Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

22 mei 2022 5 min ... 3 Reacties

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Frank Door Frank Andringa

...
TwitterFacebookWapp

Vanuit het zuidelijkste puntje van Argentinië op de motor naar Los Angeles. Verschillende avonturiers gingen de Britse tv-presentator en acteur Charley Boorman en Star Wars-acteur Ewan McGregor al voor. Maar niemand deed het zoals deze twee wereldreizigers het doen in de tv-serie Long Way Up: op een elektrische Harley-Davidson.

Beeld: Charley Boorman / Apple.com

Sneeuw, woestijnen, jungle en bergen van meer dan 4.000 meter hoogte. Om dwars door Zuid- en Midden-Amerika te rijden moet je een beetje gek zijn. En dat is Boorman en McGregor wel toevertrouwd. In 2004 maakt het duo de tv-serie Long Way Round, waarbij ze op de motor van Londen naar New York rijden. Dwars door Azië, over land. Drie jaar later komt er een opvolger: Long Way Down, waarin het duo met de motor vanuit Schotland naar Kaapstad reist. En nu is daar dus Long Way Up. “In 2007, na onze laatste reis, spraken we hier al over”, kijkt Boorman terug. “Maar we wisten niet dat het zo lang zou gaan duren voordat we weer samen op stap zouden gaan.”

Sinds hij en McGregor elkaar tegenkwamen op de set van de film The Serpent’s Kiss, zijn het gezworen kameraden. De Schotse acteur en de Engelse presentator/acteur delen een passie: motorrijden. Maar een drukke agenda voorkomt dat ze weer samen op pad gaan. Totdat Boorman na een ernstig ongeluk met de motor in 2018 met zware verwondingen tijdelijk in een rolstoel komt te zitten. “Ik zat in een rolstoel, omdat ik nog niet kon lopen. Ewan had op dat moment een filmopname in Europa en was een maand lang bij mij. Hij zei: ‘Charley, I think it is a good idea that we do this motortrip now.’ Dat was het startsein om plannen te maken.

Ewan’s droom was rijden door Zuid-Amerika. Maar hoe maak je deze tv-serie anders dan de vorige twee die we maakten?” De oplossing bleek even simpel als ingewikkeld: rijden op elektrische motoren. “Onze producer Russ Malkin kwam met het idee. Hij houdt van uitdagingen. En waarom ook eigenlijk niet elektrisch? We gaan in de wereld toch steeds meer die kant op, of we nu willen of niet. Bovendien, niemand anders had dit ooit eerder gedaan.”

Bekijk ook: Avondvullende motordocumentaires

Motorkeuze

Elektrisch rijden is in de Europese autowereld al behoorlijk ingebakken. Maar e-motoren zie je hier nog niet veel. Laat staan in Zuid- en Midden-Amerika. Bovendien hebben ze er van snelladers nog nooit gehoord. Het is afwachten hoe de bevolking erop reageert, als de accu van een elektrische motorfiets moet worden opgeladen. En er is nog een groot vraagteken: de motorfietsen zelf.

“Toen we begin 2019 plannen begonnen te maken, waren er niet veel motormerken die een elektrische avonturenfiets aanboden. Eigenlijk alleen Zero. Harley Davidson was al zes jaar bezig met het ontwikkelen van de elektrische LiveWire. Die LiveWire bleek de juiste keuze voor ons. Niet alleen ziet die Harley er fantastisch uit, hij rijdt ook geweldig.”

Normaal staat Harley Davidson bekend als een motorfiets die vrij lastig te besturen is. “Het zijn V-twins die veel geluid produceren. Maar de LiveWire is als een ruimtevaartschip, rijdt als een sportmotor en ziet er supercool uit. Hoewel de motor nog niet in productie was, was het voor ons de winnaar. Speciaal voor onze trip hebben ze er in de fabriek een adventure-versie van gemaakt.”

Sneeuwwanden

Met twee volledig nieuwe Harley Davidsons komen Boorman en McGregor in Argentinië aan. De twee Britten hebben tot dan nog geen uur proefgereden op de elektrische beesten die hen in honderd dagen naar Los Angeles moeten brengen.

Vanuit Ushuaia in het uiterste zuiden van Argentinië gaat het dwars over het dak van het Andesgebergte, via Chili, naar het noorden. Sneeuwwanden van twee meter hoog aan de zijkant van de weg en temperaturen onder het vriespunt zijn geen uitzondering. De eerste kilometers zijn een ware beproeving.

“Niet alleen voor ons, ook voor onze motoren. Een elektrische fiets houdt niet van kou”, lacht Boorman. Maar het klagen is snel voorbij als ze een bijzondere ontmoeting hebben op een van die bergwegen. “Daar fietste een man heel hard naar beneden. Toen we hem achterhaalden, zagen we dat hij maar één been had. Die ander was hij kwijtgeraakt tijdens een ongeluk tien jaar geleden. Die man stond zo positief in het leven en was nu aan het trainen om te kunnen meedoen aan de Paralympische Spelen. Waar hebben wij het dan over met een beetje kou?”

 

Beperkingen

De uitdaging met de e-Harleys is om zoveel mogelijk kilometers per dag te rijden. “De accu opladen kan niet overal. Dat betekent dat je niet te snel kunt rijden. Als de accu leeg was, dan zat voor ons de dag erop. Vooraf maakten we ons zorgen of er voldoende mensen zouden zijn die ons zouden toestaan om de accu op te laden.

We realiseerden ons dat we niet alleen inplugden in een woning, maar eigenlijk in iemands leven.

Dat bleek echt niet nodig. We mochten ze overal aan de stekker leggen. In woningen, bij kantoren, hotels en restaurants.” Dat gaat niet altijd even lekker. Soms is het elektriciteitsnetwerk er niet helemaal op voorbereid en valt de verlichting in een huis uit. “Het grappige is dat niemand ons tijdens de hele reis heeft geweigerd. Iedereen wilde helpen. Na een tijdje realiseerden we ons dat we niet alleen inplugden in een woning of kantoor, maar eigenlijk ook in iemands leven. Ze nodigen je vervolgens uit voor een lunch, je gaat met die mensen praten. En onze Harleys hebben daar natuurlijk bij geholpen. Dat waren een soort van ijsbrekers. Er was altijd iets om over te praten.”

Harleys geven geen kick

Van Argentinië en Chili gaat de reis via Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala en Mexico naar de Verenigde Staten. Een afstand van zo’n 21.000 kilometer. De bergen tussen Chili en Argentinië maken plaats voor oerwouden en woestijnen.

Lees ook: Blik op oneindig – project ’47 bobber

De Harleys geven geen kick. De mannen genieten. “Sinds de eerste wereldreis die we maakten op de motor draait het bij ons om het motorrijden, de contacten die je onderweg legt en nieuwe plekken die je leert kennen. Dat geldt natuurlijk voor elk voertuig waarmee je op wereldreis bent. Maar een motor heeft als voordeel dat je direct contact met iemand hebt. Je stopt langs de kant van de weg en maakt een praatje. Als je vraagt waar je kunt eten of overnachten, dan willen mensen altijd helpen. Door te kiezen voor elektrisch rijden, was deze wereldreis een heel andere trip dan onze eerste twee reizen. Ik hou van benzine, maar het was ook een hele beleving om te ervaren hoe het is om zonder verbrandingsmotor te rijden. En dat is lang niet slecht”, concludeert Boorman.

“Je hebt geen geluid van de motor. Daardoor hoor je alle geluiden om je heen als je rijdt. Dieren aan de kant van de weg rennen ineens niet meer weg vanwege het geluid. Heel bijzonder. Vooraf was ik bang dat ik het geluid zou gaan missen, maar je went er heel snel aan. Het is een andere beleving. Daar heb ik veel van geleerd.”

Ewan McGregor en Charley Boorman

Ewan McGregor is een 49-jarige acteur uit Schotland. Hij werd vooral bekend door zijn rol als de jedi Obi-Wan Kenobi in de Star Wars-films Episode I, II en III. In totaal heeft hij in meer dan zestig films gespeeld. Zijn vriend Charley Boorman (54) debuteerde al in 1972 op het witte doek in de film Deliverance. Daarna volgden rollen in tien andere films.

Boorman dankt zijn bekendheid vooral aan zijn werk als tv-presentator op de Britse televisie. Ook deed hij in 2006 als motorcoureur mee aan de Dakar Rally. Samen namen de mannen in 2004 de tv-serie Long Way Round en in 2007 de serie Long Way Down op, waarbij ze een wereldreis op de motor maakten. De 11-delige tv-serie Long Way Up is te zien via Apple TV, of kijk online op >>tv.apple.com.

...
TwitterFacebookWapp
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookWapp

Reacties

geef een reactie
  1. Peter Derksen schreef:
    9 juli 2021 om 19:54

    Beste redactie,
    Dank voor deze leuke story. Ga zo door met deze collectors uit de motor wereld.
    Mvrgroet,
    Sportster 883 HD

    Beantwoorden
  2. Gert schreef:
    10 juli 2021 om 15:18

    Een mooi avontuur en een prachtige route. Wat het laden betreft: ik denk dat de mensen onderweg voor het eerst een e-motor zien en nieuwsgierig zijn. Als er straks (?) iedere dag een of meer aan de deur staan, zullen ze niet meer zo gewillig reageren.

    Beantwoorden
  3. Wieneke schreef:
    20 juli 2021 om 14:16

    erg leuke serie om te kijken!

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

19 september 2023 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

15 september 2023 8 min

Yamaha Ténéré: ‘Alles wat je nodig hebt, meer niet’

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 augustus 2023 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 augustus 2023 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Leonoor Fischer

16 augustus 2023 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 augustus 2023 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Jarno van Osch

7 augustus 2023 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

3 augustus 2023 6 min

Bagger Party Race: rossen met 350 kilo staal!

Pitstop

Door Mark Meisner

2 augustus 2023 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 augustus 2023 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 juli 2023 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop
Wegenwacht

Door Jarno van Osch

22 juli 2023 5 min

Maak werk van motorrijden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

19 juli 2023 6 min

Motoren genoemd naar plaatsnamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

18 juli 2023 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 juli 2023 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

10 juli 2023 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

3 juli 2023 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

30 juni 2023 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

25 juni 2023 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juni 2023 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop
Johammer

Door Jarno van Osch

13 juni 2023 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

9 juni 2023 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

1 juni 2023 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

12 mei 2023 3 min

De verloren schoonheid van het verdwalen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 april 2023 5 min

Ode aan de Yamaha Fazer: ‘Deze machine heeft me zoveel plezier gebracht’

Pitstop
Passo san Boldo

Door Mark Meisner

16 april 2023 1 min

Roads to ride

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2023 5 min

Liefde voor de prijswinnende Rickman Metisse Triumph Bonneville

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

11 maart 2023 5 min

Ad Donkers: “Werken aan zijspannen, dat kan ik niet loslaten denk ik.”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 februari 2023 7 min

Retrobikes – Gehypete blijvertjes

Pitstop

Door Mark Meisner

2 februari 2023 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Mark Meisner

1 februari 2023 4 min

Ein-de-lijk naar Ace Cafe London

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 5 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X