Motorrijders.nl

Decorative toolLogin voor premium content
Login
Decorative tool
Zoeken
Zoeken
  • Motorrijden
    • Clubs
    • Motorrijles
    • Motor kopen
    • Motorkleding
    • (Zelf)verzekerd op weg
  • Mijn motor
    • Techniek
    • Zelfbouw
  • Routes
  • Reizen
    • Reisverhalen
    • Reisgebieden
    • Voorbereid op reis
    • Motorhotels
  • Stories
    • Mens achter de motor
    • Pitstop
    • Motormuis
    • Podcast
  • Video’s
    • Totaal Nutteloze Test
    • De Ambachtsman
    • Rij-tips
    • Onderhoud
  • Motorfest
    • Liberation Route
  • Inloggen
Skip to content

Reisverhalen

18 juli 2022 6 min ... 33 Reacties

De Trans Euro Trail in Nederland

Door Mark Meisner

...
TwitterFacebookE-mail

Heb jij je complete motor-bucketlist al afgevinkt? Alsjeblieft, jouw nieuwe uitdaging voor 2019: de TET, de Trans Euro Trail. Een monsterroute van dik 38.000 kilometer door dertig landen, over bospaden, single tracks en gravelwegen. Motorrijders.nl wilde daar meer van weten en dook het terrein in met Ard Lampers, ‘gastheer’ van het Nederlandse deel van de route.

Grenzeloos offroad avontuur

Dit is bucketlist materiaal: 38.000 kilometer onverhard, door dertig landen. De Trans Euro Trail: een vrijwel aaneengesloten onverharde route door dertig landen in Europa. De TET is gemaakt uit pure liefde voor onverhard motorrijden. Naar Amerikaans voorbeeld: al in 1982 stippelde Sam Correro daar de Trans America Trail uit, oftewel de TAT. Een route van dik 6.000 mijl over vrijwel uitsluitend onverharde wegen. Langs de schitterendste plekken in de Verenigde Staten. En: elke mile ‘gewoon’ openbare weg, dus volledig legaal en vrij toegankelijk.

Wat in Amerika kan, moet ook in Europa kunnen, bedacht de Engelsman John Ross zich jaren later. Geïnspireerd door de TAT begon hij in 2016 met het tekenen van een nog grotere, nog langere en nog veelomvattende route: door heel Europa, de Trans Euro Trail, oftewel TET. Eén monsterlijk lange route: 38.000 kilometer, vrijwel volledig onverhard, door dertig landen. Ross tekende die route niet in zijn eentje: in elk land zocht hij offroadkenners uit als zogeheten ‘linesmen’. Geestverwanten met veel lokale kennis én offroad-ervaring, die hem hielpen om in elk land de mooiste plekken te vinden.

Samen met hen stippelde hij de precieze lijnen uit voor de uiteindelijke TET. Een gigantische klus, die inmiddels zijn finale nadert: op dit moment zoeken Ross en zijn linesmen nog in een paar landen – Oostenrijk, Hongarije en Slowakije – naar de laatste verbindende routestukjes. Met als einddoel dat de TET in de loop van 2019 compleet is.

TET-1
Rechtsaf een boerenweggetje in – onze TET kan beginnen!

De Hollandse TET

Ook Nederland heeft zijn eigen TET-traject. Of eigenlijk: twee trajecten. Het eerste is de doorgaande route vanaf Duitsland naar België. Die komt bij Bellingwolde in Noordoost- Groningen ons land in en kronkelt via allerlei prachtige plekjes kriskras naar het zuiden, naar het Noord-Brabantse Witrijt: een vrijwel ononderbroken, 600 km lange trail, die vanaf de Belgische grens net zo vrolijk doorslingert richting de Franse kust. Het tweede Nederlandse TET-traject is de verbindingsroute tussen de Britse TET-route en het continentale hoofdtraject: die loopt vanuit Oost-Nederland naar de veerboot in IJmuiden – noodgedwongen over asfalt. ZAND, GRAVEL, GRAS. Om alle ins en outs van de TET te leren én kennis te maken met het Nederlandse deel, rijden we een stuk van de route met onze eigen TET-linesman, de 51-jarige Ard Lampers. Hij woont net over de Duitse grens bij Montferland, maar we hebben afgesproken in Beek bij ’s-Heerenberg. Als ik aan kom rijden, staat Ard al klaar met zijn BMW G650X, perfect aangepast voor het betere trail-werk. We vertrekken direct en al na een paar minuten over het asfalt gaat de knipper van Ard aan: rechtsaf een boerenweggetje in – onze TET kan beginnen!

Diepe single tracks

De toon is meteen gezet: het ene moment rijden we nog op een brede gravelweg, het volgende moment duiken we een graspad in of rijden we door een bosperceel. We rijden ergens tussen Beek en ’s-Heerenberg en ik geniet nu al met volle teugen. Aan de sporen te zien, zal hier best weleens een auto rijden, maar zeker niet vaak. Diepe single tracks waarbij je je voetsteps over de grond voelt schrapen, terwijl je wielen zo diep in de geul zitten dat je ze niet meer ziet. Dit is serieus tof en – voor mij als Randstedeling – totaal onverwacht zo dicht bij huis.

Diepe single tracks waarbij je je voetsteps over de grond voelt schrapen.

Aan elkaar geplakt

“De route is erg divers, het verschilt ook per regio waar je rijdt”, vertelt Ard als we even later op adem komen van een eerste stuk sturen. “Samen met nog een aantal Nederlandse rijders hebben we zo veel mogelijk offroad-routes aan elkaar geplakt. Hier en daar vind je onderweg wel wat stukken asfalt, daar ontkom je helaas niet aan, maar dat zorgt er wel voor dat je heel veel mooie plekken kunt bezoeken.” En inderdaad, af en toe komen we wat bestrating tegen, maar de stukken door de bossen en paden over de glooiende heuvels maken alles goed. “Waar je in het noorden en hier voornamelijk hardere ondergrond hebt, tref je in het zuidelijke deel van de Nederlandse route – het deel door Noord-Brabant – meer lastige stukken. Zeker na de lange droge zomer is alles daar gortdroog. Kom je zand tegen, dan kun je twee dingen doen: eromheen en een stukje verderop de TET-track met je navigatie weer oppakken, óf niet zeuren en doorrijden. Gas erop houden, beetje naar achteren hangen en er het beste van hopen”, lacht Ard relaxed. Bij Emmerich, waar Ard woont, laten we het TET-spoor even los. Via Kleve en Kranenburg rijden we via een stukje verharde weg opnieuw Nederland binnen en pakken in het heuvelachtige gebied van Groesbeek een volgend deel van het TET-spoor weer op. We rijden door bossen en velden, over heuvels en door dalen, op paden waar menigeen zich wandelend nog niet eens zou wagen. Als dit openbare wegen zijn, dan toch in ieder geval al lang door de mensheid vergeten! Gelukkig lukt het me als amateur toch om soepel tussen de afgesleten richels, grove keien en het losse zand door te rijden.

Advertorial:

Je hebt een allroad motor en je droomt van een verre reis, maar je durft nog niet op je zware motor op onverharde wegen te rijden? De Riders Academy – VRO Allroad helpt je op weg om deze droom te verwezenlijken.

Deze VRO is bedoeld voor deelnemers zonder of met slechts beperkte offroad-ervaring die de basisbeginselen van het offroadrijden willen leren op een allroad motorfiets. Tijdens de cursus krijg je meer zelfvertrouwen en voertuigbeheersing om ook op onverharde ondergrond te rijden. De cursus is uiteraard zeer leerzaam, maar zeker ook gewoon een dag vol met FUN!

Meer info, check onze Riders Acadamy

Waco CG4 Glider

Plotseling doemt tussen de weilanden een groot metalen raamwerk op. Ard draait het pad af en zet zijn motor stil, en ik volg verwonderd. “Dit is een replica van een Waco zweefvliegtuig,” vertelt Ard, met de toon van een ervaren gids, “zoals die tijdens de Tweede Wereldoorlog door het Amerikaanse leger zijn gebruikt. Daarmee brachten ze paratroepers aan land, onder meer tijdens de Slag om Arnhem in 1944. Waar mogelijk heb ik de route zo gemaakt dat je onderweg ook allerlei interessante bezienswaardigheden tegenkomt. Van molens en monumenten tot aparte dingen zoals dit!”

De route is zo gemaakt dat je onderweg ook allerlei interessante bezienswaardigheden tegenkomt.

Continu verbeteren

De route in Nederland is feitelijk al een tijdje klaar. Toch past Ard hem met hulp van andere rijders enigszins aan. Om betere passages te vinden bijvoorbeeld, of nieuwe handige tussenstops toe te voegen waar je als TET-rijder uit binnen- of buitenland makkelijk kunt tanken en/ of overnachten. “Echt ‘af’ is een route zoals deze natuurlijk nooit”, geeft Ard toe. “De hele TET is per definitie ‘open source’ en officieus. Dus waar nodig kunnen de linesmen de route altijd bijstellen. Soms staat er ergens een verboden toegangsbordje; dan zoeken we daar een route omheen. We krijgen ook weleens klachten van bewoners langs de route. Daar proberen we dan een passende oplossing voor te vinden. We willen het uiteraard leuk houden voor iedereen!”

Lokale regeltjes

Daarmee snijdt hij een belangrijk punt aan. De TET gaat weliswaar uitsluitend over openbare wegen, maar ook daar gelden de nodige verkeers- en gedragsregels. Zoals: rijd ’m alleen met een gekentekende en verzekerde motor. De route is geen racebaan, dus let op je snelheid. Houd ook rekening met wandelaars en dieren, rem af tot loopsnelheid of zet de motor eventueel stil. Ard: “Paarden kunnen flink schrikken van een motor. Als ik ruiters op mijn pad tegenkom, zet ik de motor altijd even uit. En als een ruiter gebaart dat ik toch kan doorrijden, doe ik dat rustig en zonder veel toeren. Wel zo netjes toch? Zo krijgen wij motorrijders meteen weer wat meer waardering van andere weggebruikers”, knipoogt hij.  

Als ik ruiters op mijn pad tegenkom, zet ik de motor altijd even uit.

Klaar voor het buitenland!

De tijd vliegt; de prachtige route en de kick van het rijden laten je al het andere vergeten. Pas als de schemering doorzet, moeten we mijn eerste TET-kennismaking afbreken. Dit was mijn eerste, maar zeker niet de laatste! De route die Ard en zijn maten hebben uitgezet, verrast je haast elke kilometer met fantastische paden en tracks langs de schitterendste plekken van Nederland. Hier is het nog niet volgebouwd, afgezet of plat geasfalteerd. Hier kun je nog ongestoord genieten – offroad én gewoon legaal. Oké, wildkamperen mag hier niet. Maar langs de route hebben we al genoeg campings gezien om er een prachtig meerdaags TET-avontuur van te kunnen maken, alleen al in ons eigen vlakke land. Tentje mee, slaapmatje in de tas en genieten. En daarna, met wat meer ervaring: de grens over, Europa in – voor het echte werk!

De Trans Euro Trail is in heel Europa en zelfs daarbuiten een begrip aan het worden. Rijders van andere continenten komen naar Europa om de TET rijden en blijven zelfs bij andere TET’ters slapen om zoveel mogelijk km’ers te rijden.

Neem eens een kijkje op de website van de Trans Euro Trail alsmede het forum. Ook op Facebook is de interactie groot en leerzaam! Ook worden hier alle updates van routes bijgehouden. Alle routes krijgen geregeld vernieuwingen vanwege route-aanpassingen.

TwitterFacebookE-mail
...
GEEF EEN REACTIE
...
TwitterFacebookE-mail

Reacties

geef een reactie
  1. Eric schreef:
    22 december 2018 om 14:44

    Leuk artikel! Kan ik jullie stukje gereden route ook vinden bij routes?

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      24 december 2018 om 09:05

      Goedemorgen Eric,

      Wij hebben enkel een stukje gereden tussen Loerbeek & Groesbeek. Dit ivm de aanwezige tijd voor de foto’s en interview. De gehele route is hier te vinden: https://www.transeurotrail.org/netherlands/

    2. eric schreef:
      16 januari 2019 om 11:14

      Thanks!

    3. M schreef:
      18 februari 2021 om 15:15

      Hoe zit het met de verzekering kwestie als er wat gebeurt , kunnen ze je dan gaan weigeren van uitbetaling

    4. Mark Meisner schreef:
      18 februari 2021 om 15:35

      In theorie niet, de gehele TET loopt over openbare wegen die voor motorvoertuigen opengesteld zijn.

      Een quote van Transeurotrail.org

      “Is it legal?

      The intention is to try to ensure that the Trail is 100% legal HOWEVER laws and restrictions change, laws are inconsistently applied and we are in a climate where motorised off tar travel often has a poor reputation with many hoping to stop it completely. Neither the Linesmen nor the contributors, Adventure Spec nor the Trans Euro Trail® Moderator or anyone associated with the TET® in any form or manner can take ANY responsibility for the legality of trails and users ride and follow the Trans Euro Trail® ENTIRELY at their own risk. Any legal issues arising out of following the Trans Euro Trail® or information on these pages are the sole responsibility of the rider.”

  2. Joost schreef:
    7 september 2019 om 20:01

    Hoi,
    Als ik naar de route kijk lijkt me het zuidelijke deel van de route ( vanaf Arnhem) naar beneden interessanter qua off-road dan het traject vanaf IJmuiden naar het oosten. Klopt dat?

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      9 september 2019 om 08:49

      Dit klopt. De route tussen IJmuiden en Arnhem is enkel asfalt i.v.m. oversteek naar Engeland. De route van noord naar zuid (en visa versa) is echt offroad.

  3. Koos Toxopeus schreef:
    19 september 2019 om 18:08

    Heb vandaag kennis gemaakt met de TET route. Ik woon in Zuidwolde en heb hem gereden tot Balkbrug.. Het was prachtig en ik heb genoten van de afwisselende rit.
    Nu gaat de rit door Zuidwolde, maar ik heb vanmiddag ook de route om Zuidwolde gereden, voor 90% onverhard , eerst langs water en dan door bossen. Het zou een verbetering van de rit zijn.
    Hebben jullie daar belangstelling voor, dan kan ik het mailen met track van Garmin.
    Ook heb ik foto´s gemaakt van dit stuk. Is het leuk om dit ook te posten op de site?
    m.vr.gr. en bedankt voor het vele werk!!!!

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      20 september 2019 om 12:36

      Goeiemiddag Koos,

      Voor aanpassingen aan de route raad ik je aan om contact op te nemen met de linesman, die kan hier dan naar kijken: https://www.transeurotrail.org/netherlands/#2.22/53.69/6.35 Voor de foto’s hebben wij speciale plek, plaatsen op de facebook pagina van de TET is wel altijd tof!

    2. Rogier schreef:
      20 november 2019 om 12:33

      Beste Koos,
      Ik zie dit bericht en heb belangstelling in die verbetering.
      Je mag dit mailen naar transeurotrail.nl@gmail.com
      Met vriendelijke groet,
      Rogier de Bruijn, Linesman TET NL

    3. Edwin schreef:
      2 maart 2021 om 00:08

      Wellicht een domme vraag, ik krijg de route niet ingeladen in mijn garmin zumo xt, geeft de hele tijd een foutmelding in explore. Heb ik een verkeerde versie vd track?

    4. Tim Janssens schreef:
      2 maart 2021 om 08:32

      Hoi Edwin, ik weet niet welke methode je gebruikt hebt maar er zijn verschillende manieren om routes in je Garmin XT te laden. De makkelijkste vind ik zelf om de route te uploaden op je Garmin Explore account. Wanneer je je Garmin XT dan aan zet en hij verbinding heeft met WiFi of je mobiele telefoon zal die de route automatisch naar je XT versturen.

  4. Aad Stadman schreef:
    21 september 2019 om 23:14

    Goedendag,
    Vraagje, ik heb een Ural met zijspan . Zijn er ook routes voor deze motoren,
    ik vraag dit i.v.m. de breedte van de combinatie.
    vriendelijke groet Aad Stadman

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      23 september 2019 om 08:00

      Goedemorgen Aad,

      Routes speciaal voor zijspannen zijn er niet, maar de meeste paden in Nederland zijn wel te rijden met een zijspan. Her en der kom je waarschijnlijk wel smalle paden tegen, maar omrijden en de track later weer oppakken met een navigatie is goed te doen.

  5. Boy Jansen schreef:
    22 mei 2020 om 22:06

    Beste mark,

    Ik heb de route van tet gedownload en ingeladen in de my route app. Daarna als track aangezet maar ik merk dat het navigeren niet helemaal lukt klopt dit?

    Moet je het handmatig volgen?

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      23 mei 2020 om 12:20

      Klopt inderdaad, je moet handmatig over het lijntje blijven rijden. Aan de ene kant heel simpel, stelt niet veel voor maar aan de andere kant ook wat lastig omdat je wel eens een afslag mist door enthousiast doorrijden 🙂

  6. Tom Heemskerk schreef:
    31 mei 2020 om 21:22

    Hallo,

    Ik geloof dat ik her niet helemaal goed begrijp, maar is de TET route in Nederland een vrij toegankelijke route? En mag ik er dus het hele jaar rijden?

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      1 juni 2020 om 19:28

      Dit klopt inderdaad. De route (die door heel Europa loopt) is overal openbare en begaanbare weg. Mochten er aanpassingen zijn van de wegen, bijvoorbeeld dat er verboden in te rijden borden zijn geplaatst mag dit doorgegeven worden aan de linesman Rogier (nl@transeurotrail.org) zodat de route aangepast kan worden.

      Er zijn wel een aantal regels waaraan de oprichters je vriendelijk verzoekt te houden, deze vind je hier: https://transeurotrail.org/tet-code-conduct/

  7. Anoniem schreef:
    31 augustus 2020 om 15:26

    Hallo.
    Naar aanleiding van een mail dat u een route hebt uit gezet in de GEMEENTE BERGEN NOORD LIMBURG VOOR EEN WEEK OF 10 TERUG blijven de motors in well over mijn grondstuk rijden.De gemeente heeft u er al over aangesproken maar ik geloof dat jullie doof en blind zijn ze rijden over mijn prive grond en tuin en daar wil ik vanaf .Heb al voor duizende euros schade kan ik die op jullie verhalen. Gr piet en gertie zegers eickmans well( l)

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      1 september 2020 om 09:01

      Beste Piet,

      Wij (Motorrijders.nl) hebben de Trans Euro Trail-route niet uitgezet en hebben ook geen inspraak in de route. Wij hebben enkel een artikel gemaakt (in 2018) over de route en een interview gedaan met de linesman van destijds. Rogier de Bruijn is de huidige Linesman en met hem kunt u in overleg om de route aan te passen. Zijn directe mail-adres is: nl@transeurotrail.org. De mail die u refereert komt niet van ons uit, wij hebben geen offroad route uitgezet in Nederland, ook hebben wij hierover geen contact gehad met de aangegeven gemeente.

      Met vriendelijke groet,
      Mark.

  8. H.B.Hulzebosch schreef:
    23 oktober 2020 om 12:30

    Hallo,hoe kan ik de route laten wijzigen zodat de motorrijders niet meer bij mijn huis langs racen.Ik woon rustig en landelijk aan de Ekelenbergweg 9 te Zuidwolde,het onverharde pad dat de toegangsweg is voor mijn huis moet ik nu sinds de route hier langs loopt steeds maar weer begaanbaar maken zodat ik veilig op de fiets kan rijden.vr.gr.Henk Hulzebosch

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      23 oktober 2020 om 13:39

      Beste Henk,
      Het is zeker niet de bedoeling dat motorrijders door deze route langs uw huis racen. Rogier de Bruijn is de huidige routebeheerder en met hem kunt u in overleg om de route aan te passen. Zijn directe mail-adres is: nl@transeurotrail.org.
      Mocht u eventueel een alternatief aan kunnen bieden als kenner van de omgeving, dan zal hij snel en gemakkelijk de route aan kunnen passen.

      Met vriendelijke groet,
      Mark.

  9. Marc schreef:
    13 februari 2021 om 19:35

    Is de route ook beschikbaar als Tripy bestand

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      17 februari 2021 om 09:18

      Hi Marc,

      Wij hebben geen ervaring met een Tripy maar wat ik op het internet kan vinden is dat GPX-bestanden (zoals deze TET-route) direct op de Tripy gezet kunnen worden.

      Er zou een roadbook-map op de Tripy staan waar deze GPX-bestanden ingezet kunnen worden. /user/roadbook/ als het goed is.

  10. Droogh carla schreef:
    1 maart 2021 om 21:59

    Het is niet zo mooi als vaak beschreven wordt,dat het alleen over openbare wegen voor motoren gaat. Tussen Geesteren en Borculo is een Menpad voor paarden en wandelaars. Maar de laatste tijd wordt dit pad wat gewoon bij een boerderij hoort kapot gereden. Moeten wij en tractor ze eruit slepen.
    Haal dit pad uit de route!!! Wij hebben er veel llast van.

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      1 maart 2021 om 23:26

      Hi Carla,

      Stuur even een mailtje naar nl@transeurotrail.org. Dan komt hij uit bij de linesman van Nederland, Rogier, die naar de route kan kijken en in overleg met de buurtbewoners de route kan aanpassen. Overlast is namelijk zeker niet de bedoeling van de Transeurotrail. Of deze route ook over het door jou aangegeven menpad gaat kunnen wij niet zo zeggen, maar dat kan Rogier wel.

      Groet,
      Mark.

  11. Bart schreef:
    15 maart 2021 om 09:27

    Wat geweldig dat dit is gemaakt! Ik krijg zaterdag een nieuwe motor en kan niet wachten tot ik deze route zondag kan gaan rijden!
    Ik kom er wel helemaal blanco in, daarom wil ik het volgende vragen:
    Hoe kan ik het beste ‘low budget’ die route navigeren? Aanraders voor het te gebruiken van apps/ navigaties? alles is welkom, ik hoor het graag.

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      15 maart 2021 om 09:39

      Via een smartphone is OsmAnd gratis en hiermee kun je de TET prima volgen. Elke Garmin werkt ook, enkel een TomTom is niet geschikt. Die kan geen tracks aan namelijk waar de TET wel op is gebaseerd.

  12. Fam.ten Kate schreef:
    26 juni 2021 om 13:26

    Wij zijn eigenaar van een landgoed nabij Balkbrug ( Ov) Veelvuldig wordt door motor rijders van de naastgelegen zandweg, eigendom van de aangelanden, gebruik gemaakt,zonder dat we daar toestemming voor hebben gegeven,
    Het betreft het traject tussen N377 en den Kaat ( weg Balkbrug – Zuidwolde ) Dit deel van de route zagen wij graag verwijderd uit het traject.

    Beantwoorden
    1. Mark Meisner schreef:
      28 juni 2021 om 13:50

      Beste familie ten Kate,

      Zie bovenstaande opmerkingen bij voorgaande vragen. Hiervoor moet je even een mail sturen naar de linesman van Nederland. Die kunnen voor een passende oplossing zorgen.

  13. R van der Ploeg schreef:
    8 augustus 2021 om 20:36

    Hallo welke garmin is het meest geschikt voor een off road motor,
    bij voor keur met een groot scherm.
    R van der Ploeg

    Beantwoorden
  14. Nick Boorsma schreef:
    28 april 2022 om 19:52

    Is het mogelijk en toegestaan om de route te rijden met een schakelbrommer of zal ik dan veel aanpassingen moeten maken?

    Beantwoorden
  15. Daan schreef:
    27 juli 2022 om 15:57

    New adventure rider based in the Netherlands. Any suggestions on where to find like-minded people to discover the TET with?

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees ook:

Reisverhalen

Door Hans Avontuur

16 maart 2023 1 min

Allgäu & Karwendel

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

9 maart 2023 5 min

Op een afgetrapte Guzzi van Santiago de Chile naar New York – Deel 2

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

2 maart 2023 5 min

Op een afgetrapte Guzzi van Santiago de Chile naar New York – Deel 1

Pitstop

Door Peter Aansorgh

23 februari 2023 6 min

Toeren in de Périgord: De vergeten Dordogne

Pitstop

Door Hans Avontuur

19 februari 2023 7 min

Ver van de gebaande paden in Montenegro

Pitstop
Zijderoute

Door Leonard van den Berg

17 januari 2023 6 min

De Zijderoute, de belangrijkste verbinding tussen Oost en West.

Reisverhalen

Door Abe Versteeg

12 januari 2023 4 min

Twee weken avontuur in Oeganda – deel 2

Pitstop

Door Abe Versteeg

5 januari 2023 3 min

Twee weken avontuur in Oeganda – deel 1

Reisverhalen

Door Hans Avontuur

29 december 2022 5 min

Sneeuwscooters in de duisternis

Reisverhalen

Door Peter Aansorgh

13 december 2022 8 min

Lozère – Ruimte en natuurschoon

Reisverhalen

Door Leonoor Fischer

30 november 2022 5 min

Vijftig passen rijden in Italië – deel 4

Reisverhalen

Door Leonoor Fischer

23 november 2022 4 min

Vijftig passen rijden in Italië – deel 3

Reisverhalen

Door Leonoor Fischer

16 november 2022 5 min

Vijftig passen rijden in Italië – deel 2

Reisverhalen

Door Leonoor Fischer

9 november 2022 5 min

Vijftig passen rijden in Italië – deel 1

Reisverhalen

Door Peter Aansorgh

22 oktober 2022 10 min

Bretagne – Kunst, historie en veel ruimte

Blijven rijden

Door Peter Aansorgh

29 augustus 2022 5 min

De Elfstedentocht per motor

Reizen
Shorttrip Ardennen

Door Mark Meisner

12 juni 2022 4 min

Shorttrip Ardennen – Uit en thuis in 36 uur

Helden
Mike Schram Nomad ADV

Door Jarno van Osch

31 mei 2022 5 min

De reis is zoveel mooier als je er de tijd voor neemt

Reisverhalen

Door Motorrijders.nl

19 mei 2022 8 min

Luik Bastenaken Spa – Ronkend door de Ardennen

Pitstop

Door Leonoor Fischer

11 april 2022 4 min

Roadtrippen door de Alpen

Pitstop

Frank Door Frank Andringa

9 april 2022 6 min

Rondje Nederland: Op zoek naar de grens

Pitstop

Jessica Leyne Door Jessica Leyne

1 april 2022 8 min

Wintertreffens

Reisverhalen

Door Tom van Appeldoorn

25 maart 2022 6 min

Bikkelen door de Baltische staten – deel 3

Reisverhalen

Door Tom van Appeldoorn

18 maart 2022 6 min

Bikkelen door de Baltische staten – deel 2

Reisverhalen

Door Tom van Appeldoorn

11 maart 2022 6 min

Bikkelen door de Baltische staten – deel 1

Reisverhalen

Sabrina Door Sabrina de Wit

15 januari 2022 7 min

Betoverend mooi: Op de motor door de Balkan – deel 6

Reisverhalen

Sabrina Door Sabrina de Wit

8 januari 2022 4 min

Betoverend mooi: Op de motor door de Balkan – deel 5

Reisverhalen

Sabrina Door Sabrina de Wit

25 december 2021 4 min

Betoverend mooi: Op de motor door de Balkan – deel 4

Reisverhalen

Sabrina Door Sabrina de Wit

4 december 2021 4 min

Betoverend mooi: Op de motor door de Balkan – deel 1

Pitstop

Door Hans Avontuur

29 november 2021 1 min

Dwars door Zwitserland

Reisverhalen

Door Leonoor Fischer

26 november 2021 6 min

De machtige Pyreneeën – deel 4

Blijven rijden

Door Leonoor Fischer

19 november 2021 6 min

De machtige Pyreneeën – deel 3

Reisverhalen

Door Leonoor Fischer

12 november 2021 6 min

De machtige Pyreneeën – deel 2

Reisverhalen

Door Leonoor Fischer

5 november 2021 6 min

De machtige Pyreneeën – deel 1

Pitstop

Door Leonard van den Berg

26 oktober 2021 5 min

Broederschap door een Bullet

Reisverhalen

Door Hans Avontuur

25 september 2021 1 min

Bergpassen zonder naam – Andalusië

Blijven rijden

Door Hans Avontuur

13 september 2021 6 min

Stoom afblazen – In het spoor van de industriële revolutie

Reisverhalen

Sabrina Door Sabrina de Wit

27 augustus 2021 6 min

Naar de Noordkaap op de Panigale – deel 4

Reisverhalen

Sabrina Door Sabrina de Wit

20 augustus 2021 5 min

Naar de Noordkaap op de Panigale – deel 3

Reisverhalen

Sabrina Door Sabrina de Wit

13 augustus 2021 5 min

Naar de Noordkaap op de Panigale – Deel 2

Reisverhalen

Sabrina Door Sabrina de Wit

6 augustus 2021 4 min

Naar de Noordkaap op de Panigale – Deel 1

Reisverhalen

Sabrina Door Sabrina de Wit

30 juli 2021 4 min

Met de Panigale naar Italië – deel 2

Reisverhalen

Sabrina Door Sabrina de Wit

23 juli 2021 3 min

Met de Panigale naar Italië – deel 1

Blijven rijden

Door Tom van Appeldoorn

2 april 2021 6 min

Per Bullet naar Ladakh – deel 4

Reisverhalen

Door Tom van Appeldoorn

26 maart 2021 6 min

Per Bullet naar Ladakh – deel 3

Reisverhalen

Door Tom van Appeldoorn

26 februari 2021 5 min

Bestemming: Corsica – deel 4

Reisverhalen

Door Tom van Appeldoorn

19 februari 2021 4 min

Bestemming: Corsica – deel 3

Reisverhalen

Door Tom van Appeldoorn

5 februari 2021 4 min

Bestemming: Corsica – deel 1

Reisverhalen

Opeens Tim Door Tim Janssens

29 januari 2021 5 min

Avontuur in de Alpen – deel 4

Blijven rijden

Opeens Tim Door Tim Janssens

22 januari 2021 5 min

Avontuur in de Alpen – deel 3

Reisverhalen

Opeens Tim Door Tim Janssens

15 januari 2021 4 min

Avontuur in de Alpen – deel 2

Reisverhalen

Opeens Tim Door Tim Janssens

8 januari 2021 4 min

Avontuur in de Alpen – deel 1

Pitstop

Door Leonoor Fischer

2 oktober 2020 3 min

Solo trip naar Zuid-Frankrijk – Deel 3

Pitstop

Door Leonoor Fischer

25 september 2020 4 min

Solo trip naar Zuid-Frankrijk – Deel 2

Pitstop

Door Leonoor Fischer

18 september 2020 5 min

Solo trip naar Zuid-Frankrijk – Deel 1

Pitstop

Sabrina Door Sabrina de Wit

23 oktober 2019 5 min

Op reis met Sabrina: 9000km, 31 dagen en 18 landen op een Ducati 848 Evo – Deel 4

Pitstop

Sabrina Door Sabrina de Wit

12 oktober 2019 4 min

Op reis met Sabrina: 9000km, 31 dagen en 18 landen op een Ducati 848 Evo – Deel 3

Pitstop
Col de la Madeleine

Sabrina Door Sabrina de Wit

25 september 2019 4 min

Op reis met Sabrina: 9000km, 31 dagen en 18 landen op een Ducati 848 Evo – Deel 2

Pitstop
Barcelona

Sabrina Door Sabrina de Wit

9 september 2019 4 min

Op reis met Sabrina: 9000km, 31 dagen en 18 landen op een Ducati 848 Evo – Deel 1

Motorrijders.nl

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf in contact

  • Instagram
  • Facebook
  • E-mail
  • Youtube

Footer

MEER OVER MOTORRIJDERS.NL – POWERED BY KNMV

#wefueltheride!
Motorrijder en -liefhebber ben je niet alleen als je op de motor zit, maar elk moment van de dag. Motorrijders.nl is het online ‘thuis’ dat de passie van motorrijders voedt met inspiratie en praktische informatie. We zijn het vertrekpunt als je wilt beginnen met motorrijden en het eindpunt als je er zelf niet meer op stapt, maar wel graag op de hoogte blijft.

CONTACTGEGEVENS

Papendallaan 51
6816 VD Arnhem
Info@motorrijders.nl

Heb je een tip voor de redactie? Mail naar redactie@motorrijders.nl

PARTNERS

Met trots werkt Motorrijders.nl samen met een aantal partners. Met een centrale en relevante rol voor alle motorliefhebbers kunnen wij ons bij uitstek vinden in de visie en werkwijze van deze partners.

Sluit je aan bij onze community!

Elke week de laatste motortips, tricks, acties en mooiste verhalen in de mailbox? Abonneer je op onze nieuwsbrief!

  • Bij het inschrijven op de nieuwsbrief ga je akkoord met ons Privacy- en Cookiebeleid.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Eifel
X