Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Inloggen
Skip to content

Motormuis

21 september 2020 2 min ... 24 Reacties

Wegen afsluiten voor motoren is een schijnoplossing

Door Motormuis

...
TwitterFacebookWapp

Zondag 20 september gingen zo’n 700 motorrijders de weg op om te protesteren tegen het afsluiten van wegen voor motorrijders. Ik heb er hier ook vaker over geschreven, dat motorrijders steeds meer in het gedrang komen door een kleine groep overlastgevers die het verpest voor de rest.

Een tegenactie werd ook echt wel nodig. Klachten over geluidsoverlast en soms asociaal rijgedrag bereiken inmiddels ook politiek Den Haag. Eerder werd vooral op lokaal niveau actie ondernomen bij en door gemeentes. CDA-Kamerlid Wytske Postma liet een week voor de protestrit weten dat ze samen met haar CDA-collega Chris van Dam aan de minister heeft gevraagd wat er aan de overlast gedaan kan worden.

Minister Cora van Nieuwenhuizen heeft vooralsnog gereageerd met niet veel meer dan een beschrijving van wat er al gebeurt. Gemeenten hebben de bevoegdheid om, mits goed gemotiveerd, wegen af te sluiten voor bepaalde motorvoertuigen. Maar als er druk op haar blijft komen, dan zou er natuurlijk meer Haagse bemoeienis kunnen volgen.

Kleine groep verpest het voor de andere

Overigens: Postma begon haar bericht op LinkedIn wel met de opmerking dat het maar om een kleine overlastgevende groep gaat die het verpest voor anderen. Precies zoals wij het ook allemaal ervaren. Ook concludeerde de organisatoren van de protestrit, Motor Collectief, dit zelf. We zitten dus allemaal op één lijn zo lijkt het. Alleen in Den Haag kunnen soms gekke sprongen worden gemaakt. Hierdoor komt er zomaar een nieuw beleid waar dan ineens álle motorrijders last van kunnen krijgen. Daarom zijn niet alleen die zevenhonderd motorrijders in actie gekomen, maar zitten organisaties als de KNMV natuurlijk ook bovenop dit soort ontwikkelingen. Zij zijn in gesprek met de betrokken Kamerleden en het ministerie. Want ongelukken moeten worden voorkomen, ook op beleidsgebied.

Waarom zou je een weg afsluiten voor motorrijders, maar niet voor herriemakende auto’s en brommers?

Voorlopig lijkt er op dit moment op dat door ‘Den Haag’ achter de schermen het afsluiten van bepaalde lokale wegen voor motoren, zoals nu al her en der gebeurt, vooralsnog toch als oplossing wordt gezien. Dat is eigenlijk vreemd: waarom zou je een weg afsluiten voor motorrijders, maar niet voor herriemakende auto’s en brommers? Bovenal: het is een schijnoplossing. Het verplaatst het probleem immers vooral.

Wegen aanpassen

Waarom niet gewoon wegen aanpassen zodat ze snelheidsverminderend werken? Voorlichting verzorgen en de geldende (geluids)normen serieuzer handhaven? Jaarlijks worden er landelijk zo’n 230 boetes uitgeschreven voor het onnodig produceren van geluid. Dat lijkt wat weinig met het oog op de veelheid van klachten die alleen al op social media terug is te lezen. Handhaven blijkt ook op andere plekken in Europa goed te werken. Toen boetes in een aantal landen sterk omhoog gingen en de handhaving strenger werd, waren er ineens ook veel Nederlanders die geluiddempers gingen gebruiken of hun oude uitlaat terug monteerden op hun motor.

Het lijkt steeds vaker een Haagse reflex te zijn: als er ergens iets niet goed gaat, passen we de regels aan. Terwijl het ‘gewoon’ handhaven van de bestaande regels vaak voldoende soelaas biedt. Er is inmiddels ook een petitie van motorrijders zelf die oproepen tot handhaving. Deze is al bijna 8.000 keer ondertekend. In november zal hij worden overhandigd aan de Tweede Kamer.  Eens zien of zij hun regels gehandhaafd willen zien, of gewijzigd.

 

Met de blogs van Motormuis wil Motorrijders.nl de lezer meenemen in de wereld van belangenbehartiging in politiek ‘Den Haag’ en ‘Brussel’. Motormuis vertelt over zijn belevenissen en over hoe hij de wensen van motorrijders probeert om te zetten in politieke daden.

...
TwitterFacebookWapp
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookWapp

Reacties

geef een reactie
  1. Trefpuntsauerland schreef:
    21 september 2020 om 13:50

    Wij wonen in het mooie Sauerland, aan een mooie motorroute, waar ook (helaas) sommige wegen afgesloten worden. Wij merken dat niet alleen de herrie maar ook de bijkomende (dodelijke) ongelukken veel voorkomen. Vaak is herrie én een té losse rechterpols vaak samen gaan. In mijn ogen is veel strengere handhaving op geluidsoverlast én snelheid veel beter als afsluiten van wegen.

    Beantwoorden
  2. Ton Verkleij schreef:
    21 september 2020 om 23:46

    De derde wet van Newton zegt dat als er ergens een kracht op wordt uitgeoefend er altijd een even grote tegenkracht ontstaat in de tegenovergestelde richting. Met andere woorden hoe meer wegen worden afgesloten hoe mee protest en/of negeren van de afsluiting er komt. Polarisatie is dan een feit, een loopoorlog die door niemand te winnen is.

    Beter is om de oorzaak van de eerste kracht te onderkennen en deze weg te nemen. Dus geen open uitlaten, met ingetrokken koppeling tot in de toerenbegrenzer en excessieve snelheden.

    Je kunt best flink doorrijden zonder dat je opvalt met in achtneming van bovenstaande, dan valt er niet meer te klagen. En omwonenden moet ook rekening houden dat ze aan een openbare weg wonen en dat het in het weekend altijd drukker is, ook met fietsers, auto’s met brullende audio systemen, schreeuwende wielrenners en niet als laatste lokale bewoners die ook veel te hard rijden.

    Beantwoorden
    1. Boudewijn schreef:
      3 april 2021 om 08:50

      Ben het helemaal met je eens, Dit roept alleen maar weerstand op. Handhaving is wat er niet plaats vind, omdat de Politie al decennia is uitgekleed. En laten ze dan ook handhaven op de plaatseleijke bewoners/bedrijven, voor al de landbouw die vaak met enorme herrie makende machines over veel te kleine wegen razen. Een van de laatste vrijheden in dit (ikbemoeimeoveralmeelandje) is op een motorfiets op verharde (of onverharde) wegen weg van de snelweg te rijden.

  3. René Evertsen schreef:
    22 september 2020 om 10:24

    Wat mij opvalt is dat er in alle discussies één onderwerp wordt vermeden, maar wel massal wordt beleefd door motorrijders.
    Uitsluiting op grond van o.a. geloof, etnischite afkomst, relegie, etc is grondwettelijk verboden. Een hele goede zaak, maar te weinig omvattend blijkt nu.
    Motorrijden is voor velen een way of life. Beleving van het vrijheidsgevoel is daar een sterk onderdeel van. Om het een religie te noemen gaat te ver, maar de importantie heeft zeker overeenkomsten.
    Door nu wegen af te sluiten, discrimineer je feitenlijk een hele groep. Weliswaar niet wettelijk, maar wel in de geest van de bedoeling van dat wetsartikel.
    En dát zou men niet moeten willen. Nu worden motorrijders geweerd. De stap naar het weren van wielrenners is dan een kleine stap.
    Op zich is afsluiting voor alle motorrijders ook te belachelijk voor woorden.
    De afsluiting geldt óók voor elektrische motorfietsen. Dat strookt niet helemaal met de klacht over geluidsoverlast.
    Het protest over de afsluitingen gaat dus om meer dan hobby. Het gaat óók om gelijkheid!
    Feitenlijk is deze maatregel hetzelfde als een, van oorsprong, allochtone jongere de toegang weigeren omdat soortgelijke jongeren zich eerder misdragen hebben. Dan is het land te klein! Waar ik het overigens wel volledig mee eens ben.
    Wilders is voor soortgelijke oproepen veroordeeld, nadat er duizenden aangiften waren georganiseerd.
    Dat de politiek nu wél dezelfde weg schijnt te willen gaan jegens motorrijders is dan ook ernstig hypocriet.
    En dat allemaal omdat politiek Den Haag weigert haar falende handhaving te erkennen én op te lossen. Tekort aan mankracht is een fabeltje. Als het probleem werkelijk zo ernstig is als wordt gezegd, dan verdiend die handhaver zichzelf terug.

    Beantwoorden
    1. Peter schreef:
      1 oktober 2020 om 19:17

      Inderdaad, zéér goed verwoord.

    2. Boudewijn schreef:
      3 april 2021 om 09:06

      Dit land is gewoon te vol, Laten meer mensen er op uittrekken, is ook nog beter voor de gezondheid ook, i.p.v. je voortdurend te irriteren aan een ongewenst geluidje, en met een Db-Meter zitten te wachten op misschien weer een motorrijden die teveel lawaai maakt. Laten we vooral dan niet de snerende scooters vergeten, met expansie-pijpjes die door hun hoge frequentie helaas erg irritant klinken. Maar dan wordt ik direct door mijnzelf terug gefloten …. want dat Denen we vroeger ook op onze 50cc Yamaha’s en Kreidlers, alleen toen werd er wel gehandhaafd, en was je alles kwijt als je door oom Agent betrapt werd, en dan dacht je de tweede keer wel na of je zuur verdiende centen weer uit zou geven aan z’n duur (opvallend) lawaai ding. En voordat ik het vergeet … wist je niet dat er een weg langs je huis liep toen je het huis kocht? Ja want daar wordt van te voren niet naar gekeken, Gemeente en project ontwikkelaars bouwen maar raak en vullen hun zakken … en dan ineens is er die vervelende geluidsoverlast! Wat een lachertje. Ik heb een ding goed onthouden uit de lessen van mijn vader, “Geld regeert de Wereld”

  4. Vincent de Brey schreef:
    22 september 2020 om 12:14

    Ik begon motor te rijden in de jaren 70, ook toen maakten ze te veel geluid, vooral met Marchell uitlaten( die bijna iedereen had! ) en ook inde 40 en 50er jaren met hun megafoon uitlaten, iedereen vond het prachtig. Ik denk dat de mensen tegenwoordig, niets meer van elkaar kunnen verdragen, ook de Covid speelt hier een rol in. Sorry, maar rijd nu HD die ook te veel geluid maakt net zo als ze altijd al gedaan hebben!

    Beantwoorden
    1. Maarten schreef:
      23 september 2020 om 22:12

      Dus jij bent zo’n aso, die het voor anderen verpest? Laat die uitlaat gewoon origineel of in ieder geval een uithaal die niet meer db’s maakt dan origineel en op kenteken! En van mij mogen ze daar superstreng op controleren en heel dure boetes op zetten.

  5. Leo Fluitman schreef:
    23 september 2020 om 20:50

    Beste lieve liefhebbers van het motorrijden,
    Jullie zijn inmiddels volgens de statistieken met meer dan 700.000 motoren. Het is dan geen wonder dat door deze hoeveelheid klachten ontstaan. Ik begrijp heel goed de kick van het rijden over mooie wegen, maar om vaak hele grote delen van weekenden als aanwonende te moeten worden geconfronteerd met het geluid van de motoren is gewoon teveel gevraagd. Dat heeft ook niks met discriminatie of ongelijkheid te maken, het is gewoon te veel geworden. Ik woon in een officieel stiltegebied waarin lawaaiige auto’s en motoren zonder enig nadenken de borden die aangeven dat het een stiltegebied is worden gepasseerd vaak met nog eens een extra knal van de uitlaat. In handhaving of zelfdiscipline heb ik ondertussen wel alle vertrouwen verloren, het is gewoon gierend uit de hand gelopen met alle boosheid van motorrijders en aanwonenden tot gevolg. Een zeer pijnlijke en ongezonde situatie situatie.

    Beantwoorden
  6. Loek Tegelaerd schreef:
    25 september 2020 om 20:32

    Goed bezig

    Beantwoorden
  7. Bram schreef:
    25 september 2020 om 20:33

    Waar gaat het nu werkelijk om?
    is het de hoeveelheid motoren? Of de hoeveelheid geluid?
    In een eerdere reactie wordt een HD rijder voor aso uitgemaakt dat gaat wel iets te ver, ik ken genoeg rijders die geen HD rijden en ook ( herrie maken). Zijn dat dan geen aso’s?. elke motor maakt herrie als je het gas open trekt en lekker hoog in toeren blijft.( voordeel van een HD, die maakt niet zoveel toeren)en de meeste oude HD’s zijn gekeurd met 98 dB bij 2500 toeren. Tenminste dat staat op mijn HD.
    schieten we niet het doel voorbij? En herrie is een bijzaak van de aantallen motoren.
    Persoonlijk denk ik dat de mensen die op rustige dijk wegen of gebieden wonen
    De hoeveelheid motoren te veel vindt en daarmee het geluid als
    Excuus gebruiken om rust te creëren

    Beantwoorden
    1. Boudewijn schreef:
      3 april 2021 om 09:23

      Die dijkweg is nettoveel van mijn als van hun, dat vergeten ze even in hun discussie en queut naar rust, en stilte. Dat is helaas een utopie, we wonen met z’n alle in een van de meest druk bevolkte stukjes van deze aarde. Wij doen dat gelukkig in luxe. In de meeste andere druk bevolkte gebieden is dat meestal niet het geval. En daar zit waarschijnlijk ook het probleem in ons luxe paradijs hebben we allerlei mechanismes om te klagen, en dat wordt dan ook gretig gebruik van gemaakt. En terwijl dat gedaan wordt wordt er aan het echte probleem voorbij gepraat. Het gaat niet over dat lawaai van die motorfiets, of scooter. Het gaat erom …. neem je gas terug, of geef je gas er bij als je op dat dijk weggetje langs die wandelaar, fietser of huizen waar mensen in hun tuin aan het genieten zijn, …. rijdt?

      We worden niet minder in dit land, dus we zullen de ruimte moeten delen, en dat kan alleen als rekening met elkaar gaan houden, en niet door nog een regeltje of verbod te introduceren in dit land waar toch al niets meer mag. Misschien tijd om te vertrekken, naar een stukje aarde waar minder gezeurd wordt.

  8. Rob Van der Beijl schreef:
    25 september 2020 om 20:45

    Handhaven in plaats van verbieden en al de problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

    Beantwoorden
    1. Albert schreef:
      15 mei 2023 om 13:12

      Exact.

  9. Ad schreef:
    26 september 2020 om 10:43

    Als iedereen een beetje rekening met elkaar houd is het allemaal niet zo erg als het lijkt.
    Ik rijd zelf ook een HD en wanneer je op bepaalde stukken laag in toeren rijd
    maakt deze zeker niet meer herrie dan een doorsnee auto.
    Misschien kun je dit beter hebben dan de colonnes wielrenners zonder spatborden bel met scheldkannonades als je niet snel genoeg aan de kant gaat.
    Ik heb vroeger toen ik naar school fietste menige bekeuring gehad voor geen bel en een te kort wit achterspatbord

    Beantwoorden
  10. P van Laarhoven schreef:
    26 september 2020 om 11:55

    Goede reacties mensen !
    Inderdaad handhaven en niet afsluiten.
    Hier hoort wel bij dat motorrijders elkaar ( en ook in club verband !!) elkaar aanspreken op open uitlaten op alle soorten en merken motoren.
    Het gaat om de extreme gevallen die de zaak verpesten. We moeten als motorrijders elkaar eerlijk zeggen waar t gewoon niet meer leuk is.

    Beantwoorden
  11. Martin schreef:
    26 september 2020 om 14:20

    Zoals met elk probleem : je moet de oorzaak aanpakken. Dus wetgeving, handhaving en sancties die overeenkomstig het belang en de ergernis zijn. Concreet : als je alle boetes verdubbeld en de pakkans 4x zo groot maakt en recidive bestraft met wederom verdubbeling van de boetes is het probleem binnen de kortste tijd opgelost.
    Helaas zien we bij de overheid bijna altijd hetzelfde stramien; ze zijn nooit ergens van op de hoogte, reageren nooit proactief of snel en proberen de schade te beperken met (dure) symptoombestrijding.

    Beantwoorden
  12. Frans schreef:
    26 september 2020 om 16:27

    Ik rij zelf een (Toer)motor , ik zie om mij heen dat er steeds meer motoren komen met illegale uitlaten die een verschrikkelijke herrie maken. Je merkt het nu ook in de grote steden, daar klagen de mensen ook al over die motoren met een hoop herrie, vooral s’avonds en s’nachts.
    Handhaven en bekeuren, dan denk ik dat het probleem een stuk minder wordt en kunnen de toerrijders m et gepaste snelheid door de dorpjes rijden.

    Beantwoorden
  13. Rene de Bruin schreef:
    27 september 2020 om 11:20

    Als toerrijder ben ik zelf regelmatig op de motor te vinden. Uiteraard kom je dan ook veel mede motorrijders tegen. Wat mij daarbij met name opvalt is dat het vaak HD motoren zijn die echt veel te veel geluid maken. Als ik de pech heb om in de directe nabijheid van dergelijke motoren te rijden dan zorg ik dat ik weg kom.
    De herrie is zelfs met een goede helm op niet te harden. Ik denk dat iedereen zich dan wel kan voorstellen hoe dit geluid overkomt bij mensen, kinderen en huisdieren die in de buurt zijn.

    Beantwoorden
  14. HaMeKo 51 schreef:
    27 september 2020 om 11:31

    Ik kwam in de tekst al tegen wat de kern van de zaak is: handhaven van bestaande regels ipv regels aanpassen (die je toch ook zal moeten handhaven).
    Let wel, ook ik houd van mooi motorgeluid, maar overlast voor andermans oren is helemaal niet stoer.

    Beantwoorden
  15. Gert schreef:
    27 september 2020 om 12:59

    Je kan waarschijnlijk alle bestaande flitspalen vrij gemakkelijk voorzien van geluidsmeters en koppelen met de flitser. Van mij mag het. Ik vind het als motorrijder ook asociaal dat gebrul van die aftermarket uitlaten.

    Beantwoorden
  16. Gerard schreef:
    28 september 2020 om 13:18

    Ergens in Juni reed ik op de Lekdijk van Vianen richting Schoonhoven opil mijn motor. Komt er een colonne van zo’n 25 Ferrari’s aan gereden. Met de nodige uitlaat herrie! Een paar kilometer verderop kwam ik zo’n 5 Ferrari’s tegen die achterop geraakt waren, dus deze vlogen over de Lekdijk om de anderen bij te halen! Het kabaal was niet van de lucht. Dus dat mag dan weer wel!? Meten met 2 maten noem ik dat dan maar.

    Beantwoorden
  17. Hans schreef:
    30 september 2020 om 10:22

    Gewoon een apk voor motoren invoeren, en alles afkeuren die meer als een ….. aan DB produceren,

    Beantwoorden
    1. Albert schreef:
      15 mei 2023 om 13:17

      Dat helpt niet. Ze zetten de gewone uitlaat weer terug voor de keuring. Je moet ze op heterdaad pakken.
      Ook pakt een APK de rijders die alles inorde hebben financieel.
      Bij de MAG kun je lezen dat meen ik 0,7 procent van de ongelukken door technische mankementen aan de motor komt. APK is dus zinloos.

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Motormuis

Door Motormuis

6 augustus 2023 3 min

Nieuwe verkiezingen: een kans voor motorrijders?

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

21 juli 2023 2 min

Je bent een rund als…

Motormuis

Door Motormuis

12 juni 2023 3 min

Lang leve de (goede) motorclubs

Motormuis

Door Motormuis

8 mei 2023 2 min

Hufterig gedrag naar motorrijders

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

28 april 2023 3 min

Motorrijdende verkeersregelaars onmisbaar

Motormuis
Binnenhof

Door Motormuis

10 februari 2023 3 min

Motordiefstallen en voordringverbod

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

8 december 2022 3 min

Alleen nog maar elektrische motoren?

Blijven rijden

Door Motormuis

14 november 2022 3 min

Moeten clubs het opnemen tégen overheden voor het behartigen van belangen?

Motormuis
Verkeersdeelnemers

Door Motormuis

6 oktober 2022 2 min

Steun van minister voor motorrijders

Motormuis

Door Motormuis

21 september 2022 2 min

Wegafsluiting? Niet in de achtertuin van Gulpen!

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

23 augustus 2022 2 min

Waarschuwingen op je navi maken motorrijden veiliger

Motormuis

Door Motormuis

1 juli 2022 2 min

Veilig rijden en nieuwe rijbewijseisen

Motormuis

Door Motormuis

10 juni 2022 3 min

Betaald parkeren voor motorrijders

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

30 mei 2022 3 min

Geluidshinder en de bescherming daartegen

Motormuis
Motormuis - Onderweg

Door Motormuis

16 mei 2022 3 min

Motorrijders en pestgedrag

Motormuis
Motormuis - Onderweg

Door Motormuis

7 maart 2022 2 min

De motorrijder ziet meer dan de automobilist

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

18 januari 2022 2 min

Een APK voor motorrijders is écht zinloos

Motormuis

Door Motormuis

30 november 2021 3 min

Hoe het jeukwoord ‘samen’ stiekem toch heel handig kan zijn

Motormuis

Door Motormuis

2 november 2021 3 min

Motorrijders twee keer vaker staande gehouden voor bekeuring dan andere verkeersdeelnemers

Motormuis

Door Motormuis

28 september 2021 3 min

Komt goed motor kunnen rijden nu door ervaring of leeftijd, of allebei?

Motormuis
Motormuis - Onderweg

Door Motormuis

29 juli 2021 3 min

‘Het is vreemd dat er geen eisen worden gesteld aan motorkleding’

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

20 juli 2021 3 min

Een driestrijd om decibellen: burgers én motorrijders keren zich tegen geluidsoverlast

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

13 juni 2021 3 min

Terechte maatregelen tegen tellerfraude

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

15 mei 2021 2 min

Waarom een APK-plicht voor motoren echt niet nodig is

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

4 april 2021 3 min

De jacht op de motorrijder is weer geopend

Motormuis

Door Motormuis

25 februari 2021 3 min

Mag het een tikkeltje gezelliger?

Motormuis
Motormuis - Onderweg

Door Motormuis

18 januari 2021 2 min

Minimumleeftijd motorrijders naar 16 jaar?

Motormuis

Door Motormuis

9 januari 2021 3 min

De meest epische motorreis ooit

Motormuis
Motormuis - Onderweg

Door Motormuis

2 november 2020 3 min

Waarom meer motorrijles dan noodzakelijk een goed idee kan zijn

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

28 augustus 2020 2 min

Het belang van motards in sportevenementen

Motormuis
Motormuis herrie

Door Motormuis

26 juni 2020 2 min

Hoe de herrielimiet voor motoren wellicht strenger wordt

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

2 maart 2020 2 min

Motorrijders worden onwetend gehouden

Motormuis
Motormuis - Onderweg

Door Motormuis

3 februari 2020 2 min

Mini-muren midden op de weg, wie bedenkt dat?

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

15 december 2019 2 min

Motorrijders totaal genegeerd bij invoering rijhulpsystemen

Motormuis

Door Motormuis

11 november 2019 3 min

Waar heb je de grootste kans dat je motor wordt gestolen?

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

7 oktober 2019 2 min

Blog: Wanneer motorrijders en wielrenners elkaar helpen

Pitstop
Motormuis

Door Motormuis

13 september 2019 2 min

De slimme motor komt er aan. Goed nieuws voor motorrijder én overheid?

Motormuis
Motormuis - Onderweg

Door Motormuis

30 juli 2019 2 min

Blog: Motorrijders zijn luidruchtige, herrie makende kabaalveroorzakers. Tóch?

Motormuis
Motormuis

Door Motormuis

10 mei 2019 2 min

Weg met clichépolitiek over motorrijden

Motormuis

Door Motormuis

2 april 2019 3 min

Draagplicht beschermende motorkleding?

Motormuis
Torentje

Door Motormuis

27 maart 2019 2 min

Houdbaarheidsdatum voor motorhelm

Motormuis
Verkeersdeelnemers

Door Motormuis

25 december 2018 3 min

Zwakke verkeersdeelnemers

Motormuis
Motormuis - Onderweg

Door Motormuis

7 december 2018 2 min

Gevaren op de weg

Motormuis
Torentje

Door Motormuis

29 november 2018 2 min

Motorwens

Motormuis
Binnenhof

Door Motormuis

25 november 2018 3 min

Gevaarlijke vangrails

Motormuis
Appeninhetverkeer

Door Motormuis

8 november 2018 3 min

Appen in het verkeer

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X