak ik alleen binnendoor weggetjes, dan  zou ik er met gemak vier uur over doen. Helaas, dat vindt de baas niet zo’n succes. Je komt dan bar weinig aan werken toe.

Gaan we er echt last van hebben van de snelheidsverlaging?

Ja, hoe dan ook gaan wij motorrijders hier last van krijgen. Tussen 06:00 en 19:00 uur gaat de snelheid op alle snelwegen terug naar 100 kilometer per uur en ondanks de files kun je makkelijk op veel plekken harder dan dat rijden. Alleen dat mag niet meer. Na 19:00 uur gelden in geheel Nederland de oude maximumsnelheden. Op veel snelwegen mag je dan gewoon weer 130 kilometer per uur. Een avondje motorrijden na het avondeten is al snel na 19.00 uur en dan heb je bij een stukje snelweg geen problemen. In het weekend echter wel.. Naar een andere provincie rijden om daar een mooie route te gaan rijden zal iets langer gaan duren.

Heeft het wel nut?

Geen flauw benul. Wij zijn geen onderzoekers of wetenschappers op klimaatgebied. Alle betweters op Facebook trouwens ook niet. Geloof dus niet alles wat je leest op het internet. Daar zweven zoveel verhalen, zowel positief als negatief over dit onderwerp, dat hier niets zinnigs over te zeggen valt.

Voor de uitstoot van CO2 is het uiteraard beter, die gaat omlaag. Dat is een vast gegeven. Of het nut heeft op de lange termijn? Geen idee. Vroeger hadden we zure regen en het gat in de ozonlaag. Dat is teruggedrongen door aanpassingen in maatschappij. Ik denk dat dit precies hetzelfde is en dat we over tien jaar gewoon weer tegen een nieuw klimaatprobleem aanlopen. Maar moeten we het dan maar niet doen? Daar ben ik niet mee eens. Alle beetjes helpen, als is het maar om de wereld voor onze kinderen te verbeteren.

Lekker overzichtelijk ook!

Ach, eigenlijk was het ook maar een zooitje met maximumsnelheden verspreid over de  Nederlandse snelwegen. Met een overkoepelende regel valt daarom ook wel te leven. Klik op de afbeelding voor de ‘Wegenkaart maximumsnelheden op rijkswegen’ van Rijkswaterstaat. Vanaf 12 maart gelden op alle snelwegen waar je 100 kilometer per uur of harder mocht de volgende regel:

Tussen 06:00 en 19:00 – max snelheid 100 kilometer per uur
Tussen 19:00 en 06:00 – max snelheid (de oude snelheid zoals aangegeven op onderstaande kaart)

Hoe nu verder?

Gewoon blijven genieten op de motor en maak je er niet te druk over. Blijf genieten van de kronkelwegen die Nederland rijk is, houd je hoofd scherp voor de koekblikkers met smartphones of make-up in hun handen en wil je hard rijden, dan moet je toch echt naar Duitsland.

Oh, en neem je partner eens uit eten van het bespaarde benzinegeld, je gaat wel zuiniger rijden!

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. M.Sommers schreef:
    26 februari 2020 om 17:11

    Tijdens de oliecrisis in 1973, moesten we tanken met brandstofbonnen en waren de te tanken liters gelimiteerd, ook hebben we destijds diverse autoloze zondagen gehad. Vanaf 8 febr.1974 werd op de Nederlandse snelwegen de snelheid beperkt tot 100 km/u. Dit was om het aantal verkeersdoden terug te dringen , maar de kostenbesparing speelde hier ook een rol, misschien we de grootste. In 1988 werd de gelimiteerde snelheid verhoogd naar 120 km/u. In 2011 werd de limiet nogmaals verhoogd en nu naar 130 km/u, dit onder het motto van betere doorstroming en hierdoor minder uitstoot.
    Nu wordt voor tussen 06:00 – 19:00 u de limiet weer teruggebracht naar 100km/u voor het terugbrengen van de uitstoot. Dit zijn toch alles tegenstrijdigheden ???

    Beantwoorden
    1. sottezero schreef:
      1 maart 2020 om 13:55

      Je vergeet dat er nooit 1 druppel minder olie in Rotterdam is gekomen en de oliecrisis misbruikt is.
      In 1974 haalden de meeste auto’s niet eens 100km/h, of in ieder geval wilde je dat niet eens in je Opel Kadett B met 60pk in het top model.
      Over tegenstrijdigheden gesproken, het OZON gat waar 25 jaar geleden zo’n drama over gemaakt werd (overigens was het geen gat maar een verdunning van de laag maar dat is wat minder dramatisch en maakt niet genoeg domme mensen bang) blijkt nu, sinds het ‘weer dikker wordt’ zelfs het smelten van de ijskappen te veroorzaken. Overigens is de consensus sinds 2009 dat het Ozongat weer en zonne-straling gerelateerd is en niet zoveel te maken heeft met wat haarlak spuitbussen, koelkasten en airco’s.
      Zolang in 99% van de millieu-berekeningen er geen enkel rekening gehouden wordt met de zon (wat toch voor 99.9999 % van alle straling en warmte op deze planeet zorgt) kan ik alleen maar concluderen dat de wetenschap op het niveau ‘paraplu’s veroorzaken regen’ zit.

      Het enige onomstotelijke FEIT is dat ik nu elk jaar een week langer op de motor tussen de file door of in de auto in de file zit.

  2. Ronald van der Riet schreef:
    26 februari 2020 om 17:28

    Nul komma nul twee procent op de uitstoot gaat het schelen. En dan nog niet eens van stikstof, want daarvan zit er ruim tachtig procent in de lucht, maar van stikstofverbindingen. In het Ruhrgebied en in België rijden ze gewoon met dezelfde gang door, maar gelukkig hebben ze daar glazen wanden tot hoog in de lucht opgetrokken om hun zooi bij zich te houden. Echt, geloof me, het is een geweldige maatregel. Oh, en overigens, toen ik veertig jaar geleden begon was er in de nasleep van de oliecrisis ook zo een 100 limiet. Ik geloof niet dat er ook maar één zichzelf respecterende motorrijder was die thuisgekomen gelukzalig in zijn portemonnee gluurde en riep:”Kom op schat, we gaan uit eten!”

    Beantwoorden
    1. Anoniem schreef:
      29 februari 2020 om 12:10

      Mooi stukje ! Complete onzin deze maatregel,

    2. Lau schreef:
      29 februari 2020 om 12:15

      Alleen maar bedacht om linkse drammers tevreden te stellen, maar rationeel gezien nergens goed voor. Als ik in de auto zit vind ik 100 helemaal niet erg, gezien het gejakker van leaserijders en de vele Maxjes op de linkerbaan. Ontzettend vermoeiend! Maar op de motor vind ik 100 wel erg langzaam. Doordat je op een motor veel gemakkelijker en veiliger positie kunt kiezen heb je minder last van volle rijbanen en is doorrijden wel prettig. Maar … er zijn ergere dingen.

  3. Linda schreef:
    26 februari 2020 om 18:57

    Ik vind het prima. 100 km per uur gaat hardt genoeg.

    Beantwoorden
    1. sottezero schreef:
      1 maart 2020 om 12:42

      Jij bent zeker ook iemand die vind dat maat schoen 38 goed genoeg is voor iedereen,
      Het is immers de gemiddelde schoenmaat van Nederlandse vrouwen.
      Laat ik zo zeggen, ik ben niet blij omdat ik maat 48 heb.

    2. Petra schreef:
      2 maart 2020 om 00:34

      Tja, hard met dt, dat zegt genoeg….

  4. Diet schreef:
    29 februari 2020 om 11:13

    Ik denk, zeker voor de koekblikken, dat er zniets of in ieder geval niet veel veranderd qua reistijd. Ik vind hardrijden heerlijk, maar als je op de a28 naar zwolle rijdt, en er rijden 4 vrachtwagens en 10 personen auto’s en de voorste rijdt 100 want hij heeft een dag vrij, , waar ben jij dan met je 130, voordat iedereen die vrachtwagens gepasseerd is ben je al op de plaats van bestemming. ik denk dat overal 100 duidelijk is, en de doorstroming bevorderd.

    En het geleuter over de vele snelheids zones…. Ben je wel eens in Duitsland geweest, op de b wegen zijn ze daar koning om een zone van 70 te creeeren voor een zijweg, om vervolgens weer 100 te mogen, om na 50 meter weer een bord 50 neer te zetten want : Bebouwde kom… neuh… die onduidelijkheden over de zones met snelheden waar de gemiddelde nederlander over klaagt zijn echt luxe problemen…

    Beantwoorden
  5. Ton schreef:
    29 februari 2020 om 11:17

    Gewoon negeren die limiet. Er wordt toch niet gehandhaafd. Geen politie te zien op de snelwegen.

    Beantwoorden
  6. Woonwerkrijder schreef:
    29 februari 2020 om 12:07

    Mee eens@Linda

    Beantwoorden
  7. Dennis schreef:
    29 februari 2020 om 13:00

    Het is van de zotte dat de Nederlanders deze klimaat hoax blijven slikken.. stikstof en co2,fijnstof,ultra fijnstof zijn enkel en alleen in de picture om nog meer geld te trekken van de Nederlandse burgers!

    De mens heeft totaal geen invloed op het klimaat!

    En het gegeven dat aardgas plotseling weg moet terwijl België en Duitsland net massaal op gas overgaan…

    De Inwoners van Nederland worden belazerd waar we bij staan!

    NEXIT NU!!

    Beantwoorden
    1. Nancy schreef:
      2 maart 2020 om 11:30

      De aarde is zeker ook plat? En de maanlanding is opgenomen in Hollywood?

  8. Johan Snijders schreef:
    29 februari 2020 om 13:44

    Ik denk dat ik er niet veel last van zal hebben.Heb mijn motor niet voor mijn werk nodig en probeer de snelweg zo wie zo te vermijden om te gaan toeren.
    Dat is het voordeel als je alleen voor je plezier kunt gaat rijden.

    Beantwoorden
    1. sottezero schreef:
      1 maart 2020 om 14:00

      80 jaar geleden dachten mensen met blond haar en blauwe ogen ook zo.. Ik heb er niet zoveel last van. Daar gaat het niet om. Het gaat erom of het redelijk is, nut heeft, binnen proporties. Dit soort dingen moeten wereldwijd geregeld worden, of ander europa-wijd. 1 zuchtje wind uit zuid-oostelijke windrichting en alle fijnstof, co2 uit antwerpen is hier.

  9. Godfried schreef:
    29 februari 2020 om 13:54

    liever overal 100 gehad, scheelt, duidelijker en hebben we niet van die belachelijke verkeersborden met dubbele onderborden.

    Ach ja, we doen het ermee. Voor mijn woon-werk rit maakt het niet uit. 50% van de rit (A2 den bosch-utrecht) is file en de stukken tussenin zonder file kun je toch zo hard rijden als je wilt omdat er niet gecontroleerd wordt.

    Beantwoorden
  10. Harrie schreef:
    29 februari 2020 om 15:36

    Lekker op de kronkelweggetjes gaan rijden. Veel meer motorplezier!!
    En, och hier en daar is dan best wel ergens plek om even lekker door te gassen.
    En dan weer lekker “kronkelen” onder de 100 km p/uur.

    Beantwoorden
  11. Jan van Zuijlen schreef:
    29 februari 2020 om 16:04

    Het wordt gewoon nog beter uitkijken naar controleurs, flitsers en trajectcontroles want met een sportmotor is het ondoenlijk om langer dan 5 minuten die slakkengang vol te houden. Het wordt er niet leuker op en je moet heel veel geluk hebben om boeteloos het jaar door te komen.
    Verstandige tip: ruil je 200+ motor in voor een scooter en ga op de sightseeing tour.
    Ik pas want ben verslaafd aan de sensatie van mijn Kawa 1200 Ninja.

    Beantwoorden
  12. mukius schreef:
    29 februari 2020 om 17:49

    Van 1998-2013 pendelde ik dagelijks van omgeving Goes naar Rotterdam/Vondelingenplaat. Ik heb diverse routes (92 tot 128 km) en rijstijlen (80/120, 100, 120, 130 km/u) uitgeprobeerd per motor en poer auto. Het verschil tusse 130 km/u en 100 km/u (in spits) op dit traject was 10 min per keer. 100 km/u is zeeer ontspannend, je hoeft alleen vrachtwagens in te halen. *wel goed in spiegels blijven kijken, het gevaar komt van achteren) Wat maken deze 10 min uit? (‘s-ochtends 10 min gratis werken voor de baas ‘s-avonds koude pipers?)
    WIE HAAST HEEFT MOET EERDER OPSTAAN EN EERDER WEGGAAN!!

    Beantwoorden
  13. Gerjan schreef:
    1 maart 2020 om 13:55

    Ja ach, we hebben er allemaal een mening over, en wel of geen last van.
    Ik houd wel van doorrijden. Zit dus niet echt te wachten op een limiet van 100, maar als het helpt dan hebben we er allemaal “last” van en niet alleen de boeren, de aannemers of de grondwerkers. Dat vind ik dan wel weer positief van deze maatregel.
    Zelf ben ik wel van menig en dat is puur een gevoel, dat het beter is om te promoten dat de mensen dichter bij hun werk gaan wonen. Dan hebben we minder verkeer, files en uitstoot.
    Ook denk ik dat wel heel wat uitstoot kunnen verminderen door die irritante drempels weg te halen. Steeds dat gerem en optrekken levert ook een hoop remstof en uitstoot op.

    Beantwoorden
  14. egberto schreef:
    2 maart 2020 om 12:21

    Als ik op de site van Rijkswaterstaat kijk staat daar de 100 km/uur ingaat op 16 maart. En er wordt niets gezegd dat het op 12 maart ingaat voor motorrijders

    https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/wetten-regels-en-vergunningen/verkeerswetten/maximumsnelheid/index.aspx

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      2 maart 2020 om 12:38

      Je hebt inderdaad gelijk, Vanaf de 16e gaan de regels pas echt in. Vanaf de 12e worden alle verkeersborden geplaatst en/of zichtbaar gemaakt (als deze al geplaatst maar nog bedekt zijn).

    2. Mark Meisner schreef:
      3 maart 2020 om 09:34

      Om het nog makkelijker te maken, vanaf dat de borden zichtbaar zijn gaat de nieuwe regel in 🙁

      https://www.nu.nl/binnenland/6034693/maximumsnelheid-van-100-kmu-geldt-op-sommige-trajecten-al-vanaf-13-maart.html

  15. Hetty schreef:
    2 maart 2020 om 12:39

    Symboolpolitiek !
    Zolang de vrachtwagens niet 80 gaan rijden, ( in plaats van de min of meer oogluikend toegestane 92) en de touringcars ook naar 80 in plaats van 100 wordt er weer met twee maten gemeten. Wat te denken van die landbouwmonsters die 2,5 meter breed zijn en lekker 50 rijden in de stad ?
    Natuurlijk helpt het wel iets om wat langzamer te gaan rijden maar het is zo heel erg weinig ! Vlak over de grens, in Twente, wordt de burger gestimuleerd om vooral over te gaan op aardgas, in plaats van op elektriciteit. Rara !! Irritante drempels en veel te weinig groene golven, maar ja, dat kost het sandalenvolkje geld.

    Beantwoorden
  16. Henk schreef:
    2 maart 2020 om 13:14

    Ik weet niet welke geleerden er in Den Haag zitten, maar als je ziet dat de kolencentrales van steenkool overgaan naar houtpellets die geïmporteerd worden uit VS en Canada met vrachtschepen die ruwe olie stoken met toegevoegde chemicaliën denk ik waar zijn we mee bezig.
    Ja zeggen de heren houtpellets geven evenveel Co2 uitstoot maar er worden nieuwe bomen voor geplant.
    En dan de afvalverwerkers, wij leveren te weinig afval aan de afvalcentrales dus kopen ze afval uit Engeland en andere landen in. Het afval word wederom met vrachtschepen aangevoerd die ruwe olie verbruiken en de milieu vervuilen, zoveel meer dat het rendement van snelheidsbeperking teniet doet.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

11 maart 2023 5 min

Ad Donkers: “Werken aan zijspannen, dat kan ik niet loslaten denk ik.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2023 7 min

Retrobikes – Gehypete blijvertjes

Pitstop

Door Mark Meisner

2 februari 2023 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Mark Meisner

1 februari 2023 4 min

Ein-de-lijk naar Ace Cafe London

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Helden
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

30 augustus 2021 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X