Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Pitstop

30 augustus 2021 5 min ... 6 Reacties

Maak werk van motorrijden

Door Jarno van Osch

...
TwitterFacebookE-mail

Helemaal verzot op motorrijden? Waarom dan niet op zoek naar een baan waar je de nodige werkuren op de motor doorbrengt. Maak werk van motorrijden! Wij zetten enkele beroepen op een rij waarbij de kans bestaat dat zelfs een zadel een slijtageonderdeel wordt.

Rijinstructeur

Om een datum achter de A op je rijbewijs te krijgen, hebben we uiteindelijk allemaal een rijinstructeur nodig. Om les te mogen geven, moeten zij uiteraard zelf ook een opleiding volgen. Dat doen potentiële rijinstructeurs bij de Verkeersacademie, waarna ze getoetst worden door IBKI. Volgens hun gegevens is er de laatste jaren weer een stijging te merken wat betreft de toename van instructeurs die motorrijles mogen geven. Vorig jaar, 2018 dus, wisten 109 mensen het papiertje te behalen om mensen op te leiden voor de A-categorie, waardoor het totaal aantal op 3268 staat. Naast instructeurs voor het motorrijbewijs zijn er uiteraard ook nog andere mensen die lesgeven in het rijden van een motor. Zo kunnen motorrijders hun vaardigheden zien te verhogen door verschillende cursussen te volgen in bijvoorbeeld offroad rijden, wegracen, motorcrossen en trial rijden. Genoeg mogelijkheden dus ook om op deze manier aan werk op de motor te komen.

Rijinstructeur

Politie

Oké, ze zijn misschien minder geliefd, maar toch zijn er flink wat agenten met de motor op pad. Elke politie-eenheid heeft een of meerdere motoren tot zijn beschikking. Op dit moment gebruiken ze bij de politie diverse types van Yamaha en BMW, waarbij ook onopvallende motoren ingezet worden. De motoragenten helpen vooral bij noodhulpmeldingen, surveillance, bromfietsacties en begeleidingen. Om op een politiemotor terecht te komen, moet je allereerst een opleiding tot agent volgen. Daarna volgen de nodige motoropleidingen. In totaal biedt de politieacademie maar liefst dertien verschillende trainingen aan.

Testrijder

Het is slechts een select gezelschap in Nederland dat zich met het testen van motoren bezighoudt. En die rij-indrukken komen dan vaak op papier terecht in de verschillende tijdschriften of je vindt ze online terug. Tegenwoordig is het niet enkel geschreven tekst, steeds vaker verschijnen er eveneens video’s. Een specifieke opleiding voor deze functie heb je niet direct nodig, maar het is natuurlijk wel handig als je redelijk goed overweg kunt met een motor en goed aanvoelt hoe een motor zich gedraagt. Maar nog belangrijker, je moet kunnen schrijven en/of presenteren. De testrijder zit zeker niet continu op de motor, want vele uren worden ook achter het bureau volbracht. In Nederland zijn er daarnaast nog testrijders in dienst van de RDW, die typegoedkeuringen voor motoren regelen. En dan heb je nog een groep rijders die motoren testen voor de fabrikanten. Een internationale klus die maar weinig Nederlanders uitvoeren. Vaak zijn dit voormalige motorcoureurs die een motor op hoge snelheid kunnen testen en dan ook nog de mogelijkheid hebben om aan te geven wat er verbeterd kan worden. Bij Yamaha Motor Europa werkt bijvoorbeeld Raymond Schouten, voormalig Grand Prix-coureur.

Testrijder

Koninklijke Marechaussee

Er zijn nogal wat gelegenheden waarbij de Koninklijke Marechaussee hun motoren inzetten. Schrijf even met ons mee: controle grensgebied, beveiliging van waardetransporten, politietaken, begeleiden van militaire konvooien, escortes, ceremoniële taken en surveilleren. In totaal beschikken ze over ruim 300 motoren, waarvan het merendeel Yamaha FJR1300K’s zijn. Het model is uiteraard aangepast en weegt daardoor een goede 330 kilo. De duoseat is vervangen voor een mobilofoonkoffer, de ruit is hoger en breder, de vering wordt verstevigd en kuipverbreders zijn gemonteerd. Plus, de Yamaha’s van de Koninklijke Marechaussee beschikken over de nodige extra licht- en geluidsignalen en daardoor is ook het dashboard en de knoppenpartij anders dan een standaard FJR1300. Het voortgezette opleidingstraject van de Koninklijke Marechaussee is een pittige en duurt dan ook drie weken. Daarna weet je, als het goed is, precies hoe je de meest speciale verrichtingen moet uitvoeren op zo’n zware FJR.

Koninklijke Marechaussee

Professioneel motorcoureur

Wil je de moeilijkste weg bewandelen om je werk op de motor uit te voeren? Word dan coureur. Veel jongens en meisjes dromen om wereldkampioen te worden in een bepaalde tak van de motorsport, maar er zijn slechts enkele rijders die daadwerkelijk die titel weten te bemachtigen. En dus hun geld verdienen met racen. Alleen in de hoogste klassen is het mogelijk om er je beroep van te maken. En ja, op dat niveau wordt dan ook gelijk goed betaald. In Nederland kunnen we eigenlijk slechts twee voorbeelden noemen die als sporter in het bezit zijn van een fabriekscontract; Michael van der Mark en Jeffrey Herlings. De kans is dus vrij klein dat je je salaris als professioneel coureur gaat verdienen.

Lees ook: Motard in koers – Balanceren op een smal draadje

 

Professioneel motorcoureur

Ambulance

Je zult ze misschien niet zo snel zien, want in geheel Nederland rijden er slechts twintig ambulance-motoren rond. In zeven verschillende regio’s zetten ze de motor in, waarbij Utrecht de hoofdrol opeist met vijf exemplaren. Sinds 2002 gebruiken ze daar de motor om snel ter plaatse te zijn, ideaal in een drukke provincie als Utrecht. Uiteraard is er de nodige medische apparatuur aan boord van de BMW’s, zodat er gelijk bij een incident geholpen kan worden.

 

Motortaxi

In het buitenland wil je nog wel eens een motortaxi aantreffen, zeker in de grote steden. In Parijs vind je zomaar een stuk of twintig bedrijven die zich specialiseren in de motortaxi. Ruud Kallenbach had in 2002 de primeur voor Amsterdam en reed enkele jaren met zijn gele motor rond. Hij wist zelfs acht andere motorrijders als motortaxi in te zetten. Echter bleek het uiteindelijk niet rendabel genoeg voor hem te zijn en verkocht hij acht jaar terug zijn bedrijf. Kallenbach: ‘Eigenlijk is Amsterdam nog niet druk en groot genoeg voor een motortaxi. In Parijs loopt het wel goed, omdat de wegen daar echt dichtslibben. Dan is een tweewieler een echte uitkomst.’

Rijkswaterstaat

Er is een duidelijke groei merkbaar van motorrijders bij Rijkswaterstaat. Dit jaar gaan er namelijk 39 motoren ingezet worden, terwijl vorig jaar het aantal op 33 stuks uitkwam. Om de veiligheid en doorstroming van het verkeer te bevorderen, brengen ze onder meer de BMW R1200RT in actie. En ja, ook hier worden de gebruikelijke voordelen van een motor optimaal benut. Oftewel, snelle aanrijtijd en minder last van files.

Rijkswaterstaat

ANWB Wegenwacht

Sta je met pech, dan wil je zo snel mogelijk hulp ontvangen. De reden dat de ANWB Wegenwacht ook motoren inzet om snel aanwezig te kunnen zijn in drukke, stedelijke gebieden. Je kunt de gele Suzuki V-Strom’s van april tot oktober tegenkomen in Den Haag, Amsterdam, Utrecht, Den Bosch en Valkenburg. En in Amsterdam wordt tevens een elektrische motor gebruikt, namelijk de Zero DS 14.4. Vanwege de beperkte ruimte op een motor is niet alle gereedschap aanwezig, maar ze beschikken over essentiële zaken als uitleesapparatuur, krik, minicompressor en een extra accu. Grote kans dat je gewoon weer op weg wordt geholpen. Een speciale rijopleiding is overigens niet nodig, maar voertuigen kunnen repareren is natuurlijk wel een vereiste.

Wegenwacht

Motorkoerier

Zelfs als je een sportmotor bezit, kun je aan de slag als motorkoerier. Dat blijkt na het zien van de vloot van Spoed Koerier Eindhoven. Zij beschikken namelijk over een Yamaha YZF-R6 en Suzuki GSX-R1000 om zendingen te bezorgen. Er zijn niet heel veel motorkoeriers in Nederland te vinden, maar met een beetje zoekwerk kwamen we toch zo’n vijf tot tien bedrijven tegen die spoedzendingen en pakketjes met de motor bezorgen. Mocht je zelf deze uitdaging aan willen gaan, controleer dan eerst of er niet toevallig al een directe concurrent in je regio zit.

Koninklijke Landmacht

In dit rijtje kan natuurlijk het leger niet ontbreken. Veel dienstplichtigen herinneren zich waarschijnlijk nog wel de Moto Guzzi V-50, maar omdat deze motor niet de gemakkelijkste motor in het terrein was, mocht KTM in 2004 de taak overnemen. De 400 LS-E/Mil. wordt ingezet door de 11 luchtmobiele brigade en dan vooral om verzamelgebieden te verkennen. Met de motor is dat snel en flexibel te doen. Ook de ordonnans-functie is niet volledig verdwenen. Communicatie van fysieke berichten is eveneens een taak waar de luchtmobiele brigade de KTM’s (ongeveer 100 stuks) voor inzetten. De motorrijders ontvangen een tweewekelijkse rijopleiding, die voornamelijk toegespitst is op het offroad rijden.

Landmacht

Brandweer

Er is in Nederland slechts één regio waar motoren door de brandweer worden ingezet, en dat is Haaglanden. Daar rijden drie BMW R1200RT’s rond en uiteraard kunnen zij snel ter plekke zijn. Dat grote voordeel benutten ze dan ook volop, door de motoren zoveel mogelijk op straat rond te laten rijden. De rijders rukken vooral uit voor het veiligstellen van voertuigen en omgeving bij een ongeval. Ook is de motor een handig voertuig voor verkenning bij grotere inzetten en evenementen. Uiteraard is er minder plek om materiaal mee te nemen, maar alsnog beschikt de motor over eerste hulpmiddelen, een AED, diverse meetapparatuur, warmtebeeldcamera en klein gereedschap. De rijders, allen bevelvoerder bij de brandweer, hebben een op maat gemaakte rijopleiding van twee weken ontvangen.

Brandweer
TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Vincent Wijnen schreef:
    1 maart 2020 om 17:18

    Van je hobby motorrijden je werk maken is een droom die uit zou komen. Een dag niet gereden is een dag niet geleefd. Motor in de winterstalling? Voor een oldtimer OK. Nee deze doorgewinterde rijder blijft lekker rijden. Geweldig.

    Beantwoorden
  2. John Knappers, Ikzoekeenmotor.nl schreef:
    1 maart 2020 om 20:32

    Prachtig om van je hobby je werk te kunnen maken!

    Beantwoorden
  3. Gerard schreef:
    2 maart 2020 om 15:02

    Daarom vind ik het ook o zo leuk dat ik als beroepsmatig verkeersregelaar vaak mijn werk per motor mag doen. het maakt me vlug, flexibel en multidisciplinair inzetbaar. Naast fun krijg ik er ook gewoon voor betaald om motor te rijden win-win dus

    Beantwoorden
    1. aad schreef:
      9 juli 2020 om 21:42

      Hoi Gerard, waar kun je terecht als VKR motor rijder? ZIt nu als ch. op de ambulance en ben ook nog eens ex politiemedewwerker en heb nu zin om als VKR op de motor mijn werk te gaan doen.
      Heb EHBO, reanimatie, medisch assisteren , OVG rijden, beveiliging en recherche vergunning etc.

  4. ErikS schreef:
    15 mei 2020 om 17:51

    Jaren beroepsmotorrijder geweest. Altijd genoten als er geen sneeuw lag. Kou mocht de pret niet deren. Nu wat dat betreft helaas met pensioen.
    Maar . . . er wordt nog steeds gereden

    Beantwoorden
  5. Anoniem schreef:
    30 augustus 2021 om 10:52

    Motorinstructeur.

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Pitstop

Door Mark Meisner

2 februari 2023 3 min

Twaalf compleet nutteloze motoraccessoires

Pitstop

Door Mark Meisner

1 februari 2023 4 min

Ein-de-lijk naar Ace Cafe London

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

24 januari 2023 4 min

Een nieuwe droommotor, maar waarom dan?

Stories

Frank Door Frank Andringa

19 januari 2023 4 min

Indian Motorcycle: de wederopstanding van een record brekend merk

Pitstop
Een tourmotard in de Tour de France

Door Jens Holierhoek

10 januari 2023 3 min

Stoere job: tourmotard

Pitstop

Door Leonoor Fischer

9 januari 2023 3 min

World Ducati Week ’22

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 januari 2023 5 min

Suzuki Katana: cultmotorfiets die het hoofd van de liefhebber op hol brengt 

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 januari 2023 5 min

Motormonteur Lucy van Ostade inspireert en motiveert

Pitstop

Door Mark Meisner

30 december 2022 2 min

Tot volgend jaar!

Pitstop

Door Mark Meisner

15 december 2022 3 min

December showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 december 2022 4 min

De beste motorfilms op een rij

Pitstop

Door Merlijn Kuiper

24 november 2022 4 min

Bond, James Bond

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

31 oktober 2022 6 min

Motordetective: de zaak van de ontbrekende quickshifterplug

Pitstop
Landgezant Betuwe - Royal Enfield Interceptor 650 langs de Waal

Door Tom van Appeldoorn

29 september 2022 8 min

Landgezant #6: Betuwe

Pitstop

Door Motorfest Crew

23 september 2022 2 min

Terugblik Motorfest ’22

Pitstop

Door Mark Meisner

22 september 2022 4 min

Alleen op reis: “Praat met mij?”

Pitstop
Caterham Brutus 750

Door Jarno van Osch

15 september 2022 3 min

Bijzondere creaties die nooit op de markt kwamen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

8 september 2022 5 min

De doelen van monteur Jarie Scheepstra: van WK Supersport tot een eigen zaak

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

7 september 2022 8 min

Ola Stenegärd: “Het ontwerpen van een motorfiets is als een legpuzzel”

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2022 4 min

Hard Alpi Tour: 900 kilometer ploeteren over Italiaanse bergpaden

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

13 augustus 2022 8 min

Landgezant #3: Achterhoek

Pitstop

Door Bas van der Wal

22 juli 2022 6 min

Landgezant #1: Groningen

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 juli 2022 4 min

Motormodel: Moto Guzzi V11 Sport Scura

Pitstop

Door Jarno van Osch

20 juli 2022 4 min

De pareltjes van Nederland – het Indian Motorcycle museum

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

11 juli 2022 3 min

GasGas: Spaanse trialspecialist wint ook op het asfalt

Pitstop

Door Leonoor Fischer

22 juni 2022 5 min

Jouw motor fotograferen doe je zo!

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 juni 2022 5 min

Motormodel – Honda CBR600RR

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 juni 2022 3 min

Lego en motoren: Van een zijspan tot de Ducati Panigale V4 R

Pitstop
Norton headquarters

Frank Door Frank Andringa

25 mei 2022 2 min

Redding van een illuster merk: Norton in Indiase handen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

22 mei 2022 5 min

Long Way Up – In gesprek met Charley Boorman

Pitstop
Foto van de bochten op de Transfăgărășan Highway in Roemenië

Door Jarno van Osch

29 april 2022 6 min

De 8 mooiste wegen van Europa

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XJ600S Diversion

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 april 2022 9 min

Blik op oneindig – project ’47 bobber

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 april 2022 5 min

Motormodel: Royal Enfield Himalayan

Mens achter de motor

Frank Door Frank Andringa

8 april 2022 4 min

Motormodel: Yamaha XT500

Pitstop

Door Jarno van Osch

30 maart 2022 5 min

Motormodel: BMW K1

Pitstop

Door Mark Meisner

29 maart 2022 3 min

10 toffe motorgoodies

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

23 maart 2022 5 min

Mile Pajic – de uitlaatspecialist

Pitstop

Door Jarno van Osch

17 maart 2022 5 min

Motormodel: Honda CBR1000F

Pitstop

Door Mark Meisner

12 maart 2022 2 min

Exclusieve motormagazines

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 maart 2022 3 min

Oranje boven! Hoe KTM zich ontwikkelde tot Europa’s grootste motorfabrikant

Pitstop

Door Jarno van Osch

3 maart 2022 4 min

Motormodel: Ducati Monster

Pitstop

Door Mark Meisner

1 maart 2022 3 min

Neerlands kronkelwegen – Showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

15 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 5

Pitstop

Door Jarno van Osch

11 februari 2022 4 min

Suzuki – Op zoek naar de ommekeer

Pitstop

Door Mark Meisner

8 februari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 4

Pitstop

Door Mark Meisner

25 januari 2022 2 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 3

Zelfbouw

Door Mark Meisner

23 januari 2022 1 min

De motoren van Mad Max: Fury Road

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

21 januari 2022 4 min

Triumph laat de geschiedenis herleven

Pitstop

Door Mark Meisner

14 januari 2022 3 min

10 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 2

Pitstop

Door Mark Meisner

12 januari 2022 2 min

Motordocumentaires… deel 2

Pitstop

Door Jarno van Osch

9 januari 2022 4 min

7 YouTube-kanalen waar je als motorrijder blij van wordt – deel 1

Pitstop
12 o'clock boys

Door Mark Meisner

5 januari 2022 2 min

Motordocumentaires om de avond te vullen

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2021 2 min

Op naar ’22, het jaar zit erop.

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

28 december 2021 4 min

Louis: van een droom naar dé snoepwinkel voor motorrijders

Pitstop

Door Mark Meisner

17 december 2021 3 min

Kerst ’21 Showroom + bonus!

Pitstop

Door Bas van der Wal

27 november 2021 6 min

Landgezant #5: Noord-Holland

Pitstop

Door Mark Meisner

18 november 2021 2 min

Cadeautips Showroom

Pitstop

Door Jarno van Osch

15 november 2021 5 min

De pareltjes van Nederland – het Aermacchi Museum

Pitstop

Door Jarno van Osch

29 oktober 2021 8 min

Landgezant #4: Zuid-Limburg

Pitstop

Door Jarno van Osch

27 oktober 2021 3 min

Cagiva: Succes en ondergang door eigen merken

Pitstop
De oude tweewieler

Door Jarno van Osch

1 oktober 2021 4 min

De pareltjes van Nederland – museum De Oude Tweewieler

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

29 september 2021 4 min

De Coureur: Wereldreiziger Paul van Hooff schrijft roman waar de motorolie uit druipt 

Pitstop

Door Tom van Appeldoorn

25 september 2021 2 min

Tussen vorm en functie: honderd jaar Indian Chief

Pitstop
Circuit rijden

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

20 september 2021 4 min

Starten met circuitrijden – Kijktechniek

Pitstop

Door Bas van der Wal

17 september 2021 6 min

Landgezant #2: Zeeland

Pitstop
Manouk

Manouk van Ooijen Door Manouk van Ooijen

14 september 2021 3 min

Starten met circuit rijden – Motor & kleding

Pitstop

Door Jarno van Osch

18 augustus 2021 3 min

Hoe Soichiro Honda een enorm imperium opbouwde

Pitstop

Door Mark Meisner

9 augustus 2021 4 min

Showroom – Upgrades

Pitstop

Door Jarno van Osch

26 juli 2021 4 min

MV Agusta: exclusief en extravagant

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

6 juli 2021 4 min

Blind op jacht naar een snelheidsrecord in de documentaire Dark Rider

Pitstop

Door Jarno van Osch

1 juli 2021 4 min

Get ready voor The Dutch 1000

Pitstop

Door Mark Meisner

11 juni 2021 2 min

Motorrijden is genieten, alleen én in een groep

Pitstop

Door Mark Meisner

2 juni 2021 2 min

Vakantiegeld showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 mei 2021 4 min

Luuc Muis: een jonge ambachtsman die de moderne technieken heeft omarmd

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 april 2021 3 min

500 Euro Challenge: nachtmerrie of ultieme uitdaging

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

3 april 2021 3 min

The Dutch 1000: duizend kilometer motorrijden in 24 uur

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

27 maart 2021 3 min

De kick van de 500 Euro Challenge

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

14 maart 2021 4 min

Zadelbouwer Marcel Miller: ‘Custom motoren zijn als kunstvoorwerpen voor mij’

Pitstop

Door Jarno van Osch

28 februari 2021 3 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 3, Kawasaki Z900

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 februari 2021 4 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 2, Yamaha MT-07

Pitstop

Door Mark Meisner

18 februari 2021 3 min

Hoe trap jij het motorseizoen af?

Pitstop

Door Jarno van Osch

14 februari 2021 5 min

Verkooptoppers van Nederland, maar waarom eigenlijk? Deel 1, BMW R 1250 GS

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

31 januari 2021 3 min

Husqvarna herontdekt zijn roots

Pitstop

Door Mark Meisner

31 december 2020 2 min

Het zit erop, 2020 is bijna ten einde

Pitstop
motorfiets tuning

Door Mark Meisner

28 december 2020 2 min

Motorfiets tuning – deze opties zijn er!

Pitstop

Door Mark Meisner

3 december 2020 2 min

Kerst Showroom

Pitstop
The longcut across

Door Jarno van Osch

19 november 2020 4 min

9 boekentips voor de motorrijder

Stories
Johammer

Door Jarno van Osch

10 november 2020 4 min

Lelijke eendjes

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

4 november 2020 3 min

De wonderbaarlijke terugkeer van Royal Enfield

Pitstop

Door Jarno van Osch

21 oktober 2020 3 min

Welkom in het groene kamp

Pitstop

Door Leonoor Fischer

4 september 2020 2 min

Forenzen showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

20 augustus 2020 4 min

BMW Motorrad: Van overlever tot koploper

Pitstop

Door Mark Meisner

29 juli 2020 2 min

Staycation showroom

Pitstop

Door Mark Meisner

9 juli 2020 1 min

75 jaar bevrijding – de Route

Pitstop
Passo san Boldo

Door Mark Meisner

17 juni 2020 1 min

Roads to ride

Pitstop
Kriega Trail9

Door Mark Meisner

13 juni 2020 3 min

Reis showroom

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

5 mei 2020 4 min

Op deze motoren werden we 75 jaar geleden bevrijd

Pitstop
TT Assen

Frank Door Frank Andringa

23 april 2020 2 min

TT Assen verliest van corona, voor het eerst in 75 jaar gaat race niet door.

Pitstop
100kmu

Door Mark Meisner

12 maart 2020 2 min

100 op de snelweg: Het is nu aftellen!

Pitstop

Door Mark Meisner

17 september 2019 2 min

The Distinguished Gentleman’s Ride

Stories
Honda Cub 125cc

Door Marc te Witt

15 september 2019 4 min

De “Honda Monkey Cub 2019”

Pitstop
Malle Mile

Door Mark Meisner

22 juli 2019 3 min

De beste motorbestemmingen in Europa volgens TomTom

Pitstop
Hells race

Anne van Os Door Anne van Os

17 mei 2019 2 min

Hellsrace at Dirt Track in Lelystad

Pitstop
Hondapark Olmen - Balen - CB500x - CB500 x

Door Marc te Witt

5 april 2019 2 min

Hondapark: ’n dag offroad

Pitstop
Versys 1000 SE

Door Mark Meisner

20 februari 2019 4 min

Gereden: Kawasaki Versys 1000 SE

Pitstop
Deelnemers in actie tijdens de finale van eSports MotoGP in Valencia

Door Jan Meijroos

25 mei 2018 4 min

Virtuele Valentino’s

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X