Ben je enthousiast geworden? Bezoek de websites van de verschillende motorkleding merken en leef je uit! Andere motorrijders zullen jaloers zijn op jouw hippe motorkleding!
Heb je nog wat vakantiebudget over en kun jij wel wat nieuwe hippe motorkleding gebruiken? Er is tegenwoordig van alles te koop dat veilig is, goed zit én er supertof uitziet - ook als je niet rijdt. Wat denk je bijvoorbeeld van deze merken en modellen?
De leren racepakken kennen we allemaal. Zo ook de all weather zwarte hobbezakken die voor heel het jaar eigenlijk niet geschikt zijn, omdat ze in de winter te koud zijn, in de zomer te warm, in de lente in de ochtend te koud maar in de middag goed zijn en in de herfst de regen gewoon als een zeef door laten.
Motorrijders.nl heeft speciaal een 16-tal kledingstukken uitgezocht die allemaal bovenstaande eigenschappen hebben. Je gaat er dus helemaal niet op vooruit!? Of toch wel? Nou ja, je kunt nu tenminste op een feestje aankomen, bij een restaurant aanschuiven of bij grootmoeder op bezoek in het verpleegtehuis zonder gelijk scheef aangekeken te worden.
Niet de standaard leren overall of de textiele hobbezakken, maar veilige casual kleding.
We hebben zowel voor de heren als voor de dames van elk kledingstuk twee varianten uitgezocht. Matchen kan uiteraard, maar zo fashionable zijn we ook weer niet dus als blauw niet op grijs past, kan het zijn dat de mode-politie op de stoep komt te staan.
Motorhelmen
Een veilige motorhelm is een must, no doubt about that! Maar hij mag er ook wel een beetje tof uit zien en uiteraard lekker zitten. Aangezien deze universeel zijn voor dames en heren hebben we er hiervan maar twee geselecteerd.
De DMD Seventyfive Yellow is een remake van de vanouds bekende culthelm, de Bell Moto 3 en staat onwijs goed met een goggle of zonnebril. Dit geldt ook voor de Roeg Jett, die een CE-gekeurde helm is met één van de kleinste buitenschalen, zonder in te leveren op veiligheid. Geen grote meloen op je hoofd, maar een perfecte fit en lekker de wind in je gezicht. Voor regendagen raad ik wel een scarf aan die je over je mond+neus kan doen, want regen prikt als naalden in je gezicht.

Motorjassen
We werken netjes van boven naar onder. Vandaar ook nu onze adviezen qua motorjassen waarmee je niet voor gek staat en nog steeds veilig kunt rijden. Verwacht geen technische kleding met speciale lipjes, verstelmogelijkheden, ventilatiekanalen en multifuncionele all weather loosefit ombouwmogelijkheden. Dit zijn gewoon motorjassen die veilig rijden en waarmee je overal voor de dag kan komen.
Voor de heren, de Rev’it Eclipse jas. Voorzien van mesh-panelen voor goede doorluchting tijdens warme dagen. Door zijn ‘losse’ pasvorm perfect geschikt om ook naast je motor te dragen, zonder het gelijk veel te wam te krijgen als je ergens binnenloopt. Standaard voorzien van protectoren op schouder en ellebogen. Hiernaast de John Doe Motoshirt in grijs/zwart. Ook leverbaar in een aantal andere kleuren. Een dunne maar veilige, geheel gevoerde jas met XTM Kevlar. Standaard zonder protectoren, maar als optie leverbaar. Deze jas is zacht, dun en rijdt alsof je een sweater aan hebt, maar dan slijtvast door de gehele Kevlar lining.
Voor de dames kijk eens naar de merken van Rev’it en First Manufacturing. Met de zwart leren Rev’it Coral kun je met gemak op stap en daarna weer op de motor naar huis. Zoals je gewend bent van Rev’it, standaard voorzien van schouder- en elleboogprotectoren, maar ook voorzien van stretch voor meer bewegingsvrijheid. De Tantrum van First MFG is een stoere leren jas met de rits uit het midden van de jas. Lekker anders en toch stoer. Voorzien van ventilatie-ritsen en een liner voor de koudere dagen.

Motorbroeken
Een stap lager vinden we de motorbroeken. Waar je jouw jas wel kunt uittrekken bij een event of koffiebezoek, is dat bij motorbroeken (vaak) niet gebruikelijk. Deze heb je dus voor een langere tijd aan en moet dus ook lekker zitten.
De Fuel Motorcycles Sergeant 2 is een broek die er stoer uitziet, opvalt, veilig is en lekker zit. Knie-protectoren kun je er aan de buitenkant zo in schuiven. Dus als je ergens aankomt, trek je ze er zo uit en stop je ze in je rugzak, onder je zadel of leg je ze ergens op een vensterbank (niet vergeten natuurlijk!). De John Doe Mono Jeans is net wat rustiger en valt minder op. Geheel voorzien van Kevlar, dus met de veiligheid zit het wel goed. Nogmaals niet standaard voorzien van protectie, maar wel optioneel aan de binnenkant te plaatsen. Eruit halen is wat lastiger.
De dames hadden vroeger niet veel te kiezen. Het was een strakke leren racebroek, een leren ‘chopper’ broek met franjes aan de zijkant of toch die textiele broek zonder enige vorm. Dat is nu wel anders. De afgelopen jaren is het een stuk makkelijker geworden om een broek uit te zoeken waarmee je je ook echt ergens durft te vertonen. Om nog bij John Doe te blijven, hebben zij een high waist denim broek met stretchstof en Kevlar lining voor een fijne pasvorm, zowel op als naast de motor. De John Doe Betty High, verkrijgbaar in blauw en zwart en met een high waist zodat je niet bang hoeft te zijn om met een blote rug op de motor te stappen. Tobacco Wear heeft de Woman’s Jet Black Protective Riding Jeans, wat een mond vol is, maar wel een strakke zwarte jeans die je voor alles kunt aantrekken. Ook weer een high-waist, zodat je geen koude rug krijgt op de motor en perfect te combineren met een nette blouse of casual shirt. En ook nog eens voorzien van een Kevlar lining voor de geruststellende rit.

Motorschoenen
We zijn er bijna, nog even de motorschoenen voor de voeten en daarna die voor de handen. Icon 1000 staat bekend om hun rugged kleding en de Icon 1000 Elsinore 2 past hier perfect tussen. Een hoge laars met veel protectie. Onwijs stoer, maar ook onwijs stug met wandelen. Hiervoor zit er aan de zijkant een rits waardoor je er iets prettiger mee kunt lopen. TCX is al jaren bekend onder de casual drager en ik zelf loop ook al drie jaar met een paar rond. De zool is ondertussen al glad, maar het leer is nog in perfecte staat en is nog prima te dragen naar een formeel gesprek. Deze TCX Street 3 air zorgt voor goede ondersteuning rond de enkels en met voldoende bewegingsvrijheid heeft deze schoen geen problemen met een stevige wandeling.
Voor de heren geen hakken, voor de dames wel. En dan ook nog eens de keuze tussen veters of gespen. De Stylmartin Yo’rok heeft veters tot boven de enkel, is waterdicht en door het zachte leer fijn om mee te lopen. Op de enkels zijn verstevigingen aangebracht voor extra bescherming bij een val. Voor gespen kijken we naar de schoenen van BH & BR. De Montana is een nette, maar stoere schoen met twee gespen en onwijs soepel leer.

Motorhandschoenen
Als laatst pakken we de motorhandschoenen. Ondanks dat deze ook wel universeel zijn, wil Motorrijders.nl zowel heren als dames tegemoet komen en verschillende motorhandschoenen tonen. Hier dus vier paar handschoenen waarvan jullie zelf mogen kiezen of het voor een heren- of vrouwenhand is geschikt.
Vier verschillende merken, drie van geheel leer, één van leer en stof. Deze laatste is de toffe en stevig uitziende Biltwell Belden Glove in wit/bruin. Dikker dan de andere leren handschoenen maar wel comfortabel. Van duur naar goedkoop nu de volledig leren handschoenen.
De 78 Motor Co heeft de Sprint Glove MKII die ik persoonlijk al drie jaar draag en nog steeds in erg goede staat zijn. Niets geen uitgedroogd leer of kapotte stiksels, maar nog wel een fijne pasvorm. Met 85 pond wel aan de prijs, maar verslijten doe je ze echt niet.
Een stapje lager in de prijsrange staat de nogmaals geheel van leer gemaakte John Doe Grinder handschoen. Op de foto in een opvallende gele kleur maar ook leverbaar in sjieker zwart en bruin. Makkelijk met één knoop vast te zetten, wat ook weer een nadeel kan zijn als je een horloge/armband draagt en hij hierdoor lastiger of niet kan sluiten. Het leer is wel ruw en open wat na verloop van tijd een wear-look geeft.
Als laatste hebben we de Roeg FNGR All-Leather voor je. Met € 79 een mooie prijs voor een casual handschoen die zoals al is genoemd ook gemaakt is van leder. Een klittenband-strap voor het makkelijk aan- en uittrekken, kort van lengte zodat hij niet op of onder de mouw komt van de jas en een open bovenkant voor warme dagen.

Leuk maar allemaal 12 in een dozijn helmen. Wil je als chopper of caferacer echt iets anders 70’S helmets Italy handmade by Fabrizio.
Dit zijn artworks die je draagt ..
Check ook voor de dames de John Doe Sixty motorschoen!!
Lijkt op een Dr.Martens schoen maar dan met volledige protectie en net zoals hun jeans en motorshirts een XTM fiber in de schoen. En loopt lekker!! Sorry ben helemaal verliefd op mijn nieuwe motorschoenen!!